Daimler

Beleggen in aandelen beurzen Frankfurt DAX, Londen FTSE 100, Parijs CAC40, etc.
Plaats reactie
Bieraait
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 277

Re: Daimler

Berichtdoor Bieraait » 14 Nov 2015 12:07

Toch spijt dat ik mijn gut-feeling niet gevolgd heb. Wanneer ik op 22 september dit artikel afwerkte (overigens vertaald en ook op Beursig verschenen) http://ygrids.com/index.php/2015/09/22/ ... -industry/" onclick="window.open(this.href);return false; stond ik op het punt om mijn eerste pakket in te slaan. Getwijfeld en uiteindelijk niet gedaan. Als ik zie hoe ze het nu doen, van 65 naar 75 op een kleine maand. En voor mij was het veel meer een long-term verhaal. Hopelijk komt er een nieuwe koopkans na perikelen met de FED in December.
"Las Vegas is busy every day, so we know that not everyone is rational." - Charles Ellis
www.ygrids.com

Tom
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 11

Berichtdoor Tom » 07 Dec 2015 09:35

Bijna opnieuw 80 intussen...

Bieraait
Forum actieveling
Forum actieveling

Berichtdoor Bieraait » 18 Dec 2015 05:49

Opvallend dat de koersdoelen stevig verschillen. Dividend yield vind ik nog steeds aantrekkelijk aan deze pay-out ratio. Een vraag aan zij die beter geinformeerd zijn over Daimler Financial Services: hoe zien jullie deze divisie evolueren? Ik vind het niet eenvoudig hier een duidelijk beeld van te krijgen.

Transactie van Nokia's HERE (digital mapping) officieel in kannen en kruiken. Achterstand op Uber/google/apple wordt hiermee verkleind.
"Las Vegas is busy every day, so we know that not everyone is rational." - Charles Ellis
www.ygrids.com

Bieraait
Forum actieveling
Forum actieveling

Berichtdoor Bieraait » 30 Dec 2015 17:36

Prijs is iets te hoog opgelopen, maar sales nemen toe. Mogelijks wordt Q4 in de VS uitstekend wegens intrede nieuwe modellen en goedkopere euro. Vind het momenteel nog te gevaarlijk en niet in het minst omwille van deze ontwikkelingen:

http://www.dw.com/en/german-emissions-s ... a-18937447" onclick="window.open(this.href);return false;

Deze twitter feed in de gaten houden:https://mobile.twitter.com/umwelthilfe
www.ygrids.com

vlaanderenwest
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 30

Berichtdoor vlaanderenwest » 28 Jan 2016 21:49

weet er soms iemand wanneer Porsche zijn jaar cijfers bekend maakt

Zechs
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 249

Berichtdoor Zechs » 31 Jan 2016 14:36

vlaanderenwest schreef:weet er soms iemand wanneer Porsche zijn jaar cijfers bekend maakt

Porsche maakt deel uit van Volkswagen (niet van Daimler).
Eigenbelang primeert altijd

Relipul
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 16

Berichtdoor Relipul » 02 Feb 2016 00:31

Heb net een limitorder ingezet op 64 EUR, hopelijk heb ik morgen onmiddelijk prijs :-)

charel01
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 6987

Berichtdoor charel01 » 04 Feb 2016 09:07

Ingestapt bij opening op 59,95.
Daimler verkoopt meer voertuigen, verhoogt dividend
AMSTERDAM (Dow Jones)--Daimler ag (DAI.XE) heeft in 2015 meer winst behaald, terwijl een recordaantal voertuigen werd verkocht. Verder verhoogt Daimler zijn dividend tot een nooit eerder uitgekeerd bedrag, meldde de Duitse automaker donderdagochtend.

In 2015 steeg de winst voor rente en belasting (EBIT) naar het beste niveau ooit, naar EUR13,8 miljard van EUR10,1 miljard een jaar eerder, terwijl er onder aan de streep een nettowinst werd genoteerd van EUR8,9 miljard, tegen EUR7,3 miljard in 2014.

