Facebook

Beleggen in aandelen beurs New York, Dow Jones index, Nasdaq-100 en S&P500
Plaats reactie
demon100
Forum actieveling
Forum actieveling

Re: Facebook

Berichtdoor demon100 » 30 Okt 2015 18:28

Mark is duidelijk bang van tsu.co een nieuw sociaal media platform dat mensen betaald en charity organisations voor de posts, comments , likes en shares dat ze geven.
met 4 milioen gebruikers is het nog aanvankelijk klein. Maar de groei gaat sneller als fb en twitter samen... hij blokt alle links naar tsu.co ....
moeten we schrik krijgen?
Ablynx - euronav - facebook

Hunter
Forum elite
Forum elite

Berichtdoor Hunter » 05 Nov 2015 08:31

Facebook heeft meer dan 1 miljard bezoekers per dag
Gepubliceerd: 04 november 2015 22:48

In het afgelopen kwartaal werd Facebook gemiddeld door 1,01 miljard gebruikers per dag bezocht.
Dat meldt Facebook in de meest recente kwartaalcijfers.

Het sociale netwerk telde 1,55 miljard leden die minstens een keer per maand actief waren. Ruim 1 miljard mensen logden dagelijks in bij het sociale netwerk om hun status bij te werken of die van vrienden te bekijken, 17 procent meer dan een jaar eerder. Het aantal dagelijkse gebruikers via mobiele apps nam met meer dan een kwart toe tot 894 miljoen.

Volgens Facebook gebruikt 47 procent van de gebruikers alleen de mobiele apps. Deze bezoekers gebruiken nooit een computer om het sociale netwerk te bezoeken.

Stijging
Facebook rapporteerde woensdag een kwartaalomzet van 4,5 miljard dollar (4,1 miljard euro), tegen 3,2 miljard dollar een jaar eerder. Een stijging van 41 procent. Een groot deel van de omzet is volgens Facebook afkomstig uit de advertentietak van het bedrijf. Afgelopen kwartaal betrof het 78 procent.

De nettowinst ging met ruim een tiende omhoog naar 896 miljoen dollar. Gecorrigeerd voor eenmalige posten presteerde het bedrijf beter dan analisten gemiddeld hadden voorzien.

Investeerders hoopten dat Facebook cijfers over Instagram naar buiten zou brengen, maar dit gebeurde niet.
De Wereld liked last!

De Wereld
Premiummember
Premiummember

Berichtdoor De Wereld » 05 Nov 2015 09:21

Bolero:

Facebook wist wel te overtuigen met zijn kwartaalcijfers en kreeg daarvoor een koerswinst van 1,8%.

De Wereld
Premiummember
Premiummember

Berichtdoor De Wereld » 05 Nov 2015 15:34

Goede kwartaalcijfers van FB zetten mijn virtuele winst momenteel op iets meer dan 261 % winst. Ik ben dus erg tevreden met dit aandeel.

demon100
Forum actieveling
Forum actieveling

Berichtdoor demon100 » 05 Nov 2015 16:07

En wat denk je wereld ?
Een tweede google in de maak ?

jefke
Forum actieveling
Forum actieveling

Berichtdoor jefke » 10 Nov 2015 16:50

http://www.marketwatch.com/story/facebo ... atest_news" onclick="window.open(this.href);return false;

Facebook Inc. director Marc Andreessen has sold nearly half his stake in the social network since Oct. 30, securities filings show.

Between Oct. 30 and Nov. 6, Andreessen sold 921,362 shares in Facebook FB, +0.42% collecting about $96.5 million, according to three filings with the U.S. Securities and Exchange Commission. The sales, conducted under a prearranged trading plan, involved 19 transactions at prices ranging from $101.96 to $110.22 per share.

The sales represent about 45% of what had been Andreessen’s personal holdings in Facebook. According to the most recent filing, late Monday, Andreessen still owned 757,311 Class A Facebook shares. He also has claim to 379,429 Class B supervoting shares.
De domste boeren hebben de dikste aardappelen(met geluk komt men vaak verder dan met verstand).

Hunter
Forum elite
Forum elite

Berichtdoor Hunter » 01 Dec 2015 23:07

Zuckerberg geeft zijn aandelen Facebook weg
01 december, 22:50

NEW YORK (ANP) - Facebook-oprichter en -topman Mark Zuckerberg stopt samen met zijn vrouw de komende jaren nagenoeg al zijn aandelen Facebook in een organisatie voor het goede doel. Die moet de mensheid vooruithelpen en de gelijkheid in de wereld vergroten, meldde Zuckerberg dinsdag, op de geboortedag van zijn eerste dochter Max.

Zuckerberg en zijn vrouw, Priscilla Chan, doneren gedurende hun verdere leven 99 procent van hun aandelen Facebook aan hun Chan Zuckerberg Initiative. Die aandelen vertegenwoordigen momenteel een waarde van circa 45 miljard dollar (ruim 42 miljard euro).

