Option

Beleggen in aandelen beurs Brussel, BEL 20, lokale fondsen, etc.
Plaats reactie
ageasbeliever
Forum actieveling
Forum actieveling

Option

Berichtdoor ageasbeliever » 22 Feb 2012 10:21

Option stijgt flink op geruchten
WOENSDAG 22 FEBRUARI 2012, 08:27 uur | 1092 keer gelezen
Volgens De Standaard is er nog geen concrete aanleiding voor dit soort koersbewegingen, zeker omdat de jaarcijfers pas volgende week worden gepubliceerd. De krant stelt dan ook dat de beweging komt door een deal met het Amerikaanse bedrijf Microsoft. Volgende week begint de jaarlijkse telecombeurs Mobile World Congress, Option zal daar ook aanwezig zijn.

Microsoft zal op de beurs, op 29 februari, de betaversie van het nieuwe besturingssysteem Windows 8 laten zien. Volgens kenners zou het wel eens mogelijk zijn dat in de nieuwe versie van Windows 8 ook technologie van Option is gebruikt. De ‘uCan Connection Manager’ van Option is een softwaretoepassing die het gebruik van mobiele datanetwerken optimaliseert. Dit stukje software zou wel eens in de nieuwe Windows 8 verwerkt kunnen zitten.

Stille periode

CEO Jan Callewaert heeft aangegeven dat hij niets over de kwestie kan zeggen omdat het bedrijf op dit moment in de ‘stille periode’ zit naar aanleiding van de komende jaarresultaten. Volgens Callewaert werd er al eerder Option-technologie in Windows 8 opgenomen maar is daar nooit zo duidelijk over gecommuniceerd.. Beleggers lijken in ieder geval aan te nemen dat een mogelijke deal goed is voor het bedrijf. Het aandeel steeg de afgelopen periode van 30 naar 52 cent en ook het aantal verhandelde aandelen stijgt fors.

Ook de FSMA heeft de stijging en de forse volumes in de gaten en geeft aan het aandeel in de gaten te houden. Volgens de beurswaakhond wordt er op basis van de evoluties die worden aangenomen, beslist of er een onderzoek wordt geopend.
Hamster liked last!
Belangrijkste aandelen in port: Ageas, KBC, Thrombo, Option, Keyware, Hemispherx

Inschrijven voor Beursig Magazine:

mariocath
Premiummember
Premiummember

Re: Option

Berichtdoor mariocath » 22 Feb 2012 12:21

Ik heb enkele jaren geleden aangekocht aan 0.64 een 200st,niet veel maar hoop ze mooi boven de 1€ te verkopen !! ;)
Mario

Pennystocker
Forum elite
Forum elite

Berichtdoor Pennystocker » 22 Feb 2012 12:50

Wat een koersontwikkeling zeg, pff ik werd op de hoogte gebracht maar zelf durf ik het dan niet aan om in te stappen na een dergelijke forse stijging. Wie ze heeft wens ik veel succes want dit zijn toch uitzonderlijke stijgingen.

ageasbeliever
Forum actieveling
Forum actieveling

Berichtdoor ageasbeliever » 22 Feb 2012 13:17

Mercikes Penny
Ik heb ze deze morgen gekocht. 21000 stukjes aan 0,58. En ik heb het me nog geen seconde beklaagd.
Verder up is de boodschap naar 1,5 euro liefst als je het mij vraagt.
Belangrijkste aandelen in port: Ageas, KBC, Thrombo, Option, Keyware, Hemispherx

Pennystocker
Forum elite
Forum elite

Berichtdoor Pennystocker » 22 Feb 2012 14:29

ageasbeliever schreef:Mercikes Penny
Ik heb ze deze morgen gekocht. 21000 stukjes aan 0,58. En ik heb het me nog geen seconde beklaagd.
Verder up is de boodschap naar 1,5 euro liefst als je het mij vraagt.

Ik had rond de 80ct toch wel de helft verkocht, dan had je al een mooie cent verdiend en is de rest bijna gratis. Ik volg het mee en wens de aandeelhouders van Option nog meer toe dan de huidige koers.

golf
Forum actieveling
Forum actieveling

Berichtdoor golf » 22 Feb 2012 23:28

ik heb 3000 gekocht aan 0,59 ! Dikke gok? :roll: :lol:

Pennystocker
Forum elite
Forum elite

Berichtdoor Pennystocker » 23 Feb 2012 07:22

golf schreef:ik heb 3000 gekocht aan 0,59 ! Dikke gok? :roll: :lol:

Eigenlijk geen idee of het een gok is maar stel voor jezelf een mooie prijs vast en probeer niet te hebberig te zijn. Het koersverloop van gisteren was een spektakel, ik ga het vandaag weer bekijken.

ageasbeliever
Forum actieveling
Forum actieveling

Berichtdoor ageasbeliever » 23 Feb 2012 08:44

Als ze vandaag terug richting 0,8 gaan zijn ze terug verkocht van mij. ga niet te lang wachten. Zou liever in ageas nog wat investeren. Daar krijgen we dividend die heel mooi is. ;)

Monniey
Forum actieveling
Forum actieveling

Berichtdoor Monniey » 23 Feb 2012 08:57

Waarom gebeurt zo een Option-scenario nu 's nooit bij mij :(

O jawel, eigenlijk gebeurt 't wel: KBC is wel al 130% gestegen op 2 maand tijd.
had maar 1 probleem: ik sta break even aan 30 :x
wees jezelf er zijn al anderen genoeg

Pennystocker
Forum elite
Forum elite

Berichtdoor Pennystocker » 23 Feb 2012 09:04

Monniey schreef:Waarom gebeurt zo een Option-scenario nu 's nooit bij mij :(

O jawel, eigenlijk gebeurt 't wel: KBC is wel al 130% gestegen op 2 maand tijd.
had maar 1 probleem: ik sta break even aan 30 :x

Dan had je iets van een sprinter of turbo moeten gebruiken (met lage hefboom i.v.m. beperken van risico's). De meeste index-aandelen zie ik alleen voor de LT als een veilige belegging maar de aandelen eruit pikken die in korte tijd veel kunnen stijgen dat is het leukste, ik zat helaas niet in Option maar ga er weer naar kijken vandaag.