Vestas Wind Systems

Beleggen in aandelenbeurzen Europa: DAX, FTSE 100, CAC40, etc.

ThomasBB
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 83

Re: Vestas Wind Systems

Bericht door ThomasBB »

1:5 aandelensplit op komst eind deze maand.

In principe hoeven we ons in België hier geen zorgen meer over te maken, maar het zal toch weer afwachten zijn hoe de brokers dit aanpakken... Het is dan ook nog eens met een nieuwe ISIN code.

panamapapers
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 242

Bericht door panamapapers »

Ik denk dat we ons bij Q1 update mogen verwachten aan een stevige impact (/forecast) door prijsstijgingen van materialen als staal etc. Heb de indruk dat iedereen zijn prijzen aan’t verhogen is en niet met een paar procentjes. Onlangs op mijn werk nog een prijsverhoging mogen slikken van *slik* 17% van materiaal van Evonik. En aluminium en kunststoffen zijn ook fors duurder geworden heb ik gemerkt. Beetje cash aanhouden kan geen kwaad denkik.

panamapapers
Forum actieveling
Forum actieveling

US vows to cut its emissions at least 50% by 2030 ahead of climate summit

https://www.theguardian.com/us-news/202 ... 2030-biden

ThomasBB
Forum actieveling
Forum actieveling

Bericht door ThomasBB »

Voor de zekerheid navraag gedaan bij Binck.
Hartelijk dank voor uw e-mail. In het geval van een stock split zijn er geen fiscale gevolgen in België. Er zal hier geen roerende voorheffing ingehouden worden.

Het is echter wel mogelijk dat er in het land van herkomst bronheffing wordt ingehouden. Dit hangt af van hoe de stock split geïnterpreteerd wordt. Als de stock split in Denemarken bijvoorbeeld gezien wordt als een dividenduitkering, zal er een Deense bronheffing ingehouden worden.

Wimpie85
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 1468

Bericht door Wimpie85 »

ThomasBB schreef:
23 apr 2021 15:07
Hartelijk dank voor uw e-mail. In het geval van een stock split zijn er geen fiscale gevolgen in België. Er zal hier geen roerende voorheffing ingehouden worden.

Het is echter wel mogelijk dat er in het land van herkomst bronheffing wordt ingehouden. Dit hangt af van hoe de stock split geïnterpreteerd wordt. Als de stock split in Denemarken bijvoorbeeld gezien wordt als een dividenduitkering, zal er een Deense bronheffing ingehouden worden.
Een stock split die wordt gezien als een dividenduitkering?

Het eventueel resterende deel dat niet in aandelen kan worden omgezet dan?

Een stock split & een spin-off zijn wel twee verschillende dingen natuurlijk.

panamapapers
Forum actieveling
Forum actieveling

Je krijgt toch gewoon 5 aandelen ipv 1. Dus toch bij eender welke hoeveelheid mogelijk? Zou me sterk verbazen als daar taxen op verschuldigd zijn.

Wimpie85
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 1468

Bericht door Wimpie85 »

panamapapers schreef:
23 apr 2021 18:21
Je krijgt toch gewoon 5 aandelen ipv 1. Dus toch bij eender welke hoeveelheid mogelijk? Zou me sterk verbazen als daar taxen op verschuldigd zijn.
Ik bedoelde het eerder algemeen (er bestaan immers ook reverse stock splits, waarbij je bijv. per 5 aandelen er 1 bekomt).

Maar goed: wat is dan concreet het verband dat zij menen te zien tussen de stock split bij Vestas & een dividenduitkering? :?

ThomasBB
Forum actieveling
Forum actieveling

Bericht door ThomasBB »

Wimpie85 schreef:
23 apr 2021 18:07
ThomasBB schreef:
23 apr 2021 15:07

Een stock split die wordt gezien als een dividenduitkering?

Het eventueel resterende deel dat niet in aandelen kan worden omgezet dan?

Een stock split & een spin-off zijn wel twee verschillende dingen natuurlijk.
Tot voor kort was het vrij standaard dat buitenlandse spin-offs en stock splits onderwerp waren van roerende voorheffing in België. Normaal zou dit niet meer het geval mogen zijn, maar ik meen mij te herinneren dat er vorig jaar bij de Tesla stock split nog redelijk wat verwarring over was gezien sommige brokers bij twijfel toch RV zouden inhouden.

Ik vermoed dat Binck daarmee wil zeggen dat ze zeker zijn over de Belgische fiscale implicaties (lees: geen) en dat het Deense gedeelte niet hun taak is.

panamapapers
Forum actieveling
Forum actieveling

En? Ist een veelvoud van 5 geworden? :lol:

ThomasBB
Forum actieveling
Forum actieveling

Bericht door ThomasBB »

panamapapers schreef:
27 apr 2021 11:48
En? Ist een veelvoud van 5 geworden? :lol:
Dat er een veelvoud van 5 aan aandelen ging verschijnen daar had ik geen twijfel over :lol:

Plaats reactie