opletten met cryptocurrencies

Discussieer en deel informatie over blockchain, bitcoin wallet, koers van de Bitcoin, Ethereum, etc.
Plaats reactie
Beheerder
Beheerder
Beheerder

Re: opletten met cryptocurrencies

Berichtdoor Beheerder » 16 Jan 2018 10:32

China snijdt bitcoin pas af

AMSTERDAM - De Chinese overheid grijpt in bij de bitcoin. Stroomverbruik voor productie van de gewilde munt is aan banden gelegd. De Chinese centrale bank noemt de ingreep noodzakelijk. Het enorme stroomverbruik voor bitcoinproductie zou het energieverbruik in regio’s in het land verstoren.

https://www.telegraaf.nl/financieel/150 ... oin-pas-af
Voor vragen of informatie kunt u rechts bovenaan de pagina op contact klikken

koenvhaver
Forum gebruiker
Forum gebruiker

Berichtdoor koenvhaver » 16 Jan 2018 10:47

En als reactie zakken alle cryptomunten door het ijs. Is langs de ene kant ook positief want bewijst dat het geen bubble is want reageert op nieuws. Dus je kan het zowel positief als negatief bekijken.Hoe meer de bitcoin daalt hoe minder lucratief het minen ook wordt. Munten die niet gemined worden zouden daarvan profiteren maar de gehele altcoinmarkt zakt.

Beheerder
Beheerder
Beheerder

Berichtdoor Beheerder » 16 Jan 2018 11:43

Of het geen bubbel is valt nog te bezien want het heeft er tot op heden alle tekenen voor, in onderstaand artikel is de grafiek van een klassieke bubbel boven die van de bitcoinkoers gezet:

http://beursig.com/2018/01/16/staat-bit ... eep-china/

14-11-2014
Forum actieveling
Forum actieveling

Berichtdoor 14-11-2014 » 16 Jan 2018 11:50

positief want bewijst dat het geen bubble is want reageert op nieuws.

Erm... Mainstream nieuws draagt juist bij aan zeepbellen. Nieuws kan wel ongenuanceerd, overwegend eenzijdig en overdreven positief zijn, alles voor de kijkcijfers, maar soms ook ongunstig. De intensiteit van een reactie op nieuws zou zelfs een extra indicatie voor een zeepbel genoemd kunnen worden. Iets is een zeepbel, omdat vooraf aantoonbaar is dat er enorme bedragen worden betaald voor iets waarvan de werkelijke waarde een fractie is, maar dat haalt het hijgerige nieuws dan niet. Slecht nieuws is bovendien zo'n beetje de enige aanleiding voor een reality check. De rol van nieuws bij cryptocurrencies wordt bij mij bevestigd doordat ik mij geen enkel behoorlijk televisieprogramma over Bitcoin kan herinneren, bijvoorbeeld omdat er alleen een "Bitcoinondernemer" werd uitgenodigd, maar geen centraal bankier. Goede verhalen zijn saai, en scoren niet met kijkcijfers. Geen woord over criminaliteit en oplichting, geen woord over het feit dat je er zelfs via Takeaway.com niet eens een pizza mee kunt betalen (omdat een service provider dan uw Bitcoin voor u verkoopt, de verkoper wil echt geld ontvangen en niet andermans idiotie).

Zonder nieuws geen zeepbel, want dan hadden velen van ons waarschijnlijk nooit iets over Bitcoin gehoord en een stuwende koop nooit overwogen. Nieuws waarin vooral de vermeende magische voordelen en eigenschappen aan bod komen. Tot het tij keert, door nieuws. En anders wordt een enorme daling zelf het nieuws, als aanjager voor diezelfde daling.

Beheerder
Beheerder
Beheerder

Berichtdoor Beheerder » 26 Jan 2018 10:47

Op het forum kwam litebit.eu al eens naar voren vanwege hoge aanschafprijzen en slechte verkoopprijzen. Toevallig deze ochtend iemand gesproken die mij wees op het onbereikbaar zijn van de website. Wie via Google zoekt naar litebit.eu krijgt waarschijnlijk meldingen te zien dat de website schadelijk is.

tsuretie
Premiummember
Premiummember

Berichtdoor tsuretie » 26 Jan 2018 18:49

14-11-2014 schreef: Goede verhalen zijn saai, en scoren niet met kijkcijfers. Geen woord over criminaliteit en oplichting, geen woord over het feit dat je er zelfs via Takeaway.com niet eens een pizza mee kunt betalen (omdat een service provider dan uw Bitcoin voor u verkoopt, de verkoper wil echt geld ontvangen en niet andermans idiotie).

