Alstom
-
- Forum gebruiker
- Berichten: 162
- Lid geworden op: 18 apr 2020 13:03
- waarderingen: 101
Re: Alstom
30 maart 2022 – Alstom, wereldleider op het gebied van slimme en duurzame mobiliteit, heeft een signaleringscontract van £ 69 miljoen gekregen van Network Rail om fase 5 van het enorm belangrijke Victoria Area Re-signalling Programme te leveren.
De aankondiging voor de leveringsfasen (GRIP 5-8) van Victoria Fase 5 volgt op het succes van de £ 37 miljoen Fase 4 toegekend in maart 2021, die al een hoge standaard stelt met het grootste deel van het civiele werk al begonnen. In fase 5 zal Alstom gedurende drie jaar essentiële signaalupgrades leveren in het Londense Victoria-gebied, waarbij deze fase in december 2024 live gaat. Nieuwe technologie zal een betrouwbaarder, goedkoper en gemakkelijker te onderhouden systeem opleveren, wat zorgt voor meer efficiëntie en verbeteringen om passagiers en vrachtdiensten in beweging te houden. De werken zullen met name ten goede komen aan passagiers en vrachtdiensten die reizen tussen Battersea, Brixton, Herne Hill en de Catford-lus door de betrouwbaarheid van de dienstverlening op het netwerk te verbeteren.
Het Three Bridges Rail Operating Centre (ROC) van Network Rail zal 302 nieuwe seu's (SeUs) aansturen, 494 nieuwe assentellers en 82 nieuwe Train Protection Warning System (TPWS) -eenheden die verbonden zijn door 86.500 m seinkabel. Het project maakt deel uit van de Major Signalling Framework Agreement (MSFA) voor de zuidelijke regio die Alstom in 2020 won.
De aankondiging voor de leveringsfasen (GRIP 5-8) van Victoria Fase 5 volgt op het succes van de £ 37 miljoen Fase 4 toegekend in maart 2021, die al een hoge standaard stelt met het grootste deel van het civiele werk al begonnen. In fase 5 zal Alstom gedurende drie jaar essentiële signaalupgrades leveren in het Londense Victoria-gebied, waarbij deze fase in december 2024 live gaat. Nieuwe technologie zal een betrouwbaarder, goedkoper en gemakkelijker te onderhouden systeem opleveren, wat zorgt voor meer efficiëntie en verbeteringen om passagiers en vrachtdiensten in beweging te houden. De werken zullen met name ten goede komen aan passagiers en vrachtdiensten die reizen tussen Battersea, Brixton, Herne Hill en de Catford-lus door de betrouwbaarheid van de dienstverlening op het netwerk te verbeteren.
Het Three Bridges Rail Operating Centre (ROC) van Network Rail zal 302 nieuwe seu's (SeUs) aansturen, 494 nieuwe assentellers en 82 nieuwe Train Protection Warning System (TPWS) -eenheden die verbonden zijn door 86.500 m seinkabel. Het project maakt deel uit van de Major Signalling Framework Agreement (MSFA) voor de zuidelijke regio die Alstom in 2020 won.
Mithra, Kbc ancora,
Alstom, Bpost, CP Invest, Umicore, Porsche holding SE, Agfa, Barco
Alstom, Bpost, CP Invest, Umicore, Porsche holding SE, Agfa, Barco
Laatste artikelen op Beursig.com
Beleggen in bitcoin en ethereum op Euronext beurs
Wild west taferelen bij aandelen, crypto valuta en ...
Volg Beursig.com
Re: Alstom
Bombardier to fight Alstom claims on rail deal at arbitration
Apr. 25, 2022 9:38 PM ETBombardier Inc. (BDRBF)
Bombardier (OTCQX:BDRAF) (OTCQX:BDRBF) said Monday it will "vigorously" defend itself against claims by French railway company Alstom (OTCPK:ALSMY) related to last year's sale of its transportation operations.
Bombardier (OTCQX:BDRBF) said it received a notice from Alstom (OTCPK:ALSMY) requesting arbitration before the International Chamber of Commerce, which could last several years.
