MdxHealth

Beleggen in aandelen beurs Brussel, BEL 20, lokale fondsen, etc.
Plaats reactie
streetbob
Forum actieveling
Forum actieveling

Re: MdxHealth

Berichtdoor streetbob » 10 Jan 2018 13:50

Putbruy schreef:
streetbob schreef:[Ik sluit een overname in 2018 toch niet uit. ;)

Niemand durft u waarschijnlijk tegenspreken gezien de gebeurtenissen van de laatste weken, maar toch... ;)
Tigenix en Ablynx zijn prooien geworden na het behalen van een superbelangrijke mijlpaal in hun geschiedenis, voorlopig daarvan niks te zien bij MDx

Break-even draaien zou een zeer belangrijke mijlpaal zijn. ;)
In port: Mdx, Nyrstar, Mithra, XLM.

mikske
Forum veteraan
Forum veteraan

Berichtdoor mikske » 10 Jan 2018 14:53

streetbob schreef:
Putbruy schreef:
streetbob schreef:[Ik sluit een overname in 2018 toch niet uit. ;)

Niemand durft u waarschijnlijk tegenspreken gezien de gebeurtenissen van de laatste weken, maar toch... ;)
Tigenix en Ablynx zijn prooien geworden na het behalen van een superbelangrijke mijlpaal in hun geschiedenis, voorlopig daarvan niks te zien bij MDx

Break-even draaien zou een zeer belangrijke mijlpaal zijn. ;)

Break-even denk ik voorlopig niet meer aan maar wat ik persoonlijk wel aan denk dat is die CPT code en de rest zal dan wel volgen. CPT code is belangrijk voor de omzet en dan kan je wel aan break-even denken of een overname kan dan aantrekkelijker worden.

Rolling Stone 70
Forum actieveling
Forum actieveling

Berichtdoor Rolling Stone 70 » 10 Jan 2018 15:00

Ik heb uiteraard geen glazen bol maar volg het aandeel al een paar jaar. Het lijkt erop dat de koers momenteel kunstmatig wordt opgedreven waarna dikwijks een kv volgt waarop enkel institutionelen kunnen intekenen. De kleine aandeelhouder moet de koersdaling dan maar slikken. Vervolgens zijn er op 22 feb de jaarcijfers van 2017 waarna het aandeel helemaal de dieperik inzakt. Dit uiteraard geen rekening houdende met een evt wit konijn waarover op vandaag nog niets bekend is.
Stijn_v liked last!

fanskb
Forum gebruiker
Forum gebruiker

Berichtdoor fanskb » 11 Jan 2018 10:13

... ik zie nog LT mogelijkheden
In port: Ablynx, MDX Health, First Majestic Silver, Gilead, Barrick Gold, Argen-X, Galapagos, Sibanye gold

streetbob
Forum actieveling
Forum actieveling

Berichtdoor streetbob » 11 Jan 2018 10:20

Rolling Stone 70 schreef:Ik heb uiteraard geen glazen bol maar volg het aandeel al een paar jaar. Het lijkt erop dat de koers momenteel kunstmatig wordt opgedreven waarna dikwijks een kv volgt waarop enkel institutionelen kunnen intekenen. De kleine aandeelhouder moet de koersdaling dan maar slikken. Vervolgens zijn er op 22 feb de jaarcijfers van 2017 waarna het aandeel helemaal de dieperik inzakt. Dit uiteraard geen rekening houdende met een evt wit konijn waarover op vandaag nog niets bekend is.

Misschien is Q4 2017 wel het beste ooit ? Ik heb natuurlijk ook geen bol ;)
In port: Mdx, Nyrstar, Mithra, XLM.

Munnybunny
Forum actieveling
Forum actieveling

Berichtdoor Munnybunny » 11 Jan 2018 10:34

Rolling Stone 70 schreef:Ik heb uiteraard geen glazen bol maar volg het aandeel al een paar jaar. Het lijkt erop dat de koers momenteel kunstmatig wordt opgedreven waarna dikwijks een kv volgt waarop enkel institutionelen kunnen intekenen. De kleine aandeelhouder moet de koersdaling dan maar slikken. Vervolgens zijn er op 22 feb de jaarcijfers van 2017 waarna het aandeel helemaal de dieperik inzakt. Dit uiteraard geen rekening houdende met een evt wit konijn waarover op vandaag nog niets bekend is.

RS, ik kan me gedeeltelijk vinden in wat je schrijft. We hebben in het verleden enkele keren ditzelfde scenario gezien waarbij de koers enkele dagen na mekaar - zonder nieuws mét relatief hoog volume - stijgt.

