Alstom
-
- Forum verkenner
- Berichten: 34
- Lid geworden op: 13 feb 2023 00:15
- waarderingen: 16
Re: Alstom
Omzet en vol orderboek zijn leuk maar het draait uiteindelijk om winst maken. Benieuwd of ze morgen de verwachtingen waarmaken die ze vooropstelden.
‘Voor het lopende boekjaar rekent Alstom op een aangepaste EBIT-marge van 5,1 tot 5,3 procent en een vrije kasstroom tussen de 100 en 300 miljoen euro’
‘Voor het lopende boekjaar rekent Alstom op een aangepaste EBIT-marge van 5,1 tot 5,3 procent en een vrije kasstroom tussen de 100 en 300 miljoen euro’
Laatste artikelen op Beursig.com
Beleggen in bitcoin en ethereum op Euronext beurs
Wild west taferelen bij aandelen, crypto valuta en ...
Volg Beursig.com
-
- Forum gebruiker
- Berichten: 162
- Lid geworden op: 18 apr 2020 13:03
- waarderingen: 101
Re: Alstom
10 mei 2023 – Tussen 1 april 2022 en 31 maart 2023 boekte Alstom voor €20,7 miljard aan orders. De omzet bedroeg € 16,5 miljard, in lijn met het beoogde traject, wat resulteerde in een sterke book-to-bill ratio van 1,25. De backlog bedroeg € 87,4 miljard, wat een sterk zicht biedt op toekomstige verkopen.
In het boekjaar 2022/23 bedroeg de aangepaste EBIT van Alstom € 852 miljoen, wat overeenkomt met een aEBIT-marge van 5,2%. De aangepaste nettowinst bedroeg € 292 miljoen en de vrije kasstroom bedroeg € 199 miljoen voor het hele jaar.
Op 31 maart 2023 bedroeg de nettoschuldpositie van de Groep € 2.135 miljoen, vergeleken met de € 2.085 miljoen die de Groep op 31 maart 2022 rapporteerde. Alstom profiteert van een solide liquiditeitspositie van € 4.787 miljoen en een eigen vermogen van € 9.102 miljoen op 31 maart 2023.
De Raad van Bestuur besliste in zijn vergadering van 9 mei 2023 om een dividenduitkering van €0.25 per aandeel voor te stellen, wat overeenkomt met een pay-out ratio van 33% ten opzichte van de aangepaste nettowinst
[4]
.
In het boekjaar 2022/23 bedroeg de aangepaste EBIT van Alstom € 852 miljoen, wat overeenkomt met een aEBIT-marge van 5,2%. De aangepaste nettowinst bedroeg € 292 miljoen en de vrije kasstroom bedroeg € 199 miljoen voor het hele jaar.
Op 31 maart 2023 bedroeg de nettoschuldpositie van de Groep € 2.135 miljoen, vergeleken met de € 2.085 miljoen die de Groep op 31 maart 2022 rapporteerde. Alstom profiteert van een solide liquiditeitspositie van € 4.787 miljoen en een eigen vermogen van € 9.102 miljoen op 31 maart 2023.
De Raad van Bestuur besliste in zijn vergadering van 9 mei 2023 om een dividenduitkering van €0.25 per aandeel voor te stellen, wat overeenkomt met een pay-out ratio van 33% ten opzichte van de aangepaste nettowinst
[4]
.
Mithra, Kbc ancora,
Alstom, Bpost, CP Invest, Umicore, Porsche holding SE, Agfa, Barco
Alstom, Bpost, CP Invest, Umicore, Porsche holding SE, Agfa, Barco
Re: Alstom
Vandaag een koersopstoot van 5%.
Momenteel: Temps réel - Euronext Paris - 15/05 - 16:59
ALO - FR0010220475SRDPEA
Alstom
25,690 € +4,99 %
Momenteel: Temps réel - Euronext Paris - 15/05 - 16:59
ALO - FR0010220475SRDPEA
Alstom
25,690 € +4,99 %
Buy and Hold blijft mijn strategie, tenzij een aandeel 20 percent gestegen is in een periode van enkele weken/maanden na aankoop.
-
- Forum verkenner
- Berichten: 34
- Lid geworden op: 13 feb 2023 00:15
- waarderingen: 16
Re: Alstom
Was inderdaad een goede dag voor Alstom. Vermoed door het charmeoffensief van Macron richting de industrie in Frankrijk. Of iets anders dat ik gemist heb?