In its request for arbitration, Alstom (OTCPK:ALSMY) alleges Bombardier (OTCQX:BDRBF) is "in breach of certain contractual provisions."
Bombardier (OTCQX:BDRBF) also plans to challenge certain purchase price adjustments which resulted in lower than expected proceeds from the transaction.
Bombardier (OTCQX:BDRBF) is "an undervalued turnaround story" and is "slowly getting credit for its strong progress toward its 2025 targets," JP Research writes in a bullish analysis posted on Seeking Alpha.
bron: https://seekingalpha.com/news/3826528-b ... rbitration
Apr. 25, 2022 9:38 PM ETBombardier Inc. (BDRBF)
Bombardier (OTCQX:BDRAF) (OTCQX:BDRBF) said Monday it will "vigorously" defend itself against claims by French railway company Alstom (OTCPK:ALSMY) related to last year's sale of its transportation operations.
Bombardier (OTCQX:BDRBF) said it received a notice from Alstom (OTCPK:ALSMY) requesting arbitration before the International Chamber of Commerce, which could last several years.
In its request for arbitration, Alstom (OTCPK:ALSMY) alleges Bombardier (OTCQX:BDRBF) is "in breach of certain contractual provisions."
Bombardier (OTCQX:BDRBF) also plans to challenge certain purchase price adjustments which resulted in lower than expected proceeds from the transaction.
Bombardier (OTCQX:BDRBF) is "an undervalued turnaround story" and is "slowly getting credit for its strong progress toward its 2025 targets," JP Research writes in a bullish analysis posted on Seeking Alpha.
bron: https://seekingalpha.com/news/3826528-b ... rbitration
Buy and Hold blijft mijn strategie, tenzij een aandeel 20 percent gestegen is in een periode van enkele weken/maanden na aankoop.
Re: Alstom
Iemand een rede voor de forse daling?
Was bezig met ontex en had niet gezien dat ze boven de 25 stonden, ondertussen terug onder de 23 gedoken, verschil van 10% op zo'n aandeel in 0.5 uur nog niet veel gezien.
Was bezig met ontex en had niet gezien dat ze boven de 25 stonden, ondertussen terug onder de 23 gedoken, verschil van 10% op zo'n aandeel in 0.5 uur nog niet veel gezien.
Re: Alstom
Na een zware opdoffer is Alstom al enkele dagen gestaag stijgende. Maar die openingskoers deze morgen is ireeel en niet vast te houden.
Buy and Hold blijft mijn strategie, tenzij een aandeel 20 percent gestegen is in een periode van enkele weken/maanden na aankoop.
Re: Alstom
Bron: https://www.railtech.com/all/2022/05/11 ... cord-high/
Alstom heeft het boekjaar 2021/22 afgesloten met een omzet van 15,5 miljard euro en een recordachterstand van 81 miljard euro, blijkt uit de fiscale jaarresultaten van het bedrijf die woensdag zijn vrijgegeven.
Alstom registreerde tussen 1 april 2021 en 31 maart 19,3 miljard euro aan bestellingen, waardoor de achterstand naar recordhoogte steeg. De omzet van het bedrijf over het hele jaar steeg met 11 procent.
De winst van Alstom werd tenietgedaan door een niet-contante waardevermindering van zijn belang in het Russische TMH, waardoor het met 173 miljoen euro in het rood staat. De aangepaste nettowinst vóór de bijzondere waardevermindering kwam uit op 268 miljoen euro.
“Onze resultaten voor het boekjaar zijn volledig in lijn met onze doelstellingen, zowel op financieel als op operationeel vlak. Gedreven door een zeer positieve markt, noteerde de Groep in 2021/22 een sterke orderontvangst, wat het toegenomen momentum weerspiegelt, met aanzienlijke overwinningen in Europa maar ook in Latijns-Amerika, in Taiwan en in Australië”, zei voorzitter en ceo Henri Poupart-Lafarge in opmerkingen over de resultaten.
Nu de integratie van Bombardier Transportation goed op schema ligt, verwacht Alstom dat de synergieën vanaf 2024/25 hun vruchten zullen afwerpen. Voorlopig gaat ze uit van 400 miljoen euro per jaar, gevolgd door 475-500 miljoen euro vanaf 2025/26.
