IBA (Ion Beam Applications)

Beleggen in aandelen beurs Brussel, BEL 20, lokale fondsen, etc.
Plaats reactie
jean de florette
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 888

Re: IBA (Ion Beam Applications)

Berichtdoor jean de florette » 08 Jan 2018 16:31

Benjamin Buffett schreef:... (zelfs heel veel Fortis-gedupeerden hadden gewoon hun aandelen moeten bijhouden en velen zouden vandaag beter af geweest zijn).
....

Effkens off-topic, maar kan je dat verduidelijken. Fortis kwam van 32 en staat nu boven de 40? Maar daar zit een reverse-split tussen. Van mijn 320€ schieten er nu nog 40 over.... Toen Leterme sprak, stonden ze 7 dacht ik, 70 nu dus.
Tubize, Delhaize en Ageas. En dan nog wat restjes

Benjamin Buffett
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 52

Berichtdoor Benjamin Buffett » 08 Jan 2018 20:08

jean de florette schreef:
Benjamin Buffett schreef:... (zelfs heel veel Fortis-gedupeerden hadden gewoon hun aandelen moeten bijhouden en velen zouden vandaag beter af geweest zijn).
....

Effkens off-topic, maar kan je dat verduidelijken. Fortis kwam van 32 en staat nu boven de 40? Maar daar zit een reverse-split tussen. Van mijn 320€ schieten er nu nog 40 over.... Toen Leterme sprak, stonden ze 7 dacht ik, 70 nu dus.

Uiteraard was er die reverse-split, maar dat werd gewoon gedaan om een betere perceptie te creëren.
Een groot deel van de gedupeerde aandeelhouders is aan veel lagere koersen ingestapt dan 32 EUR.
Ik verwijs eerder naar de Fortis-gedupeerden à la Axel Daeseleire die Fortis-aandelen kocht aan 5 EUR om ze dan te verkopen aan minder dan 1 EUR.
https://www.tijd.be/netto/dossier/geldv ... en/9969628
Maar er zijn ook genoeg andere Fortis-gedupeerden die hun geld gerecupereerd hebben door gewoon aan lagere koersen Fortis-aandelen bij te kopen om op die manier hun gemiddelde aankoopkoers te verlagen en die bovendien de aantrekkelijke dividenden van Ageas hebben geherinvesteerd.

jean de florette
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 888

Berichtdoor jean de florette » 09 Jan 2018 10:07

Volg ze nu toch om op te pikken (interessante technologie), maar de kelk moet schijnbaar helemaal geleegd worden. Fagron kwam van 40 en ging tot net onder de 4 (nu 11.5). Wordt dit ook zoiets?
Van 50-55 naar 16, toch al een hele weg afgelegd... Technologie had Fagron niet, dus er zou toch meer moeten overblijven?
Tubize, Delhaize en Ageas. En dan nog wat restjes

loe
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 17

Berichtdoor loe » 09 Jan 2018 10:29

jean de florette schreef:Volg ze nu toch om op te pikken (interessante technologie), maar de kelk moet schijnbaar helemaal geleegd worden. Fagron kwam van 40 en ging tot net onder de 4 (nu 11.5). Wordt dit ook zoiets?
Van 50-55 naar 16, toch al een hele weg afgelegd... Technologie had Fagron niet, dus er zou toch meer moeten overblijven?

Indien ze een kapitaalverhoging nodig hebben weet je nooit waar het heengaat.

timborius
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 15

Berichtdoor timborius » 09 Jan 2018 10:51

Ik ben gisteren ingestapt aan 17euro. :roll:
Never catch a falling knife. En toch heb ik het weer gedaan...
Hoe dan ook ben ik ervan overtuigd dar er bij IBA heel wat onderliggende waarde aanwezig is. En er is een mogelijkheid dat ze nu toch willen praten over een mogelijke overname. Afwachten maar.
panamapapers liked last!

jens_dev
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 2597

Berichtdoor jens_dev » 09 Jan 2018 11:43

Het grote voordeel is net dat ze een gezonde balans hebben. Een kapitaalverhoging is volgens mij alleen nodig als de problemen nog jarenlang aanhouden en ze geen positieve kasstroom draaien. Speculatief niet oninteressant, voor hen die op die manier beleggen.
Never waste a good crisis

panamapapers
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 38

Berichtdoor panamapapers » 09 Jan 2018 16:45

timborius schreef:Ik ben gisteren ingestapt aan 17euro. :roll:
Never catch a falling knife. En toch heb ik het weer gedaan...
Hoe dan ook ben ik ervan overtuigd dar er bij IBA heel wat onderliggende waarde aanwezig is. En er is een mogelijkheid dat ze nu toch willen praten over een mogelijke overname. Afwachten maar.

Check! Ik kon me ook niet inhouden. Koersreactie is overdreven naar mijn mening. Maar dat heb je natuurlijk als die zo is opgepompt met rooskleurige vooruitzichten. Ze moeten stoppen met té optimistische winstwaarschuwingen te geven, realistisch zijn en beter communiceren. Het product is en blijft echer top of the bill, dus komt wel goed denkik. Daar geloof ik althans in.

jens_dev
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 2597

Berichtdoor jens_dev » 09 Jan 2018 18:32

jens_dev schreef:Weet dat ik totaal niet van plan ben om aandelen Altice te kopen, maar in deze omstandigheden, wanneer beleggers totaal panikeren en het aandeel in enkele maanden tijd 60% lager sturen, is het voor speculanten misschien geen slecht tijdstip om met een beperkt bedrag long te kruipen.

Dus ik stop Altice nu in een virtuele portefeuille aan €8,1 en we zullen eens zien binnen een jaar.

Na kleine 2 maanden toch +30%. Ik voeg IBA toe aan het experiment (@ €16).
HoubyTelli liked last!
Never waste a good crisis

Putbruy
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 542

Berichtdoor Putbruy » 09 Jan 2018 18:41

jens_dev schreef:
jens_dev schreef:Weet dat ik totaal niet van plan ben om aandelen Altice te kopen, maar in deze omstandigheden, wanneer beleggers totaal panikeren en het aandeel in enkele maanden tijd 60% lager sturen, is het voor speculanten misschien geen slecht tijdstip om met een beperkt bedrag long te kruipen.

Dus ik stop Altice nu in een virtuele portefeuille aan €8,1 en we zullen eens zien binnen een jaar.

Na kleine 2 maanden toch +30%. Ik voeg IBA toe aan het experiment (@ €16).

:D proficiat met uw rendement ! ik zet IBA op mijn volglijst
in port : vanalles..

Dubbel-J
Forum newbie
Forum newbie
waarderingen: 1

Berichtdoor Dubbel-J » 09 Jan 2018 20:50

Ik zou ook graag willen instappen, maar ben aan het wachten op het juiste moment!

Liever iets te laat, dan veel te vroeg :D
HoubyTelli liked last!