-
- Forum gebruiker
- Berichten: 162
- Lid geworden op: 18 apr 2020 13:03
- waarderingen: 101
Re: Alstom
1 juni 2023 – Alstom, wereldleider in slimme en duurzame mobiliteit, heeft een contract getekend met de Southeastern Pennsylvania Transportation Authority (SEPTA) voor de levering van 130 volledig elektrische trams met lage vloer ter waarde van meer dan € 667 miljoen (ongeveer USD $ 718,2 miljoen), met opties om nog eens 30 trams te bouwen. De overeenkomst roept op tot de levering van volledig op maat gemaakte, duurzame Citadis lightrailvoertuigen (LRV's) van de volgende generatie, speciaal ontworpen voor Noord-Amerika en gemaakt om door de historische straten van Philadelphia te navigeren.
De nieuwe Citadis-trams bieden een energie-efficiënte mobiliteitsoplossing die gebruik maakt van state-of-the-art, service-bewezen tractietechnologie en een vermindering van het energieverbruik met 20% biedt in vergelijking met een standaard lightrail-oplossing. Bovendien wordt energie-efficiëntie bereikt door LED-verlichting en sensorgebaseerde airconditioning te integreren, en elk voertuig is 99% recyclebaar aan het einde van zijn 30-jarige levensduur.
De nieuwe Citadis-trams bieden een energie-efficiënte mobiliteitsoplossing die gebruik maakt van state-of-the-art, service-bewezen tractietechnologie en een vermindering van het energieverbruik met 20% biedt in vergelijking met een standaard lightrail-oplossing. Bovendien wordt energie-efficiëntie bereikt door LED-verlichting en sensorgebaseerde airconditioning te integreren, en elk voertuig is 99% recyclebaar aan het einde van zijn 30-jarige levensduur.
Mithra, Kbc ancora,
Alstom, Bpost, CP Invest, Umicore, Porsche holding SE, Agfa, Barco
Alstom, Bpost, CP Invest, Umicore, Porsche holding SE, Agfa, Barco
Re: Alstom
Leergierige schreef:
> 1 juni 2023 – Alstom, wereldleider in slimme en duurzame mobiliteit, heeft
> een contract getekend met de Southeastern Pennsylvania Transportation
> Authority (SEPTA) voor de levering van 130 volledig elektrische trams met
> lage vloer ter waarde van meer dan € 667 miljoen (ongeveer USD $ 718,2
> miljoen), met opties om nog eens 30 trams te bouwen. De overeenkomst roept
> op tot de levering van volledig op maat gemaakte, duurzame Citadis
> lightrailvoertuigen (LRV's) van de volgende generatie, speciaal ontworpen
> voor Noord-Amerika en gemaakt om door de historische straten van
> Philadelphia te navigeren.
>
> De nieuwe Citadis-trams bieden een energie-efficiënte mobiliteitsoplossing
> die gebruik maakt van state-of-the-art, service-bewezen tractietechnologie
> en een vermindering van het energieverbruik met 20% biedt in vergelijking
> met een standaard lightrail-oplossing. Bovendien wordt energie-efficiëntie
> bereikt door LED-verlichting en sensorgebaseerde airconditioning te
> integreren, en elk voertuig is 99% recyclebaar aan het einde van zijn
> 30-jarige levensduur.
Niet vergeten dat Alstom eigenlijk in de handen is van het Amerikaanse General Electric.
> 1 juni 2023 – Alstom, wereldleider in slimme en duurzame mobiliteit, heeft
> een contract getekend met de Southeastern Pennsylvania Transportation
> Authority (SEPTA) voor de levering van 130 volledig elektrische trams met
> lage vloer ter waarde van meer dan € 667 miljoen (ongeveer USD $ 718,2
> miljoen), met opties om nog eens 30 trams te bouwen. De overeenkomst roept
> op tot de levering van volledig op maat gemaakte, duurzame Citadis
> lightrailvoertuigen (LRV's) van de volgende generatie, speciaal ontworpen
> voor Noord-Amerika en gemaakt om door de historische straten van
> Philadelphia te navigeren.
>
> De nieuwe Citadis-trams bieden een energie-efficiënte mobiliteitsoplossing
> die gebruik maakt van state-of-the-art, service-bewezen tractietechnologie
> en een vermindering van het energieverbruik met 20% biedt in vergelijking
> met een standaard lightrail-oplossing. Bovendien wordt energie-efficiëntie
> bereikt door LED-verlichting en sensorgebaseerde airconditioning te
> integreren, en elk voertuig is 99% recyclebaar aan het einde van zijn
> 30-jarige levensduur.
Niet vergeten dat Alstom eigenlijk in de handen is van het Amerikaanse General Electric.
Buy and Hold blijft mijn strategie, tenzij een aandeel 20 percent gestegen is in een periode van enkele weken/maanden na aankoop.