De komende drie jaar wordt daarbij maximaal voor 1 miljard dollar per jaar in de organisatie gestoken. Zuckerberg houdt op die manier nog jaren een meerderheidsbelang en een beslissende stem in zijn bedrijf.

Brief aan pasgeboren dochter

Het koppel ontvouwde hun plan in een brief aan hun pasgeboren dochter, die op Facebook werd geplaatst. ,,Onze maatschappij heeft een verplichting om te investeren om de levens te verbeteren van iedereen die op de wereld komt, niet alleen van degene die er al zijn'', schreven zij. ,,Maar we zetten nu niet altijd samen alle middelen in voor de grootste kansen en problemen waar jouw generatie mee te maken krijgt.''

Zuckerberg sloot zich eerder deze week al aan bij het initiatief van Microsoft-oprichter Bill Gates om miljarden te investeren in onderzoek naar duurzame energie.

Karl
Forum veteraan
Forum veteraan

Berichtdoor Karl » 04 Jan 2016 10:13

Wil Zuckerberg ongeveer dezelfde kant opgaan als Google met technologische hoogstandjes? Het is voor aandeelhouders wel interessant dat Facebook mogelijk meer diversiteit gaat krijgen qua activiteiten.

Zuckerberg wil huishoudsoftware bouwen
ma 04 jan 2016, 08:56

PALO ALTO - Mark Zuckerberg is dit jaar van plan zijn digitale huishoudhulp naar een hoger niveau te tillen. Dat laat de Facebook-baas weten in een nieuwjaarsbericht.

"Denk aan Jarvis in Iron Man", verwijst Zuckerberg naar de computerassistent van Tony Stark uit de beroemde Marvelstrip. "Ik wil een simpele kunstmatige intelligentie bouwen om mijn huis te runnen en me te helpen bij mijn werk. Ik ga beginnen met de technologie die al beschikbaar is en dan leer ik het mijn stem herkennen om alles in huis te kunnen besturen. Muziek, lichten, temperatuur enzovoorts."

Ook moet het systeem het kersverse vaderschap gemakkelijker maken voor de drukke Facebook-bedenker: "Ik zal het leren om me te waarschuwen als er iets gaande is in de slaapkamer van Max. En wat mijn werk betreft moet het me data visualiseren in virtual reality om me betere diensten te helpen bouwen en mijn organisaties effectiever te runnen."
Het project is een persoonlijke hobby buiten Facebook om, legt Zuckerberg uit. "Elk jaar ga ik een persoonlijke uitdaging aan om nieuwe dingen te leren en te groeien buiten mijn werk bij Facebook om. Afgelopen jaren heb ik zo elke maand twee boeken gelezen, Chinees geleerd en elke dag nieuwe mensen ontmoet. Elke uitdaging heeft een thema en dit jaar is dat uitvindingen."
Nyrstar Engie Euronav KBC Galapagos

Beheerder
Beheerder
Beheerder

Berichtdoor Beheerder » 27 Jan 2016 22:45

Zojuist heeft Facebook nabeurs kwartaalcijfers gepresenteerd en deze worden goed ontvangen, de koers stijgt in de nabeurshandel met ruim 7%. De cijfers zijn boven verwachting en met name mobiele advertenties dragen veel bij aan de resultaten.
Voor vragen of informatie kunt u rechts bovenaan de pagina op contact klikken

demon100
Forum actieveling
Forum actieveling

Berichtdoor demon100 » 27 Jan 2016 23:30

AMSTERDAM (Dow Jones)--Facebook inc (FB) heeft in het vierde kwartaal van 2015 de omzet sterk zien stijgen. Dat bleek woensdag nabeurs uit de kwartaalrapportage van het social media bedrijf.

"2015 was een geweldig jaar voor Facebook", aldus CEO en oprichter Mark Zuckerberg.

De omzet steeg in het afgelopen kwartaal met 52% van $3,85 miljard tot $5,84 miljard. Inkomsten uit advertenties waren net als in de voorgaande kwartalen verantwoordelijk voor het leeuwendeel van de omzetgroei, de omzet uit advertenties steeg met 57% tot $5,64 miljard. Het aandeel van mobiele advertenties hierin steeg in het vierde kwartaal op jaarbasis van 69% naar circa 80%.

Onder de streep restte een fors hogere nettowinst van $1,56 miljard, ofwel 0,54 dollar winst per aandeel. In hetzelfde kwartaal een jaar eerder bedroeg de nettowinst nog $701 miljoen ofwel 0,25 dollar per aandeel.

Over heel 2015 rapporteerde Facebook een 44% hogere omzet van $17,93 miljard. Dit resulteerde in een nettowinst van $3,69 miljard, tegenover $2,94 miljard een jaar eerder.

In de elektronische handel nabeurs reageerden beleggers enthousiast op de kwartaalcijfers. Het aandeel noteerde bijna 5% hoger, na een verlies van 3% procent op $94,45 in de reguliere handel.

Door Dow Jones Nieuwsdienst; +31 20 5715 200; amsterdam@wsj.com

(END) Dow Jones Newswires