Alstom

Beleggen in aandelenbeurzen Europa: DAX, FTSE 100, CAC40, etc.

kravat
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 47

Re: Alstom

Bericht door kravat »

https://kanaalz.knack.be/nieuws/eerste- ... 99337.html

Waar kan je best financiele info van franse bedrijven vinden ?

Banner
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 1211

Bericht door Banner »

Lastpost.

Zechs
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 366

Bericht door Zechs »

Je moet het Alstom toch wel nageven. In 2014 je energieturbines verkopen aan GE en een jaar nadien begint die markt in elkaar te stuiten. Dit jaar de goeie onderdelen van Bombardier binnenhalen tegen een aantrekkelijke prijs wetende dat door die overname je een concurrent minder hebt en je je vaste kosten kan drukken. Het management heeft een goed gevoel voor timing.
I sense there's something in the wind
That feels like tragedy's at hand
And though I'd like to stand by him
Can't shake this feeling that I have
The worst is just around the bend

Leergierige
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 12

Bericht door Leergierige »

gisteren ingestapt a 45.40 euro.
Boskalis, Mithra, Ing, Bekaert , AB Inbev , Arcelor Mittal, Inventiva, Alstom, Euronav, Exmar, Montea.

Louis From Gaal
Forum newbie
Forum newbie
waarderingen: 8

Bericht door Louis From Gaal »

Zit ook al even in mijn portefeuille. Gekocht op 44 komma zoveel. Aandeel is al een tijdje aan het slabakken, vooral de mislukte fusie met Siemens en de miljarden-overname van Bombardier spelen Alstom op de beurs nog parten. Die laatste overname heeft heel wat schulden en matig winstgevende projecten meegebracht, maar dat is een kwestie van tijd eer dat gewerkt is.

Fundamenteel geloof ik wel in Alstom, ook gezien de maatschappelijke en ecologische switch richting treinen ten koste van het vliegtuig, die er echt wel zit aan te komen. Er is de Green Deal, Biden's infrastructuur-investeringsprogramma's en opkomende markten als India die nog gigantisch veel te bouwen infrastructuur (waaronder veel spoor) op de agenda hebben staan. De grootste concurrent van Alstom - qua grootte- is een Chinese treinbouwer. En ik zie noch de Amerikanen, noch de Indiërs, noch de EU kiezen voor de Chinezen verkiezen ten faveure van Alstom. Het is natuurlijk niet zo eenvoudig maar ik zie Alstom wel zijn graantje meepikken van al die investeringen. De overname van Bombardier was duur maar wel een unieke opportuniteit - althans volgens mensen die er meer van kennen dan mezelf.

Als dit aandeel dipt koop ik nog wat bij. De fundamentals zitten goed, het management weet wat ze aan het doen zijn, het orderboek zit vol en de outlook oogt rooskleurig, eens de schulden wat afgebouwd zijn. k ben zelf pendelaar en de treinen van Alstom zijn mooi en functioneel. Een aandeel dat ik heb gekocht om minstens de komende tien jaar weg te leggen.
Leergierige liked last!

Plaats reactie