Re: Alstom
Alstom en baisse de 5%, les commandes trimestrielles à fin juin « 45% en dessous du consensus », calcule un analyste
Au cours de son premier trimestre 2023-2024, clos fin juin, Alstom n’aurait enregistré que 2,81 milliards d’euros de commandes, selon James Moore de chez Redburn. Publié le 4 juil. 2023 à 13:40
La saison des publications trimestrielles approche. Ce sera l’occasion de juger de l’impact du ralentissement économique sur la santé des entreprises. Pour sa part, Alstom dévoilera son chiffre d’affaires du premier trimestre 2023-2024 (1er avril-30 juin) le 25 juillet. Et maintnant que le mois de juin est derrière nous, les analystes financiers affûtent leurs estimations, peu encourageantes au vu des dernières commandes. « Un peu molles », juge l’analyste James Moore de chez Redburn, qui ne comptabilise que deux grosses commandes sur le trimestre, « un contrat en Roumanie d'environ 400 millions d'euros et un autre pour des tramways à Philadelphie pour plus 600 millions d'euros.
Au total, selon lui, le constructeur de trains, métros, tramways et bus électriques aura enregistré pour 2,81 milliards d’euros de commandes sur les trois mois à fin mars, un montant 45% en dessous du consensus. Pour autant, l’analyste de chez Redburn estime que les inquiétudes sur les commandes sont exagérées puisque d’autres, pour un total de 7,5 milliards, ont été remportées, sont en quelques sortes dormantes, et attendent l’aval des autorités légales avant d’être comptabilisées. Parmi elles, l’une de 3,8 milliards d’euros pour India Aluminium Trains ou une autre de 1,1 milliard pour Philippines Systems. Partant de là , James Moores, qui conseille de mettre à profit la baisse du titre, s’attend donc à des fortes commandes au deuxième et troisième trimestres.
Alstom a perdu jusqu’à 5% en Bourse ce matin et peine à repartir de l’avant en ce début d’après-midi (-4,13% à 26,03 euros). Il s’agit de sa plus forte baisse depuis début mai, quand l’équipementier ferroviaire, qui fournit également des éléments de signalisation et des services (maintenance, réparations) avait décalé ses prévisions de moyen terme d’un an. L’objectif d’une marge d’exploitation comprise entre 8% et 10% ne sera atteint qu’à l’horizon de mars 2025-2026, et non pas 2024-2025 comme initialement évoqué, tout comme l’objectif d’une conversion du résultat net ajusté en flux de trésorerie libre de plus de 80%. La croissance annuelle moyenne est toujours attendue à 5% sur les exercices 2020-2021 à 2025-2026.
bron: Investir
Au cours de son premier trimestre 2023-2024, clos fin juin, Alstom n’aurait enregistré que 2,81 milliards d’euros de commandes, selon James Moore de chez Redburn. Publié le 4 juil. 2023 à 13:40
La saison des publications trimestrielles approche. Ce sera l’occasion de juger de l’impact du ralentissement économique sur la santé des entreprises. Pour sa part, Alstom dévoilera son chiffre d’affaires du premier trimestre 2023-2024 (1er avril-30 juin) le 25 juillet. Et maintnant que le mois de juin est derrière nous, les analystes financiers affûtent leurs estimations, peu encourageantes au vu des dernières commandes. « Un peu molles », juge l’analyste James Moore de chez Redburn, qui ne comptabilise que deux grosses commandes sur le trimestre, « un contrat en Roumanie d'environ 400 millions d'euros et un autre pour des tramways à Philadelphie pour plus 600 millions d'euros.
Au total, selon lui, le constructeur de trains, métros, tramways et bus électriques aura enregistré pour 2,81 milliards d’euros de commandes sur les trois mois à fin mars, un montant 45% en dessous du consensus. Pour autant, l’analyste de chez Redburn estime que les inquiétudes sur les commandes sont exagérées puisque d’autres, pour un total de 7,5 milliards, ont été remportées, sont en quelques sortes dormantes, et attendent l’aval des autorités légales avant d’être comptabilisées. Parmi elles, l’une de 3,8 milliards d’euros pour India Aluminium Trains ou une autre de 1,1 milliard pour Philippines Systems. Partant de là , James Moores, qui conseille de mettre à profit la baisse du titre, s’attend donc à des fortes commandes au deuxième et troisième trimestres.
