Air France-KLM

Beleggen in aandelen beurs Amsterdam, AEX en AMX index, etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Beheerder
Beheerder
Beheerder
Berichten: 3410
Lid geworden op: 01 Jan 2012 20:51
Likes: 1456
Contact:

Air France-KLM

Berichtdoor Beheerder » 02 Jan 2012 20:30

Klik hier voor meer informatie over Air France-KLM (link zal op korte termijn werken)
Voor vragen of informatie kunt u rechts bovenaan de pagina op contact klikken


Ncrease
Forum gebruiker
Forum gebruiker
Berichten: 205
Lid geworden op: 03 Jan 2012 15:31
Locatie: Vlimmeren
Likes: 13
Contact:

Re: Air France-KLM

Berichtdoor Ncrease » 09 Feb 2012 00:21

Air fance is echt wel hard gestraft laaste jaren door zwaren bedrijfsverliezen.

Mensen die dit aandeel bezitten en denken aan een groeipotentieel?
In port: Nyrstar, GDF suez, Ablynx, Thrombogenics, BASF, Mittal

Pennystocker
Forum elite
Forum elite
Berichten: 2529
Lid geworden op: 02 Jan 2012 22:32
Likes: 30
Contact:

Re: Air France-KLM

Berichtdoor Pennystocker » 27 Feb 2012 17:23

Ik verwacht een herstel van de koers als het algemene sentiment op de beurzen niet te somber wordt. In amper een maand tijd ongeveer -20% dus naar mijn mening iets teveel van het goede qua daling. Een koers van circa €4,70 in enkele weken moet mogelijk zijn.

Pennystocker
Forum elite
Forum elite
Berichten: 2529
Lid geworden op: 02 Jan 2012 22:32
Likes: 30
Contact:

Re: Air France-KLM

Berichtdoor Pennystocker » 27 Feb 2012 18:42

Vorige week zag ik een documentaire met oud tweede kamerlid Camiel Eurlings. Dit ging over een 'driehoeksverbinding' tussen Europa (Nederland), China en Kenia. De bedoeling is om vliegtuigen continue met vracht te laten vliegen tussen Nederland, China en Kenia dit is natuurlijk veel efficiënter en ik had in eerste instantie geen idee wat er dan vanuit Kenia vervoerd zou moeten worden maar hier worden bloemen en groenten verbouwd en naar Europa verscheept. Een slim idee dus en de tijd zal leren welk effect dit gaat hebben in de efficiëntie. Bij deze nog het persbericht dat werd gepresenteerd voordat de documentaire was:



AMSTERDAM (Dow Jones)--China Southern Airlines Co Ltd (ZNH) sluit zich aan bij een joint venture van Kenya Airways Ltd (KAN.NR) en de Nederlandse vrachtdivisie van Air France-KLM (AF.FR), voor een vrachtroute tussen Guangzhou, Nairobi en Amsterdam, maakte het Nederlandse luchtvaartbedrijf dinsdag bekend.

"China Southern heeft ons laten weten zich snel bij de joint venture te willen aansluiten", zei Camiel Eurlings, directeur van Air France-KLM Cargo en voormalig minister van Verkeer en Waterstaat, vanuit Nairobi tegen Dow Jones Nieuwsdienst.

Het betreft de eerste directe vrachtverbinding tussen China en Afrika. De diensten worden twee keer per week uitgevoerd met een Boeing 747-400 vrachtvliegtuig van KLM-dochter Martinair, met een vrachtcapaciteit van 110 ton.

Door de driehoek Guangzhou-Nairobi-Amsterdam te vliegen, is het vrachtaanbod op alle routes gewaarborgd, lichtte Eurlings toe.

"Van China naar Afrika vervoeren we vooral bouwmaterialen, apparatuur voor de olie-industrie en technologieproducten; van Nairobi naar Amsterdam gaan vooral bloemen, groente en fruit mee en van Amsterdam naar Guangzhou vervoeren we machine-onderdelen en chipmachines voor de Chinese industrie, maar ook luxe consumentengoederen", zei Eurlings.

De stad Guangzhou is de thuishaven van KLM's Chinese joint venture-partner China Southern, zoals Nairobi dat voor Kenya Airways is. Beide maatschappijen zitten ook met KLM in de SkyTeam-alliantie.

KLM heeft behalve een joint venture-samenwerking ook een belang van 26% in Kenya Airways. De vracht uit China zal vanuit Nairobi naar andere landen in Afrika worden doorvervoerd. "Dat gaan we als KLM zelf doen met vluchten van Nairobi via Lagos naar Amsterdam, maar Kenya Airways gaat ook kleine vrachtvliegtuigen aanschaffen voor regionaal vervoer", zegt de vrachtmanager. Hij voegt daaraan toe dat Kenya Airways de eerste twee Boeing 737-vrachtvliegtuigen "al heel snel" in gebruik zal nemen.

