Sierra Wireless (Nasdaq: swir, TSE: sw)

Beleggen in aandelen beurs China Shanghai Composite, Toronto, etc.
Plaats reactie
grepolis
Forum veteraan
Forum veteraan

Re: Sierra Wireless (Nasdaq: swir, TSE: sw)

Berichtdoor grepolis » 29 Okt 2017 17:42

Interessante website om wat comments van personeel te lezen en de reactie van het bedrijf hierop...

https://nl.glassdoor.be/Reviews/sierra-wireless-reviews-SRCH_KE0,15.htm

Ooit was dit een concurrent maar nu is het een betekenisloos onwezenlijk verschrompeld bedrijfje dat al 10 jaar in de lappenmand ligt...Dit personeelslid wijst op het grootste pijnpunt...maar of dit de foto is die daarbij hoort betwijfel ik...Ondertussen is er wat in beweging maar of dit op tijd komt zal de nabije toekomst wel uitwijzen...waarschijnlijk een overname door een grotere IOT-speler volgens mij...en ik hoop niet dat het SWIR is.
https://nl.glassdoor.be/Reviews/Option-Wireless-Reviews-E611314.htm
Überzeugungen sind gefährlichere Feinde der Wahrheit als Lügen. Friedrich Wilhelm Nietzsche

grepolis
Forum veteraan
Forum veteraan

Berichtdoor grepolis » 27 Nov 2017 16:53

Ondertussen werden drie weken geleden de Q3 resultaten bekend gemaakt en die waren goed maar het aandeel werd toch afgestraft omwille van de onzekerheid bij de overname van Numerex. Ook de vooruitzichten zijn relatief goed te noemen (maar ook niet meer dan dat).

Het aandeel is verder afgegleden om nu de voorbije handelsdagen terug te stijgen. Vandaag komt er een forse hap bij. Ik vermoed dat we terug in een JoJo-periode zitten.

Dit is handig om in en uit te stappen (ik was de vorige keer te vroeg ingestapt waardoor ik maar een beperkt aantal aandelen had kunnen bijkopen.

De vooruitzichten van VW zijn alvast hoopvol te noemen voor de tweede helft van 2018 maar vooral voor 2019. Ik denk wel dat we nog een automotive aankondiging mogen verwachten eind 2017 of begin 2018. Als de overname van Numerex (over twee weken weten we meer) een feit is en die aankondiging van een bijkomend automotive contract dan zou de trein eens kunnen vertrokken zijn.
Überzeugungen sind gefährlichere Feinde der Wahrheit als Lügen. Friedrich Wilhelm Nietzsche

grepolis
Forum veteraan
Forum veteraan

Berichtdoor grepolis » 27 Nov 2017 21:51

Interessant overzichtsartikel over zelfrijdende wagens
https://www.sierrawireless.com/iot-blog/iot-blog/2017/11/how_self_driving_cars_will_change_your_world/

een optioneesken doen...Sentient Energy Uses the IoT for Smart Power Delivery ... ik hebt iets gevonden dat SWIR gebruikt posten!!!!
https://www.sierrawireless.com/iot-blog/iot-blog/2017/11/sentient_energy_uses_the_iot_for_smart_power_delivery/ :ugeek:

en staat dit wel op de juiste plaats want OPTION(s) komt er in voor ;) Free Floating vs. Stationary vs. P2P: Car-sharing Technology Providers Open the Door to New Options
https://www.sierrawireless.com/iot-blog ... w_options/

grepolis
Forum veteraan
Forum veteraan

Berichtdoor grepolis » 27 Nov 2017 22:46

grepolis schreef:Ondertussen werden drie weken geleden de Q3 resultaten bekend gemaakt en die waren goed maar het aandeel werd toch afgestraft omwille van de onzekerheid bij de overname van Numerex. Ook de vooruitzichten zijn relatief goed te noemen (maar ook niet meer dan dat).

