BASF

Beleggen in aandelenbeurzen Europa: DAX, FTSE 100, CAC40, etc.
Nephus
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 54
Contacteer:

Re: BASF

Bericht door Nephus »

Wellicht krijgen we een daling morgen. Noteert aan 4,7% div rendement en 8% cash flow rendement.

Kan goede instapmogelijkheid bieden, vooral omdat H2 significant beter zal zijn.
And its gone! liked last!

Volg Beursig.com op Twitter en Facebook

Banner
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 1152
Contacteer:

Bericht door Banner »

Klacht tegen BASF: 'Ze hielpen Syrië aan grondstof voor gifgas'

Drie mensenrechten-ngo's dienen klacht in tegen het Belgische BASF Antwerpen NV en twee Duitse bedrijven. Ze zouden in 2014 via Zwitserland een grondstof voor gifgas naar Syrië hebben uitgevoerd. Dat meldt De Morgen maandag. Ook Het Laatste Nieuws bericht over de klacht.

De drie mensenrechten-ngo's dienden de strafklachten in bij de openbare aanklagers van Antwerpen, Hamburg en Essen. In Antwerpen is het dossier vorige maandag afgeleverd. BASF Antwerpen NV en de BASF Groep zouden vijf jaar geleden via hun Zwitserse dochteronderneming diethylamine hebben uitgevoerd naar Syrië. Dat is een bestanddeel voor geneesmiddelen maar kan ook gebruikt worden om het toxische zenuwgas VX te produceren en maakt deel uit van de Syrische chemische wapenvoorraden. Sinds 2012 staat het middel op de EU-sanctielijst: bedrijven mogen het enkel exporteren met toestemming van de overheid. In een eerste reactie zegt BASF Antwerpen de klacht te onderzoeken maar de gegrondheid te betwijfelen.
charel01 liked last!

Banner
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 1152
Contacteer:

Bericht door Banner »

BASF ontkent levering van diethylamine aan Syrië
Vandaag om 14:50 | Bron: BELGA - Print - Corrigeer

BASF ontkent maandag formeel in een persbericht dat het de stof diethylamine (DEA) leverde aan Syrische afnemers. Het chemiebedrijf reageert daarmee op de klacht van drie Mensenrechten-NGO's, die stelden dat BASF en twee Duitse bedrijven in 2014 via Zwitserland een grondstof voor gifgas naar Syrië zouden hebben uitgevoerd. “BASF laat weten dat het ten alle tijde de wetgevingen rond de handelscontrole gerespecteerd heeft en verzekert dat het hiervoor ook de nodige controles heeft ingebouwd.”

BASF Antwerpen NV en de BASF Groep zouden vijf jaar geleden via hun Zwitserse dochteronderneming diethylamine hebben uitgevoerd naar Syrië. Dat is een bestanddeel voor geneesmiddelen maar kan ook gebruikt worden om het toxische zenuwgas VX te produceren. Sinds 2012 staat het middel op de EU-sanctielijst en mogen bedrijven het enkel exporteren met toestemming van de overheid. Die toestemming was er volgens de ngo’s niet.

BASF ontkent nu formeel dat het de stof leverde aan Syrië sinds het ingaan van het handelsembargo. “In onze IT-systemen zitten ingebouwde blokkerende controles die alle bewegingen van goederen aan de vigerende wetgeving aftoetsen”, klinkt het. “Deze controles zijn uiteraard ook van toepassing in relatie tot landen onder embargo, waarvoor de controles op individuele basis worden uitgevoerd. Zowel fysieke personen als instanties worden bij deze controles geverifieerd.”
neku liked last!

neku
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 1279
Contacteer:

Bericht door neku »

Banner schreef:BASF ontkent levering van diethylamine aan Syrië
Vandaag om 14:50 | Bron: BELGA - Print - Corrigeer

BASF ontkent maandag formeel in een persbericht dat het de stof diethylamine (DEA) leverde aan Syrische afnemers. Het chemiebedrijf reageert daarmee op de klacht van drie Mensenrechten-NGO's, die stelden dat BASF en twee Duitse bedrijven in 2014 via Zwitserland een grondstof voor gifgas naar Syrië zouden hebben uitgevoerd. “BASF laat weten dat het ten alle tijde de wetgevingen rond de handelscontrole gerespecteerd heeft en verzekert dat het hiervoor ook de nodige controles heeft ingebouwd.”

BASF Antwerpen NV en de BASF Groep zouden vijf jaar geleden via hun Zwitserse dochteronderneming diethylamine hebben uitgevoerd naar Syrië. Dat is een bestanddeel voor geneesmiddelen maar kan ook gebruikt worden om het toxische zenuwgas VX te produceren. Sinds 2012 staat het middel op de EU-sanctielijst en mogen bedrijven het enkel exporteren met toestemming van de overheid. Die toestemming was er volgens de ngo’s niet.

