Banimmo

Beleggen in aandelen beurs Brussel, BEL 20, lokale fondsen, etc.
Plaats reactie
gert
Forum actieveling
Forum actieveling

Re: Banimmo

Berichtdoor gert » 11 Sep 2017 13:04

Die insider zat er al in voor de beursintroductie. Feit is wel dat het aandeel te koers naar de beurs is gekomen en dan nog net voor de financiële crisis van 2008

bertje
Forum elite
Forum elite

Berichtdoor bertje » 11 Sep 2017 21:18

Daling van vrijdag lag dus zoals verwacht terug aan onze vriend:
S.M.I. PVBA
Verkoop / Vervreemding
08/09/2017
9.520
Prijs
3,33
Totaal bedrag
31.730,00

Filantroop
Forum elite
Forum elite

Berichtdoor Filantroop » 11 Sep 2017 22:02

bertje schreef:Daling van vrijdag lag dus zoals verwacht terug aan onze vriend:
S.M.I. PVBA
Verkoop / Vervreemding
08/09/2017
9.520
Prijs
3,33
Totaal bedrag
31.730,00

Niet helemaal akkoord Bertje, vrijdag 8/9 zijn er maar liefst bijna 45000 stuks de deur uitgegaan, die 9520 vertegenwoordigen dus maar een dikke 20% van het totaal, met andere woorden: er is nog een grote partij geweest (er circuleerde immers een verkooporder van 25000 stuks) die aan het verkopen is geslagen..merkwaardig feit... :o
Mogelijk komt er één van de volgende dagen nieuwe berichtgeving op FSMA.
Voor mij blijft het een raadsel dat er haast geen stukken worden opgeraapt, zeker met de wetenschap dat de intrinsieke waarde volgens sommigen beduidend hoger zou liggen, ofwel hebben zij hun huiswerk niet goed gemaakt! :(

bertje
Forum elite
Forum elite

Berichtdoor bertje » 11 Sep 2017 23:47

Filantroop schreef:
S.M.I. PVBA
Verkoop / Vervreemding
08/09/2017
9.520
Prijs
3,33
Totaal bedrag
31.730,00

Niet helemaal akkoord Bertje, vrijdag 8/9 zijn er maar liefst bijna 45000 stuks de deur uitgegaan, die 9520 vertegenwoordigen dus maar een dikke 20% van het totaal, met andere woorden: er is nog een grote partij geweest (er circuleerde immers een verkooporder van 25000 stuks) die aan het verkopen is geslagen..merkwaardig feit... :o
Voor mij blijft het een raadsel dat er haast geen stukken worden opgeraapt, zeker met de wetenschap dat de intrinsieke waarde volgens sommigen beduidend hoger zou liggen, ofwel hebben zij hun huiswerk niet goed gemaakt! :(

Ik zie het meer als onze vriend veroorzaakt paniek en dan beginnen er nog te dumpen.
Of men denk ik zal nu al verkopen want als hij blijft dumpen dan zal de koers blijven dalen.
Hij drukt de koers bij opening en dan wil men niet meer meer betalen. (wie kijkt niet naar het laagste van de dag.)

Filantroop
Forum elite
Forum elite

Berichtdoor Filantroop » 12 Sep 2017 00:03

bertje schreef:
Filantroop schreef:
S.M.I. PVBA
Verkoop / Vervreemding
08/09/2017
9.520
Prijs
3,33
Totaal bedrag
31.730,00

Ik zie het meer als onze vriend veroorzaakt paniek en dan beginnen er nog te dumpen.
Of men denk ik zal nu al verkopen want als hij blijft dumpen dan zal de koers blijven dalen.
Hij drukt de koers bij opening en dan wil men niet meer meer betalen. (wie kijkt niet naar het laagste van de dag.)

Een dump van 25000 stuks of bijna €80.000 vrijdag ll. die niet van Van Caloen afkomstig zou kunnen zijn, is eerder uitzondering dan regel en voor de meeste van ons toch een aanzienlijk bedrag, benieuwd wie deze 'uitstapper' is...