Mag ik ook even ? Het leven zoals het is ...
Criminelen ? Natuurlijk maken die gebruik van die Crypto's, het zal wel.
Maar zonder Crypto's vonden/vinden ze ook wel een manier om hun geld wit te wassen.
Dit mag ons niet tegenhouden. Je mag het kind met het badwater niet weggooien !

Een voorbeeld : vandaag sterft een goede vriend van me in Rostov (Rusland),
een doodbrave, hard werkende man.
Hij werkte 6/7 tot hij 82 werd en er toen bij neerviel.
Mensen zitten nu in zak en as, omdat ze zelfs geen geld genoeg hebben om mijn vriend deftig te begraven.

Ik hoor dat, ik krijg nooit meer mijn visum geregeld om er naar toe te vliegen,
maar ik zit gewoon aan mijn PC,
schrijf wat Ripple's over op de account van de kleindochter,
die ze dan onmiddellijk overzet in dollar op haar bankrekening,
en die mensen kunnen weg. Fluitje van een cent, opgelost !

Geen telefoontjes meer naar mijn bank, die dan toch zegt : "sorry, geld overschrijven naar Rusland mogen we niet ..."
en morgen zijn we gesloten, we gaan het maandag wel eens bekijken ...
Geen gepruts meer met Western Union, die wat, 5 % commissie of zo durft aan te rekenen.

Nee, nu, binnen 3 seconden hebben die mensen mijn centen.
Daarom geloof ik in die Crypto's !

Niet in Bitcoin of Ethereum, die vreten massa's energie, dat kan niet blijven duren.
In die wildgroei van al die verschillende munten geloof ik al zeker niet.
Wel in Ripple omdat die ook de confrontatie met de bankwereld aandurven.

Je moet de essentie durven zien, het idee achter dit alles voelen.
Tuurlijk dat Goldman en de hele banksector incluis, dit alles nu, met argus ogen volgen,
bang om de controle over die wereldwijde geldtransacties te verliezen.
Bij SWIFT liggen ze daar nu wakker van, ik kan je dat garanderen.

Wat mij betreft : het werd stilaan tijd ! :D
piddybull liked last!
Nyrstar, Payton Planar, Resilux, XRP, Ivanhoe Mines

palm section
Forum actieveling
Forum actieveling

Berichtdoor palm section » 26 Jan 2018 19:33

@tsuretie,

Nu je toch zo een voorbeeld aanhaalt, mss moet je je dan eens verdiepen in stellar lumens. Dit is ongeveer hetzelfde als ripple, maar dan meer gefocused op de gewone mens en betalingen, waartegen ripple’s focus veel meer op de bankenwereld ligt en daarvoor dus oplossingen biedt. Stellar al trouwens ook nog iets meer desentralized dan ripple.
tsuretie liked last!
natural resources, blockchain tech, cannabis legalization,

14-11-2014
Forum actieveling
Forum actieveling

Berichtdoor 14-11-2014 » 26 Jan 2018 19:47

Je mag het kind met het badwater niet weggooien !

Geen gepruts meer met Western Union, die wat, 5 % commissie of zo durft aan te rekenen.

Nee, nu, binnen 3 seconden hebben die mensen mijn centen.
Daarom geloof ik in die Crypto's !

Gebruik door criminelen beschrijft vooal het werkelijke enige gebruik. U kunt waarschijnlijk nergens iets legaals met een crypto currency kopen.

De meest recente keer dat ik de prijs van een pizza heb berekend, inclusief alle directe kosten van alle vermijdbare stappen, was die Britse pizza in BTC iets meer dan 10% duurder dan diezelfde pizza in GBP.

Ik zal het gelovigen niet kwalijk nemen dat zij wel een nadeel van het laagfrequente Western Union opnoemen, maar niet alle grotere nadelen van crypto currencies, en ik zal niet zo flauw zijn dat wallets en dergelijke ook weleens binnen 3 seconden beroofd zijn. Of dat de cryptfans van Quote in een interview lieten staan dat een bedenker, mogelijk gratis, tot over z'n oren in z'n eigen eenheid zou zitten.

De impliete suggestie van gratis geld overmaken, of andere magische eigenschappen, kloppen helaas niet. Excuses voor de reality checks. Ook blockchains zijn zwaar overrated, alhoewel ik niet uitsluit dat deze in commerciële ICT-methodes of "quaility" management worden opgenomen. Zoals hier elders al beschreven, kan aan een eenvoudig brood een ongelovelijke hoeveelheid zooi van gegevens worden gehangen en ICT'ers worden per uur betaald.

Geld kopen/verkopen is altijd duur, wat u bij zowel BTC als WU zou doen. Omdat de winkelier uw BTC niet echt zal accepteren en deze hooguit voor u laat verkopen, of omdat WU uw EUR verkoopt en USD koopt. Het werkt alleen bij BTC wanneer we gezamelijk gaan verzwijgen hoe het werkelijke werkt.