Het aandeel is verder afgegleden om nu de voorbije handelsdagen terug te stijgen. Vandaag komt er een forse hap bij. Ik vermoed dat we terug in een JoJo-periode zitten.

Dit is handig om in en uit te stappen (ik was de vorige keer te vroeg ingestapt waardoor ik maar een beperkt aantal aandelen had kunnen bijkopen.

De vooruitzichten van VW zijn alvast hoopvol te noemen voor de tweede helft van 2018 maar vooral voor 2019. Ik denk wel dat we nog een automotive aankondiging mogen verwachten eind 2017 of begin 2018. Als de overname van Numerex (over twee weken weten we meer) een feit is en die aankondiging van een bijkomend automotive contract dan zou de trein eens kunnen vertrokken zijn.

Op yahoo wordt er een verklaring gegeven voor de stijging met meer dan 11% zonder ergens nieuws over SWIR te hebben vernomen, een upgrade van Steven Li van Raymond James. Nieuw koersdoel 30$ (wat 30% meer is dan vandaag). Vooral de deal met VW (voor de tweede helft van 2018 maar dat had je hierboven al van mij kunnen vernemen). Ik kijk uit wie de andere automotive players gaan worden in 2018 (aankondiging)-2019 (productie dus omzetimpact)

https://finance.yahoo.com/news/why-sierra-wireless-inc-stock-205700534.html

grepolis
Forum veteraan
Forum veteraan

Berichtdoor grepolis » 06 Dec 2017 00:04

Vandaag 06/12 moet het duidelijk worden of Numerex overgenomen wordt door SWIR of niet. Het is vooral uitkijken wat de impact van de juridische procedures (hoeveel aandeelhouders kunnen ze samenbrengen om niet in te stappen over de deal...). Op zich ben ik geen voorstander van deze overname wegens te duur voor SWIR (ook al kan ik de strategie volgen) maar indien de deal niet doorgaat dan hoop ik dat het ook finaal gedaan is met gesprekken met dit bedrijf. Ze zitten in slechte papieren en zonder bijkomende middelen zullen ze dezelfde weg opgaan als OPTI.... en wordt het misschien later zelfs koopwaardig voor de helft van de prijs nu...maar of SWIR dan nog interesse heeft weet ik niet zo. Ik vermoed dat men het zal halen.

grepolis
Forum veteraan
Forum veteraan

Berichtdoor grepolis » 06 Dec 2017 21:54

grepolis schreef:Vandaag 06/12 moet het duidelijk worden of Numerex overgenomen wordt door SWIR of niet. Het is vooral uitkijken wat de impact van de juridische procedures (hoeveel aandeelhouders kunnen ze samenbrengen om niet in te stappen over de deal...). Op zich ben ik geen voorstander van deze overname wegens te duur voor SWIR (ook al kan ik de strategie volgen) maar indien de deal niet doorgaat dan hoop ik dat het ook finaal gedaan is met gesprekken met dit bedrijf. Ze zitten in slechte papieren en zonder bijkomende middelen zullen ze dezelfde weg opgaan als OPTI.... en wordt het misschien later zelfs koopwaardig voor de helft van de prijs nu...maar of SWIR dan nog interesse heeft weet ik niet zo. Ik vermoed dat men het zal halen.

Zoals te verwachten is de overname (merge) een feit. Normaal zal dat tegen begin januari 2018 rond moeten zijn maar moet nadien nog de volledige integratie duren van de twee bedrijven en dat zou toch nog een jaartje duren zodat we tegen Q4 2018 met een volledig resultaat van een integratie zitten... en ondertussen brengt VW-deal ook wat in het laadje :)

http://press.numerex.com/releasedetail.cfm?ReleaseID=1050964

grepolis
Forum veteraan
Forum veteraan

Berichtdoor grepolis » 07 Dec 2017 16:50

Wat we sinds gisteren wisten van Numerex wordt nu bevestigd door SWIR met concrete cijfers (die al bekend waren maar het aantal aandelen dat erbij wordt gemaakt is nu ook gekend) met een verwatering van 10% maar de koers gaat nu vrolijk omhoog gaan (denk aan vorige bemerking...jojo).

