Netflix

Beleggen in aandelen beurs New York, Dow Jones index, Nasdaq-100 en S&P500
Plaats reactie
Arendsoog
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 590

Netflix

Berichtdoor Arendsoog » 22 Apr 2014 10:04

Ik zag nog geen topic over Netflix maar deze tv-dienst groeit snel wereldwijd en kwam gisteravond met cijfers, een beschrijving volgens Google Finance:

Netflix, Inc. is an Internet television network with more than 33 million members in over 40 countries. In the United States, the Company’s subscribers can receive standard definition digital versatile disc (DVDs), and their high definition successor, Blu-ray discs (collectively DVD), delivered quickly to their homes. The Company operates in three segments: Domestic streaming, International streaming and Domestic DVD. Domestic and International streaming segments derive revenues from monthly subscription services consisting solely of streaming content. The Domestic DVD segment derives revenues from monthly subscription services consisting solely of DVD-by-mail.

De cijfers waren goed en de koers ging nabeurs +6,8% omhoog:

Netflix Inc Delivers Strong Earnings and International Growth, Sending Shares on a Wild Ride

By Anders Bylund | More Articles
April 21, 2014

Netflix (NASDAQ: NFLX ) just released results for the first quarter of fiscal year 2014. The price of Netflix shares fluctuated wildly on the news, first falling as much as 6.1% before rising 7.8% above Monday's closing price.

Management guidance for the first quarter had pointed to 2.25 million net new domestic subscribers and 1.6 million new international accounts. These numbers had been expected to drive earnings to $0.78 per share. The domestic forecast turned out to be spot-on while Netflix snagged 1.75 million new international accounts in the quarter, thus exceeding the midpoint of official guidance overall.

Netflix now has 35.7 million streaming members in the U.S. and 12.7 million international members.

All in all, Netflix saw revenues increase 24% year over year to $1.27 billion. GAAP earnings per share jumped from $0.05 per share to $0.86 per share.

Revenues were in line with analyst estimates. Netflix exceeded Wall Street's earnings targets by $0.3 per share.

Looking ahead, Netflix cited seasonal patterns and the 2014 FIFA World Cup limiting subscriber additions in the second quarter. The company should add about 0.11 million domestic subscribers and 0.9 million international additions in the current quarter, it said.

Moreover, Netflix now expects the international segment to turn profitable by the end of 2014. However, a "substantial expansion into new European markets," slated for the second half of the year, will drag the division back into red-ink territory.

Expect this pattern to continue as long as Netflix sees new overseas growth opportunities: "As we've discussed in prior investor letters, we intend to continue our international expansion over the coming years, so our near term profits will be quite modest as we invest in this large global opportunity," management said in a prepared statement.

Netflix said it is preparing to raise its Internet video subscription prices by as much as $2 per month this summer for new members. The price increase will be imposed on new customers by July. The company said current U.S. subscribers will continue to pay $7.99 per month for a "generous time period."
Mannie liked last!

Arendsoog
Forum elite
Forum elite

Re: Netflix

Berichtdoor Arendsoog » 03 Jul 2014 20:40

Ik blijf mij verbazen dat veel beleggers zo dicht bij huis blijven met hun aandelen, dit terwijl over het algemeen de Amerikaanse aandelen sterker presteren dan de Europese. Misschien is het onbekend maakt onbemind maar Netflix haalde deze week een recordkoers van bijna $476.

cicero007
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 322

Berichtdoor cicero007 » 03 Jul 2014 21:31

Arendsoog schreef:Ik blijf mij verbazen dat veel beleggers zo dicht bij huis blijven met hun aandelen, dit terwijl over het algemeen de Amerikaanse aandelen sterker presteren dan de Europese. Misschien is het onbekend maakt onbemind maar Netflix haalde deze week een recordkoers van bijna $476.

I Know, en had ze juist buitengegooid bij het beursspel, na een propere 35% winst de voorbije 2 maanden
In plaats van ze in eigen port gestoken te hebben...
If you can't stand the heat, stay out of the kitchen ...

jens_dev
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 2597

Berichtdoor jens_dev » 04 Jul 2014 08:31

Net goed dat de meeste beleggers wegblijven van zulke hypeaandelen.
Never waste a good crisis

Arendsoog
Forum elite
Forum elite

Berichtdoor Arendsoog » 04 Jul 2014 11:53

jens_dev schreef:Net goed dat de meeste beleggers wegblijven van zulke hypeaandelen.

Misschien bent u onvoldoende op de hoogte van het bedrijf/aandeel Netflix? Ik vind Netflix niet een typisch hype-aandeel zoals 3D-printers die soms omzetten laten zien die een beursgenoteerd bedrijf onwaardig zijn. Ik heb enkele cijfers opgezocht over het aantal klanten, dit was in april dus waarschijnlijk op dit moment hoger:

Netflix zag zijn aantal klanten in de VS groeien met 2,25 miljoen tot 35,67 miljoen. Internationaal groeide het aantal klanten met 1,75 miljoen tot 12,68 miljoen. Daarmee komt het totaal aantal klanten op 48,35 miljoen uit. Volgens geruchten gaat Netflix in 2014 flink uitbreiden in Europa en moeten Frankrijk, Duitsland en België dit jaar aangesloten worden. De kwartaalomzet kwam uit op 1,27 miljard dollar.

