Keryx

Beleggen in aandelen beurs New York, Dow Jones index, Nasdaq-100 en S&P500
Plaats reactie
piddybull
Forum actieveling
Forum actieveling

Re: Keryx

Berichtdoor piddybull » 10 Sep 2017 12:22

Stocktwits : :?:

Bron Franky :

Weekly prescription data for Auryxia. Symphony-based TRx flat and IMS-based TRx dec4% wk/wk (842 vs. 839 and 1,042 vs. 1,082).

Bron Scott80 :

someone posted the IMS on Yahoo: 1062
Keryx 35 % - GLPG 65 %

Inschrijven voor Beursig Magazine:

Steven DC
Forum gebruiker
Forum gebruiker

Berichtdoor Steven DC » 11 Sep 2017 10:48

piddybull schreef:Hierachter zet ik enkele vragen ...
Bron : stocktwits

Nov 6th and approval. what is the likely valuation? If it adds 3 thousads extra sales a week, I place it at 15, and 3 months to do so

Hebben jullie een bepaald plan voor ogen waar jullie naartoe willen werken of denken te "willen" werken ?
Ik bedoel of jullie zelf al een simulatie in gedachte hebben wat de gevolgen zouden kunnen zijn van de definitieve goedkeuring ?
Of is bovenstaande redenering veel te optimistisch ? ...en wat lijkt dan eerder realistisch.

Zoals Sanderus al zei moeilijk om in te schatten. Ze hebben ooit hoger gestaan dus in theorie kan het altijd opnieuw daar naartoe. Lees enkele fora hier maar eens door, het staat vol met van die gekke voorspellingen :-)

Ik ben zelf niet genoeg mee met de ganse business om hier een inschatting rond te maken. Je zit ook nog met die shorters. Natuurlijk kan het zijn dat dit richting de uitgang moeten maar er zitten er nog wel veel in. Ik durf er dan ook geen uitspraak over doen wat die mensen gaan doen na een goedkeuring op 6 November. Alles hangt ook af van de communicatie rond 6 November.

Wordt dat een bericht van "Keryx krijgt zijn goedkeuring, analisten verhogen unaniem hun koersdoel, sky is the limit, ..." dan gaan we ongetwijfeld een stuk hoger. Zit er echter in die mededeling een kleine maar of een kanttekening die uitvergroot wordt, dan profiteren shorters hier misschien weer van om de zaak te doen wankelen.

Mijn persoonlijk voornemen is van te verkopen bij goedkeuring.

Ik verwacht dat de koers begin November toch tussen de 8 en 9 zal schommelen omdat:
a) de goedkeuring op dat moment nakende is (mensen zullen wel instappen)
b) de scripts gaan de goeie richting uit (door de herbepaling die Sanderus aanhaalt, zitten we min of meer goed)
c) de prijsverhoging gaat helpen om hun doelstellingen te halen

Dus zonder verrassingen (zoals die eenmalige afschrijving bij de vorige cijfers) verwacht ik dus goede resultaten en een Keryx dat op schema zit. Met dat in het achterhoofd denk ik (en hoop ik) dat de koers begin November toch de 8 zou moeten kunnen vasthouden. Maar één minder bericht kan de boel dus aan het wankelen brengen, zie maar de vorige dip van 8 naar een lage 6-notering.

En waarom dan verkopen? In het verleden heb ik vaak te lang bijgehouden na een positief nieuws. Gevolg was dan meermaals dat de koers geleidelijk aan terug naar beneden valt. Ik ben ingestapt aan 5, als ik kan verkopen tussen laat ons zeggen 8,5 en 10, dan ben ik tevreden met die winst en ga ik daarvoor kiezen. Stijgen ze door naar 15, pech gehad maar ik heb geleerd van sneller tevreden te zijn als er winst is. Noem het persoonlijke naïeviteit maar het is er wel ingeslopen ;)
sanderus liked last!

piddybull
Forum actieveling
Forum actieveling

Berichtdoor piddybull » 11 Sep 2017 19:33

Steven dc,
Dank voor je berichtje.

