K+S

Beleggen in aandelen beurzen Frankfurt DAX, Londen FTSE 100, Parijs CAC40, etc.
Plaats reactie
sjos
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 361

Re: K+S

Berichtdoor sjos » 18 Aug 2014 16:42

Op korte termijn zou ik het niet weten (ik hou alleszins mijn aandelen aan), maar als je in een Duis aandeel wil stappen voor de korte termijn, waarom niet bv. Adidas.
Buy and Hold blijft mijn strategie, tenzij een aandeel 20 percent gestegen is in een periode van enkele weken/maanden na aankoop.

Arendsoog
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 590

Berichtdoor Arendsoog » 30 Sep 2014 20:56

Voor wie ze nog heeft of volgt:

Beursadvies M.M. Warburg & Co. over K+S Group

Datum Bank Aandeel Advies Koersdoel Verw. rend.
30 Sep 2014 M.M. Warburg & Co. K+S Group Kopen 28.6 EUR 21.78 %

Advies omschrijving
Warburg - Op 2014-09-30 herhalen de analisten van M.M. Warburg & Co. hun koopadvies voor (ISIN: DE0007162000 / Mnemo: SDF). Het 12-maands koersdoel wordt neerwaarts bijgesteld van 29.0 EUR naar 28.6 EUR.

In 2013 bedroeg de koerswinstverhouding (berekend met de ultimo slotkoers van het aandeel in 2013) 9.86.
De forward PE (de slotkoers van 29 Sep 2014 gedeeld door de winst per aandeel over 2013) bedraagt 9.85.
Over 2013 rapporteerde het bedrijf een omzet van 3.95 miljard EUR.

sjos
Forum veteraan
Forum veteraan

Berichtdoor sjos » 26 Jun 2015 09:23

Deze morgend staat K+S over de 38 Euro, na een overnamebod van het Canadese Potash of Saskatchewan aan 40 Euro. Het year low van K+S was 19,19 Euro, wat naar mijn mening de helft is van de huidige koers is.
Moet er nog mest zijn ?
philipvanr liked last!
Buy and Hold blijft mijn strategie, tenzij een aandeel 20 percent gestegen is in een periode van enkele weken/maanden na aankoop.

philipvanr
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 31

Berichtdoor philipvanr » 26 Jun 2015 09:35

ja, ik zag het net ook !
Geen slechte sprong !

Tips ? Deels winst nemen of toch de 40 afwachten ?
Iemand tips voor beursadvies ? Graag een berichtje.

sjos
Forum veteraan
Forum veteraan

Berichtdoor sjos » 26 Jun 2015 13:06

philipvanr schreef:ja, ik zag het net ook !
Geen slechte sprong !

Tips ? Deels winst nemen of toch de 40 afwachten ?

Wie er deze morgend vanaf de beursopening bij was kon aan 40 verkopen. Momenteel is het aandeel gezakt tot 36,70 maar het begint weer te stijgen. De daling is te verklaren door een oververkoop verschijnsel. Alle verkopers willen nu cashen, zodat er een neerwaardse druk ontstaat. Ik zou wachten en een gelimiteerd verkooporder plaatsen rond de 40 Euro

filmo
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 139

Berichtdoor filmo » 26 Jun 2015 20:32

http://www.tijd.be/ondernemen/chemie/Me ... 3-3069.art" onclick="window.open(this.href);return false;

Megadeal in meststoffensector in de maak

De Duitse meststoffen- en zoutenproducent K + S heeft een overnamebod ontvangen van zijn grotere sectorgenoot Potash. Het Canadese concern zou een kleine 8 miljard euro bieden.

Potash Corporation of Saskatchewan, zoals de Canadese groep voluit heet, heeft zijn overnamebod nog niet effectief gelanceerd, maar wel het directiecomité en de raad van bestuur van K + S op de hoogte gebracht van zijn voornemen. Eerst wil Potash nog een grondig boekenonderzoek (due diligence) uitvoeren.

Hoe hoog het bod zal zijn, is nog niet officieel bekend. Reuters vernam uit goede bron dat Potash iets meer dan 40 euro per aandeel op tafel zou willen leggen of ongeveer 7,8 miljard euro.

