De BEL 20 vandaag

Beleggen in aandelen beurs Brussel, BEL 20, lokale fondsen, etc.
Plaats reactie
Kim
Forum actieveling
Forum actieveling

Re: De BEL20 vandaag

Berichtdoor Kim » 12 Nov 2016 09:43

Vooraleer de begroting dat voelt zijn we vele jaren verder. Zolang de rente onder de groei blijft is het geen probleem.
Trumpflation zal alles volatieler maken. Vanaf januari zal er weer volop getrade worden.
De rentecurve zal steiler worden en de usd zal nog verstevigen. Vooral goed voor banken en verzekeraars, en usd verdieners.
Europa (Duitsland) mag eindelijk ook eens beginnen met hun investeringen in infrastructuur op te drijven.
Binnen drie weken zitten we waarschijnlijk ook met een Italië crisis.
Ik verwacht dus vooral meer volatiliteit.

Inschrijven voor Beursig Magazine:

sjos
Forum veteraan
Forum veteraan

Berichtdoor sjos » 12 Nov 2016 10:14

el_mettos schreef:
jens_dev schreef:Een Trump-rally. Wie dat op voorhand had voorspeld, had ik gek verklaard. Wel grote verschillen tussen sectoren.

Vraag blijft voor mij welke sectoren nu echt gaan profiteren. Grote farmabedrijven toch te grote tik gekregen de laatste weken? Banken op weg naar een eindejaarsrally? Amerikaanse bouwbedrijven? Grondstoffen? Of moeten we toch een slag om de arm houden en worden de gevolgen van Amerika's - eventuele- koerswijziging pas duidelijk na verloop van tijd?
Heb de indruk dat vele analisten ook even van geen hout pijlen weten maken. Niet dat dit fenomeen op zich iets nieuw is natuurlijk ;) , de uitlegjes na de opvallende koersen van gisteren waren weer heel erg mooi.
Ik geef eerlijk toe dat ik het ook even niet meer weet en bijgevolg toch wat centen van de beurs heb genomen. Ook pensioenspaarfonds naar defensief gebracht.
Wie oh wie brengt een heldere kijk op deze situatie? :-)

Amerıkaanse bedrijven dıe het goed gaan doen bıj verhoogde import tarıeven: meststof producenten bvb CF İndustries.
Buy and Hold blijft mijn strategie, tenzij een aandeel 20 percent gestegen is in een periode van enkele weken/maanden na aankoop.

sharky
Forum veteraan
Forum veteraan

Berichtdoor sharky » 12 Nov 2016 14:16

Kim schreef:Vooraleer de begroting dat voelt zijn we vele jaren verder. Zolang de rente onder de groei blijft is het geen probleem.
Trumpflation zal alles volatieler maken. Vanaf januari zal er weer volop getrade worden.
De rentecurve zal steiler worden en de usd zal nog verstevigen. Vooral goed voor banken en verzekeraars, en usd verdieners.
Europa (Duitsland) mag eindelijk ook eens beginnen met hun investeringen in infrastructuur op te drijven.
Binnen drie weken zitten we waarschijnlijk ook met een Italië crisis.
Ik verwacht dus vooral meer volatiliteit.

Inderdaad nog enkele weken wachten en we kunnen weer handelen zoals weleer.Met Trumpy aan het roer zal hij wel af en toe eens iets uit zijn bek laten rollen dat de markten kan doen bibberen en er koopjes te doen zijn.
Mijn port zit wat overwogen in de bank en verzekeringssector dus ziet er niet zo slecht uit.Die 2 sectoren zijn al tijdje bezig met een opmars .
Total,Aegon ,,Ahold,Colruyt,Realdolmen,Galapagos,Telenet,Ageas,

krikkelke
Forum actieveling
Forum actieveling

Berichtdoor krikkelke » 12 Nov 2016 14:53

Het valt ook wel op hoe negatief de media blijft tov Trump, pak nu die tittels in het roze gazetje; Bel20 gaat onderuit ( als de index op -0.3% staat). Of zoals nu te lezen is; Wall street neemt pauze na trumprally ( dow +0.2% en nasdaq +0.54 %).

krikkelke
Forum actieveling
Forum actieveling

Berichtdoor krikkelke » 12 Nov 2016 16:31

titels dus

USSENTERPRISE
Forum elite
Forum elite

Berichtdoor USSENTERPRISE » 12 Nov 2016 22:33

krikkelke schreef:titels dus

Ik dacht titties

krikkelke
Forum actieveling
Forum actieveling

Berichtdoor krikkelke » 13 Nov 2016 14:58

USSENTERPRISE schreef:
krikkelke schreef:titels dus

Ik dacht titties

Die komen ,spijtig genoeg, zelden in het roze gazetje. ;)

sharky
Forum veteraan
Forum veteraan

Berichtdoor sharky » 17 Nov 2016 21:41

Als het wat mee zit kunnen we ons aan een uptrend verwachten .
http://www.beursduivel.be/Column/258590 ... macht.aspx
Total,Aegon ,,Ahold,Colruyt,Realdolmen,Galapagos,Telenet,Ageas,

Beheerder
Beheerder
Beheerder

Berichtdoor Beheerder » 17 Nov 2016 21:54

Ik raak maar niet overtuigd want zie bijvoorbeeld de Amerikaanse dollar die snel duurder wordt. Voor veel Amerikaanse bedrijven is dat niet positief want de producten worden duurder buiten Amerika dus minder concurrerend in vergelijking met bedrijven in bijvoorbeeld Europa of Azië. Naast het Italiaanse referendum zijn er 4 december ook verkiezingen in Oostenrijk: viewtopic.php?f=34&t=2827 Momenteel heb ik geen enkele short maar ik ga er deze maand wel weer eentje kopen.
Voor vragen of informatie kunt u rechts bovenaan de pagina op contact klikken

kierkegaard
Forum veteraan
Forum veteraan

Berichtdoor kierkegaard » 17 Nov 2016 22:30

Beheerder schreef:Ik raak maar niet overtuigd want zie bijvoorbeeld de Amerikaanse dollar die snel duurder wordt. Voor veel Amerikaanse bedrijven is dat niet positief want de producten worden duurder buiten Amerika dus minder concurrerend in vergelijking met bedrijven in bijvoorbeeld Europa of Azië. Naast het Italiaanse referendum zijn er 4 december ook verkiezingen in Oostenrijk: viewtopic.php?f=34&t=2827 Momenteel heb ik geen enkele short maar ik ga er deze maand wel weer eentje kopen.

Welke shorts heb je op het oog, beheerder?