Vestas Wind Systems

Beleggen in aandelenbeurzen Europa: DAX, FTSE 100, CAC40, etc.
jens_dev
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 4368
Contacteer:

Re: Vestas Wind Systems

Bericht door jens_dev »

Sterke omzetgroei maar winstgevendheid valt tegen door zwakte bij Power Solutions. Wordt wel goed uitgelegd en lijkt ook tijdelijk.
The decrease was driven by lower average project margins where logistical challenges and supply chain bottlenecks, commissioning of delayed projects from 2019, and the COVID-19 situation increased cost levels. Furthermore, the first quarter of 2020 reflected a negative impact from a higher level of warranty provisions made.
Service weer zeer sterk en Offshore onbeduidend.

Koersstijging volgens mij hierdoor:
According to Vestas’ current judgement, however, meeting the initial guidance on revenue and EBIT margin before special items is still possible. Further, with the current visibility for the rest of the year, Vestas assesses revenue growth and EBIT margin before special items for full year in Service to be able to meet the initial expectations of approx. 7 percent and approx. 25 percent, respectively. Additionally, as the focus on cost savings continues, total investments*) are currently assessed to be below EUR 700m.
Dus ondanks die zwakte in Q1 en Covid-19 denkt Vestas dat het nog mogelijk is om de weliswaar ingetrokken guidance alsnog te halen. Dat zegt wel wat over de verwachtingen voor de volgende kwartalen.
Never waste a good crisis
https://jensdev.blogspot.com

Volg Beursig.com op Twitter en Facebook

panamapapers
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 101
Contacteer:

Bericht door panamapapers »

Ik moet de call nog beluisteren. Stukje gehoord, maar klonk inderdaad bemoedigend! Omzet stijgt flink (met 29%, wow!) Hun aanwezigheid in China zit ook in stijgende lijn, zelfs mét servicecontracten (eerste contract van 20 jaar). Goldwind blijft wel een gigantische speler in die markt... 14.4% 'global' market share.

Hun service segment blijft heel mooi stijgen (12%). Als dat zo voort gaat en de marges blijven in tact gaan we nog mooie tijden tegemoet. Zie ook alom rapporten verschijnen dat de groene revolutie net nu (ondanks lage olieprijzen) in een versnelling zou komen. Wind blijft een zeer rendabele energiebron. Als landen hun energiebeleid plannen zien ze ook niet short-term, eerder met een horizon van 20-30 jaar, zei de CEO.

jens_dev
Forum elite
Forum elite
Contacteer:

Bericht door jens_dev »

wimilio
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 190
Contacteer:

Bericht door wimilio »

Ik vind VEstas een heel mooi bedrijf maar was toch geschrokken door de ebitda marge dat ze maar halen op zo een grote omzet.

jens_dev
Forum elite
Forum elite
Contacteer:

Bericht door jens_dev »

Ik zie 11-14% bij Vestas en 7-11% bij Siemens Gamesa. Lijkt me gezond. Met op termijn zeker nog marge naar boven naarmate concurrentie afzwakt en Service belangrijker wordt.

wimilio
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 190
Contacteer:

Bericht door wimilio »

jens_dev schreef:
15 mei 2020 12:38
Ik zie 11-14% bij Vestas en 7-11% bij Siemens Gamesa. Lijkt me gezond. Met op termijn zeker nog marge naar boven naarmate concurrentie afzwakt en Service belangrijker wordt.
Dat is zeker waar

panamapapers
Forum actieveling
Forum actieveling
Contacteer:

Indrukwekkend hoe VWS herstelt. Het plan dat Von Der Leyen gisteren voorstelde (750 mld euro) kan voor een versnelling zorgen van de Europese 'Green Deal'. Opnieuw in het voordeel van Vestas denkik.

panamapapers
Forum actieveling
Forum actieveling
Contacteer:

panamapapers
Forum actieveling
Forum actieveling
Contacteer:

Intussen is dat order van MHI Vestas ook bevestigd.
En gisteren werd het eerste Enventus order in de VS geplaatst (en meteen grootste wereldwijd). Wat denkik ook wel belangrijke eerste stap is in de uitrol van dit platform. Amerikanen hebben nl. graag referenties in eigen land:

https://www.vestas.com/en/media/company ... #!NewsView

Deelnemen aan het forum + meer functies?

Discussieer met duizenden beleggers, minder
advertenties, ideaal voor smartphone, betere
gebruikservaring en gratis abonneren op favoriete
onderwerpen. Registreer binnen 1 minuut!

Plaats reactie