De BEL 20 vandaag

Beleggen in aandelen beurs Brussel, BEL 20, lokale fondsen, etc.
Plaats reactie
Putbruy
Forum elite
Forum elite

Re: De BEL 20 vandaag

Berichtdoor Putbruy » 06 Feb 2018 15:43

vanmorgen goed gegokt ? Altice en binckbank opgepikt, dip voorbij ??
in port : vanalles..

beurssukkel
Forum actieveling
Forum actieveling

Berichtdoor beurssukkel » 06 Feb 2018 16:33

Deze ochtend gekocht : Kiadis en Celyad.

ondertussen verkocht, dank zij de 'dead cat bounce' ;)

Cash positie aangesterkt....geeft me een goed gevoel.

Warrant
Forum gebruiker
Forum gebruiker

Berichtdoor Warrant » 06 Feb 2018 17:08

beurssukkel schreef:Deze ochtend gekocht : Kiadis en Celyad.

Als ik hun daggrafiek bekijk zie ik helemaal geen dead cat bounce. Eerder oversold @opening.

Dead cat bounce is als de koers eerst weer toeneemt om vervolgens terug te zakken. Dat laatste is niet gebeurd bij deze 2 aandelen.
14-11-2014 liked last!
Know what you own, and know why you own it.

Gray
Forum actieveling
Forum actieveling

Berichtdoor Gray » 06 Feb 2018 17:56

terug wat bijgekocht op de amerikaanse markt. (ook al kan het straks en morgen misschien nog wat lager?)
100% long! :)
GG Goldcorp, GFI Goldfields, AGFB Agfa, PSX Phillips 66, HFC HollyFrontier Corp, DECB Deceuninck, BABA Alibaba Group

beurssukkel
Forum actieveling
Forum actieveling

Berichtdoor beurssukkel » 06 Feb 2018 18:51

Warrant schreef:
beurssukkel schreef:Deze ochtend gekocht : Kiadis en Celyad.

Als ik hun daggrafiek bekijk zie ik helemaal geen dead cat bounce. Eerder oversold @opening.

Dead cat bounce is als de koers eerst weer toeneemt om vervolgens terug te zakken. Dat laatste is niet gebeurd bij deze 2
aandelen.

Ik heb nu ook eens de daggrafieken bekeken : Voor mij is het wel typisch patroon. Het oversold patroon bij opening was de koopgelegenheid, maar de bounce kwam er omstreeks 15.45ur. bij het plotse herstel van Wallstreet, met vervolgens het dalen van de koers naar de slotbel toe. Afwachten hoe het verder afloopt, gezien de correlatie met Wallstreet en later Azië. Het is een volatiele periode..................en winst nemen als het kan is de boodschap!

Putbruy
Forum elite
Forum elite

Berichtdoor Putbruy » 07 Feb 2018 06:56

donkergroene slotstanden op wall street :)
in port : vanalles..

Karl
Forum veteraan
Forum veteraan

Berichtdoor Karl » 07 Feb 2018 22:21

Paniek om niets en terug naar de orde van de dag? In Amerika ook nog een akkoord over het schuldenplafond dus een trigger voor verdere daling minder.
Nyrstar Engie Euronav KBC Galapagos

Steinway
Forum gebruiker
Forum gebruiker

Berichtdoor Steinway » 08 Feb 2018 17:13

Karl schreef:Paniek om niets en terug naar de orde van de dag? In Amerika ook nog een akkoord over het schuldenplafond dus een trigger voor verdere daling minder.

Toch heel veel weer serieus in het rood. Heb mij laten vangen door gisteren voor sommige aandelen opnieuw in te stappen.

mikske
Forum veteraan
Forum veteraan

Berichtdoor mikske » 08 Feb 2018 18:54

Steinway schreef:
Karl schreef:Paniek om niets en terug naar de orde van de dag? In Amerika ook nog een akkoord over het schuldenplafond dus een trigger voor verdere daling minder.

Toch heel veel weer serieus in het rood. Heb mij laten vangen door gisteren voor sommige aandelen opnieuw in te stappen.
t'ja, voorspelt al weer niets goeds voor morgen. Morgen weer knalrode koersen.

sharky
Forum veteraan
Forum veteraan

Berichtdoor sharky » 08 Feb 2018 19:22

mikske schreef:
Steinway schreef:

t'ja, voorspelt al weer niets goeds voor morgen. Morgen weer knalrode koersen.

Mij verwonderd het niet at we terug een rode dag hebben.Feitelijk zouden de US beurzen nog terug kunnen naar hun 200 daags gemiddelde lijnen en die liggen nog pak lager .Waarschijnlijk hebben er na de klim van gisteren nog een pak eieren voor hun geld gekozen en verkocht.
Wel terug te zien dat alhoewel de europese beurzen en pak aandelen niet echt overdreven weg zijn gelopen van hun 200 daags gemiddelde en er nu terug rond zitten toch zo zwaar reageren op de USA indexen waar die stukken meer overkocht waren .
afwachten wat de eindstand is vandaag en als we eventueel een rebound zien op laagste koers deze week.
Februari zullen nu ook meer bedrijven cijers bekend maken en dat kan wat steun bieden.
Na vele maanden bijna een zeer rustige beurs is de onrust wel terug aan het komen al moet alles nog blijken als dit terecht is .Met nu een tendens van toch hoger klimmende rente wordt het wel wat moeilijker al denk ik niet dat we nu een bear trend gaan beginnen .
Total,Aegon ,,Ahold,Colruyt,Realdolmen,Galapagos,Ageas,Retail estates,Pharming