Van de Velde

Beleggen in aandelen beurs Brussel, BEL 20, lokale fondsen, etc.
Plaats reactie
charel01
Premiummember
Premiummember

Van de Velde

Berichtdoor charel01 » 03 Jan 2012 12:49

03-01 KBC Securities VAN DE VELDE Houden € 37,00 4,82 % :shock: :evil: :twisted:
Aandelenport: Geen zaken mee. Ik meld geen aan- en verkopen meer. Men vindt het toch altijd nodig om commentaar te leveren.

charel01
Premiummember
Premiummember

Re: Van de Velde

Berichtdoor charel01 » 04 Jan 2012 15:44

Van de Velde - Analisten mikken iets hoger dan management
Brussel (tijd) - Donderdag publiceert de lingeriegroep Van de Velde zijn omzetcijfers over het afgelopen boekjaar 2011. Daarmee is de groep met ruime voorsprong de eerste die in Brussel inzage geeft in zijn prestaties over het afgelopen jaar. De Belgische Alcoa, als het ware. En analisten mikken gemiddeld iets boven de prognose van het management, en zijn vooral benieuwd naar de prestaties van de vorig jaar overgenomen activiteiten.

Van de Velde zelf mikt op een omzetgroei van ongeveer 1,5 procent, waarbij de bedrijfskasstroom (ebitda) een gelijkaardige groei zou moeten neerzetten. Indien de overgenomen activiteiten van Intimacy en Rigby & Peller - respectievelijk een Amerikaanse en een Britse luxelingerieketen - mee in rekening worden genomen, zou de omzet met 6,5 procent moeten stijgen.

De drie analistenrapporten die vooruitblikken op de cijfers gaan er echter van uit dat Van de Velde gewoontegetrouw voorzichtig is in de prognoses, en mikken eensgezind (licht) hoger. Dat ziet er dan als volgt uit:

Margo Joris van KBC Securities mikt op een organische omzetgroei van 1,7 procent. De geconsolideerde omzet, dus met de cijfers van Intimacy en Rigby & Peller, zou 7 procent moeten stijgen tot 177,9 miljoen euro.
Bij Petercam rekenen de analisten op een organische omzetgroei van 1,8 procent. Geconsolideerd zou er 7,1 procent moeten bijkomen, goed voor een omzetcijfer van 178,2 miljoen euro.
Marc Leemans van Bank Degroof mikt het hoogst met een geconsolideerde omzet van 180 miljoen euro. Dat cijfer zou vooral te danken zijn aan een de lagere koers van de euro ten opzichte van de dollar en het Britse pond.

Over het algemeen laten de analisten zich erg positief uit over de lingeriegroep. Ze loven het bedrijf om zijn stevige cashpositie en mooi organisch groeiprofiel in een moeilijke markt. Ze stippen wel aan dat er op korte termijn weinig nieuws zit aan te komen dat de koers kan beïnvloeden. Er is wel nog geld voor eventuele overnames, maar de kans lijkt groot dat het management zich eerst zal bezig houden met het volledig integreren van de recentste acquisities. :shock: :shock: :shock:
Aandelenport: Geen zaken mee. Ik meld geen aan- en verkopen meer. Men vindt het toch altijd nodig om commentaar te leveren.

mariocath
Premiummember
Premiummember

Berichtdoor mariocath » 04 Jan 2012 19:11

De lingeriegroep Van de Velde heeft in 2011 een geconsolideerde omzetgroei van 8,2 procent geboekt. Daarmee zet het bedrijf een erg sterke prestatie neer, die duidelijk boven de gemiddelde analistenverwachting uitkomt. In de eerste helft van 2012 zou de omzet bovendien ook 'zeer licht' groeien ten opzichte van vorig jaar.
Mario

charel01
Premiummember
Premiummember

Berichtdoor charel01 » 04 Jan 2012 19:43

Ben benieuwd morgen. :D :D :D

charel01
Premiummember
Premiummember

Berichtdoor charel01 » 05 Jan 2012 08:50

Opening rond 36. Zou wel eens kunnen dat er 10% op redelijke korte termijn inzit. :D

charel01
Premiummember
Premiummember

Berichtdoor charel01 » 05 Jan 2012 09:12

"Van de Velde zet sterk 2011 neer
4/01/2012 18:46:13

Van de Velde
36,00 ( 09:00 ) 0,36 / 1,01%

De lingeriegroep Van de Velde heeft in 2011 een geconsolideerde omzetgroei van 8,2 procent geboekt. Daarmee zet het bedrijf een erg sterke prestatie neer, die duidelijk boven de gemiddelde analistenverwachting uitkomt. In de eerste helft van 2012 zou de omzet bovendien ook 'zeer licht' groeien ten opzichte van vorig jaar.

De totale omzet, inclusief de bijdrages van Intimacy (overgenomen in 2010) en Rigby & Peller (sinds augustus 2011 in de cijfers) kwam uit op 179,9 miljoen euro. Dat is licht boven de gemiddelde analistenverwachting, al mikte Marc Leemans van Bank Degroof met 180 miljoen euro nog een fractie hoger.

Indien de extra bijdrages van de overgenomen activiteiten eruit gefilterd worden, komt Van de Velde uit op een organische omzetgroei van 2,2 procent. Het management had nochtans 'slechts' gemikt op 1,5 procent organische omzetgroei. Dat heeft veel te maken met het feit dat de nabestellingen in december 2011 hoger lagen dan een jaar eerder.

Het nieuwe jaar lijkt zich vooralsnog ook niet slecht aan te kondigen. 'De omzetindicaties voor Van de Velde (exclusief de retailomzet van Intimacy en Rigby & Peller) neigen naar een zeer lichte groei voor de eerste jaarhelft 2012 versus dezelfde periode in 2011', klinkt het in het persbericht. De volledige jaarresultaten van Van de Velde volgen op 17 februari." :D

charel01
Premiummember
Premiummember

Berichtdoor charel01 » 05 Jan 2012 17:37

Ik had vandaag toch een +2 a 3% verwacht. :?

Piper
Forum elite
Forum elite

Berichtdoor Piper » 05 Jan 2012 17:43

charel01 schreef:Ik had vandaag toch een +2 a 3% verwacht. :?

Wel een bloedrode dag op de beurzen vandaag. Ik denk, beste charel, dat u teveel naar de dagkoersen kijkt. Ik focus mij eerder op de (aandeelhouders)waarde van dit prachtig bedrijf.

gio01
Forum veteraan
Forum veteraan

Berichtdoor gio01 » 05 Jan 2012 18:00

Piper schreef:
charel01 schreef:Ik had vandaag toch een +2 a 3% verwacht. :?

Wel een bloedrode dag op de beurzen vandaag. Ik denk, beste charel, dat u teveel naar de dagkoersen kijkt. Ik focus mij eerder op de (aandeelhouders)waarde van dit prachtig bedrijf.

nog thans ne schoon pakje gekocht voor het vrouwtje, :oops:
EEN GEGEVEN PAARD NIET IN DE BEK KIJKEN

Piper
Forum elite
Forum elite

Berichtdoor Piper » 06 Jan 2012 14:21

Gio, Prima Donna of Marie Jo?