Barclays PLC

Beleggen in aandelenbeurzen Europa: DAX, FTSE 100, CAC40, etc.

Beleggen met ongekend lage tarieven?
Aandelen BE/NL €2+0,03% / VS €0,50+$0,004 p/st
Kernselectie: Geen kosten turbo's, ETF's en fondsen
DEGIRO: meer informatie / rekening openen

kierkegaard
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 698
Contacteer:

Re: Barclays PLC

Bericht door kierkegaard »

H1 resultaten op 2 augustus. Barclays in stijgende lijn en ik wil bijkopen, maar wacht het toch even af.

Volg Beursig.com op Twitter en Facebook

kierkegaard
Forum elite
Forum elite
Contacteer:

kierkegaard
Forum elite
Forum elite
Contacteer:

Resultaten boven de consensusverwachting. Rechtszaken wegen nog op het resultaat maar onderliggend een stabiele en stevige groei. Dubbelcijferige ROTE verwacht over volgende jaren.

Noteert nog steeds flink onder de boekwaarde van 2,57.

Markt opent enkele procenten positief maar zakt snel. Momenteel loopt de conference call. Ik deed lichte bijkomende aankoop rond 1,89, ook anticiperend op interimdividend volgende Week van 2,5p.

philipvanr
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 34
Contacteer:

Bericht door philipvanr »

Interessant aan de huidige koers ?
Alsook door de koers van GBP ?
Iemand tips voor beursadvies ? Graag een berichtje.

kierkegaard
Forum elite
Forum elite
Contacteer:

Ik vind de waardering momenteel absoluut interessant ja en heb daar ook naar gehandeld: gisteren heb ik mijn positie met 20% verhoogd aan 1,46.

De GBP is flink gezakt maar ik sluit niet uit dat die door toegenomen brexit-perikelen nog lager kan. Tegelijk denk ik ook dat zowel in de GBP als de koers de 'slechtere' scenario's zijn ingeprijsd en dat het ook mogelijk is dat er nog positieve(re) wendingen komen.

Dus zeker nog veel onzekerheid en je moet stalen ballen hebben, maar mocht ik nog geen positie hebben, zou ik er aan deze koers een nemen, zelfs alleen al omwille van het perfect houdbare dividend van rond de 5%, zonder dividendbelasting in het VK.

Het klinkt wat contra-intuïtief, maar ik heb op mijn GBP-beleggingen dit jaar winst gemaakt, zelfs met alle brexit-hysterie, en in tegenstelling tot veel Bel20-posities. Met GSK bijvoorbeeld en in mindere mate ook met Norcros. En bovendien heb ik dividenden ontvangen. Alleen op barclays kleur ik enkele procenten negatief.

kierkegaard
Forum elite
Forum elite
Contacteer:

Er is ook een kans op een share buyback in 2019. Even Staley citeren (uit het 2017 jaarverslag):

Nevertheless, it is our intention to prioritise the return of capital to shareholders, beginning this year. We plan to pay a dividend for 2018 of six and a half pence, which is more than double the amount paid in 2016 and 2017, and restores it to the level paid in 2015.

This is an important rst step, but is still a fairly modest proportion of our anticipated earnings for Barclays. It is our rm intent, over time, to return a greater proportion of our earnings to shareholders, both through the annual dividend and in other ways. For example, it has been some 20 years since Barclays last used share buybacks as a means of returning value to investors, but we expect these to be an important part of the capital return mix going forward.

Maar de BoE stresst test resultaten mogen dan in het algemeen OK zijn geweest, Barclays bengelde wel onderaan. Barclays is dus wel kwetsbaar en dat wordt weerspiegeld in de huidige koers.
philipvanr liked last!

kierkegaard
Forum elite
Forum elite
Contacteer:

Resultaten komen eraan op 21/02. BARC blijft volgens mij sterk ondergewaardeerd door de litigations en onzekerheden, maar ik ben er wel van overtuigd dat die momenteel in de koers zijn geprijsd. Ik denk dus relatief weinig benedenwaarts risico en als de resultaten min of meer in lijn zijn met de consensusverwachtingen, dan is er zeker ruimte om verder aandeelhouderswaarde te creëren via stijging dividend (nu +4%, kan naar +5%) en/of buybacks.

kierkegaard
Forum elite
Forum elite
Contacteer:

Hier gaat de consensus: https://www.ig.com/uk/news-and-trade-id ... er-dismiss

Die gaat uit van EPS van 22,2 en een dividend van 6,5p. Dat is dus aan de huidige koers een dividendrendement van meer dan 4% aan een payout van onder de 30%, dus met nog veel ruimte om nog kapitaal te laten terugvloeien onder welke vorm dan ook.

kierkegaard
Forum elite
Forum elite
Contacteer:

kierkegaard
Forum elite
Forum elite
Contacteer:

Deelnemen aan het forum + meer functies?

Deel kennis en vragen met duizenden beleggers,
minder advertenties, ideaal voor smartphone, betere
gebruikservaring en gratis abonneren op favoriete
onderwerpen. Registreer binnen 1 minuut!

Plaats reactie