Bij mij rijpt ook het idee om eerst een (te hoog )limiet verkooporder te plaatsen op dag goedkeuring ,indien die niet aangetikt word toch nog tijdig manueel ingrijpen voor slot.
We weten inderdaad nooit wat het beste zal zijn.
Hoe hoger de koers op voorhand is hoe meer kans er is dat ik bvb helft verkoop en helft verder aanhoud.

Wat de shorters betreft ,als er een webcast komt is het bij Galapagos al tweemaal gebeurd dat,zelfs bij goed nieuws,deze de aanval inzetten zodra het vragenuurtje begint. Iets ervoor kan de hoogste koers benaderd worden.
Maar het is helaas geen exacte wetenschap en dus evengoed voor de prullenbak.

Stocktwits : sinds gisteren heb ik enkele mannen geblokkeerd.
Als eerste onze toiletdame ;-)
Is direct stukje overzichtelijker.

Het aandeel maakt me persoonlijk zenuwachtig in die zin dat de invloed van de $ ons bijkomend wat parten speelt.
Uiteindelijk moeten orkanen,shorters,dollar/euro en de goedkeuring ons gunstig gezind zijn om het avontuur op vrij korte tijd ,nu nog zo'n (slechts) 8 volle weken, goed te laten aflopen.

Ik ben overtuigd van de veerkracht van Keryx helaas zowel naar onder als naar boven.
Steven DC liked last!
Keryx 35 % - GLPG 65 %

sanderus
Forum elite
Forum elite

Berichtdoor sanderus » 11 Sep 2017 22:02

piddybull schreef:Steven dc,
Dank voor je berichtje.

Bij mij rijpt ook het idee om eerst een (te hoog )limiet verkooporder te plaatsen op dag goedkeuring ,indien die niet aangetikt word toch nog tijdig manueel ingrijpen voor slot.
We weten inderdaad nooit wat het beste zal zijn.
Hoe hoger de koers op voorhand is hoe meer kans er is dat ik bvb helft verkoop en helft verder aanhoud.

Wat de shorters betreft ,als er een webcast komt is het bij Galapagos al tweemaal gebeurd dat,zelfs bij goed nieuws,deze de aanval inzetten zodra het vragenuurtje begint. Iets ervoor kan de hoogste koers benaderd worden.
Maar het is helaas geen exacte wetenschap en dus evengoed voor de prullenbak.

Stocktwits : sinds gisteren heb ik enkele mannen geblokkeerd.
Als eerste onze toiletdame ;-)
Is direct stukje overzichtelijker.

Het aandeel maakt me persoonlijk zenuwachtig in die zin dat de invloed van de $ ons bijkomend wat parten speelt.
Uiteindelijk moeten orkanen,shorters,dollar/euro en de goedkeuring ons gunstig gezind zijn om het avontuur op vrij korte tijd ,nu nog zo'n (slechts) 8 volle weken, goed te laten aflopen.

Ik ben overtuigd van de veerkracht van Keryx helaas zowel naar onder als naar boven.

Piddybull, Steven DC,

Bedankt voor de prima reacties!! Zoals ik reeds geschreven heb rijpt bij mij ook meer en meer het idee om bij de goedkeuring te verkopen. Zoals dikwijls gaan er verwachtingen gesteld worden en met al dat shorters geweld zouden we wel eens na een stevige sprong terug naar af kunnen de dagen na de goedkeuring. Ik bekijk het dan wel als de eerste scripts binnenlopen van IDA.

