De VS vandaag

Beleggen in aandelen beurs New York, Dow Jones index, Nasdaq-100 en S&P500
Plaats reactie
Beheerder
Beheerder
Beheerder

Re: De VS vandaag

Berichtdoor Beheerder » 21 Mar 2017 21:55

De volatiliteit op de beurzen is sterk afgenomen en dat is terug te zien in de VIX index. Echter ik had best wel graag de VelocityShares Daily Inverse VIX Short Term ETN (ticker: XIV) willen hebben. Deze werkt tegengesteld op de VIX index en steeg +210% over het afgelopen jaar. Een stijgende VIX index wijst er vaak op dat er op korte termijn meer volatiliteit te verwachten is op de beurs.
Stijn_v liked last!
Voor vragen of informatie kunt u rechts bovenaan de pagina op contact klikken

Beheerder
Beheerder
Beheerder

Berichtdoor Beheerder » 29 Mar 2017 20:38

Fed's Rosengren Says There Should Be Four Rate Hikes in 2017
29 maart 2017 17:33 CEST

https://www.bloomberg.com/news/articles ... er-markets

Munnybunny
Forum actieveling
Forum actieveling

Berichtdoor Munnybunny » 03 Apr 2017 11:58

The Dow is about to do something it hasn’t done in 10 years

By Barbara Kollmeyer
Published: Mar 31, 2017 4:56 a.m. ET

The granddaddy of all U.S. stock indexes is about to notch its sixth-straight winning quarter, which will mark the best run since a six-win in the fourth quarter of 2006.

Among the mean feats the Dow industrials DJIA, -0.31% has managed for the first quarter of 2017 is to not only scale the 20,000 level for the first time ever, but to stay pretty solidly encamped there, brushing aside U.S. politics and even a Federal Reserve interest rate increase. And the index flicked at 21,000 in a handful of sessions at the start of March.

The final gain for this quarter looks to be close to 5%, which isn’t as sparkling as the nearly 8% rise in the fourth quarter of 2016, though the last three months of last year did get an extra boost from post-U.S. election euphoria.

All these quarters of gains come as a reward to investors who can shut their ears to the daily noise, ignore their friends and the taxi driver who tell them the sky is falling, park some money in an index fund, and look away.

http://www.marketwatch.com/story/the-do ... nk=sfmw_tw

Beheerder
Beheerder
Beheerder

Berichtdoor Beheerder » 05 Apr 2017 20:27

Some Fed officials viewed stock prices as "quite high relative to standard valuation measures"

https://www.bloomberg.com/news/features ... er-markets

gede
Forum veteraan
Forum veteraan

Berichtdoor gede » 07 Apr 2017 09:21

Gezien de hoge waarderingen en opkomende onrusten in Syrie ga ik me aan een nieuwe short op de DOW wagen.

Beheerder
Beheerder
Beheerder

Berichtdoor Beheerder » 07 Apr 2017 10:44

Misschien even het banencijfer uit de VS afwachten dat vanmiddag komt. Ik zit nu alleen nog met een short op de AEX...zeer minieme winst en gekocht rond 516,20. Nadeel voor vandaag is dat de olieprijs stijgt en SBM, Vopak en vooral zwaargewicht Shell reageren daar positief op.

Beheerder
Beheerder
Beheerder

Berichtdoor Beheerder » 07 Apr 2017 14:51

FED die aandelen te duur vindt, Amerikaanse luchtaanval in Syrië en nu ook een tegenvallend banenrapport. Bijna al het slechte nieuws vooralsnog genegeerd. Hoe lang nog of is dit typisch voor een bubble? :)

Qua nieuwe banen de slechtste ontwikkeling sinds de financiële crisis:

IMG_20170407_144509.jpg
U kunt de afbeeldingen in deze bijlage niet bekijken, registreer hier en bekijk de bijlage.

tosca
Forum veteraan
Forum veteraan

Berichtdoor tosca » 07 Apr 2017 15:11

Beheerder,

Ik snap er ook geen bal meer van! :oops:

Beheerder
Beheerder
Beheerder

Berichtdoor Beheerder » 19 Apr 2017 21:48

Amerikaanse beurzen onder druk door de daling van de olieprijs (bijna 4% eraf vandaag). Grote bedrijven uit de energiesector verliezen toch behoorlijk wat momenteel: Chevron -1,6%, Conocophilips -1,6%, Exxon -0,9% en Europese bedrijven met een notering in de VS: Shell -2,5%, Total -1,3% en BP -1,7%.

IBM drukt de Dow Jones ook nog eens flink met een daling van ca. -5%.

Haiko17
Forum actieveling
Forum actieveling

Berichtdoor Haiko17 » 21 Apr 2017 18:36

Ja, die bubbel, ooit barst die maar geen mens weet wanneer: slecht nieuws dringt voorlopig niet door tot op de markten.
Ik ben zonet voor het eerst short gegaan, op de Nasdaq, via ProShares Ultrashort QQQ.
Ik heb het lang gevolgd en zien afkalven, en er een trailing stoporder op gezet, maar nu toch ineens dat order overruled en ingestapt, met het idee dat je beter al short zit voor de correctie begint, dan te wachten tot iedereen tegelijk short gaat.
Kan best zijn dat ik nog veel te vroeg ben, maar barsten doet een bubbel uiteindelijk altijd.
Ik hou wel al m'n andere aandelenposities, en heb ook goudmijnaandelen.
Port: Galapagos, Ablynx, Nyrstar, WDP, EVS, Ageas, Barrick Gold, RDSB, Solvay, Euronav, CFE, AVH, RTL, Texaf, VGP, ProShares ultrashort QQQ, Resilux