Alstom a perdu jusqu’à 5% en Bourse ce matin et peine à repartir de l’avant en ce début d’après-midi (-4,13% à 26,03 euros). Il s’agit de sa plus forte baisse depuis début mai, quand l’équipementier ferroviaire, qui fournit également des éléments de signalisation et des services (maintenance, réparations) avait décalé ses prévisions de moyen terme d’un an. L’objectif d’une marge d’exploitation comprise entre 8% et 10% ne sera atteint qu’à l’horizon de mars 2025-2026, et non pas 2024-2025 comme initialement évoqué, tout comme l’objectif d’une conversion du résultat net ajusté en flux de trésorerie libre de plus de 80%. La croissance annuelle moyenne est toujours attendue à 5% sur les exercices 2020-2021 à 2025-2026.
bron: Investir
Buy and Hold blijft mijn strategie, tenzij een aandeel 20 percent gestegen is in een periode van enkele weken/maanden na aankoop.
-
- Forum gebruiker
- Berichten: 162
- Lid geworden op: 18 apr 2020 13:03
- waarderingen: 101
Re: Alstom
11 juli 2023 – De gecombineerde aandeelhoudersvergadering van Alstom vond vandaag, 11 juli 2023, plaats en werd live uitgezonden op de website van Alstom. De gecombineerde aandeelhoudersvergadering was een gelegenheid om de hoogtepunten van het boekjaar 2022/23, de vooruitgang op het vlak van integratie en de klimaatstrategie van de Groep te bespreken.
De Gecombineerde Algemene Vergadering keurde alle voorgestelde besluiten goed, met inbegrip van de jaarrekening over het boekjaar afgesloten op 31 maart 2023, de remuneratie van de Gedelegeerd Bestuurder en de uitkering van een dividend van €0,25 per aandeel - wat overeenkomt met een uitbetalingsratio van 33% - alsook de optie om dit dividend in contanten of in nieuwe aandelen uit te keren.
De Gecombineerde Algemene Vergadering keurde alle voorgestelde besluiten goed, met inbegrip van de jaarrekening over het boekjaar afgesloten op 31 maart 2023, de remuneratie van de Gedelegeerd Bestuurder en de uitkering van een dividend van €0,25 per aandeel - wat overeenkomt met een uitbetalingsratio van 33% - alsook de optie om dit dividend in contanten of in nieuwe aandelen uit te keren.
Re: Alstom
Leergierige schreef:
> 11 juli 2023 – De gecombineerde aandeelhoudersvergadering van Alstom vond
> vandaag, 11 juli 2023, plaats en werd live uitgezonden op de website van
> Alstom. De gecombineerde aandeelhoudersvergadering was een gelegenheid om
> de hoogtepunten van het boekjaar 2022/23, de vooruitgang op het vlak van
> integratie en de klimaatstrategie van de Groep te bespreken.
>
> De Gecombineerde Algemene Vergadering keurde alle voorgestelde besluiten
> goed, met inbegrip van de jaarrekening over het boekjaar afgesloten op 31
> maart 2023, de remuneratie van de Gedelegeerd Bestuurder en de uitkering
> van een dividend van €0,25 per aandeel - wat overeenkomt met een
> uitbetalingsratio van 33% - alsook de optie om dit dividend in contanten of
> in nieuwe aandelen uit te keren.
De dip in de tweede helft van april is verteerd. We staan nu zo n 20% hoger. Het blijft wel een aandeel met hoge koersverschillen doorheen het jaar.
> 11 juli 2023 – De gecombineerde aandeelhoudersvergadering van Alstom vond
> vandaag, 11 juli 2023, plaats en werd live uitgezonden op de website van
> Alstom. De gecombineerde aandeelhoudersvergadering was een gelegenheid om
> de hoogtepunten van het boekjaar 2022/23, de vooruitgang op het vlak van
> integratie en de klimaatstrategie van de Groep te bespreken.
>
> De Gecombineerde Algemene Vergadering keurde alle voorgestelde besluiten
> goed, met inbegrip van de jaarrekening over het boekjaar afgesloten op 31
> maart 2023, de remuneratie van de Gedelegeerd Bestuurder en de uitkering
> van een dividend van €0,25 per aandeel - wat overeenkomt met een
> uitbetalingsratio van 33% - alsook de optie om dit dividend in contanten of
> in nieuwe aandelen uit te keren.
De dip in de tweede helft van april is verteerd. We staan nu zo n 20% hoger. Het blijft wel een aandeel met hoge koersverschillen doorheen het jaar.
Re: Alstom
Wat een bloedbad !
Wat is er gaande
sander0606 liked last! Wat is er gaande
- - EVS - barco- engie- cofinimmo- - kbc - kbc ancora- -ageas
-econocom- -Nyxoah-orange--umicore- dieteren -Orange
-econocom- -Nyxoah-orange--umicore- dieteren -Orange