De BEL20 vandaag

Beleggen in aandelen beurs Brussel, BEL-20, lokale fondsen, etc.
homer bundy
Forum veteraan
Forum veteraan

Re: De BEL20 vandaag

Berichtdoor homer bundy » 05 Dec 2016 11:21

jens_dev schreef:Is die er ooit geweest met 17 regeringen in 25 jaar? Bottom line is volgens mij dat de ECB nog steeds klaarstaat om te kopen. Ik vermoed dat de markt daarop focust.

Er gaan ook geruchten dat men de bank "Monte dei Paschi di Siena" zou nationaliseren (als bijkomend gevolg van de "neen"-stem). De aandeelhouders zijn dan hun centen kwijt, maar het gevaar voor verdere besmetting is daarmee weg. Ik vermoed dat dit de markten en dan vooral de financiële waarden ondersteunt.
Portefeuille: AGS, KBC/KBCA en ABI. Mijn motto: "meten is weten"

Minder reclame en meer functies?
Registreer binnen 1 minuut

Minder reclame en meer functies?
Registreer binnen 1 minuut

Lotus
Forum veteraan
Forum veteraan

Berichtdoor Lotus » 05 Dec 2016 14:07

Ondertussen worden Italiaanse bankaandelen gedumpt en werd de handel al even stilgelegd: https://www.ft.com/content/b715dd9d-93c ... 670f86d31a

HowToLoseMoney
Forum verkenner
Forum verkenner

Berichtdoor HowToLoseMoney » 30 Dec 2016 14:59

2016 is gestart met een serieuze dip, ik heb dan de foute keuze gemaakt door steeds te lang te denken dat de bodem al bereikt was alhoewel dit pas het geval was midden februari, met als resultaat dat ik pas terug in 't groen zat na de zomer. Ondertussen heeft zich al een mooi herstel afgetekend, maar zitten we vanaf de 2e helft van januari met ongeleid projectiel Trump in onze nek. Ik ga er eigenlijk wat van uit dat een verder herstel nog wel een paar maanden kan doorgaan (hopelijk tot september, met super mario als drijvende kracht), maar onvermijdelijk komt er op een bepaald moment een correctie, ik hoop dus in 2017 het momentum beter te kunnen inschatten.

Met de laatste beursuren voor 2016 in 't verschiet, even polsen naar jullie sentiment voor 2017?
In elk geval voor allen reeds de beste wensen, en voor alles een goede gezondheid!

sharky
Forum actieveling
Forum actieveling

Berichtdoor sharky » 30 Dec 2016 16:50

HowToLoseMoney schreef:2016 is gestart met een serieuze dip, ik heb dan de foute keuze gemaakt door steeds te lang te denken dat de bodem al bereikt was alhoewel dit pas het geval was midden februari, met als resultaat dat ik pas terug in 't groen zat na de zomer. Ondertussen heeft zich al een mooi herstel afgetekend, maar zitten we vanaf de 2e helft van januari met ongeleid projectiel Trump in onze nek. Ik ga er eigenlijk wat van uit dat een verder herstel nog wel een paar maanden kan doorgaan (hopelijk tot september, met super mario als drijvende kracht), maar onvermijdelijk komt er op een bepaald moment een correctie, ik hoop dus in 2017 het momentum beter te kunnen inschatten.

Met de laatste beursuren voor 2016 in 't verschiet, even polsen naar jullie sentiment voor 2017?
In elk geval voor allen reeds de beste wensen, en voor alles een goede gezondheid!

Ook mede door dat de speculatietaks van kracht werd van 01/2016 had ik ook net daarvoor al deel gekocht.Maar vlak op de bodem in februari kocht ik meer en later deden zich terug mooie kansen voor vooral met de brexit en italie onrust .
Zit met zeer mooie rendementen op BNP ;ING Ageas ,KBCA en vooral die financiele zijn sterk gestegen en hebben nog de wind in de zeilen.Zat bij iedere deftige knik er altijd bijna op laagste punt in.Voorlopig nog geen winst genomen nu.uit verschillende artikels leest men toch dat 2017 een vrij goed jaar kan zijn en vooral voor de europese aandelen .
Zie het ook zowat dat vooral de eerste helft vrij goed kan zijn met wat tussentijdse winstnemingen .Heb gisteren nog wat Ageas bijgekocht en iets eerder terug Retail Estates aan 73. Dat laatste zal terug beginnen klimmen na wat zwak op koers eerder.
ik was wat pessimistisch voor 2016 maar ben al bij al tevreden over het rendement momenteel en geen taks af gedragen en geen verliezen terug.
Ageas,BNP,KBCA,Total,ING,Aegon ,Retail Estates,KBC,ETF eurostocks,