SWIR schreef: Sierra Wireless, Inc. Completes Acquisition of Numerex Corp.

VANCOUVER, British Columbia--(BUSINESS WIRE)-- Sierra Wireless, Inc. (“Sierra Wireless”) (NASDAQ: SWIR) (TSX: SW), the leading provider of fully integrated device-to-cloud solutions for the Internet of Things (IoT), today completed the previously announced acquisition of Numerex Corp. (“Numerex”) (NASDAQ: NMRX) (the “Merger”).

“The acquisition of Numerex accelerates our IoT device-to-cloud strategy by adding an established customer base, proven solutions and recurring revenue scale,” said Jason Cohenour, President and CEO of Sierra Wireless. “We are pleased that Numerex stockholders voted in favor of the transaction on Dec. 6, and believe that the combination of the two companies creates a clear global leader in IoT services and solutions.”

In accordance with the terms of the Agreement and Plan Merger, dated as of Aug. 2, 2017, by and among Numerex, Sierra Wireless and Wireless Acquisition Sub, Inc., a wholly-owned subsidiary of Sierra Wireless, Sierra Wireless issued 3,588,784 common shares as merger consideration in exchange for all of the outstanding shares of Numerex common stock and certain outstanding Numerex equity awards and warrants. Additionally, approximately U.S. $24 million in the aggregate was paid at closing to retire outstanding Numerex debt and to repurchase an outstanding Numerex warrant. Including the new shares issued, Sierra Wireless’ number of common shares outstanding has increased to approximately 35,808,436 shares.

In connection with the completion of the Merger, Numerex has become a wholly-owned subsidiary of Sierra Wireless and Numerex common stock will be delisted from the Nasdaq and will be deregistered under the U.S. Securities Exchange Act of 1934, as amended. Common shares of Sierra Wireless will continue to trade on both the Nasdaq and the TSX under the symbols “SWIR” and “SW”, respectively.

Advisors

Blake, Cassels & Graydon LLP, Skadden, Arps, Slate, Meagher & Flom LLP and Jones Day acted as Sierra Wireless’ legal advisors, and Arnold & Porter Kaye Scholer LLP acted as Numerex’s legal advisor. RBC Capital Markets acted as financial advisor to Sierra Wireless and Deutsche Bank Securities Inc. acted as financial advisor to Numerex.

About Sierra Wireless

Sierra Wireless (NASDAQ: SWIR) (TSX: SW) is building the Internet of Things with intelligent wireless solutions that empower organizations to innovate in the connected world. Customers start with Sierra because we offer the industry’s most comprehensive portfolio of 2G, 3G and 4G embedded modules and gateways, seamlessly integrated with our secure cloud and connectivity services. OEMs and enterprises worldwide trust our innovative solutions to get their connected products and services to market faster. Sierra Wireless has more than 1,100 employees globally and operates R&D centers in North America, Europe and Asia. For more information, visit http://www.sierrawireless.com.

About Numerex Corp.

Numerex Corp. (NASDAQ: NMRX) is a leading provider of enterprise solutions enabling the Internet of Things (“IoT”). Numerex’s solutions produce new revenue streams or create operating efficiencies for its customers. Numerex provides its technology and services through its integrated platforms, which are generally sold on a subscription basis. Numerex offers a portfolio of managed end-to-end IoT solutions including smart devices, network connectivity and service applications capable of addressing the needs of a wide spectrum of vertical markets and industrial customers. Numerex’s mission is to empower enterprise operations with world-class, managed IoT solutions that are simple, innovative, scalable, and secure. For additional information, please visit http://www.numerex.com.