gert
Forum actieveling
Forum actieveling

Berichtdoor gert » 12 Sep 2017 08:49

Ik denk dat we er regelmatig moeten vanuit gaan dat er aan frontrunning gedaan wordt. Er zijn partijen die inspelen op die verplichte verkopen. Als je weet dat iemand moet verkopen, kan je net voor hem wat verkopen. En daarna zet je je aan de aankoop om de stukken van die verkoper terug in te kopen. Als er dat een paar doen, dan krijg je snel hoge volumes

gert
Forum actieveling
Forum actieveling

Berichtdoor gert » 12 Sep 2017 08:56

@filantroop: zoals ik al zei op het forum van Global Graphics: correct blijven en u houden aan de feiten. Het is niet dat de intrinsieke waarde volgens sommigen hoger ligt, u doet daar zo'n beetje lacherig over. Het is het bedrijf zelf dat die waarden bekend maakt. En ten eerste, de boekwaarde of de intrinsieke waarde volgens IFRS is 4,7 euro per aandeel. Dit zijn harde cijfers, geauditeerd door de bedrijfsrevisor. En dan de echte intrinsieke waarde is het resultaat van die 4,7 euro plus een expertenschatting voor de gebouwen die aan kostprijs in de boeken staan, waardoor die 6,8 euro bekomen wordt. Deze getallen (4,7 en 6,8 euro op datum van 30 juni 2017) mogen niet in vraag gesteld worden. Wat wel kan, is dat er links of rechts bepaalde zaken moeten afgewaardeerd worden of dat er een verlies is door de hoge kosten (zoals in de eerste helft van 2017), waardoor die intrinsieke waarde kan dalen.

Filantroop
Forum elite
Forum elite

Berichtdoor Filantroop » 12 Sep 2017 09:35

Beste Gert, ik vraag helemaal geen rechtvaardiging voor uw misstappen van de laatste tijd hoor, dat is geenszins mijn bedoeling!
De koers van een aandeel - voor mijn part mag u nog honderden analyses maken - is deze waarvoor de zot bereid is ervoor te betalen.
Ik kan trouwens op dit forum berichtjes opsnorren waar u adviezen geeft om lekker bij te kopen aan 4 EURO, wat ik ZEKER niet gedaan heb, gelukkig maar als je merkt waar de koers vandaag staat!
De eerste analist die volmondig zegt "sorry beste mensen, maar ik was dit keer mis" dien ik nog te ontmoeten, maar dat is menselijk hé Gert, wie zonder zonden is, werpe de eerste steen!

gert
Forum actieveling
Forum actieveling

Berichtdoor gert » 12 Sep 2017 16:14

@filantroop. De race is nog niet gelopen. Het is niet omdat de koers onder 4 euro staat, dat ik mij vergis. Maar ik baseer mij nog altijd op feiten, harde feiten en niet op nattevingerwerk of blabla. We spreken elkaar nog wel hierover. En vergeet mijn raad niet: kom aub met harde feiten en niet met wat geleuter. Dit forum verdient beter. Personen zoals Bertje proberen zelf wat te onderzoeken en toegevoegde waarde te bieden aan dit forum, hij deed dat ook al bij Softimat. U biedt spijtig genoeg geen enkele toegevoegde waarde! Geen enkele.
ik probeer de koersevolutie te verklaren, ik was ook de eerste om de financiële situatie van de insider te onderzoeken om te begrijpen wat er aan de hand is. En dat heb ik ook gedeeld. Probeer ook in dit forum mee te werken, zoals de meesten doen
abdel liked last!

doorwinterd
Forum veteraan
Forum veteraan

Berichtdoor doorwinterd » 12 Sep 2017 20:01

gert schreef:@filantroop. De race is nog niet gelopen. Het is niet omdat de koers onder 4 euro staat, dat ik mij vergis. Maar ik baseer mij nog altijd op feiten, harde feiten en niet op nattevingerwerk of blabla. We spreken elkaar nog wel hierover. En vergeet mijn raad niet: kom aub met harde feiten en niet met wat geleuter. Dit forum verdient beter. Personen zoals Bertje proberen zelf wat te onderzoeken en toegevoegde waarde te bieden aan dit forum, hij deed dat ook al bij Softimat. U biedt spijtig genoeg geen enkele toegevoegde waarde! Geen enkele.
ik probeer de koersevolutie te verklaren, ik was ook de eerste om de financiële situatie van de insider te onderzoeken om te begrijpen wat er aan de hand is. En dat heb ik ook gedeeld. Probeer ook in dit forum mee te werken, zoals de meesten doen

Vorige week kom je vertellen dat "de koers mogelijk wordt gedrukt om dan een bepaalde partij te laten instappen aan die lagere prijs".
Vandaag zeg je dat iedereen zich zoals jij moet baseren op harde feiten ipv blabla of geleuter. :lol: