Alcoa

Beleggen in aandelen beurs New York, Dow Jones index, Nasdaq-100 en S&P500
Plaats reactie
arreno
Forum elite
Forum elite

Re: Alcoa

Berichtdoor arreno » 09 Jul 2014 08:28

Flink zwarte cijfers Alcoa
Redactie ABM Financial News - 8 juli 2014, 22:38
Verwachte aluminiumvraag herhaald.
Alcoa heeft ondanks een vlakke omzetontwikkeling in het tweede kwartaal toch zwarte cijfers weten te schrijven. Dit bleek dinsdag nabeurs uit de kwartaalrapportage van de Amerikaanse aluminiumfabrikant.

"Ons tweede kwartaalresultaten tonen dat de transformatie van Alcoa in de hoogste versnelling zit", aldus CEO Klaus Kleinfeld.

De omzet daalde in het tweede kwartaal nipt van 5.849 naar 5.836 miljoen dollar en dit leverde een nettowinst op van 138 miljoen dollar. Exclusief kosten voor herstructureringen bedroeg de winst zelfs 216 miljoen dollar.

In het tweede kwartaal van 2013 leed Alcoa nog een verlies van 119 miljoen dollar en over de eerste drie maanden van dit jaar bedroeg het verlies zelfs 178 miljoen dollar.

Outlook
Alcoa herhaalde te rekenen op een mondiale groei van de vraag naar aluminium van 7 procent voor 2014. Desalniettemin liet Alcoa weten voor dit jaar een groter tekort aan aluminium te zien dan waar het van uit ging bij de vorige kwartaalrapportage.

Het aandeel Alcoa koerste in de elektronische handel nabeurs 1,5 procent hoger, nadat het fonds in de reguliere handel al 0,8 procent bijschreef.

Door: ABM Financial News.
AEX,DAX,DJ short. Goud en Zilver long Imtech Bam ASMI ASML
OTC; ,BLFR,CABN, HPNN,MDLH,,BLFR,LATF,GERS,MDNT,NDEV,GSPI,DSCR,BCCI
WSRA,,AVOP,NXHD,VAPE

sjos
Forum veteraan
Forum veteraan

Berichtdoor sjos » 12 Jul 2014 11:08

Op wat minder dan een jaar van ca 8 USD naar ca 16 USD.
Wie zei er dat er met grondstoffen en hun verwerking niets te verdienen valt.
Buy and Hold blijft mijn strategie, tenzij een aandeel 20 percent gestegen is in een periode van enkele weken/maanden na aankoop.

mariocath
Premiummember
Premiummember

Berichtdoor mariocath » 12 Jul 2014 12:32

sjos schreef:Op wat minder dan een jaar van ca 8 USD naar ca 16 USD.
Wie zei er dat er met grondstoffen en hun verwerking niets te verdienen valt.

Ik kocht deze 5 jaar geleden op 10,8 en geen haar op mijn hoofd die denkt dat ik verkoop onder de 20 dollar !!! ;)
Mario

Jojo
Premiummember
Premiummember

Berichtdoor Jojo » 30 Sep 2014 18:56

Alcoa Inc. (NYSE: AA) was raised to Buy from Neutral and the price target was raised to $18 from $16 at Bank of America Merrill Lynch.

Read more: Top Analyst Upgrades and Downgrades: Alcoa, Apple, CSC, Kellogg, Raytheon, Toyota and More - Alcoa, Inc. (NYSE:AA) - 24/7 Wall St. http://247wallst.com/investing/2014/09/ ... z3EoplLrJA" onclick="window.open(this.href);return false;
Follow us: @247wallst on Twitter | 247wallst on Facebook
Gilead Ageas Genmab ASMI Sphere3D GSK CFEB LBrands Melexis Umicore Euronav Nordex Solvay Grandvision Biocartis AXA Befimmo AHDelh ABInbev TCON ACIU BMW RioTinto

Arendsoog
Forum elite
Forum elite

Berichtdoor Arendsoog » 09 Okt 2014 10:06

Een belangrijke indicator voor het cijferseizoen is Alcoa, gisteren was er nieuws.

Staalreus Alcoa opent resultatenseizoen VS met goed nieuws
9/10/14

In de Verenigde Staten is het resultatenseizoen van start gegaan: de met spanning verwachte cijfers van aluminiumconcern Alcoa vallen beter uit dan verwacht. De onderneming van topman Klaus Kleinfeld zag de omzet in het derde kwartaal stijgen met zeven procent, naar 6,2 miljard dollar (omgerekend 4,9 miljard euro).

Ook de winst bleek een flinke meevaller. De staalreus overtrof de verwachtingen van Wall Street en realiseerde een winst van 149 miljoen dollar. Een jaar geleden boekte de onderneming nog een plus van 24 miljoen dollar. Goed nieuws ook voor de investeerders: het aandeel steeg nabeurs met meer dan twee procent.

Alcoa trapt traditioneel het resultatenseizoen in de VS af. De staalreus geldt daarmee als een conjunctuurindicator voor de Amerikaanse economie, de grootste ter wereld. De financiële resultaten van het bedrijf uit New York kunnen daarom vaak op bijzondere aandacht rekenen van de beleggers.

De Wereld
Premiummember
Premiummember

Berichtdoor De Wereld » 09 Okt 2014 15:36

Beurs bij de lunch:

http://data.kbcsecurities.be/40/40/203/129157.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Jojo liked last!

Beheerder
Beheerder
Beheerder

Berichtdoor Beheerder » 12 Jan 2015 22:33

Alco overtreft de verwachtingen van analisten: http://beursig.nl/2015/01/12/beurs-live ... 2-januari/" onclick="window.open(this.href);return false;
de.generaal liked last!
Voor vragen of informatie kunt u rechts bovenaan de pagina op contact klikken

Berlin
Forum actieveling
Forum actieveling

Berichtdoor Berlin » 23 Mar 2015 15:43

Alcoa in @12.95$
;)

Zechs
Premiummember
Premiummember

Berichtdoor Zechs » 23 Mar 2015 16:56

Berlin schreef:Alcoa in @12.95$
;)

Denk je dat de bodem is bereikt? Er is een licht herstel in de aluminiumprijzen maar of het een stabiele prijzen zijn vind ik nog te vroeg om over te oordelen.
To learn who rules over you, simply find out who you are not allowed to criticize.

Berlin
Forum actieveling
Forum actieveling

Berichtdoor Berlin » 23 Mar 2015 20:21

Zechs schreef:
Berlin schreef:Alcoa in @12.95$
;)

Denk je dat de bodem is bereikt? Er is een licht herstel in de aluminiumprijzen maar of het een stabiele prijzen zijn vind ik nog te vroeg om over te oordelen.

Zechs

Voor alu weet ik niet.
TA voor AA ben ik vrij zeker, uiteraard kunnen deze nog lager.
Mare ik denk dat het vandaag (uiteraard enkele dagen eerder ook) het momentum is: AA staat aan top van oversold.

Op korte termijn verwacht ik eerst een upswing, mss op middelange termijn kun je gelijk hebben.
Mogelijk resultaten nog roet in eten...
Gr