Vorig jaar verkocht Daimler een recordaantal van 2,9 miljoen voertuigen, een stijging van 12% op jaarbasis. De totale omzet kwam op jaarbasis 15% hoger uit op EUR149,5 miljard, van EUR129,9 miljard.

Voor 2016 verwacht Daimler een winst die bovengemiddeld is vergeleken met de minimale groei die in het algemeen wordt verwacht van de wereldwijde vraag naar auto's. Ook zullen de omzet en EBIT verder toenemen, schat het bedrijf in.

Het dividend is verhoogd tot EUR3,25; het hoogste bedrag ooit, van EUR2,45 in 2014.
Door Dow Jones Nieuwsdienst; +31 20 5715 200; marleen.groen@wsj.com
forza liked last!
Aandelenport: Geen zaken mee. Ik meld geen aan- en verkopen meer. Men vindt het toch altijd nodig om commentaar te leveren.

vlaanderenwest
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 30

Berichtdoor vlaanderenwest » 04 Feb 2016 10:12

STUTTGART (AFN) - Het Duitse autoconcern Daimler, moederbedrijf van Mercedes-Benz, verwacht dat de resultaten dit jaar minder sterk zullen groeien dan in het recordjaar 2015.Daimler denkt wel dat de verkoop, omzet en winst dit jaar verder zullen verbeteren ten opzichte van vorig jaar. Het bedrijf heeft echter te maken met zwakkere marktomstandigheden in opkomende landen als China en Brazilië, zo liet het donderdag weten bij de presentatie van de jaarcijfers.In 2015 zag Daimler de wereldwijde verkoop, inclusief het merk Smart, vrachtwagens en bussen, met 12 procent toenemen tot circa 2,9 miljoen voertuigen. De omzet klom met 15 procent naar 149,5 miljard euro en het bedrijfsresultaat ging met 26 procent omhoog tot 13,5 miljard euro.,,We weten uit eigen ervaring dat het moeilijk is om aan de top te komen. Maar het is nog moeilijker om daar te blijven'', verklaarde Daimler-topman Dieter Zetsche. Het bedrijf uit Stuttgart is op de markt voor luxeauto's in een felle concurrentiestrijd verwikkeld met zijn Duitse aartsrivalen BMW en Audi. - See more at: http://www.beursduivel.be/Beursnieuws/A ... HmOTe.dpuf" onclick="window.open(this.href);return false;

En toch maken we een duik van 4% hoe verklaar je dat?????
charel01 liked last!

Relipul
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 16

Berichtdoor Relipul » 05 Feb 2016 08:30

charel01 schreef:Ingestapt bij opening op 59,95.
Daimler verkoopt meer voertuigen, verhoogt dividend
AMSTERDAM (Dow Jones)--Daimler ag (DAI.XE) heeft in 2015 meer winst behaald, terwijl een recordaantal voertuigen werd verkocht. Verder verhoogt Daimler zijn dividend tot een nooit eerder uitgekeerd bedrag, meldde de Duitse automaker donderdagochtend.

In 2015 steeg de winst voor rente en belasting (EBIT) naar het beste niveau ooit, naar EUR13,8 miljard van EUR10,1 miljard een jaar eerder, terwijl er onder aan de streep een nettowinst werd genoteerd van EUR8,9 miljard, tegen EUR7,3 miljard in 2014.

Vorig jaar verkocht Daimler een recordaantal van 2,9 miljoen voertuigen, een stijging van 12% op jaarbasis. De totale omzet kwam op jaarbasis 15% hoger uit op EUR149,5 miljard, van EUR129,9 miljard.

Voor 2016 verwacht Daimler een winst die bovengemiddeld is vergeleken met de minimale groei die in het algemeen wordt verwacht van de wereldwijde vraag naar auto's. Ook zullen de omzet en EBIT verder toenemen, schat het bedrijf in.

Het dividend is verhoogd tot EUR3,25; het hoogste bedrag ooit, van EUR2,45 in 2014.
Door Dow Jones Nieuwsdienst; +31 20 5715 200; marleen.groen@wsj.com

mooi gedaan, ik had beter nog even gewacht met mijn aankoop, ben eigenlijk mijn dividend al kwijt in koersdaling :(