Cofinimmo Sicafi

Beleggen in aandelen beurs Brussel, BEL 20, lokale fondsen, etc.
Plaats reactie
charel01
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 6733

Re: Cofinimmo Sicafi

Berichtdoor charel01 » 25 Jul 2016 16:17

Degroof Petercam lauw over Cofinimmo
Degroof Petercam is gematigd tevreden over de Duitse deal van Cofinimmo in de zorgsector. Maar waarschuwt voor te groot enthousiasme: 'De deal zal slechts inkomsten beginnen genereren vanaf het vierde kwartaal en de renovaties zullen pas in 2018 afgewerkt zijn'.
Het beurshuis hoopt wel dat de overname tot meer deals in een nog versnipperde Duitse zorgmarkt leidt. 'Ons koersdoel van 99,50 euro toont 9 procent neerwaarts potentieel. Het dividendrendement is met 5 procent adequaat en gelet op de sterke balans redelijk veilig, maar de activiteiten tonen weinig echte groei en de staat van dienst wat overnames betreft is gemengd.'
Aandelenport: Geen zaken mee. Ik meld geen aan- en verkopen meer. Men vindt het toch altijd nodig om commentaar te leveren.

Blackbelt
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 145

Berichtdoor Blackbelt » 25 Jul 2016 17:00

Wat is een "dubbel netto" huurovereenkomst?

Mij lijken de rendementen toch niet slecht...
Dit blijft een braaf dividendaandeel.
Met de huidige vaste interestvoeten is dit voor mij een stuk lage risicobelegging.
Ik denk zelfs dat het moeilijk is om meer te halen als je zelf een appartement koopt. In elk geval gaat de huurder mij niet bellen als de WC verstopt is, en als ik centen nodig heb, is dat op 1 dag verkocht... (en zonder makelaarskosten).
charel01 liked last!

pate
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 682

Berichtdoor pate » 25 Jul 2016 17:25

Blackbelt schreef:Wat is een "dubbel netto" huurovereenkomst?

Mij lijken de rendementen toch niet slecht...
Dit blijft een braaf dividendaandeel.
Met de huidige vaste interestvoeten is dit voor mij een stuk lage risicobelegging.
Ik denk zelfs dat het moeilijk is om meer te halen als je zelf een appartement koopt. In elk geval gaat de huurder mij niet bellen als de WC verstopt is, en als ik centen nodig heb, is dat op 1 dag verkocht... (en zonder makelaarskosten).

Wat exact met "dubbel netto" bedoeld wordt kan contract per contract verschillen.

http://www.cofinimmo.com/investeerders/faq/" onclick="window.open(this.href);return false;

Wat is het verschil tussen een "triple netto" en een "dubbel netto" huurovereenkomst?

Bij een "triple netto" huurovereenkomst zijn de operationele kosten van het vastgoed (dwz. de belastingen, de verzekeringen en het onderhoud) ten laste van de huurder. Bij een "dubbel netto" huurovereenkomst worden de onderhoudskosten (gedeeltelijk) gedragen door de eigenaar (bv. onderhoud van de structuur van het gebouw, van het dak, van de chassis).

Een concreet voorbeeld uit het jaarverslag 2014 van Cofinimmo :

Cofinimmo heeft het actief voor € 10,9 miljoen verworven en
verhuurt het voor een periode van 25 jaar aan de uitbater Celenus.
De huurovereenkomst is van het “dubbel netto” type: hierin wordt
voorzien dat de eigenaar de kosten draagt van de herstelling en
vervanging van de verwarmingsketels, alsook het onderhoud van
de buitenmantel van het gebouw (muren, schrijnwerk, dak). De
andere onderhoudswerken vallen ten laste van de huurder.
Blackbelt liked last!

charel01
Premiummember
Premiummember

Berichtdoor charel01 » 29 Jul 2016 06:44

Beloftes op lange termijn bij Cofinimmo
De resultaten van de vastgoedgroep bevatten geen verrassingen. Nieuwe investeringen lijken niet voor de nabije toekomst.

Vastgoedgroep Cofinimmo ontving netto het voorbije halfjaar 101,96 miljoen huurinkomsten, dat is min of meer in lijn met de marktconsensus. De (directe) winst per aandeel - dat is zonder IFRS-impact - daalde van 3,35 naar 2,86 euro per aandeel, een fractie boven de consensus van 2,84 euro.