K + S zegt de ‘beschikbare opties’ te bestuderen en houdt zijn antwoord in petto. Bronnen zeggen echter dat de Duitse groep het bod zal verwerpen omdat het te laag is. Het zou onder meer geen rekening houden met het Legacy-potasproject dat K + S in Canada aan het uitbouwen is. De Duitse groep heeft al 2 miljard euro geïnvesteerd in dat mijnproject, dat nu voor 75 procent voltooid is.

Potash van zijn kant zegt K + S een ‘vriendschappelijk voorstel’ te hebben gedaan en voegt er aan toe dat er ‘geen zekerheid’ is dat er uiteindelijk een bod zal worden gelanceerd.

Het is de tweede keer dat Potash een aanval waagt op zijn Duitse sectorgenoot. In 1997 werd een poging om een meerderheidsbelang te verwerven geblokkeerd door de Duitse mededingingsautoriteit. In 2010 was Potash zelf een overnamedoelwit. Toen lanceerde mijnbouwer BHP Billiton een vijandig bod van 39 miljard dollar. De deal werd afgeblokt door de Canadese regering.

De wereldmarkt voor potas (kalium) is de laatste jaren sterk onder druk komen te staan door overproductie. In 2013 viel de Belarussian Potash Company, een de grootste handelsverbanden voor potas in de wereld, uit elkaar en sindsdien is de concurrentie toegenomen en zijn de prijzen gedaald.

K + S is ’s werelds grootste zoutproducent (strooizout, industrieel zout, keukenzout) en een van de grootste potasleveranciers. De groep realiseerde vorig jaar op een omzet van 3,8 miljard euro een bedrijfswinst van 641 miljoen euro. Bij K + S werken ruim 14.000 mensen. Er zijn productiesites in Europa, Noord-Amerika en Zuid-Amerika.

Bron: Reuters, Tijd

commentaar bij de belegger:

Potash zou verkennende gesprekken voeren met de Europese meststoffenproducent K+S. Potash wil minstens 7 mrd. USD of 40 EUR p.a. bieden, maar K+S zou pas tevreden zijn bij een bod van minstens 45 EUR p.a. Hierdoor is het waarschijnlijk dat K+S het bod verwerpt. De consolidatie in de sector is logisch gezien de lage verkoopprijzen die momenteel voor meststoffen op de wereldmarkt zijn te rapen. K+S is momenteel hard aan het investeren in de uitbouw van een Canadese potassiummijn die vanaf eind 2016 in productie zou gaan. Tegelijk zou Potash via K+S een sterkere positie in Europa verwerven en de dure mijnen van K+S kunnen sluiten waardoor er heel wat synergieën kunnen behaald worden.

De overnamespeculatie zal de koers van K+S nog een tijdje in zijn greep houden. De biedprijs van meer dan 40 EUR is gunstig. We adviseren om de aandelen bij te houden.

sjos
Forum veteraan
Forum veteraan

Berichtdoor sjos » 27 Jun 2015 10:54

27.06.2015 - 10:00 Uhr
Update K+S: Die Analystenstimmen zu den Übernahmeplänen
Die Nachricht ist eingeschlagen wie eine Bombe: Der kanadische Konzern Potash will K+S übernehmen und bietet mehr als 40 Euro je K+S-Aktie. Mittlerweile haben beide Unternehmen die Meldung bestätigt. Unter den Analysten war die Übernahme am Freitag das beherrschende Thema – die Einschätzungen gehen aber auseinander.
Das Analysehaus S&P Capital IQ hat K+S angesichts der Übernahmepläne von Potash von "Buy" auf "Strong Buy" hochgestuft und das Kursziel von 33 auf 40 Euro angehoben. Der Schritt sei positiv für den deutschen Dünger- und Salzproduzenten, schrieb Analyst William King in einer Studie vom Freitag. Als Konsequenz hob er seine Gewinnerwartungen für K+S an.
Auch die DZ Bank hat das Kursziel von 37 auf 45 Euro angehoben und die Einstufung auf „Kaufen“ belassen. Analyst Heinz Müller rechnet damit, dass K+S das Angebot von 40 Euro je Aktie als zu niedrig zurückweisen wird. Ähnlich äußerte sich auch Nils-Peter Gehrmann von der Privatbank Hauck & Aufhäuser. Er erwarte aber, dass Potash als strategischer Käufer bereit ist, mehr auf den Tisch zu legen. Der Analyst hat das Kursziel von 40 auf 44,50 Euro angehoben und sein „Buy“-Rating bestätigt.
Auch Kepler Cheuvreux, Independent Research und das Bankhaus Lampe haben sich positiv geäußert und ihre Kaufempfehlungen für K+S bestätigt.
NordLB und Warburg Research stufen ab
Die NordLB dagegen hat das Papier nach dem Kurssprung am Freitag von "Kaufen" auf "Verkaufen" abgestuft und das Kursziel auf 36 Euro belassen. Bei Kursen im Bereich von 40 Euro sollten Anleger Kasse machen, schrieb Analyst Thorsten Strauß in seiner Studie. Außerdem verwies er auf Aussagen aus früheren Übernahmespekulationen, wonach das Salzgeschäft von K+S für Unternehmen aus der Düngerbranche uninteressant wäre. Da dies auf eine aufwendige Zerschlagung von K+S hinauslaufen würde, mache eine Übernahme strategisch wenig Sinn.
Auch die Analysten von Warburg Research wollten sich von der Feierstimmung nicht so recht anstecken lassen. Nach dem Kurssprung angesichts des Übernahmeinteresses von Potash hat das Analysehaus die K+S-Aktie von „Buy“ auf „Hold“ abgestuft und das Kursziel bei 38 Euro belassen. Das Chance-Risiko-Verhältnis der Papiere scheine unattraktiv zu werden, so der Analyst. Außerdem gäbe es mit Blick auf die mögliche Übernahme Unsicherheiten.
Aktie halten
Die K+S-Aktie ist nach dem Übernahmeangebot von Potash durch die Decke gegangen und hat am Freitag zwischenzeitlich sogar die 40-Euro-Marke übersprungen. Investierte Anleger geben kein Stück aus der Hand. Für einen Neueinstieg erscheint der Kurs aber bereits zu hoch.
bron:http://www.deraktionaer.de/aktie/k-s--die-analystenurteile-zu-den-uebernahmeplaenen-154320.htm

sjos
Forum veteraan
Forum veteraan

Berichtdoor sjos » 27 Jun 2015 11:06

Berlin schreef:
sjos schreef:Ondanks het sabelgeratel van Uralkali is de koers gisteren gestegen:
07/08/2013 16,980 +6,66%
Mogelijk is die 6,66 het teken dat de Duivel hier aan het spel is :-)

K+S is een KWALITEITSproducent.
Hoe Uralkali haar Kalium naar India wil verschepen is mij een raadsel. Voor China kan wellicht de spoorwegen benut worden, maar aan welke prijs ?
Blijft nog de vraag of de CEO van Uralkali niet stomdronken was.

Goeike Sjos;
Damned - deze week net gemist rond de 15€ - en s'namiddags zag ik het dat ze terug 16 stonden - en ik had zoiets van verdomme gemist maar ik zal morgen wel zien...
chips 20% op 3 dagen

Gr

En Berlin, heb je ze toen gekocht (en bijgehouden ?).

De Wereld
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 1521

Berichtdoor De Wereld » 03 Jul 2015 12:48

Beurs bij de lunch:

K+S, de Duitse sectorgenoot van de Canadese kaliumproducent, verwerpt het overnamebod dat Potash eerder uitbracht wegens te laag. K+S vindt o.m. dat er in de waardering geen rekening wordt gehouden met haar Canadese Legacy kaliummijn, die vanaf 2017 met productie start.

sjos
Forum veteraan
Forum veteraan

Berichtdoor sjos » 04 Jul 2015 10:34

De Wereld schreef:Beurs bij de lunch:

K+S, de Duitse sectorgenoot van de Canadese kaliumproducent, verwerpt het overnamebod dat Potash eerder uitbracht wegens te laag. K+S vindt o.m. dat er in de waardering geen rekening wordt gehouden met haar Canadese Legacy kaliummijn, die vanaf 2017 met productie start.

Afgesloten op 39,00 EUR +1,95 EUR +5,26 %