Alstom heeft het boekjaar 2021/22 afgesloten met een omzet van 15,5 miljard euro en een recordachterstand van 81 miljard euro, blijkt uit de fiscale jaarresultaten van het bedrijf die woensdag zijn vrijgegeven.
Alstom registreerde tussen 1 april 2021 en 31 maart 19,3 miljard euro aan bestellingen, waardoor de achterstand naar recordhoogte steeg. De omzet van het bedrijf over het hele jaar steeg met 11 procent.
De winst van Alstom werd tenietgedaan door een niet-contante waardevermindering van zijn belang in het Russische TMH, waardoor het met 173 miljoen euro in het rood staat. De aangepaste nettowinst vóór de bijzondere waardevermindering kwam uit op 268 miljoen euro.
“Onze resultaten voor het boekjaar zijn volledig in lijn met onze doelstellingen, zowel op financieel als op operationeel vlak. Gedreven door een zeer positieve markt, noteerde de Groep in 2021/22 een sterke orderontvangst, wat het toegenomen momentum weerspiegelt, met aanzienlijke overwinningen in Europa maar ook in Latijns-Amerika, in Taiwan en in Australië”, zei voorzitter en ceo Henri Poupart-Lafarge in opmerkingen over de resultaten.
Nu de integratie van Bombardier Transportation goed op schema ligt, verwacht Alstom dat de synergieën vanaf 2024/25 hun vruchten zullen afwerpen. Voorlopig gaat ze uit van 400 miljoen euro per jaar, gevolgd door 475-500 miljoen euro vanaf 2025/26.
Re: Alstom
aertj schreef: ↑11 mei 2022 11:27Bron: https://www.railtech.com/all/2022/05/11 ... cord-high/
Alstom heeft het boekjaar 2021/22 afgesloten met een omzet van 15,5 miljard euro en een recordachterstand van 81 miljard euro, blijkt uit de fiscale jaarresultaten van het bedrijf die woensdag zijn vrijgegeven.
Alstom registreerde tussen 1 april 2021 en 31 maart 19,3 miljard euro aan bestellingen, waardoor de achterstand naar recordhoogte steeg. De omzet van het bedrijf over het hele jaar steeg met 11 procent.
De winst van Alstom werd tenietgedaan door een niet-contante waardevermindering van zijn belang in het Russische TMH, waardoor het met 173 miljoen euro in het rood staat. De aangepaste nettowinst vóór de bijzondere waardevermindering kwam uit op 268 miljoen euro.
“Onze resultaten voor het boekjaar zijn volledig in lijn met onze doelstellingen, zowel op financieel als op operationeel vlak. Gedreven door een zeer positieve markt, noteerde de Groep in 2021/22 een sterke orderontvangst, wat het toegenomen momentum weerspiegelt, met aanzienlijke overwinningen in Europa maar ook in Latijns-Amerika, in Taiwan en in Australië”, zei voorzitter en ceo Henri Poupart-Lafarge in opmerkingen over de resultaten.
Nu de integratie van Bombardier Transportation goed op schema ligt, verwacht Alstom dat de synergieën vanaf 2024/25 hun vruchten zullen afwerpen. Voorlopig gaat ze uit van 400 miljoen euro per jaar, gevolgd door 475-500 miljoen euro vanaf 2025/26.
Dat bedoel ik, allemaal goed nieuws en toch
Laatste
(11-05-22 - 12:08)
20,5
Wijziging (-2,54)
-11,02%
Laag
20,5
Hoog
25,12
en momenteel zelfs halted
Te laat verkooporder geplaatst aan 24.98, heb er dan maar wat bijgekocht aan 21.31 maar blijkbaar nog veel te vroeg.
Re: Alstom
Paniekvoetbal over een mogelijke Kapitaal Verhoging:
"Alstom n'envisage pas d'augmentation de capital - PDG
PARIS (Agefi-Dow Jones)--Le président-directeur général d'Alstom, Henri Poupart-Lafarge, a déclaré mercredi que l'équipementier ferroviaire n'envisageait pas d'augmentation de capital, alors que cette perspective a fortement pesé sur le titre du groupe dans la journée.
