De BEL 20 vandaag

Beleggen in aandelen beurs Brussel, BEL 20, lokale fondsen, etc.
Plaats reactie
jean de florette
Forum veteraan
Forum veteraan

Re: De BEL20 vandaag

Berichtdoor jean de florette » 18 Nov 2016 08:48

Beheerder schreef:Ik raak maar niet overtuigd want zie bijvoorbeeld de Amerikaanse dollar die snel duurder wordt...

Gooi er nog een sausje handelsbelemmeringen over, en... Neen, ik zie het ook niet meer zitten. Die handel wordt trouwens al een tijdje bemoeilijkt, zie Rusland. Veel Westerse bedrijven hebben hun goudhaantje daar al in rook zien opgaan. Importheffingen, meer en meer,.... Misschien gaan we terug naar de tijd zoals waar in heel Frankrijk slechts 1 douanekantoortje Japanse video-recorders kon inklaren.
Tubize, Delhaize en Ageas. En dan nog wat restjes

Beheerder
Beheerder
Beheerder

Berichtdoor Beheerder » 18 Nov 2016 13:20

kierkegaard schreef:Welke shorts heb je op het oog, beheerder?

Ik heb de voorkeur voor een short hefboomproduct op een index zoals de Dow Jones, S&P500 of AEX. De laatste heeft het voordeel dat gedurende de handelstijden van de index er ook gehandeld kan worden in het hefboomproduct (en zelfs iets ruimer). Ik ken nog geen hefboomproducten (met uitzondering van CFD's) die tot sluiting van de Amerikaanse beurs verhandeld kunnen worden. Om een aantal concreet te noemen wil ik geen short met stoploss die minder dan 10% van de huidige waarde ligt, dan neem ik genoegen met een lagere hefboom maar ik neem dan ook minder risico.

Voor de AEX denk ik dan aan: DE000CD62UW7 hefboom nu van ca. 10,3

Voor de Dow Jones: DE000CD629N3 hefboom nu van ca. 9,3

Voor de S&P500: DE000CD626R0 hefboom nu van ca. 9,6

Om short te kunnen gaan op opkomende markten zijn er onder andere de ETF's met tickers EUM en EDZ, de laatste is trouwens eentje met een hefboom van 3 dus volatieler dus ook meer risicovol.

Een waarschuwing voor wie blindelings een turbo van hierboven wilt kopen ik hanteer altijd de vuistregel wat ik normaal gesproken aan aandelen zou kopen deel ik door de hefboom. Koop ik normaal gesproken voor €5.000 aandelen dan koop ik met een turbo met hefboom van 10 maar voor slechts €500.
kierkegaard liked last!
Voor vragen of informatie kunt u rechts bovenaan de pagina op contact klikken

jean de florette
Forum veteraan
Forum veteraan

Berichtdoor jean de florette » 18 Nov 2016 17:19

Mijn beperkt blikveld ziet vooral de groten klappen krijgen, m.a.w. klein beleggerke is nog aan 't kopen. Nog een veeg teken. Distributiefase heette zoiets, dacht ik.
Tubize, Delhaize en Ageas. En dan nog wat restjes

kierkegaard
Forum veteraan
Forum veteraan

Berichtdoor kierkegaard » 19 Nov 2016 09:55

Beheerder schreef:
kierkegaard schreef:Welke shorts heb je op het oog, beheerder?

Ik heb de voorkeur voor een short hefboomproduct op een index zoals de Dow Jones, S&P500 of AEX. De laatste heeft het voordeel dat gedurende de handelstijden van de index er ook gehandeld kan worden in het hefboomproduct (en zelfs iets ruimer). Ik ken nog geen hefboomproducten (met uitzondering van CFD's) die tot sluiting van de Amerikaanse beurs verhandeld kunnen worden. Om een aantal concreet te noemen wil ik geen short met stoploss die minder dan 10% van de huidige waarde ligt, dan neem ik genoegen met een lagere hefboom maar ik neem dan ook minder risico.

Voor de AEX denk ik dan aan: DE000CD62UW7 hefboom nu van ca. 10,3

Voor de Dow Jones: DE000CD629N3 hefboom nu van ca. 9,3

Voor de S&P500: DE000CD626R0 hefboom nu van ca. 9,6

Om short te kunnen gaan op opkomende markten zijn er onder andere de ETF's met tickers EUM en EDZ, de laatste is trouwens eentje met een hefboom van 3 dus volatieler dus ook meer risicovol.

