Teamviewer

Beleggen in aandelenbeurzen Europa: DAX, FTSE 100, CAC40, etc.

panamapapers
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 368

Re: Teamviewer

Bericht door panamapapers »

Merci Hamilton om TMV wat meer in de picture te brengen. Impressive!! :)

panamapapers
Forum actieveling
Forum actieveling

Ze gaan mijn inziens toch iets moeten ondernemen om beleggers gerust te stellen. Dan toch een inkoopprogramma lanceren? Aandeel zit echt in vrije val, sinds dat interview met de CEO gepubliceerd is. Misschien omdat hij vermeldde dat ze voorzichtige guidances gaan geven vanaf nu? We staan nu op minder dan de helft van de IPO prijs. Grote verliespost in mijn portefeuille. Deze gaat compleet door’t putteke. Ik koop voorlopig niet meer bij. Maar ik hou ze wel want Q4/Q1
zijn traditioneel altijd hun beste kwartalen.

panamapapers
Forum actieveling
Forum actieveling

Misschien even dieper inzoomen op die IPO vergelijking. De focus van het management ligt op het sluiten van grote Enterprise Deals. In 2018 sloten ze top deals (in Enterprise billings) van € 50k die dezer dagen gewoon niet meer zouden vernoemd worden in de top 25 deals. Deals die nu gesloten worden zijn er van >€ 200k. Daar zijn er dit FY - tot nu - reeds 30 van gesloten. Hou er rekening mee dat Q4 doorgaans hun beste kwartaal in dat segment is. Hun enterprise billings zijn verviervoudigd sinds 2019.

Ik verwacht ook veel van hun recente partnership met SAP. Hopelijk gaan we daar binnenkort iets van terug zien in de cijfers. Dat is een mooie aanvulling op de andere partnerships met Google en Microsoft.

Investeerders werden vnl. afgeschrikt door grote sales & marketinguitgaven en de minder indrukwekkende groei (die we vorig jaar gezien hebben, dankzij de vele lockdowns). Wat het succes van die marketingcampagnes gaat zijn zullen we moeten zien. Feit is wel dat ik hun logo al meermaals ben tegengekomen op foto’s van de events. Vandaag nog op LinkedIn wall van Vestas oa. die ook sponsor zijn van het Formula E team. Maar al die uitgaven hebben natuurlijk hun impact op de onderste lijn.

Concurrentie zal toenemen waardoor die shift naar complexere (high-tech) producten voor grote ondernemingen net zo belangrijk zijn. Hun focus op AR is denkik zeer belangrijk. Hier kunnen ze mee surfen op de groei (CAGR >40%) van deze markt. Enterprise zal verder aan belang winnen in de omzet en het SMB segment zal een kleiner deel van de koek worden.

Forecast van het management (in laatste berichtgeving) voor billings growth is 18% CAGR tot 2025. Momenteel kom ik op EV/Ebitda van 13x voor 2021. TMV wordt momenteel als het ware gewaardeerd als een value stock. Ik blijf erin geloven en wacht geduldig op een turnaround.

Umi
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 1401

Bericht door Umi »

Markt lijkt het geloof in het MGMT compleet verloren te zijn. Waardering lijkt 'to good to be true' :think:

Enig idee wat de short interest is?

panamapapers
Forum actieveling
Forum actieveling

Current Active Short Positions:

Millennium International Management LP TeamViewer AG 1.29% 2021-11-23 GERMANY
Qube Research & Technologies Limited TeamViewer AG 0.94% 2021-11-23 GERMANY

Umi
Forum elite
Forum elite

Bericht door Umi »

panamapapers schreef:
25 nov 2021 17:47
Current Active Short Positions:

Millennium International Management LP TeamViewer AG 1.29% 2021-11-23 GERMANY
Qube Research & Technologies Limited TeamViewer AG 0.94% 2021-11-23 GERMANY
Die bovenste zie ik niet graag; die zat ook short in AMG (als eerste van het rijtje) & hadden daar toen (gedeeltelijk) gelijk achteraf gezien :oops:

Welke site gebruik je voor die short posities?

panamapapers
Forum actieveling
Forum actieveling

Oei. :) Die ken ik niet. Vind het straf dat Marshall Wace geen short positie meer hebben. Website die ik gebruik:
https://whalewisdom.com/short_position/issuer/tmvwf

Hier zie je de shareholder structure, met percentages en % vrij verhandelbare aandelen.
https://ir.teamviewer.com/websites/team ... cture.html

Umi
Forum elite
Forum elite

Bericht door Umi »

panamapapers schreef:
25 nov 2021 18:05
Oei. :) Die ken ik niet. Vind het straf dat Marshall Wace geen short positie meer hebben. Website die ik gebruik:
https://whalewisdom.com/short_position/issuer/tmvwf

Hier zie je de shareholder structure, met percentages en % vrij verhandelbare aandelen.
https://ir.teamviewer.com/websites/team ... cture.html
Op die site staat dat Marshall Wace thans een positie had in juli. Ik vermoed dat die gewoon onder de meldingsdrempel van 0,5% zitten?

panamapapers
Forum actieveling
Forum actieveling

Ahja, dat kan natuurlijk ook! Aandeel shorters zal allicht wel rond de 3% of hoger liggen. Als je ziet hoe de koers duikt als de CEO één verkeerd woord gebruikt… :?

panamapapers
Forum actieveling
Forum actieveling

Teamviewer, rots in de branding als er een nieuwe virusvariant opduikt. Wie had dat gedacht! :lol:

Plaats reactie