"We kijken ook naar mogelijkheden om de vrachtdiensten vanuit China via Nairobi door te trekken naar Latijns-Amerika", zei Eurlings. "Dankzij de flexibiliteit in de KLM-groep met de Martinair-vrachtvliegtuigen kunnen we zeer wendbaar inspringen op kansen in de markt en dat is heel belangrijk in deze tijden", voegde hij daaraan toe.

Door Bart Koster; Dow Jones Nieuwsdienst; +31 20 571 5201; bart.koster@dowjones.com

Pennystocker
Forum elite
Forum elite
Berichten: 2529
Lid geworden op: 02 Jan 2012 22:32
Likes: 30
Contact:

Re: Air France-KLM

Berichtdoor Pennystocker » 28 Feb 2012 08:57

Opening rond de €4,41 en vanaf deze koers kan de kassa al rinkelen, hoger is natuurlijk beter ;) na één van de grootste dalers in de laatste weken kan het bij een groene beurs ook één van de grootste stijgers worden, ik ben benieuwd.

Pennystocker
Forum elite
Forum elite
Berichten: 2529
Lid geworden op: 02 Jan 2012 22:32
Likes: 30
Contact:

Re: Air France-KLM

Berichtdoor Pennystocker » 28 Feb 2012 09:03

Air France - KLM CB LSL 4.2 16-03-2012

...maar even verpatsen op 6ct...


Edit: hmm vreemd bied en laat was 6ct maar geen handel voor een minuutje? Smerig spelletje van de bank...

Pennystocker
Forum elite
Forum elite
Berichten: 2529
Lid geworden op: 02 Jan 2012 22:32
Likes: 30
Contact:

Re: Air France-KLM

Berichtdoor Pennystocker » 29 Feb 2012 12:38

Pennystocker schreef:Opening rond de €4,41 en vanaf deze koers kan de kassa al rinkelen, hoger is natuurlijk beter ;) na één van de grootste dalers in de laatste weken kan het bij een groene beurs ook één van de grootste stijgers worden, ik ben benieuwd.


Vandaag één van de grootste stijgers op de Amsterdamse beurs, deze was best makkelijk te voorspellen :)

philippevb
Forum veteraan
Forum veteraan
Berichten: 1157
Lid geworden op: 03 Jan 2012 08:12
Likes: 2

Re: Air France-KLM

Berichtdoor philippevb » 04 Mei 2012 08:29

PARIJS (AFN) - Hoge brandstofkosten en een daling van het vrachtvervoer wogen in het eerste kwartaal van dit jaar zwaar op Air France-KLM. De luchtvaartonderneming sprak vrijdag, bij het bekendmaken van de cijfers over de eerste drie maanden, van een ,,moeilijk kwartaal''.
De omzet steeg met 6 procent tot 5,6 miljard euro, maar het nettoresultaat daalde tot een verlies van 368 miljoen euro. Het passagiersvervoer ging weliswaar met 5,5 procent omhoog, waarbij de bezettingsgraad toenam tot ruim 81 procent, maar dat was niet voldoende om de gestegen brandstofkosten te compenseren, meldde KLM. Deze kosten gingen met bijna 18 procent omhoog.

Daarnaast leed het vrachtvervoer onder het teruglopen van de wereldhandel. Het transport ging met 6,1 procent achteruit, waarbij de bezettingsgraad met bijna 3 procentpunt afnam tot 64,9 procent.

Ondanks de moeilijke tijden handhaaft Air France-KLM de doelstellingen voor 2012. Daarbij gaat het onder meer om het terugbrengen van kosten en het handhaven van de schuld op maximaal 6,5 miljard euro. De onderneming voert onderhandelingen over de brandstofprijs en verwacht de economische doelmatigheid de komende twee jaar sterk te kunnen verbeteren.

Het operationeel resultaat zal in de eerste zes maanden van dit jaar nog onder het niveau van vorig jaar liggen, verwacht Air France-KLM. In 2011 ging het om een verlies van 548 miljoen euro. In de tweede helft van het jaar zullen echter de eerste positieve effecten van het 'Transform 2015' programma voelbaar worden, denkt de onderneming.

De eerste fase vam dat herstructureringsprogramma is afgerond. Air France-KLM voert onderhandelingen met de bonden over de verdere uitvoering van Transform 2015.

Pennystocker
Forum elite
Forum elite
Berichten: 2529
Lid geworden op: 02 Jan 2012 22:32
Likes: 30
Contact:

Re: Air France-KLM

Berichtdoor Pennystocker » 04 Mei 2012 09:23

Van bijna 3% hoger naar 1% lager en nu -0,20%... kunnen de beleggers de cijfers moeilijk op waarde schatten of geeft Binck mij verkeerde info? ;)

roadrunner300
Forum gebruiker
Forum gebruiker
Berichten: 174
Lid geworden op: 19 Jan 2012 17:52
Likes: 0

Re: Air France-KLM

Berichtdoor roadrunner300 » 08 Mei 2012 13:38

Vind de afstraffing nog meevallen voor zulke verliezen.
Air france klm kon 3 jaar geleden al een beetje zien aankomen dat er een rare wereld is ontstaan
Ook in het luchttransport met name brandstofprijzen en toch hebben ze heel lang niets gedaan.