Op 30 juni bedroeg de netto-actiefwaarde van één aandeel 94,61 euro, iets minder dan verwacht. De bezettingsgraad bleef stabiel op 94,9 procent, met een gemiddelde resterende looptijd van de huurovereenkomsten van meer dan tien jaar.

De markt kijkt vooral uit naar nieuwe investeringen, die stonden het voorbije halfjaar op een laag pitje met enkel de aankoop van een kantoorgebouw (31 miljoen) en twee zorgcentra in Duitsland (39 miljoen). Cofinimmo zegt nu dat er voor 117 miljoen zorgvastgoed en 179 miljoen kantoren in de pijplijn zit voor de komende... twee jaar en een half.

Cofinimmo bevestigt dat over het lopende jaar een dividend van 5,50 euro zal betaald worden, goed voor een rendement van 5,3 procent. Anderhalf jaar geleden bedroeg dat rendement nog 6,7 procent. De portefeuille van Cofinimmo bestaat voor ongeveer de helft uit kantoren en voor de helft uit zorgvastgoed.
Bron:"De Tijd"
Aandelenport: Geen zaken mee. Ik meld geen aan- en verkopen meer. Men vindt het toch altijd nodig om commentaar te leveren.

charel01
Premiummember
Premiummember

Berichtdoor charel01 » 29 Jul 2016 09:03

Resterend deel dat ik had zojuist verkocht. 21% Winst, geen speculatietaks.

charel01
Premiummember
Premiummember

Berichtdoor charel01 » 29 Jul 2016 11:34

KBC Securites: Cofinimmo Cofinimmo gaat van 114 nr 120 euro.

charel01
Premiummember
Premiummember

Berichtdoor charel01 » 08 Aug 2016 09:12

Cofinimmo versterkt zich in Europese wijk
Cofinimmo heeft voor 57,9 miljoen euro vier kantoorgebouwen in Brussel gekocht, drie in het hart van de Europese wijk en eentje in de rand.

De gemiddelde bezettingsgraad bedraagt 88 procent. Een van de vier staat voor bijna de helft leeg. 'Dergelijke gebouwen met gedeeltelijke leegstand kunnen in de huidige markt aan aantrekkelijke prijzen gekocht worden en bieden een belangrijk potentieel voor waardecreatie.'

Het koopt bovendien een zorgcentrum in Nederland voor 4,5 miljoen euro. Het is een gebouw waarin huisartsen, apothekers, fysiotherapueuten en tandartsen gehuisvest zijn.

Daarmee komt de expansie van de vastgoedbevak in een stroomversnelling. Tijdens het eerste halfjaar stonden de investeringen nog op een laag pitje.

De vastgoedportefeuille van Cofinimmo bestaat voor zowat de helft uit kantoren en de helft uit zorgvastgoed.
Bron:"De Tijd"

charel01
Premiummember
Premiummember

Berichtdoor charel01 » 06 Sep 2016 09:10

Cofinimmo geeft nieuwe obligatielening uit
Cofinimmo lanceert de uitgifte van een obligatielening van 220 miljoen euro. Met de opbrengst van de verkoop wil de groep een bestaande lening van 190,8 miljoen euro terug kopen.
http://www.cofinimmo.com/media/2677/201 ... -vf-nl.pdf

charel01
Premiummember
Premiummember

Berichtdoor charel01 » 07 Sep 2016 15:35

*Uitverkocht* Cofinimmo obligaties
De nieuwe converteerbare obligatielening van Cofinimmo werd gisteren voor 219,3 miljoen euro onderschreven. De nieuwe lening heeft een looptijd van 5 jaar en krijgt een coupon mee van 0,1875%. :roll: De conversieprijs werd vastgelegd op 146 euro, hetzij een premie van 27,41% boven de referentiekoers.

charel01
Premiummember
Premiummember

Berichtdoor charel01 » 20 Sep 2016 12:26

Het beurshuis Degroof Petercam schaaft zijn visie op het vastgoedaandeel bij. Cofinimmo COFB 0,50% kreeg in februari het advies 'afbouwen' opgeplakt, maar komt nu terug op 'houden' te staan. Het koersdoel gaat van 99,20 euro naar 103,5 euro.