En het is inderdaad om zenuwachtig van te worden zeker als je wat hoger hebt ingekocht. Ik zit er initieel van in de 3$ in met een verkoop verleden jaar en heraankoop dit jaar. Een 10$ bij goedkeuring is wel mogelijk maar een glazen " bol " hebben we niet. En ik heb geleerd om geen te stoute voorspellingen te doen.
Steven DC liked last!

piddybull
Forum actieveling
Forum actieveling

Berichtdoor piddybull » 13 Sep 2017 22:17

Keryx Biopharmaceuticals Announces Changes to its Board of Directors

Date(s): 13-Sep-2017 4:11 PM

Mark Enyedy appointed to Keryx's board of directors
Current Keryx board member Michael Rogers appointed chairman
BOSTON, Sept. 13, 2017 (GLOBE NEWSWIRE) -- Keryx Biopharmaceuticals, Inc. (Nasdaq:KERX), a biopharmaceutical company focused on bringing innovative medicines to people with kidney disease, today announced the appointment of Mark J. Enyedy as an independent member of the company's board of directors. Mr. Enyedy brings extensive biopharmaceutical leadership experience to the company. John Butler, chairman of the Keryx board of directors and president and chief executive officer of Akebia Therapeutics, Inc., has resigned from Keryx's board. Current Keryx board member Michael Rogers has been appointed as chairman of the board. These changes are effective immediately.

"On behalf of the entire board, we look forward to Mike's chairmanship and thank John for his contributions to our company," said Greg Madison, president, chief executive officer and board member of Keryx Biopharmaceuticals. "We are thrilled to have Mark join our board. His experience building leading biopharmaceutical organizations will be invaluable to Keryx as we work to pursue our vision of building a leading multi-product company focused on kidney disease."

"Keryx has a unique opportunity, as it prepares for the potential launch of an additional indication for Auryxia, to help more than one million adults with chronic kidney disease in the United States manage two complications of this illness," said Mr. Enyedy. "Auryxia has all of the characteristics of a foundational medicine from which Keryx can build a leading multi-product company focused on improving outcomes for people with kidney disease. I look forward to working with the Keryx team in realizing this vision."

"It has been a pleasure to work with the Keryx team," said Mr. Butler. "I am proud of our accomplishments during my time on the board and I look forward to following the company's continued success."

Mr. Enyedy has more than 25 years of combined general management, business development, and legal experience in the biotechnology industry across multiple therapeutic areas. He currently serves as president and chief executive officer of ImmunoGen, Inc., a position he has held since 2016. Prior to ImmunoGen, Mr. Enyedy served as executive vice president and head of corporate development for Shire plc leading the company's strategy, merger and acquisitions, and corporate planning functions and providing commercial oversight for the company's pre-Phase 3 portfolio. Previously, Mr. Enyedy served as chief executive officer of Proteostasis Therapeutics, Inc., following 15 years at Genzyme Corporation in diverse roles, and president of the transplant, oncology, and multiple sclerosis divisions. Before joining Genzyme, Mr. Enyedy was an associate with the law firm Palmer & Dodge. He holds a J.D. from Harvard Law School and a B.S. from Northeastern University. Mr. Enyedy also serves on the board of directors of Fate Therapeutics.

Pursuant to the company's October 2015 financing transaction with The Baupost Group, LLC., Mr. Enyedy replaces Mr. Butler as Baupost's board appointee.
sanderus liked last!
Keryx 35 % - GLPG 65 %

piddybull
Forum actieveling
Forum actieveling

Berichtdoor piddybull » 13 Sep 2017 22:23

Google translate (stukje)

Keryx heeft een unieke kans, omdat het voorbereidt op de mogelijke lancering van een extra indicatie voor Auryxia, om meer dan een miljoen volwassenen met een chronische nierziekte in de Verenigde Staten te helpen, twee complicaties van deze ziekte te beheren," zei meneer Enyedy. "Auryxia heeft alle kenmerken van een fundamenteel geneesmiddel, waaruit Keryx een toonaangevend multi-product bedrijf kan bouwen dat zich richt op het verbeteren van de resultaten voor mensen met nierziekte. Ik kijk ernaar uit om met het Keryx team te werken bij het realiseren van deze visie."

