PNE Wind

Beleggen in aandelen beurzen Frankfurt DAX, Londen FTSE 100, Parijs CAC40
kierkegaard
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 455

Re: PNE Wind

Berichtdoor kierkegaard » 15 Okt 2018 21:12

Ging de laatste weken tot over 3,1 maar is ondertussen aan een steile val bezig. Geen idee waarom. Ik kijk het even aan maar als ze in de volgende maanden laag in de 2 komen, koop ik bij.

powered by Surfing Waves

kierkegaard
Forum veteraan
Forum veteraan

Berichtdoor kierkegaard » 08 Feb 2019 18:11

En we zijn alweer lager in de 2. Als we terug onder de 2,3 gaan, schuift mijn vinger naar de koopknop. FY2018 op 28 maart en zou in lijn met verwachtingen moeten zijn. Individuele jaren zeggen ook niet alles bij PNE. Maar wetende dat de ROE over de voorbije 10 jaar tegen de 15% bedraagt en het flink onder de boekwaarde noteert, bouw ik misschien licht verder op in aanloop naar 2020.

Mijn huidige aandelen zijn sowieso al ‘gratis’ door enkele goed getimede in- en uitstappen (value + lage liquiditeit biedt ook opportuniteiten).

kierkegaard
Forum veteraan
Forum veteraan

Berichtdoor kierkegaard » 11 Feb 2019 10:47

En baf! Deze morgen werden er ineens een paar keer het dagvolume in de verkoop gegooid aan MKT. Tikte meteen de 2,10 aan om snel weer te herstellen. Met zekerheid kan je dat niet zeggen, maar dit lijkt sterk op een gerichte stop loss trigger. Ik heb daarvan gebruik gemaakt en zoals hierboven aangegeven licht verder opgebouwd.

kierkegaard
Forum veteraan
Forum veteraan

Berichtdoor kierkegaard » 12 Feb 2019 09:04

En vandaag verscheen er een bericht op de PNE website:

https://www.pne-ag.com/en/newsroom/news ... nd-turbin/

joni
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 4

Berichtdoor joni » 12 Feb 2019 13:23

Orsted zit in dezelfde sector, maar heeft véél meer toekomst volgens mij....en stabieler...

https://www.marketscreener.com/ORSTED-2 ... ots=orsted
Eli, Orsted, Sof, Msft, Asml, Nesn, Ma, Antm, Nee, Csco, Ew, Dhr, Syk, Gsf, Klac, Hon, SMH, PHO, Gn s n, Nel

kierkegaard
Forum veteraan
Forum veteraan

Berichtdoor kierkegaard » 13 Feb 2019 19:52

joni schreef:Orsted zit in dezelfde sector, maar heeft véél meer toekomst volgens mij....en stabieler...

https://www.marketscreener.com/ORSTED-2 ... ots=orsted

Zelfde sector, ander businessmodel. Orsted (Dong) is ook 'klant' van PNE en kocht al enkele van de windfarms.

Sterke groei, financieel gezond. Ziet er goed uit. Noteert echter niet zo goedkoop. Voor LT te houden begrijp ik de keuze. Maar de instabiliteit van PNE is voor mij net een bonus geweest, want het is door in- en uit te stappen dat ik een hoog rendement heb gehaald. Orsted houdt ook een hoger risico in, want de koers prijst nu reeds verdere groei in en als er een haar in de boter komt, kan het flink lager. De PNE's gaan rond de 3 bij mij weer buiten.

kierkegaard
Forum veteraan
Forum veteraan

Berichtdoor kierkegaard » 18 Feb 2019 13:35

kierkegaard schreef:En baf! Deze morgen werden er ineens een paar keer het dagvolume in de verkoop gegooid aan MKT. Tikte meteen de 2,10 aan om snel weer te herstellen. Met zekerheid kan je dat niet zeggen, maar dit lijkt sterk op een gerichte stop loss trigger. Ik heb daarvan gebruik gemaakt en zoals hierboven aangegeven licht verder opgebouwd.

En nu alweer 13% hoger na die dip, tot 2,38.

kierkegaard
Forum veteraan
Forum veteraan

Berichtdoor kierkegaard » 22 Feb 2019 13:59

Mijn punt van hierboven word bewaarheid, want we staan nu al 20% hoger en klimmen vlot tot 2,52.

kierkegaard
Forum veteraan
Forum veteraan

Berichtdoor kierkegaard » 25 Feb 2019 08:50

Bericht van vorige vrijdag:

PNE AG: Latin America - Hub in Panama

- Implementation of the strategic orientation "Scale up"

- Great potential for wind energy and photovoltaics in Latin America

- Five advanced projects taken over in Panama

Panama/Cuxhaven, February 22, 2019 - Internationally operating project developer PNE AG now also enters the market for renewable energies in Latin America. Panama will become PNE AG's hub for the development of business in this region. As part of its "Scale up" strategy, PNE AG has defined the entry into foreign markets as an important cornerstone of its future economic development and is now implementing this in an impressive manner.

Vervolg: https://www.finanzen.net/nachricht/akti ... ma-7174314

kierkegaard
Forum veteraan
Forum veteraan

Berichtdoor kierkegaard » 05 Jul 2019 08:54

Grote stijging gisteren, zonder nieuws voor zover ik kan vinden. Maar denk dat de hele sector vooruit ging.

Q2 komt er aan in augustus, maar veel is er dit jaar niet te melden. Vooral uit te kijken naar 2020, wat opnieuw een 'oogstjaar' wordt voor PNE met ongetwijfeld ook (tijdelijk) fiks hoger dividend.

Word gratis lid op Beursig.com

Discussieer met duizenden beleggers, profiteer van minder advertenties, ideaal voor smartphone, betere gebruikservaring en abonneer op uw favoriete onderwerpen.

Registreer nu binnen enkele tellen