Vestas Wind Systems

Beleggen in aandelen beurzen Frankfurt DAX, Londen FTSE 100, Parijs CAC40, etc.
Plaats reactie
Brecht
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 30

Re: Vestas Wind Systems

Berichtdoor Brecht » 09 Jan 2018 09:36

​Vestas verhoogt zijn vrije kasstroomwachtingen voor 2017 van een bedrag tussen 450 en 900 miljoen EUR naar een vork van 1,15 miljard EUR naar 1,25 miljard EUR.

Na het orderbonzanza tussen kerst en nieuw (lees meer) hadden de analisten van KBC Asset Management verwacht dat de vrije kasstromen aan de bovenkant van de verwachtingen zouden uitkomen. De hoger dan verwachte cashflowgeneratie is vooral te danken aan hoger dan verwachte bestellingen nu de belastinghervorming in de VS de windenergiesector grotendeels heeft gespaard. Het feit dat de cashflowgeneratie nog een stuk hoger uitkomt, is een opsteker en laat het beste vermoeden wat betreft de leveringen van windturbines in 2018. Het is tevens nogmaals een bewijs dat Vestas opnieuw marktaandeel heeft gewonnen.

De hamvraag voor de resultaten van het vierde kwartaal en jaarresultaten is de mate waarin de marges zullen worden geïmpacteerd door de prijsdruk. Vestas gaf in de derdekwartaalresultaten aan dat toenemende prijsdruk een negatieve impact op de operationele marges zou hebben. Voorheen konden lagere turbineprijzen worden gecompenseerd door hogere volumes, interne productiviteitsverbeteringen en kostenbesparingen. Het valt dus af te wachten hoeveel Vestas kan compenseren via hogere volumes en interne productiviteitsmaatregelen. Analist Alex Martens van KBC Asset Management meent dat de margedruk minder hevig zal zijn dan waar de markt momenteel van uitgaat. De hogere leveringen in 2018 zouden de marges toch moeten kunnen ondersteunen. KBC AM blijft overtuigd dat Vestas de winnaar in de sector zal zijn.

Alex Martens van KBC Asset Management heeft een "Kopen"-advies voor de Vestas-aandelen. Het koersdoel bedraagt 555 DKK.

Bron: Bolero
charel01 liked last!

Brecht
Forum gebruiker
Forum gebruiker

Berichtdoor Brecht » 10 Jan 2018 10:11

Koersdaling van vandaag (na het positieve nieuws van gisteren) is door mensen die het aandeel verkopen? Is er een andere reden?

Had toch verwacht dat koers wat ging stijgen.

jens_dev
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 2755

Berichtdoor jens_dev » 10 Jan 2018 10:20

Koers staat alweer op het niveau van vóór de forse verhoging van de FCF guidance. Ongelofelijk! Had makkelijk 10% moeten stijgen op dat nieuws. Gaandeweg verdwijnt er telkens meer onzekerheid. Nu alleen nog wat matigende commentaren over de margedruk in de sector. Ik las dat Vestas een referentieaandeelhouder nodig heeft. Ik ben het daarmee eens.
Never waste a good crisis

Brecht
Forum gebruiker
Forum gebruiker

Berichtdoor Brecht » 10 Jan 2018 10:22

jens_dev schreef:Koers staat alweer op het niveau van vóór de forse verhoging van de FCF guidance. Ongelofelijk! Had makkelijk 10% moeten stijgen op dat nieuws. Gaandeweg verdwijnt er telkens meer onzekerheid. Nu alleen nog wat matigende commentaren over de margedruk in de sector. Ik las dat Vestas een referentieaandeelhouder nodig heeft. Ik ben het daarmee eens.

Ik snap het ook niet, zal wachten worden op de jaarresultaten en hopen dat de margedruk meevalt.
Wat zou die referentieaandeelhouder dan moeten doen?

jens_dev
Forum elite
Forum elite

Berichtdoor jens_dev » 10 Jan 2018 10:23

Voor stabiliteit in de shareholder structure zorgen. Niet meer of niet minder.

el_mettos
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 175

Berichtdoor el_mettos » 10 Jan 2018 10:23

jens_dev schreef:Koers staat alweer op het niveau van vóór de forse verhoging van de FCF guidance. Ongelofelijk! Had makkelijk 10% moeten stijgen op dat nieuws. Gaandeweg verdwijnt er telkens meer onzekerheid. Nu alleen nog wat matigende commentaren over de margedruk in de sector. Ik las dat Vestas een referentieaandeelhouder nodig heeft. Ik ben het daarmee eens.

Geeft natuurlijk wel de kans om rustig verder in te kopen.
Als Paul D'Hoore het zegt.... is het al te laat.

versavelken
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 7

Berichtdoor versavelken » 18 Jan 2018 19:26

Denk momenteel aan het uitbodemen.
Blijft nu al een tijdje hangen rond de 420 a 440 dkk

panamapapers
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 40

Berichtdoor panamapapers » 18 Jan 2018 20:08

Ik twijfel... volg dit aandeel ook sinds kort en zou het graag aan mijn portefeuille willen toevoegen. Heb een tijdje geleden spijtig genoeg de 420 dkk dag aan me laten voorbijgaan. Ik vraag me nu af of het niet verstandiger is om te wachten tot de jaarresultaten bekend worden gemaakt. Indien die tegenvallen zou ik mijn slag nog kunnen slaan. Als die echter meevallen is de trein natuurlijk vertrokken.

versavelken
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 7

Berichtdoor versavelken » 18 Jan 2018 21:30

Ja denk dat resultaten wel zullen meevallen en goed zijn...
Nog eens kijken wanneer deze weer waren.
Alvast succes moest je nog instappen.

jens_dev
Forum elite
Forum elite

Berichtdoor jens_dev » 19 Jan 2018 09:49

Wat ik doe in zo'n geval is altijd meteen een eerste schijf kopen en dan eventueel bij tegenvallende resultaten een tweede schijf. Ik doe dit nu ook zo voor Tessenderlo Group.

Je moet wel beseffen dat de winst dit jaar zeer waarschijnlijk zal dalen hé. Dat is logisch omdat de prijsdruk pas in Q3 2017 begon terwijl deze nu hoogstwaarschijnlijk een heel jaar voelbaar zal zijn en dus voor moeilijke 'vergelijkbare cijfers' zal zorgen. Maar de consensus gaat dus al uit van zo'n winstdaling; de vraag is alleen in welke mate. Bij de jaarresultaten op 7 februari is het vooral uitkijken naar een guidance en naar commentaren van het management over de prijsdruk.

BTW: je kan Vestas ook op de Xetra-beurs kopen in €. Dat kan voordelig zijn als je broker wisselkoerskosten aanrekent (zoals Binck).
panamapapers liked last!