De heer Enyedy heeft meer dan 25 jaar gecombineerd algemeen management, bedrijfsontwikkeling en juridische ervaring in de biotechnologie-industrie in meerdere therapeutische gebieden. Hij functioneert momenteel als president en directeur van ImmunoGen, Inc., een positie die hij sinds 2016 heeft gehouden. Voor ImmunoGen diende meneer Enyedy als uitvoerend vice-president en hoofd van de bedrijfsontwikkeling voor Shire plc die de strategie van de onderneming leidde, fusie en acquisities en bedrijfsplanningsfuncties en het leveren van commercieel toezicht op de portefeuille voor fase 3 van het bedrijf. Voorheen diende meneer Enyedy als uitvoerend directeur van Proteostasis Therapeutics, Inc., na 15 jaar bij Genzyme Corporation in diverse rollen, en president van de transplantatie-, oncologie- en multiple sclerose-afdelingen. Alvorens lid te worden van Genzyme was meneer Enyedy een medewerker bij het advocatenkantoor Palmer & Dodge. Hij heeft een J.D. van de Harvard Law School en een B.S. van de noordoostelijke universiteit. De heer Enyedy dient ook in het bestuur van Fate Therapeutics.
Keryx 35 % - GLPG 65 %

piddybull
Forum actieveling
Forum actieveling

Berichtdoor piddybull » 14 Sep 2017 11:49

Nog ongeveer 36 beursdagen te gaan voor eventuele goedkeuring.
Benieuwd hoe de markt en voornamelijk de shorters straks gaan reageren betreffende machtswissel top.

Ik slaag er niet in om veel extra info te vergaren over Keryx.
Yahoo finance en Stocktwits ...

Voor de rest komen de PB wel goed door door henzelf via hun vernieuwde Twitteraccount,per mail.

En GLPG stoomt maar door.
sanderus liked last!
Keryx 35 % - GLPG 65 %

piddybull
Forum actieveling
Forum actieveling

Berichtdoor piddybull » 14 Sep 2017 12:29

Deze opmerkingen (ongeveer twee dagen oud) komen van posters (anonymous) op Yahou finance maar vind ik wel ok :

Less than 60 days to the PDUFA, and there will be NO extension and e will not be disappointed. The market for Auryxia will triple overnight and the sales will begin immediately. MD's are embracing this drug with their DDCKD patients due to it's much better tolerability profile as well as it's other advantages for patients. The acceptance of the drug by MD's will be just as strong for their NDDCKD patients and the benefits will beat anything else on the market---either prescription or OTC. Auryxia already has a "warning" associated with it which I believe insults the intelligence of every nephrologist who prescribes it, and it will have no impact on prescribing for their NDDCKD patients. This the *** before the runup really begins and one of the last chances before approval to get in at this level. While the stock price may drop SLIGHTLY from where it is now, I think it has a solid shot at $10 before approval and when it is officially approved for expanded use it will be a completely different situation from the last approval and the stock will JUMP-----bigly!

Antwoorden hierop van outrage240 :

I have a friend who works for Davita it South Florida. I have been tracking Auryxia with her since the initial launch. We have progressed from she hadn't really heard of it to it is the first choice for a phoshate binder and absolutely loved by many of the doctors she works with. Just some more patience for us longs and hopefully this long roller coaster ride will pay off. The hurricanes will dampen script numbers a bit but they will recover in short order. I'm not really concerned with scripts on a weekly basis anyway. Good luck everyone.
sanderus liked last!
Keryx 35 % - GLPG 65 %

piddybull
Forum actieveling
Forum actieveling

Berichtdoor piddybull » 14 Sep 2017 22:21

Net op tijd 15 % verkocht @ 7,30 bij opening en verplaatst naar GLPG
De shorters en expiratie doen weer erg hun best.
Hopelijk volgende weken wat beter.
Keryx 35 % - GLPG 65 %

piddybull
Forum actieveling
Forum actieveling

Berichtdoor piddybull » 15 Sep 2017 14:01

Ik zou moeten leren zwijgen.
Toch merkte ik volgende op op de kaars tabel op Stocktwits.

Serieuze daling op donderdag 15 juni en dan nog wat dieper op vrijdag 16 juni (ook met expiratie)
Daarna ,veel belangrijker,vanaf 19 juni een stevige stijging ...

Niet afgaande van de geactualiseerde "scripts " info zou de geschiedenis zich vandaag wel eens kunnen herhalen.
Keryx 35 % - GLPG 65 %