BASF ontkent nu formeel dat het de stof leverde aan Syrië sinds het ingaan van het handelsembargo. “In onze IT-systemen zitten ingebouwde blokkerende controles die alle bewegingen van goederen aan de vigerende wetgeving aftoetsen”, klinkt het. “Deze controles zijn uiteraard ook van toepassing in relatie tot landen onder embargo, waarvoor de controles op individuele basis worden uitgevoerd. Zowel fysieke personen als instanties worden bij deze controles geverifieerd.”
We zullen maar zwijgen over de FN Herstal wapens die her en der op foto's van IS duidelijk te zien zijn....Uiteraard leveren we deze wel met toestemming van de overheid aan "externe partners" :roll:
And its gone! liked last!
The aim of education is the knowledge, not of facts, but of values!

gede
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 819
Contacteer:

Bericht door gede »

BASF als één van de 'captains of industry' gaf gisteren een joekel van een winstwaarschuwing nabeurs. Deze basischemie zit helemaal vooraan in de economische keten. Een zeer veeg teken dat opnieuw wijst op een stevige afkoeling van de wereldwijde economische groei.

BASF staat op mijn wishlist, maar laten we de zomer nog maar even passeren denk ik.

https://www.finanzen.net/nachricht/akti ... ng-7690377

Beheerder
Beheerder
Beheerder
waarderingen: 4323
Contacteer:

Bericht door Beheerder »

Dat voorlopig links laten liggen lijkt inderdaad verstandig. Een daling kan aantrekkelijk lijken om te kopen maar op basis van de technische analyse is de horizontale lange termijn steun nu €58,40 (zie onderstaande grafiek). De trend is dalend en de koers is nog ruim van de zone oversold (RSI indicator) verwijderd.
Technische analyse BASF 9 juli 2019 (weekgrafiek).png
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Disclaimer: berichten geplaatst met dit account zijn geen beleggingsadviezen.

sjos
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 567
Contacteer:

Bericht door sjos »

Maar toch een aankoopofferte geplaatst onder het jaarhoog. De Chemiebranche is in mijn portefeuille klein. En een cyclisch aandeel koop je uiteraard niet op zijn hoogtepunt. Waar het laagtepunt gaat liggen is koffiedik kijken.
Buy and Hold blijft mijn strategie, tenzij een aandeel 20 percent gestegen is in een periode van enkele weken/maanden na aankoop.

gede
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 819
Contacteer:

Bericht door gede »

sjos schreef:Maar toch een aankoopofferte geplaatst onder het jaarhoog. De Chemiebranche is in mijn portefeuille klein. En een cyclisch aandeel koop je uiteraard niet op zijn hoogtepunt. Waar het laagtepunt gaat liggen is koffiedik kijken.
Dit klopt helemaal. Daarom dat ik het ook wil opnemen.

Ik stel mij enkel de vraag hoezeer de economie nu afkoelt, want een cyclisch aandeel als dit kan lager, véél lager. In de mededeling geeft BASF aan dat de autoverkoop (belangrijke klant) in China in de eerste helft van dit jaar zowat 20 % lager was dan in dezelfde periode vorig jaar. Dat is toch gigantisch...

sjos
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 567
Contacteer:

Bericht door sjos »

gede schreef:
sjos schreef:Maar toch een aankoopofferte geplaatst onder het jaarhoog. De Chemiebranche is in mijn portefeuille klein. En een cyclisch aandeel koop je uiteraard niet op zijn hoogtepunt. Waar het laagtepunt gaat liggen is koffiedik kijken.
Dit klopt helemaal. Daarom dat ik het ook wil opnemen.

Ik stel mij enkel de vraag hoezeer de economie nu afkoelt, want een cyclisch aandeel als dit kan lager, véél lager. In de mededeling geeft BASF aan dat de autoverkoop (belangrijke klant) in China in de eerste helft van dit jaar zowat 20 % lager was dan in dezelfde periode vorig jaar. Dat is toch gigantisch...
De handelsrelatie VS-China of de heisa errond speelt ook een rol. Ik verwacht dat Trump enkel met het oog op zijn campagne voor herverkiezing de komende maanden geen potten wil breken. Daarnaast heeft BASF ook een agrarische component die onder weersomstandigheden lijdt. Dit laatste is ook onvoorspelbaar.
Buy and Hold blijft mijn strategie, tenzij een aandeel 20 percent gestegen is in een periode van enkele weken/maanden na aankoop.

Beheerder
Beheerder
Beheerder
waarderingen: 4323
Contacteer:

Bericht door Beheerder »

Als Trump geen potten wil breken dan moet de VS niet een enorme wapendeal sluiten met Taiwan ;) (zoek het laatste nieuws via Google).
Disclaimer: berichten geplaatst met dit account zijn geen beleggingsadviezen.

Deelnemen aan het forum + meer functies?

Discussieer met duizenden beleggers, minder
advertenties, ideaal voor smartphone, betere
gebruikservaring en gratis abonneren op favoriete
onderwerpen. Registreer binnen 1 minuut!

Plaats reactie