Kan verschillende redenen hebben:
* men ziet potentieel en stapt in
* een bounce-up na technische bodem
* begin van het jaar worden nieuwe posities genomen door een of meerdere fondsen

Maar of het aandeel helemaal de dieperik inzakt op de dag van de cijfers, heb ik een beetje mijn twijfels. Alle slechte nieuws is nl. al uitgebracht. We weten dat de omzetverwachtingen niet gehaald zullen worden en de kosten wellicht zullen gestegen zijn door de uitbreiding van het verkoopsteam. Misschien komen ze met goed nieuws dat er geen KV komt, maar een andere vorm van financiering?

Het enige wat we met zekerheid weten... Het blijft een mysterieus aandeel waar men kop noch staart van krijgt over de manier waarop dit aandeel verhandeld wordt.

alles kan beter
Premiummember
Premiummember

Berichtdoor alles kan beter » 11 Jan 2018 10:45

Munnybunny schreef: Het blijft een mysterieus aandeel waar men kop noch staart van krijgt over de manier waarop dit aandeel verhandeld wordt.

dat was bij tigenix ook zo.
:!:

alles kan beter
Premiummember
Premiummember

Berichtdoor alles kan beter » 12 Jan 2018 10:05

Lager koersdoel MDxHealth bij Taglich
Het Amerikaanse beurshuis Taglich Brothers laat zijn koersdoel voor MDxHealth
MDXH -3,69%
zakken van 7,5 tot 5 dollar. De rating blijft 'speculative buy'. Het aandeel is geschikt voor beleggers die risico kunnen verdragen, luidt het.
De aanpassing komt er na de omzetwaarschuwing van eind vorige maand. MDxHealth zei toen dat door facturatieproblemen de omzet uit producten en diensten in 2017 niet met 45 tot 55 procent zou groeien maar slechts met 10 tot 15 procent. Die toestand zal waarschijnlijk ook in 2018 aanhouden tot er meer zichtbaarheid is op de timing van betalingen van vroegere en huidige facturen van ConfirmMDx-tests.
Analist Howard Halpern verwacht over 2017 nu een verlies van 0,26 dollar per aandeel (tegen 0,20 dollar voorheen) en verlaagt zijn omzetprognose voor producten en diensten van 48 tot 39,7 miljoen dollar. Hij past ook zijn omzetverwachting voor producten en diensten voor 2018 neerwaarts aan, van 53,3 tot 37,7 miljoen dollar en ziet het verlies per aandeel oplopen tot 0,30 dollar per aandeel
charel01 liked last!

mikske
Forum veteraan
Forum veteraan

Berichtdoor mikske » 12 Jan 2018 11:18

alles kan beter schreef:Lager koersdoel MDxHealth bij Taglich
Het Amerikaanse beurshuis Taglich Brothers laat zijn koersdoel voor MDxHealth
MDXH -3,69%
zakken van 7,5 tot 5 dollar. De rating blijft 'speculative buy'. Het aandeel is geschikt voor beleggers die risico kunnen verdragen, luidt het.
De aanpassing komt er na de omzetwaarschuwing van eind vorige maand. MDxHealth zei toen dat door facturatieproblemen de omzet uit producten en diensten in 2017 niet met 45 tot 55 procent zou groeien maar slechts met 10 tot 15 procent. Die toestand zal waarschijnlijk ook in 2018 aanhouden tot er meer zichtbaarheid is op de timing van betalingen van vroegere en huidige facturen van ConfirmMDx-tests.
Analist Howard Halpern verwacht over 2017 nu een verlies van 0,26 dollar per aandeel (tegen 0,20 dollar voorheen) en verlaagt zijn omzetprognose voor producten en diensten van 48 tot 39,7 miljoen dollar. Hij past ook zijn omzetverwachting voor producten en diensten voor 2018 neerwaarts aan, van 53,3 tot 37,7 miljoen dollar en ziet het verlies per aandeel oplopen tot 0,30 dollar per aandeel

Hun koersdoel is nog altijd een stuk hoger dan huidige koers.

wimvd
Premiummember
Premiummember

Berichtdoor wimvd » 12 Jan 2018 11:51

Munnybunny schreef:Ik heb nooit onder stoelen of banken gestoken dat een overname de reden is waarom ik geïnvesteerd heb in dit bedrijf.
Maar de aandelenkoers heeft nooit echt geanticipeerd op verwachtingen en vooruitzichten wat toch wel heel uitzonderlijk is.
Het werd eerder naar beneden geduwd. Ik wacht dus verder af..

Niet helemaal waar: al 2x is dit aandeel wel van 3 naar > 5,5 EUR gestegen. Om nadien terug af te kalven.
In port: Shell (€17,95), Befimmo (€51,5), Diana Shipping (3,05 USD), Ageas (€26,32), Proximus (€25,5), Euronav (€3,87), Intervest (€22,32), QfG (€8,26)
Cut your losses and let your winners run