"Permettez-moi de clarifier ce qui a été dit: nos prévisions sont entièrement conformes à notre trajectoire [qui vise] le maintien d'une note 'investment grade'. Aucune augmentation de capital n'est prévue", a souligné le dirigeant.
Des commentaires effectués mercredi matin avaient semé le doute parmi les investisseurs, alors que le groupe a publié une perte nette au titre de l'exercice 2021-2022 en raison d'éléments exceptionnels.
Après avoir ouvert en hausse de 8%, le titre a cédé jusqu'à 8,2% mercredi. Il ne perdait plus que 3,6% vers 17h10.
Selon un analyste, "il y a toujours de la nervosité de la part du marché liée à la crainte d'une augmentation de capital". "Mais il faudrait qu'Alstom dévie fortement de sa trajectoire financière pour que cet appel au marché se réalise".
"La trajectoire financière du groupe à l'horizon 2025 montre un désendettement rapide", confirme Jean-Louis Sempé, analyste d'Invest Securities.
Alstom a fait état d'un flux de trésorerie disponible positif de 469 millions d'euros au second semestre de son exercice décalé, après avoir dû décaisser 1,46 milliard d'euros sur les six premiers mois en raison des investissements nécessaires pour stabiliser des projets hérités de Bombardier Transport.
Selon Citi, le marché a pu croire que la génération de trésorerie du second semestre était due à des pressions du groupe sur le paiement de ses fournisseurs. Mais ces craintes sont infondées selon la banque américaine. Selon elle, l'amélioration de la trésorerie pourrait au contraire refléter des avancées du groupe sur ses projets ainsi que des reclassements comptables de certains passifs.
"Notre bilan est relativement complexe. Mais il ne comporte aucune manipulation. La qualité de la génération de trésorerie est excellente et uniquement due à la livraison de nos projets à travers le monde", a souligné Henri Poupart-Lafarge en réaction à ces commentaires.
-François Schott, Agefi-Dow Jones; 01 41 27 47 92; [email protected] ed: LBO
(Julien Marion a contribué à cet article)
Agefi-Dow Jones The financial newswire
Dow Jones Newswires
May 11, 2022 11:23 ET (15:23 GMT)
FR0010220475 / Paris SRD PEA
Cotation temps réel PARIS - 11/05/22 - 17H 35mn 24s
-5,16% 21,850 €
"Alstom n'envisage pas d'augmentation de capital - PDG
PARIS (Agefi-Dow Jones)--Le président-directeur général d'Alstom, Henri Poupart-Lafarge, a déclaré mercredi que l'équipementier ferroviaire n'envisageait pas d'augmentation de capital, alors que cette perspective a fortement pesé sur le titre du groupe dans la journée.
"Permettez-moi de clarifier ce qui a été dit: nos prévisions sont entièrement conformes à notre trajectoire [qui vise] le maintien d'une note 'investment grade'. Aucune augmentation de capital n'est prévue", a souligné le dirigeant.
Des commentaires effectués mercredi matin avaient semé le doute parmi les investisseurs, alors que le groupe a publié une perte nette au titre de l'exercice 2021-2022 en raison d'éléments exceptionnels.
Après avoir ouvert en hausse de 8%, le titre a cédé jusqu'à 8,2% mercredi. Il ne perdait plus que 3,6% vers 17h10.
Selon un analyste, "il y a toujours de la nervosité de la part du marché liée à la crainte d'une augmentation de capital". "Mais il faudrait qu'Alstom dévie fortement de sa trajectoire financière pour que cet appel au marché se réalise".
"La trajectoire financière du groupe à l'horizon 2025 montre un désendettement rapide", confirme Jean-Louis Sempé, analyste d'Invest Securities.
Alstom a fait état d'un flux de trésorerie disponible positif de 469 millions d'euros au second semestre de son exercice décalé, après avoir dû décaisser 1,46 milliard d'euros sur les six premiers mois en raison des investissements nécessaires pour stabiliser des projets hérités de Bombardier Transport.
