Vestas Wind Systems

Beleggen in aandelenbeurzen Europa: DAX, FTSE 100, CAC40, etc.

panamapapers
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 242

Re: Vestas Wind Systems

Bericht door panamapapers »

Vestas is nu inderdaad vrij duur. Maar denk dat we mogen uitgaan van een veel steilere curve qua inkomsten én winstmarge dan we voorbije jaren gezien hebben. Hoge voorspelbaarheid van inkomsten (servicecontracten van 15 jaar) rechtvaardigt hogere multiples. En iedereen weet wat er gebeurt met de wet van vraag en aanbod als de vraag enorm stijgt...

Zit zelf ook met nogal wat cash. Zal eens kijken naar Facebook. Resilux is ook een kanshebber. Denk dat daar de vette jaren ook stilaan gaan starten. Nog koopwaardige tips?

Jensen
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 49

Bericht door Jensen »

panamapapers schreef:
25 dec 2020 13:09
Vestas is nu inderdaad vrij duur. Maar denk dat we mogen uitgaan van een veel steilere curve qua inkomsten én winstmarge dan we voorbije jaren gezien hebben. Hoge voorspelbaarheid van inkomsten (servicecontracten van 15 jaar) rechtvaardigt hogere multiples. En iedereen weet wat er gebeurt met de wet van vraag en aanbod als de vraag enorm stijgt...

Zit zelf ook met nogal wat cash. Zal eens kijken naar Facebook. Resilux is ook een kanshebber. Denk dat daar de vette jaren ook stilaan gaan starten. Nog koopwaardige tips?
Ik heb er uiteindelijk ook wat verkocht. Barco mee gekocht, met nog ruimte om bij te kopen.
panamapapers liked last!

Blackbelt
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 532

Bericht door Blackbelt »

Ik vind Vestas ook,overgewaardeerd. Ik denk dat je met SIF group in dezelfde sector investeert, maar dat het niet overgewaardeerd is.

jens_dev
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 4699

Bericht door jens_dev »

SIF slaagt er al 3 jaar lang niet in om een fatsoenlijke winst te boeken. Dat vind ik toch van een andere grootteorde en kwaliteit, los van de toekomstige koersontwikkeling van SIF Group. Dan steek ik het vrijgekomen geld liever in een andere sector.
Never waste a good crisis
https://jensdev.blogspot.com

panamapapers
Forum actieveling
Forum actieveling

Blijft maar doorstijgen. Volgens de estimates zou de FCF in 2021 wel verdubbelen naar 932 miljoen euro, met dank aan de margeverbeteringen. Ze gaan wel uit van een vrij lage Capex zie ik.

Vestas.JPG
SGRE heeft ook een zot parcours gereden dit jaar. Staat nu op 32 euro! Nochtans boekte het bedrijf vorig fiscaal jaar (eindigt eind september 2020) een verlies van 918 miljoen euro...
U kunt zich hier registreren waarna u de bijlage kunt bekijken.

jens_dev
Forum elite
Forum elite

Bericht door jens_dev »

Omdat het op korte termijn niet uitmaakt. Cf. Tesla. De prijs wordt slechts in mindere mate gestuurd door fundamentals. Ik vind die passieve geldstromen heel gevaarlijk. Uiteindelijk zal de prijs die je betaald hebt wél doorslaggevend zijn.

jens_dev
Forum elite
Forum elite

Bericht door jens_dev »

15% eraf sinds top. De bomen groeien toch niet tot in de hemel.

Hieronder Vestas en Orsted over de laatste maanden. Bijna 1 op 1. Enorme hoeveelheden cash zijn naar groene trackers gestroomd. Het gevolg zijn automatische aankopen van groene bedrijven, los van koers, waardering,... Dat gaat toch eens serieus fout lopen #Tesla

orvws.png
U kunt zich hier registreren waarna u de bijlage kunt bekijken.

panamapapers
Forum actieveling
Forum actieveling

Iemand die de reden van de daling vindt? Zou het iets te maken hebben met resultaten van GE? Vrijdag zijn het de Q1 results van SGRE trouwens.

jens_dev
Forum elite
Forum elite

Bericht door jens_dev »

Orsted weer net hetzelfde. Vermoed gewoon winstnames op sterk presterende aandelen. Pandora idem, heel andere sector.
panamapapers liked last!

jens_dev
Forum elite
Forum elite

Bericht door jens_dev »

En diezelfde aandelen vandaag 3-4% hoger.

Plaats reactie