Een waarschuwing voor wie blindelings een turbo van hierboven wilt kopen ik hanteer altijd de vuistregel wat ik normaal gesproken aan aandelen zou kopen deel ik door de hefboom. Koop ik normaal gesproken voor €5.000 aandelen dan koop ik met een turbo met hefboom van 10 maar voor slechts €500.

Super. Erg nuttig dit, beheerder. Een welgemeende dankuwel! Ik bekijk het eens in detail maar vind het soms moeilijk om in het hefboombos de bomen nog te zien. Net als jou neem ik normaal ook een redelijke afstand van de SL en een klein investeringsbedrag. De hefbomen hierboven zijn al flink. Nogmaals dank!

Beheerder
Beheerder
Beheerder

Berichtdoor Beheerder » 19 Nov 2016 10:51

Een hefboom van 10 is inderdaad al behoorlijk maar een index stijgt of daalt zelden heel snel met 10% met natuurlijk uitzonderingen daargelaten. Bij aandelen ben ik voorzichtiger zo heb ik nu turbo's long op Euronav en AB Inbev variërend van een hefboom van 4 tot 7. De hoogste hefboom van 7 is voor een turbo op AB Inbev, ik zie daar de koers niet snel dalen naar €85 :)

De website van Commerzbank maakt het zoeken naar een turbo makkelijk en over het algemeen is daar de spread laag.

Jarexx
Forum verkenner
Forum verkenner

Berichtdoor Jarexx » 22 Nov 2016 13:35

Sinds vandaag voor het eerst winst sinds ik gestart ben met beleggen 1,5jaar terug ;D

Heeft vooral zo lang geduurd door mijn stommigheden in het begin. Tijdens grexit dip zo goed als alles met verlies verkocht, Tijdens dip in augustus 2015 ook groot deel met verlies verkocht. En nog wat stommigheden. Dus redelijk wat leergeld betaald.
Sinds nov 2015 nieuwe strategie en vanaf dan loopt het goed. Ook rustig gebleven begin dit jaar toen beursen terug een serieuze correctie meemaakten.

YTD heb ik iets van 12% winst, wat ik goed vind voor beginnende belegger terwijl bel20 -6% haalt YTD

Heel veel opgestoken door fora zoals deze en veel te lezen over beleggen.

Leerperiode voorbij en zie het nu als nieuw begin :)
Beheerder liked last!
Portefeuille: IWDA

Beheerder
Beheerder
Beheerder

Berichtdoor Beheerder » 22 Nov 2016 22:46

Proficiat Jarexx en ook nog eens op de dag dat de Dow Jones index voor het eerst de 19.000 punten bereikte ;)

http://beursig.com/2016/11/22/dow-jones ... 00-punten/

kierkegaard
Forum veteraan
Forum veteraan

Berichtdoor kierkegaard » 22 Nov 2016 23:00

Jarexx schreef:Sinds vandaag voor het eerst winst sinds ik gestart ben met beleggen 1,5jaar terug ;D

Heeft vooral zo lang geduurd door mijn stommigheden in het begin. Tijdens grexit dip zo goed als alles met verlies verkocht, Tijdens dip in augustus 2015 ook groot deel met verlies verkocht. En nog wat stommigheden. Dus redelijk wat leergeld betaald.
Sinds nov 2015 nieuwe strategie en vanaf dan loopt het goed. Ook rustig gebleven begin dit jaar toen beursen terug een serieuze correctie meemaakten.

YTD heb ik iets van 12% winst, wat ik goed vind voor beginnende belegger terwijl bel20 -6% haalt YTD

12% over 2016 YTD is niet gewoon goed, dat is uitzonderlijk goed. Ik weet natuurlijk niet hoe je gespreid bent en over 1 jaar kan je nooit oordelen, maar mocht je telkens 18% boven de index kunnen presteren, dan is dat buitengewoon. Buffet-buitengewoon.

Beheerder
Beheerder
Beheerder

Berichtdoor Beheerder » 22 Nov 2016 23:05

@Kierkegaard, vandaag kocht ik een andere turbo short dan ik eerder hier plaatste:

FTSE MIB Future Dec 2016 SL 18551.20 FN 18551.20 R 1000.00 Commerzbank BEST Turbo Short

ISIN: DE000CN6KYN9

Dit is een short op de december futures van de Italiaanse beurs, dit vanwege het komend referendum. Een tweede aankoop volgt waarschijnlijk nog deze week.

elsten
Forum verkenner
Forum verkenner

Berichtdoor elsten » 23 Nov 2016 03:55

Jarexx schreef:Sinds vandaag voor het eerst winst sinds ik gestart ben met beleggen 1,5jaar terug ;D

De meetperiode is NOOIT voorbij. Zeker niet met captain Trump aan het roer.