Hamon Groep

Beleggen in aandelen beurs Brussel, BEL 20, lokale fondsen, etc.
Plaats reactie
kronos
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 133

Re: Hamon Groep

Berichtdoor kronos » 16 Nov 2017 09:43

Stefkamielkafkajr schreef:na nyrstar een van mijn grootste miskopen. ik zal ze maar voor een paar jaar in mijn kast laten rijpen met de hoop dat ze ooit nog boven de 5€ komen. als ik ga mee doen aan de kv???? voor het moment geen flauw idee nog te veel vraagtekens

Na Nyrstar eveneens mijn grootste miskoop op de beurs. Mijn verliezen lopen hier op tot tachtig procent. Zelfs op de laatste KV een stevig verlies. Hier stop ik geen rooie duit meer in.

johnnybeurs
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 588

Berichtdoor johnnybeurs » 16 Nov 2017 10:24

Ik heb Hamon verkocht aan 3,62 €, groot verlies genomen.
Nyrstar 80% verkocht met klein verlies .
in port : arcelor, Acacia pharma, Ablynx, Thrombo, Tigenix, Nyrstar ,Greenyard foods , econocom, SBM Offshore ,MDxHealth, Sanofi ( Fr ), Merck (D ) ,fondsen , obligaties.

bertje
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 874

Berichtdoor bertje » 16 Nov 2017 11:04

Denk dat ze eerst eens keuzes moeten maken of ze nog in alles actief willen zijn.
Dust Removal Systems
• Electrostatic Precipitators
• Fabric Filters
• Hybrid Collectors
Acid Gas Removal Systems
• Dry Scrubbing
• Semi-Dry Scrubbing
• Wet Scrubbing
NOx Removal Systems
• SCR
• Urea to Ammonia (U2A)
Multi-Pollutants
• ReACT
Combined Flue Gas
Urea Scrubbers

Nog zo'n 2 - 3 grote sectoren overhouden en de rest verkopen samen met een deel van de schulden.
Want het grote probleem en de zware verliezen komen door de schulden, ze hebben zo'n 160 miljoen schulden waar ze ongeveer jaarlijks 13 miljoen interest op betalen. (is ruim 8%)
Wanneer ze enkele onderdelen verkopen voor laten we zeggen 20 miljoen en ze geven 30 miljoen schulden mee + 70 miljoen vers kapitaal kunnen ze de schulden met 3/4 reduceren.
Dan voor de rest misschien een nieuwe obligatie aan 4% - 5% en de intrest lasten gaan met 11 miljoen naar beneden.

En ook de communicatie kan 1000 keer beter, eerst van niks weten, dan niet weten of ze zullen deelnemen, het is net of de 3 Lambilliottes lagen te slapen tijdens de vergadering.
JoRo liked last!

JoRo
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 25

Berichtdoor JoRo » 16 Nov 2017 12:44

bertje schreef:En ook de communicatie kan 1000 keer beter, eerst van niks weten, dan niet weten of ze zullen deelnemen, het is net of de 3 Lambilliottes lagen te slapen tijdens de vergadering.

Hello bertje - a.u.b. nou maak je zeer ernstige fout !
Als ge zo goed weet dat ze constantement liggen slapen , koordje aan hun tenen
niet hier natuurlijk.
E-mailtje in pdf en opsturen naar Mont-Saint-Guibert.
Thanks bertje

kierkegaard
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 318

Berichtdoor kierkegaard » 20 Nov 2017 15:57

Artikel in De Tijd: Hamon op vers dieptepunt.

Om 70 miljoen op te halen, zou Hamon aan deze beurskoers ongeveer 1,5 keer huidige aantal aandelen moeten uitgeven. Dat is niet meer verwateren, dat is verdrinken.

USSENTERPRISE
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 1162

Berichtdoor USSENTERPRISE » 20 Nov 2017 16:21

kierkegaard schreef:Artikel in De Tijd: Hamon op vers dieptepunt.

Om 70 miljoen op te halen, zou Hamon aan deze beurskoers ongeveer 1,5 keer huidige aantal aandelen moeten uitgeven. Dat is niet meer verwateren, dat is verdrinken.

De kans is inderdaad groot dat men de facto de bestaande aandeelhouders onteigent. Bijvoorbeeld door 140 mio nieuwe aandelen uit te geven aan 0,5 EUR.

bertje
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 874

Berichtdoor bertje » 20 Nov 2017 16:46

De communicatie trok op niks!!
Alleen het bedrag communiceren en geen voorwaarden is een ramp.
En dan de familie die zegt dat ze niet weten of ze zullen deelnemen??
Ze spreken ook over max. 70 miljoen. Zullen ze eerst proberen onderdelen te verkopen om dit bedrag naar beneden te krijgen??