De prijzen zijn momenteel in Europese landen ongeveer €7 à €8 per maand voor een abonnement. Natuurlijk zullen er concurrenten komen maar als Netflix dit goed aanpakt is dit zeker geen hype-aandeel. Afgelopen dinsdag was er ook nog een koopadvies:

di 01 jul 2014, 14:53
Goldman Sachs zet Netflix op de kooplijst

Netflix dat onder meer in Nederland flink aan de weg timmert met het online aanbieden van populaire Amerikaanse tv-programma’s is volgens de Amerikaanse bank Goldman Sachs koopwaardig. Het koersdoel ging ook fors omhoog naar $590.

Analisten van de bank verwachten dat het aantal abonnee’s van Netflix ruimschoots zal verdubbelen door de snelle uitbreiding naar nieuwe markten. Na Nederland waar het bedrijf als sinds septeber vorig jaar actief is, zijn er ook plannen om Duitsland en Frankrijk te betreden.

Netflix is ook al aanwezig in Groot-Brittannië, Ierland, Denemarken, Noorwegen, Zweden en Finland. Aan het einde van het eerste kwartaal had de onderneming 48,4 miljoen klanten, waarvan 35,7 miljoen in de Verenigde Staten.

jens_dev
Forum elite
Forum elite

Berichtdoor jens_dev » 04 Jul 2014 12:30

Arend,

Netflix noteert aan 115x de verwachte winst voor 2014. Het is de definitie van een hype voor mij.
3D Systems (dit is wél een hype volgens jou?) aan 90x
Facebook 60x
Apple 15x

Er is geen faire waardering aan vast te knopen. Dansen op een slappe koord. Het is meesurfen op een hype en heeft weinig te maken met rationeel beleggen. Niets dan lachende gezichtjes in een euforische markt, maar eerder dit jaar kreeg je al een voorproefje van wat er met zulke aandelen gebeurt wanneer het sentiment keert.

Dit is geen aandeel voor 95% van de beleggers.

Arendsoog
Forum elite
Forum elite

Berichtdoor Arendsoog » 04 Jul 2014 12:57

Die P/E ofwel k/w is niet altijd relevant voor Amerikaanse aandelen. Met de wijsheid en koers van nu had u toch 10 jaar geleden graag aandelen Amazon gehad en op dit moment nog in portefeuille? Amazon laat een duizelingwekkende P/E van ruim 500 zien en is in ongeveer 10 jaar toch maal 5 gegaan. In Netflix zie ik wel toekomst en de tijd zal het uitwijzen of ik het bij het rechte eind heb.

jens_dev
Forum elite
Forum elite

Berichtdoor jens_dev » 04 Jul 2014 14:07

Amazon heeft altijd expliciet gezegd dat ze geen winst nastreeft. Het doel was een zo groot mogelijke omzet en marktaandeel. De winst volgt later. Een beetje zoals Zalando nu.

Amazon zou nooit een kans gemaakt hebben om in mijn portefeuille te komen. Niet nu, niet 10 jaar geleden. Ik beleg zeker niet rechtstreeks in dergelijke aandelen. Een Google, Oracle, Apple of EMC zou wel kans maken omdat ik een beeld heb van de waardering.

Ik zeg niet dat Netflix niet kan stijgen. Ik zeg dat het een hypeaandeel is en niet thuishoort in de portefeuille van de meeste beleggers.

Arendsoog
Forum elite
Forum elite

Berichtdoor Arendsoog » 30 Aug 2014 20:06

Inmiddels een nieuwe all time high gehad op $485.30 en de $500 is een kwestie van tijd. Ik geloof in dit aandeel ook op langere termijn zolang er geen serieuze (globale) concurrentie ontstaat. Volgens mij zijn de marges op het 'product' ook hoog al heb ik geen cijfers bekeken. Ik ga er vanuit dat de waardering van het bedrijf nu vooral ook zit in de groeiverwachting want die is enorm, zie ook:

Netflix, Inc. (NFLX)’s International Growth To Beat Expectations

Netflix, Inc. (NASDAQ:NFLX) is planning to expand its customer base outside the US and experts are now predicting a high rate of acceptance and growth for the streaming service in the Europe. Bezinga quoted Pacific Crest’s Andy Hargreaves in an article and said that Netflix, Inc. (NASDAQ:NFLX) will grow its non US subscriber base at a rate of 20% faster than the expectations of Wall Street. Netflix, Inc. (NASDAQ:NFLX) is expanding in Europe in the second half of the year and there is a massive potential for the company because of smaller competition and growing demand for streaming.

Bron: http://www.techinsider.net/netflix-inc- ... 14526.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Arendsoog
Forum elite
Forum elite

Berichtdoor Arendsoog » 13 Okt 2014 20:56

Prijzen voor hd abonnementen worden al verhoogd met tientallen procenten. Eerst de consument lekker maken en dan de prijzen verhogen, slim misschien wel sluw maar past nog steeds in mijn beeld van een aandeel om te volgen.