Vestas Wind Systems

Beleggen in aandelen beurzen Frankfurt DAX, Londen FTSE 100, Parijs CAC40
panamapapers
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 101
Contacteer:

Re: Vestas Wind Systems

Bericht door panamapapers »

Heb vandaag een pakketje verkocht aan 96 € dat nog bij een andere broker stond. Begon iets teveel door te wegen in mijn portefeuille. VWS blijft nog steeds mijn grootste positie en ben niet meteen van plan om verder 'af' of 'op' te bouwen. Enige jammere aan dit aandeel is dat er zo weinig overschiet van dat dividend.

joni
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 75
Contacteer:

Bericht door joni »

panamapapers schreef:
05 feb 2020 15:12
:| Ja dat is algemeen geweten hier. Wat is je punt? Ze mogen toch rapporteren wat er gebeurt in de Joint Venture?
Dan zit ik met 2 vragen?

De kenners zullen vast de oplossing kennen.

Vestas wordt de grootste offshore wereldspeler /leverancier...

https://seekingalpha.com/article/431972 ... ind-market

Offshore groeit wereldwijd, veel sneller als onshore, met het minste aandacht van Marika :?
Maar net daar maakt Vestas het minste winst.

Want momenteel slechts 6/2 = 3m winst, voor Vestas zelf :?:
Mitsubishi redde Vestas van het faillissement en krijgt daar nu ook 6/2 = 3m, voor :?:
WB: “Rule No. 1: Never lose money. Rule No. 2: Don't forget rule No. 1”

Riverbasin
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 27
Contacteer:

Bericht door Riverbasin »

panamapapers schreef:
06 feb 2020 14:54
Heb vandaag een pakketje verkocht aan 96 € dat nog bij een andere broker stond. Begon iets teveel door te wegen in mijn portefeuille. VWS blijft nog steeds mijn grootste positie en ben niet meteen van plan om verder 'af' of 'op' te bouwen. Enige jammere aan dit aandeel is dat er zo weinig overschiet van dat dividend.
https://udbytterefusion.skat.dk/UKSelfs ... efusion_en

Je kan de Deense witholding tax deels online recupereren.
panamapapers liked last!

panamapapers
Forum actieveling
Forum actieveling
Contacteer:

joni schreef:
07 feb 2020 21:06
panamapapers schreef:
05 feb 2020 15:12
:| Ja dat is algemeen geweten hier. Wat is je punt? Ze mogen toch rapporteren wat er gebeurt in de Joint Venture?
Dan zit ik met 2 vragen?

De kenners zullen vast de oplossing kennen.

Vestas wordt de grootste offshore wereldspeler /leverancier...

https://seekingalpha.com/article/431972 ... ind-market

Offshore groeit wereldwijd, veel sneller als onshore, met het minste aandacht van Marika :?
Maar net daar maakt Vestas het minste winst.

Want momenteel slechts 6/2 = 3m winst, voor Vestas zelf :?:
Mitsubishi redde Vestas van het faillissement en krijgt daar nu ook 6/2 = 3m, voor :?:
Klopt, 3 miljoen euro ipv 40 mio in 2018. Veel hangt samen met wanneer projecten worden afgeleverd, volgens mij zijn de tijdslijnen (van bestelling tot oplevering) een stuk langer dan bij onshore, gezien de complexiteit. (zie hieronder mbt. 'horizon').

SGRE is grootste offshore speler momenteel. Offshore is vooralsnog een 'jonge markt'. Rendabiliteit ligt er ook lager dan bij Onshore. Wat ik vermoed is dat het traag duurt om hun positie uit te bouwen en dat we nog even zullen moeten wachten voordat Vestas de vruchten kan plukken uit die joint venture met Mitsubishi. Uit het jaarverslag van Vestas: (mbt offshore)

"Both the capital and the project cycle are also longer in the offshore wind power market which lead to a longer horizon when investing to be competitive and serve customer needs in the future."
Global leader in offshore wind energy solutions – outlook and priorities:

Within wind energy, the offshore segment is set to expand by 13 percent per year under current investment plans and policies, becoming a USD 1 trillion business by 2040.9) The outlook for offshore wind power is underpinned by volume certainty (linked to long-term planning horizons) extending to the mid-to-late 2020s. Annual installed volumes are expected to experience double-digit percentage growth until late 2020s.10) The impressive expansion of offshore wind power is being driven by rapid reductions in cost of energy. Investor appetite and regulatory support are also strong due to the size of projects and the consistency and predictability of electricity generation. This has led to increased offshore capacity and land area allocations in established markets,plus growth in new markets such as the USA, Taiwan, and Japan.
Vestas’ joint venture with Mitsubishi Heavy Industries Ltd., MHI Vestas Offshore Wind A/S, provides a leading product platform and global footprint and its aim is to become a market leader in offshore wind power. To maximise the growth and value of Vestas’ offshore wind energy position, its priorities are to:

· Execute in core markets, such as the UK, Germany, the Netherlands, and Scandinavia – and successfully deliver on volumes in new markets.
· Develop a global sales, service and supply chain organisation, leveraging both Vestas’ and Mitsubishi Heavy Industry’s global
experience.
· Innovate products, services, and solutions that drive down Levelised Cost of Energy and improve grid integration in order to ensure MHI Vestas Offshore Wind A/
Wat ik ook interessant vind is deze technologie, waar ze een pionier in zijn:
MHI Vestas Offshore Wind was one of the first companies in the world to have their wind turbine on floating foundations and the joint venture is continuing to be a leader of this pioneering technology. In April 2019, the joint venture signed a contract for the world’s largest floating offshore wind park. The Kincardine Offshore Wind Park, located 15 km southeast of Aberdeen Bay in Scotland, will consist of five units of the V164-9.5 MW™ wind turbine. The company also signed two preferred supplier agreements for floating offshore wind power projects in France: the Groix & Belle-Ile project (V164-9.5 MW™) and the Eoliennes Flottantes du golfe du Lion project (V164-10.0 MW™).

jens_dev
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 4340
Contacteer:

Bericht door jens_dev »

Dat laatste had ik ook gelezen in het jaarverslag, maar is eigenlijk nietszeggend. Ze zijn de 2de grootste speler in offshore en "een van de" pioniers in floating windparken. Goh ja, het is te hopen hé (: Dé pionier was Siemens.
Never waste a good crisis
https://jensdev.blogspot.com

panamapapers
Forum actieveling
Forum actieveling
Contacteer:

Haha, inderdaad. Ah, dacht dat MHI Vestas daar de voortrekker in was! Anyway zal toch wel een competitief voordeel zijn dat Vestas zijn V164 kan inzetten daarvoor.

Oud artikel, maar toont aan hoe hard SGRE gegroeid is in offshore ten opzichte van Vestas:
https://www.windpowermonthly.com/articl ... d-gap-sgre

panamapapers
Forum actieveling
Forum actieveling
Contacteer:

panamapapers
Forum actieveling
Forum actieveling
Contacteer:

Afbeelding

panamapapers
Forum actieveling
Forum actieveling
Contacteer:

Afbeelding

De Wereld
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 1466
Contacteer:

Bericht door De Wereld »

Vestas zit al heel lang in mijn port. Ik heb ze gekocht voor dat ze een duik(je) maakten. Ik heb dat uitgezweet en zit nu terug aan 545 % winst. Van Vestas krijg je ook een mooi dividend.
Vestas wordt hier niet verkocht.

Deelnemen aan het forum + meer functies?

Discussieer met duizenden beleggers, minder
advertenties, ideaal voor smartphone, betere
gebruikservaring en gratis abonneren op favoriete
onderwerpen.

Plaats reactie