Voorlopig doe ik niks en zal de voorwaarden afwachten. Indien ze de kleintjes zouden willen onteigenen dan zouden ze nu beter een bod doen.
8 745 344 38,52% Sopal International S.A.
10 040 902 44,23% Sogepa (for its own account and on behalf of Walloon Region)
25 143 0,11% Own shares held by the Company
3 891 889 17,14% Other public
22 703 278 100% Total
De waarde van de vrije aandelen is nog 8.6 miljoen met een premietje van 30% halen ze het volledige bedrijf binnen voor 11 miljoen.

Dit staat op de rijkste Belgen (of ze nu nog in de top 500 staan???)
De groep Hamon heeft zich tot doel gesteld een wereldspeler te worden in de productie van industriële koelsystemen. En het bedrijf lijkt daar ook in te slagen. In 2011 haalde Hamon een mega-order binnen in Saudi-Arabië. Hamon mag er tien koeltorens bouwen voor het PP 10-project. Dat is een ambitieus programma waarmee Saudi-Arabië zijn energievoorraad met 40 gigawatt wil verhogen over de komende tien jaar. Vandaag produceert de elektriciteitscentrale, die werkt op olie, 3500 megawatt. Met het order is een bedrag van 25 miljoen euro gemoeid. Het jaar daarvoor meldde het Waalse bedrijf dat het in China de hoogste koeltoren ter wereld ging neerzetten. Het gaat om een koelinstallatie van 209 meter hoog.
Hamon zette de voorbije jaren alles in op een internationale doorbraak. De engineeringonderneming deed daarom verschillende overnames. Azië en ook het Midden-Oosten zijn volgens CEO Francis Lambilliotte regio’s met potentieel voor Hamon, omdat daar nog volop energiecentrales worden gebouwd. ‘België is een fijn land om te wonen’, zegt Lambilliotte. ‘Maar de toekomst ligt niet hier. Niet in België en niet in Europa. Ik heb België nooit als het thuisland van Hamon beschouwd. Wat onze thuismarkt dan wel is? De wereld.’

kierkegaard
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 318

Berichtdoor kierkegaard » 21 Nov 2017 15:50

De communicatie leek inderdaad nergens op, maar dat is een constante bij Hamon.

Maar ik denk ook gewoon dat ze het niet weten. Het bedrag lijkt me niet het probleem. Als ze voor minder zouden gaan, dan moeten ze binnen de kortste keren opnieuw geld ophalen om gewoon al de schulden te kunnen betalen.

Want het probleem is vooral: wie gaat intekenen? De vorige keer kregen ze zelfs al de lambiliottes met moeite over de streep. De enige die ze zo ver kregen, is de Waalse overheid, want er is de werkgelegenheid en ze zijn natuurlijk ook wel zo slim een aantal politieke krokodillen in hun board op te nemen. Maar gaan die na een flink verlies op de vorige KV, nu nog eens 70 miljoen op zich nemen? Waar gaan ze die vinden?

En welk nut zouden ze nu hebben om de free float op te kopen? Om het volledig te gaan nationaliseren? Dat betekent nog extra geld op tafel leggen. En nu kunnen ze tenminste nog wat de arm van de kleintjes omwringen en daar nog wat kleingeld halen, want als ze fameus verwateren hebben die kleine beleggers eigenlijk bijna geen keuze.
JoRo liked last!

JoRo
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 25

Berichtdoor JoRo » 21 Nov 2017 18:40

kierkegaard schreef:De communicatie leek inderdaad nergens op, maar dat is een constante bij Hamon.
En welk nut zouden ze nu hebben om de free float op te kopen? Om het volledig te gaan nationaliseren? Dat betekent nog extra geld op tafel leggen. En nu kunnen ze tenminste nog wat de arm van de kleintjes omwringen en daar nog wat kleingeld halen, want als ze fameus verwateren hebben die kleine beleggers eigenlijk bijna geen keuze.

:shock:
Mooi geschreven + Exact in 9 van de 10 keren.
Misschien volgende correctie : kleine Vlaamse belegger.
Koers voor morgen 1,99

jens_dev
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 2597

Berichtdoor jens_dev » 22 Nov 2017 16:15

Nu 31% netto rendement tot vervaldag op hun obligatie :!: Markt acht de kans zeer reëel dat het bedrijf failliet gaat. Het gaat hier trouwens om coupures van €100K, dus voor institutionelen.
https://www.oblis.be/nl/bond/hamon-cie- ... eur-525328
Never waste a good crisis