Ethereum / Ether

Discussieer en deel informatie over blockchain, bitcoin wallet, koers van de Bitcoin, Ethereum, etc.
Plaats reactie
neku
Forum actieveling
Forum actieveling

Re: Ethereum / Ether

Berichtdoor neku » 12 Jun 2017 22:15

port: Ablynx, Ecopower, Euronav, Galapagos, QfG, CHF, USD, AU, BTC, ETH, LTC, 2 prachtige kinderen en spijtig genoeg pensioensparen!

Minder reclame en meer functies?
Gratis registreren binnen 1 minuut

Minder reclame en meer functies?
Gratis registreren binnen 1 minuut

Zechs
Premiummember
Premiummember

Berichtdoor Zechs » 12 Jun 2017 22:16

neku schreef:Ik maak geen gebruik van coinbase of poloniex, de meeste youtubers gebruiken blijkbaar poloniex. Zal een beetje afhangen van land tot land veronderstel ik.
Vandaag trouwens flashcrash van de crypto's. Moment om in te stappen of voorbode op erger? :shock:

Het doet me wat denken aan de Tulpenmanie... alhoewel ik het principe van crypto-munten wel begrijp en steun.
Politici zijn als windmolens; ze draaien met de wind mee.
Break the cycle of hate.
Losing your life is not the worst thing that can happen. The worst thing is to lose your reason for living.

reteiP
Forum actieveling
Forum actieveling

Berichtdoor reteiP » 13 Jun 2017 15:03

Ethereum is uitgevonden door een Rus, Vitalik Buterin, en Putin begint interesse te tonen in heel dit wereldje.
https://www.bloomberg.com/news/articles ... nd-oil-gas
“The digital economy isn’t a separate industry, it’s essentially the foundation for creating brand new business models,” Putin said at the event, discussing means to boost growth long-term after Russia ended its worst recession in two decades.

Politieke steun zou wel eens cruciaal kunnen zijn voor het overwinnen van enkele barrières.

neku
Forum actieveling
Forum actieveling

Berichtdoor neku » 15 Jun 2017 16:52

flashcrash gaat verder vandaag, zie ook mijn post op BTC forum
port: Ablynx, Ecopower, Euronav, Galapagos, QfG, CHF, USD, AU, BTC, ETH, LTC, 2 prachtige kinderen en spijtig genoeg pensioensparen!

Gillepils
Forum actieveling
Forum actieveling

Berichtdoor Gillepils » 16 Jun 2017 00:04

neku schreef:flashcrash gaat verder vandaag, zie ook mijn post op BTC forum

En het herstel ging verder... leuk als je onderaan enkele long posities geopend hebt ;)

Beheerder
Beheerder
Beheerder

Berichtdoor Beheerder » 16 Jun 2017 07:28

Tokens op basis van het 'ethereum ecosystem' lijken mij interessant. Hierdoor kunnen bijvoorbeeld de tokens een onderliggende waarde krijgen. Volgens mij moet het ook mogelijk zijn om deze dan als bijvoorbeeld een aandeel toe te passen. Zouden bijvoorbeeld startups hier iets mee kunnen?
Voor vragen of informatie kunt u rechts bovenaan de pagina op contact klikken

Gillepils
Forum actieveling
Forum actieveling

Berichtdoor Gillepils » 16 Jun 2017 10:50

Beheerder schreef:Tokens op basis van het 'ethereum ecosystem' lijken mij interessant. Hierdoor kunnen bijvoorbeeld de tokens een onderliggende waarde krijgen. Volgens mij moet het ook mogelijk zijn om deze dan als bijvoorbeeld een aandeel toe te passen. Zouden bijvoorbeeld startups hier iets mee kunnen?

Binnen het Ethereum ecosysteem schieten de start ups die een dergelijk token uitgeven als paddestoelen uit de grond. Ik zit zelf in een projectteam, waarbij we ons eigen token gaan uitgeven. Het probleem met deze als een aandeel toe te passen is de fiscale wetgeving. Als je de tokenhouders dan van je bedrijfswinsten wil laten meegenieten, betaal je dividenden en dus ook dividenbelasting. Hier gaat 30% van af in België... geen mooi vooruitzicht.

Vanuit het oogpunt van de investeerders volop van hun winst te laten genieten, kan je dan best naar een ander model gaan, door het token als 'betaalmiddel' te gebruiken om van je dienstverlening gebruik te laten maken. Wanneer je bedrijf dan succesvol wordt en de vraag naar de tokens stijgt, zal ook de prijs van het token stijgen, waardoor de investeerders een meerwaarde kunnen realiseren. De winsten uit de verkoop van dergelijke tokens zouden volgens experts in België (en vele andere landen) onbelast zijn. Daarnaast kan je ook tokens voor ander tokens inruilen en Ether en Bitcoin worden al op meerdere plaatsen als betaalmiddel aanvaard.

Tokens kunnen een interessante investering zijn, maar hierbij is het belangrijk om de business case van de organisatie degelijk te onderzoeken, de value proposition te bekijken, te zien welk team achter het project zit,...
reteiP liked last!

reteiP
Forum actieveling
Forum actieveling

Berichtdoor reteiP » 17 Jun 2017 10:40

Gisteren nog een beetje Ether omgezet in aandelen Ahold Delhaize.

neku
Forum actieveling
Forum actieveling

Berichtdoor neku » 21 Jun 2017 13:36

Het is terug stelselmatig aan het zakken. Flippening wordt steeds verder en verder verwacht als die ooit gebeurd. Zal wel met het BTC nieuws te maken hebben, zie mijn post daar.

Bieraait
Premiummember
Premiummember

Berichtdoor Bieraait » 21 Jun 2017 13:40

Ik was van plan gedeeltelijk uit te stappen aan 325 EUR, maar was te greedy en kon bij 320 EUR de trekker niet overhalen. Jammer want nu zakken we weer, maar bon, nog altijd zeer stevig in de plus ;). Ik denk een deel om te zetten naar BTC.

edit: had nog wat bijgestopt bij de flash crash (aan 272)
"Las Vegas is busy every day, so we know that not everyone is rational." - Charles Ellis
www.ygrids.com