Sorry; ik ben erger dan een atheïst, omdat er dan een magisch opperwezen zou waarin je vervolgens niet geloofd. Met de "samen beter beleggen" linksboven in beeld heeft het weinig te maken; het is meer iets voor een oneconomisch forum. Door allerlei onbestaande of triviale magische eigenschappen, op papier. Crypto currencies zijn nog erger dan Western Union, zelfs wanneer het werkelijke prijsverschil voor een pizza vandaag minder dan 5% zou zijn. Western Union is immers niet een goedkoopste norm.

Minder overheidsbemoeienis is eveneens een illusie. Noord-Korea zou u nu kunnen betalen met eerlijk gestolen BTC, maar dat komt vooral doordat BTC geen onderdeel is van een werkend Belgisch of Nederlands systeem. Bereikt het de bovenwereld, dan zal de overheid volgen.

Er zijn helaas maar weinig magische eigenschappen die in werkelijkheid bestaan, niet triviaal zijn, of in werkelijkheid zouden blijven bestaan. WU is meestal duur omdat u er geld koopt en verkoopt, en bij de pizza wordt er via BTC nodeloos geld gekocht en verkocht. Nodeloos, want de pizzatranscacties via BTC begonnen én eindigden in de eenheid GBP.

Kortom: mooie verhalen, maar het werkt niet. Geloof in het tegendeel is dan eveneens een mooie beschrijving. Ik hoop vooral van hinderlijke feiten uit te gaan en windhandel windhandel te noemen, zonder iemand van het geloof te willen afhelpen. Blijf gerust dromen; wie weet wat daar dat ooit toe leidt. Ik noemde toen echter wel dat die pizza rond de 11% duurder was, net zoals u nu de 5% van WU noemt, en ben het overwegend eens met de beweringen van centrale banken.

WIe er eens mee wil spelen, al is het voor het verhaal, beveel ik hooguit zo'n te-dure-pizza-aankoop aan. Dan valt de schade en het risico mee, en mogelijk krijgt het overgehouden saldo van 0,00001 BTC ooit een marktwaarde van vele pizza's.

14-11-2014
Forum actieveling
Forum actieveling

Berichtdoor 14-11-2014 » 26 Jan 2018 20:39

Britse pizza in BTC iets meer dan 10% duurder dan diezelfde pizza in GBP.

Old school: GBP -> pizzeria -> pizza
WU: GBP -> WU -> GBP -> pizzeria -> pizza
BTC: GBP -> BTC handel -> BTC -> service provider -> service provider -> derivatenhandel -> derivaat-> BTC handel -> USD -> GBP -> pizzeria -> pizza

Langer dan de wandelroute naar Lourdes. Daarom is het begrijpelijk dat bij het zelden als representatieve benchmark gebruikte WU wel de route van 5% werd genoemd, maar dat de veel grotere nadelen van BTC verzwegen, zonder kwade trouw, moeten worden om het geloofwaardig te laten lijken.

Het onderzoekje liet meteen "de BTC bank springen", want het was toen blijkbaar mogelijk om zoveel pizza's te bestellen dat er, volgens aantallen-claims van fans, niet genoeg BTC zouden kunnen bestaan om te kunen betalen. Detail...

piddybull
Premiummember
Premiummember

Berichtdoor piddybull » 27 Jan 2018 11:40

Blijven opletten

BRON De TIJD weekendkrant 27 jan18

Cryptobeurs is dik 400 miljoen euro kwijt
opmerkelijk
Kris Van Hamme

De grootste hack ooit in de geschiedenis van virtuele munten heeft gisteren tot paniek geleid onder beleggers in digitaal geld.

Coincheck, een van de handelsplatformen voor digitale munten in het cryptogekke Japan, bleek voor 435 miljoen dollar (430 miljoen euro) aan zogenaamde NEM-munten te hebben verloren na een inbraak door cybercriminelen. De NEM is qua marktwaarde de tiende grootste virtuele munt, goed voor ruim 7 miljard dollar. Coincheck schortte alle opvragingen en handel op, met uitzondering van die in bitcoin.

Toch kregen de meeste virtuele munten rake klappen, al zette zich later wel weer een herstel in.

De hack bij Coincheck roept herinneringen op aan de ondergang van het handelsplatform MtGox.

Dat platform ging failliet nadat criminelen ruim 300 miljoen dollar aan bitcoins hadden weggesluisd. De nieuwe diefstal is ook een tegenvaller voor de Japanse overheid. In tegenstelling tot andere overheden wil die de handel in virtuele munten net stimuleren. Om die reden had Coincheck ook een voorlopige licentie gekregen van de Japanse financieeltoezichthouder.
GALAPAGOS - ...