BioLife Solutions BLFS

Beleggen in aandelen beurs New York, Dow Jones index, Nasdaq-100 en S&P500
Plaats reactie
FUBAR78
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 5

Re: BioLife Solutions BLFS

Berichtdoor FUBAR78 » 19 Dec 2017 13:12

Het nieuws ivm Tigenix niet onbelangrijk voor BLFS trouwens.
https://seekingalpha.com/news/3318542-e ... s-patients

Ik zie dit nog voor nieuwjaar nog stevig in de $6 eindigen.

Stap in - 2018 wordt het jaar voor BLFS ;)

kayva
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 69

Berichtdoor kayva » 12 Mar 2018 20:52

Voor mij weinig nieuws of verrassend in deze filing. Voornaamste doelstelling voor 2018 wordt om een GAAP bedrijfswinst te boeken "We continue to expect that we will achieve GAAP operating profitability for the full year of 2018, which will likely be driven by the operating results in the back half of the year."

Het zal wachten worden tot de eerste 2 goedgekeurde producten in productie gaan waarvan zowel de omzet als het resultaat aanzienlijk zouden moeten profiteren. Maar dit wordt iets voor de 2e jaarhelft.
Voor 2018 zijn er opnieuw 2 klanten die een beslissing verwachten van de FDA/EMA, maar ook dit is pas voor semester 2.
" In 2018, at least two more customers are expected to file for regulatory approvals. First, Kiadis Pharma uses our proprietary HypoThermosol cell storage media in their ATIR101cell therapy intended to make bone marrow transplantation safer and more effective. They have publicly stated they're on track to potentially obtain conditional EMA approval for ATIR101cell in Q4 this year, which would allow for European launch in the second half of next year.
The other confidential customer is a leading Car T cell company and they have publicly stated that they could file for U.S. approval in the second half of this year with a possible approval by the end of the year."

Concreet zie ik dus niet direct koerstriggers en veel stijgingspotentieel voor de eerstvolgende maanden. Ik vermoed dat de koers op korte termijn gewoon mee zal evolueren met het algemeen beursklimaat. Wie weet in welke richting dit is, gelieve het mij te laten weten ;)
Het bekende "sell in may...." indachtig is het dus misschien beter om nog wat te wachten met kopen. Ik zie 2018 eigenlijk meer als een overgangsjaar na een fantastisch 2017 ( van 1,6 naar 6$) en een volgens mij zeer veelbelovend 2019. Eerste winstcijfers lijken mij iets voor Q4 van dit jaar of Q1 van volgend jaar. Vanaf dan een boomende omzet en bottomline dankzij het geleidelijk in productie gaan van de goedgekeurde producten waardoor het werkelijke potentieel hier duidelijk gaat worden.

Wat mij betreft dus geen haast om (bij) te kopen maar tegen de herfst wil ik mijn positie toch graag fors verhoogd hebben.
Begin februari al een mooie koopkans gemist toen de koers kort even onder de 5$ dipte, maar moet toegeven dat ik toen het lef niet had omdat ik vreesde voor een verdere neergang van de beurzen. Als ik die kans 1 van de volgende weken nog eens krijg, zal ik niet meer aarzelen.

Om nog even het potentieel op iets langere termijn te duiden, onderstaand antwoord van Roderick De Greef tijdens conf call Q4:
" Well, I think as we reach profitability from a tax perspective, clearly, we're going to benefit from the reduced rate going from 35% to 21%. But I would say that for the next number of years and it's difficult to say exactly how many years, but certainly, for the next three to five, we would anticipate being able to use the NOLS that we already have built up. So, we really don't anticipate any tax issues for the next number of years."
Ter info NOL's bedragen momenteel iets minder dan 40 mio USD. Dit jaar wordt meer dan waarschijnlijk nog verlieslatend, en de CFO sluit niet uit dat in de 2 à 3 jaar daarna de NOL's al opgebruikt zullen worden. Double digit is dan het eerste koersdoel, maar zou me niet verbazen dat het vanaf dan nog fors hoger gaat. Maar we zullen nog even geduld moeten hebben.

FUBAR78
Forum verkenner
Forum verkenner

Berichtdoor FUBAR78 » 30 Mar 2018 13:09

FUBAR78
Forum verkenner
Forum verkenner

Berichtdoor FUBAR78 » 02 Apr 2018 17:47

+15%
Laat het een tip zijn voor 2018 2019 long.
Dit is een pareltje die op ontploffen staat.
Vergeet gern of kerx ;)