Selon Citi, le marché a pu croire que la génération de trésorerie du second semestre était due à des pressions du groupe sur le paiement de ses fournisseurs. Mais ces craintes sont infondées selon la banque américaine. Selon elle, l'amélioration de la trésorerie pourrait au contraire refléter des avancées du groupe sur ses projets ainsi que des reclassements comptables de certains passifs.
"Notre bilan est relativement complexe. Mais il ne comporte aucune manipulation. La qualité de la génération de trésorerie est excellente et uniquement due à la livraison de nos projets à travers le monde", a souligné Henri Poupart-Lafarge en réaction à ces commentaires.
-François Schott, Agefi-Dow Jones; 01 41 27 47 92; [email protected] ed: LBO
(Julien Marion a contribué à cet article)
Agefi-Dow Jones The financial newswire
Dow Jones Newswires
May 11, 2022 11:23 ET (15:23 GMT)
FR0010220475 / Paris SRD PEA
Cotation temps réel PARIS - 11/05/22 - 17H 35mn 24s
-5,16% 21,850 €
Buy and Hold blijft mijn strategie, tenzij een aandeel 20 percent gestegen is in een periode van enkele weken/maanden na aankoop.
Re: Alstom
Bombardier plunges after stock split, Montreal workers strike
Jun. 13, 2022
Bombardier (OTCQX:BDRAF) (OTCQX:BDRBF) -16.7% in Toronto trading on Monday, after the company completed a 25-1 stock split.
Also, workers on the company's Challenger business jet family walked off the job for a day, with the union representing 1,800 Bombardier (OTCQX:BDRAF) (OTCQX:BDRBF) workers said they would return to the job on Tuesday, when talks resume between the two sides.
The Challenger business jet group accounted for slightly more than a third of the company's plane deliveries in 2021.
The International Association of Machinists and Aerospace Workers said 76% percent of workers rejected Bombardier's (OTCQX:BDRAF) (OTCQX:BDRBF) five-year contract offer, arguing the company's offer of wage increases up to 2.5% would not keep up with rising living costs.
National Bank analyst Cameron Doerksen nevertheless maintains a positive view on the stock, which he says is supported by strong end market conditions in the business jet segment, according to Bloomberg.
Bombardier (OTCQX:BDRAF) (OTCQX:BDRBF) recently unveiled a new long-range business jet - the Global 8000 - which it said is the world's fastest and longest-range purpose-built business jet.
Comments (359)
|
Looks more like a 25-1 reverse split imo?!
bron: https://seekingalpha.com/news/3848139-b ... ers-strike
Jun. 13, 2022
Bombardier (OTCQX:BDRAF) (OTCQX:BDRBF) -16.7% in Toronto trading on Monday, after the company completed a 25-1 stock split.
Also, workers on the company's Challenger business jet family walked off the job for a day, with the union representing 1,800 Bombardier (OTCQX:BDRAF) (OTCQX:BDRBF) workers said they would return to the job on Tuesday, when talks resume between the two sides.
The Challenger business jet group accounted for slightly more than a third of the company's plane deliveries in 2021.
The International Association of Machinists and Aerospace Workers said 76% percent of workers rejected Bombardier's (OTCQX:BDRAF) (OTCQX:BDRBF) five-year contract offer, arguing the company's offer of wage increases up to 2.5% would not keep up with rising living costs.
National Bank analyst Cameron Doerksen nevertheless maintains a positive view on the stock, which he says is supported by strong end market conditions in the business jet segment, according to Bloomberg.
Bombardier (OTCQX:BDRAF) (OTCQX:BDRBF) recently unveiled a new long-range business jet - the Global 8000 - which it said is the world's fastest and longest-range purpose-built business jet.
Comments (359)
|
Looks more like a 25-1 reverse split imo?!
bron: https://seekingalpha.com/news/3848139-b ... ers-strike
Buy and Hold blijft mijn strategie, tenzij een aandeel 20 percent gestegen is in een periode van enkele weken/maanden na aankoop.