Vestas Wind Systems

Beleggen in aandelenbeurzen Europa: DAX, FTSE 100, CAC40, etc.

panamapapers
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 130
Contacteer:

Re: Vestas Wind Systems

Bericht door panamapapers »

https://seekingalpha.com/amp/article/43 ... ded-higher

Laatste dag van het kwartaal en dan zit je mailbox vol Vestas announcements. Benieuwd of ze dat inkoopprogramma nog gaan lanceren bij aankondiging Q3 resultaten. Hoeft niet wat mij betreft. Dat ze die cash maar gebruiken voor andere zaken die opbrengen. Het voordeel van die stijgende volumes zijn de schaalvoordelen. Voorbije jaren hebben ze serieus geïnvesteerd in modulariteit in hun uitgebreide portfolio wat ook zeer interessant is voor je ‘economies of scale’ en het verhogen van je marges. Ga toch blij zijn als die terug richting de 10% en daarboven krijgen. COVID heeft de renewable business alleszins In een stroomversnelling gebracht.
Jensen liked last!

Volg Beursig.com op Twitter en Facebook

Umi
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 1171
Contacteer:

Bericht door Umi »

panamapapers schreef:
04 sep 2020 20:45
Karma op de beurs. Bestaat dat?
Karma... Welke karma :P
Ik heb een nieuw pakketje te koop staan iets boven de huidige koers. (positie gaat weer richting de 10%)

https://www.marketscreener.com/quote/st ... -31503797/
Demonstrating its continued focus on innovation and product development, Vestas has upgraded the EnVentus platform's existing turbine variants to 6.0 MW standard rating. The upgrade to 6.0 MW delivers an increase in energy production of more than three percent compared to 5.6 MW depending on site-specific conditions, while siteability parameters are maintained. The upgrade is enabled by advancements in load assessment and hardware upgrades specific to generator, gearbox and cooling system.
....
Jensen liked last!

Jensen
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 36
Contacteer:

Bericht door Jensen »

Blijft maar doorstomen deze... Enkele jaren geleden opgepikt dankzij dit forum voor wat exposure aan groene energie, de hype van het moment (en van de toekomst?). In het bijzonder mijn dank aan Panamapapers en Jens_Dev :up:

panamapapers
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 130
Contacteer:

Bericht door panamapapers »

Het gaat inderdaad hard. Umi je hebt een deeltje verkocht intussen veronderstel ik?

Vraag me toch vaak af of die 'snoei'-strategie zo interessant is. Ja, je hebt je winst binnen, maar bouwt een positie af die het eigenlijk goed doet. Sell the winners, keep the losers. Dat afromen doe ik zelf ook wel maar stel me daar toch vragen bij... Van die geweldige ritjes naar de hemel als bij Lotus Bakeries, Apple etc. mis je op die manier toch grotendeels. Moeilijk! :)

Umi
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 1171
Contacteer:

Bericht door Umi »

panamapapers schreef:
14 okt 2020 16:41
Het gaat inderdaad hard. Umi je hebt een deeltje verkocht intussen veronderstel ik?

Vraag me toch vaak af of die 'snoei'-strategie zo interessant is. Ja, je hebt je winst binnen, maar bouwt een positie af die het eigenlijk goed doet. Sell the winners, keep the losers. Dat afromen doe ik zelf ook wel maar stel me daar toch vragen bij... Van die geweldige ritjes naar de hemel als bij Lotus Bakeries, Apple etc. mis je op die manier toch grotendeels. Moeilijk! :)
Ik had een dagorder staan dat toen niet verkocht is geraakt, heb vandaag pas verkocht. Nog steeds 8,5% van de port.

Er valt wel iets voor te zeggen ja. Vestas is duidelijk een winner op LT, maar dat zit vandaag ook wel in de waardering vind ik. Ik kan wel wat extra cash gebruiken, want er zijn/komen nieuwe opportuniteiten.
Soit, het is nu ook niet dat ik er niets van meepik op deze manier, al had ik achteraf gezien had ik natuurlijk beter niets verkocht tot vandaag. +289% op een dikke 2jaar (inleg x4 dus) toegegeven ook 1 van de weinige echte winners de laatste 2jaar hier in de port.
Laatst gewijzigd door Umi op 14 okt 2020 17:50, 1 keer totaal gewijzigd.

jens_dev
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 4458
Contacteer:

Bericht door jens_dev »

Ik snoei in functie van het gewicht dat ik wil dat Vestas inneemt in mijn totale portefeuille. Dat houdt natuurlijk ook in dat je bij een correctie van het aandeel weer mag aanvullen tot dat gewenst gewicht. Zo profiteer je van volatiliteit zonder echt te 'willen' speculeren. Je managet gewoon je portefeuille. Ik heb hier al vaker wél dan niet mijn voordeel bij gedaan; alleen niet bij Vestas want dat blijft gewoon stijgen. Ook: geld dat ergens uit wordt genomen, blijft doorgaans niet lang aan de kant staan maar wordt herbelegd in iets wat dan volgens mij een betere risk/return heeft.

Vestas was vorige vrijdag 6,7% van mijn PF (streefgewicht staat op 6%).
Never waste a good crisis
https://jensdev.blogspot.com

Brecht
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 77
Contacteer:

Bericht door Brecht »

jens_dev schreef:
14 okt 2020 17:44
Ik snoei in functie van het gewicht dat ik wil dat Vestas inneemt in mijn totale portefeuille. Dat houdt natuurlijk ook in dat je bij een correctie van het aandeel weer mag aanvullen tot dat gewenst gewicht. Zo profiteer je van volatiliteit zonder echt te 'willen' speculeren. Je managet gewoon je portefeuille. Ik heb hier al vaker wél dan niet mijn voordeel bij gedaan; alleen niet bij Vestas want dat blijft gewoon stijgen. Ook: geld dat ergens uit wordt genomen, blijft doorgaans niet lang aan de kant staan maar wordt herbelegd in iets wat dan volgens mij een betere risk/return heeft.

Vestas was vorige vrijdag 6,7% van mijn PF (streefgewicht staat op 6%).
Het verzilveren van een deel van de winst (indien positie te groot komt) is niet verkeerd.

joni
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 139
Contacteer:

Bericht door joni »

In plaats van de bijbel letterlijk te interpreteren, kan je natuurlijk, ook "eerst" andere (dip) aandelen bijkopen, dan zakt uw bloeddruk ook, verbeterd uw nachtrust eveneens, anders blijf je achter de feiten aanhollen…
Wie slim is, weet dat hij heel weinig of niets weet, wie weinig weet denkt dat hij alles weet en zelfs slim is.

Jensen
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 36
Contacteer:

Bericht door Jensen »

Ik heb ze allemaal bijgehouden. The trend is your friend.
panamapapers liked last!

jens_dev
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 4458
Contacteer:

Bericht door jens_dev »

Never waste a good crisis
https://jensdev.blogspot.com

Deelnemen aan het forum + meer functies?

Deel kennis en vragen met duizenden beleggers,
minder advertenties, ideaal voor smartphone, betere
gebruikservaring en gratis abonneren op favoriete
onderwerpen. Registreer binnen 1 minuut!

Plaats reactie