Hefboomproducten sprinters/speeders/turbo's

Bespreek hier afgeleide producten zoals sprinters, turbo's, opties en obligaties
tsuretie
Forum actieveling
Forum actieveling

Re: Hefboomproducten sprinters/speeders/turbo's

Berichtdoor tsuretie » 25 Jul 2016 11:36

Pennystocker schreef:Ik ben een 'fan' van hefboomproducten en in plaats van verschillende topics te gebruiken voor de uitleg hierover open ik dit onderwerp.

Een ander voorbeeld voor een Ageas speeder long is de Ageas CB Speeder Long 1.04. De stoploss (1,04) ligt veel verder van de koers af maar de hefboom is ook lager, namelijk 2,38. Het risico dat de stoploss af gaat is veel kleiner dus de hefboom is ook lager.

Als iemand mijn uitleg kan aanvullen of eventueel hier en daar kan verbeteren dan zie ik graag een reactie verschijnen.

Ik ben nog niet goed thuis in die turbo's maar logischerwijze zou je toch veronderstellen, dacht ik, dat de hefboom recht evenredig is met het stoploss niveau. Hoe groter het risico, hoe groter de hefboom. Lijkt me simpel.

Maar blijkbaar is dit niet (altijd) het geval, zie knipsel in bijlage.
In dit voorbeeld vind ik hier geen verband tussen hefboom en stoploss niettegenstaande uitgegeven door dezelfde bank.
Hoe kan dit ?
Thx voor de feedback !
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen te bekijken van dit bericht.
Payton Planar, Ageas, M4E AG, Ivanhoe Mines

Minder reclame en meer functies?
Registreer binnen 1 minuut

Minder reclame en meer functies?
Registreer binnen 1 minuut

homer bundy
Forum veteraan
Forum veteraan

Berichtdoor homer bundy » 25 Jul 2016 12:08

tsuretie schreef:
Pennystocker schreef:Ik ben een 'fan' van hefboomproducten en in plaats van verschillende topics te gebruiken voor de uitleg hierover open ik dit onderwerp.

Een ander voorbeeld voor een Ageas speeder long is de Ageas CB Speeder Long 1.04. De stoploss (1,04) ligt veel verder van de koers af maar de hefboom is ook lager, namelijk 2,38. Het risico dat de stoploss af gaat is veel kleiner dus de hefboom is ook lager.

Als iemand mijn uitleg kan aanvullen of eventueel hier en daar kan verbeteren dan zie ik graag een reactie verschijnen.

Ik ben nog niet goed thuis in die turbo's maar logischerwijze zou je toch veronderstellen, dacht ik, dat de hefboom recht evenredig is met het stoploss niveau. Hoe groter het risico, hoe groter de hefboom. Lijkt me simpel.

Maar blijkbaar is dit niet (altijd) het geval, zie knipsel in bijlage.
In dit voorbeeld vind ik hier geen verband tussen hefboom en stoploss niettegenstaande uitgegeven door dezelfde bank.
Hoe kan dit ?
Thx voor de feedback !

Ik zie geen hoofding boven de kolommen. Ik weet ook niet van welke site deze gegevens komen. Voor de Turbo's van Commerzbank gebruik ik de site van deze bank, daar krijg je directe koersen en ook de hefboomwaarde fluctueert mee met de bied- en laat-koersen.
Op de Site moet je nog het type van de onderliggende waarde en de gewenste waarde (aandeel, index, ...) selecteren. Vervolgens kan je Short of Long kiezen en op de zoek-functie klikken. Je krijgt dan een lijst met alle Turbo's die aan de opgegeven selectiecriteria voldoen. Door op een hoofding te klikken kan je de lijst sorteren in oplopende of aflopende volgorde.

De site van Commerzbank: http://www6.warrants.commerzbank.com/Pr ... &c=2194291
Portefeuille: AGS, KBC/KBCA en ABI. Mijn motto: "meten is weten"

tsuretie
Forum actieveling
Forum actieveling

Berichtdoor tsuretie » 25 Jul 2016 12:37

Ageas turbo long volledig.JPG
Bij deze dan het volledige knipsel, gegevens komen van Binck.

Stoploss : 26.54 hefboom 10.39
26.75 >>> 7.80
27.55 >>> 15.8
27.73 >>> hefboom 3

lijkt me volledig onlogisch, maar het zal wel aan mij liggen . :D
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen te bekijken van dit bericht.
Payton Planar, Ageas, M4E AG, Ivanhoe Mines

Beheerder
Beheerder
Beheerder

Berichtdoor Beheerder » 25 Jul 2016 13:02

Onlogisch is het niet omdat Binck niet actuele informatie geeft van bv. de hefbomen en daarnaast is het deels appels met peren vergelijken. Zo is de turbo met een stoploss van €27,73 geen BEST turbo en de anderen wel. Een BEST turbo loopt waardeloos af als de stoploss geraakt is en in het geval van de andere turbo blijft er een beetje restwaarde over.
MADNESS liked last!
Voor vragen of informatie kunt u rechts bovenaan de pagina op contact klikken

slegers
Forum verkenner
Forum verkenner

Berichtdoor slegers » 30 Nov 2016 12:49

Weet iemand of het ergens mogelijk is om een FICTIEVE sprinter/speeder/turbo rekening te openen?

Beheerder
Beheerder
Beheerder

Berichtdoor Beheerder » 30 Nov 2016 21:57

Veel brokers hebben de optie om een favorietenlijst / volglijst samen te stellen. Daar zet ik bij bijvoorbeeld De Giro aandelen, turbo's, etc. in om te volgen dat kan misschien voldoende zijn om er kennis mee te maken. Wat betreft mijn turbo short op de Italiaanse beurs, sinds ik die kocht bereikte deze gisterochtend een top van bijna €2,40 terwijl mijn gemiddelde aankoopprijs ca. €2,00 was. Gistermiddag kregen Italiaanse financials een stimulans doordat de ECB liet weten na het referendum hoe dan ook Italiaanse banken te steunen en dat is net wat ik niet kon gebruiken ;) vandaag sloeg de winst van bijna 20% om in een verlies van bijna 20%. Kortom voorzichtig zijn en eerst goed inlezen voordat u er aan begint.
slegers liked last!
Voor vragen of informatie kunt u rechts bovenaan de pagina op contact klikken

Raiden
Forum newbie
Forum newbie

Berichtdoor Raiden » 11 Jan 2017 16:13

Hallo iedereen,

Ik ben vrij nieuw in dit wereldje en ben overal wat aan het bijscholen. Ik vroeg mij af of transactiekosten bij een turbo, sprinter of wat dan ook eenmalig is bij het kopen van het effect of is er een transactiekost bij zowel het kopen en verkopen? 2x dus zoals bij een gewoon aandeel.