Ageas

Beleggen in aandelen beurs Brussel, BEL 20, lokale fondsen, etc.
Plaats reactie
isIT
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 18

Re: Ageas

Berichtdoor isIT » 22 Mar 2018 08:46

KAATSCLUB schreef:Indien BNP de putoptie van 25% OP AG Insurance NIET UITOEFEND dan is een volledige overname van Ageas door BNP niet langer een illusie maar iets dat er sowieso zit aan te komen ...en dat zal geen jaren meer duren maar eerder een feit zijn tegen pakweg 2020 en dat is geen eeuwigheid meer .
BNP zal dan hun eigen verzekeraar CARDIFF EN AGEAS verenigen onder hun dak :!:

Ik heb toch ook een vermoeden dat op langere termijn BNP kandidaat is om Ageas over te nemen. Kijk maar eens hoe complementair Cardiff en Ageas zijn.

Op korte termijn verwacht ik toch ook een +10% (4 - 5 euro) bij een gerechtelijk akkoord. Maar dat is ook wat koffiedik kijken he ...
AB Inbev, Ageas, Canopy Growth Stock, Geron Corporation, Johnson & Johnson, KBC, Mithra Pharmaceuticals

ageasbeliever
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 228

Berichtdoor ageasbeliever » 22 Mar 2018 11:47

Wie de huisanalist Homer volgt hier op het forum is er slimmer op geworden. Die man of vrouw weet het meest van iedereen hoe ageas werkt en wat er kan gebeuren. Hij volgt het op de voet en wil het delen met ons. Daarvoor kunnen we hem niet genoeg bedanken. Enkele pagina's geleden heeft hij uit te doeken gedaan hoe de steel aan de vork zit. Wie tussen de regels door leest kan vermoeden dat een overname er zit aan te komen. ook Bart Desmet heeft al verschillende keren bevestigd dat er bij een goed overnamebod kan gepraat worden. Dit is allemaal gissen en niemand moet me geloven. Maar ik heb vertrouwen in Homer wat hij schreef en denk dat er bij goedkeuring een overname zit aan te komen. Vraag dan is nog altijd, wat is een goed bod? Zijn we tevreden met 55€ of zijn we pas tevreden met 65€. Als het zover komt denk ik dat het ergens daartussen zal liggen.
Met 62 euro ben ik dan tevreden mens. Voor minder zal me iets moeilijker afscheid nemen van zijn...
Het is mijn beste dividentaandeel in portefeuille.
charel01 liked last!
Belangrijkste aandelen in port: Ageas, KBC, Thrombo, Option, Keyware, Hemispherx

homer bundy
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 3037

Ageas: nieuwe evolutie in India

Berichtdoor homer bundy » 26 Mar 2018 09:07

Laatste nieuws met betrekking tot de overname van onze Indische JV "IDBI Federal Life".

De 2 belangrijkste kanshebbers om IDBI Federal Life over te nemen zijn Birla Sun Life en Max Life, maar er zou zich een derde kandidaat aangeboden hebben.

Deze derde kandidaat "EXIDE Life" zou samen met Ageas een bod voorbereiden/uitbrengen. In dit geval kan Ageas zijn participatie opdrijven tot maximaal 49%. Een beslissing wordt pas na 28 maart verwacht.

Het bericht werd niet bevestigd door de betrokken partijen.

Ageas zou als bestaande partner in de JV een soort van voorkooprecht hebben. Om dit recht te kunnen uitvoeren moest Ageas op zoek gaan naar een partner die nog geen samenwerking heeft met een buitenlandse verzekeraar. Waarom heeft Ageas een partner nodig? Het is voor een buitenlandse verzekeraar niet mogelijk om voor meer dan 49% eigenaar de zijn van een Indische verzekeraar. Daarom mag de eventuele nieuwe partner van Ageas zelf geen andere buitenlandse partner hebben, want dan zou het gezamelijke aandeel van Ageas en de buitenlandse partij bij de nieuwe partner meer dan 49% van de JV bezitten en dat is verboden. Nog even geduld en we weten hoe dit afloopt.
blotte marc liked last!
Portefeuille: LT: AGS en KBC/KBCA. Mijn motto: "meten is weten"

ageasbeliever
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 228

Re: Ageas: nieuwe evolutie in India

Berichtdoor ageasbeliever » 26 Mar 2018 15:15

homer bundy schreef:Laatste nieuws met betrekking tot de overname van onze Indische JV "IDBI Federal Life".

De 2 belangrijkste kanshebbers om IDBI Federal Life over te nemen zijn Birla Sun Life en Max Life, maar er zou zich een derde kandidaat aangeboden hebben.

Deze derde kandidaat "EXIDE Life" zou samen met Ageas een bod voorbereiden/uitbrengen. In dit geval kan Ageas zijn participatie opdrijven tot maximaal 49%. Een beslissing wordt pas na 28 maart verwacht.

Het bericht werd niet bevestigd door de betrokken partijen.

Ageas zou als bestaande partner in de JV een soort van voorkooprecht hebben. Om dit recht te kunnen uitvoeren moest Ageas op zoek gaan naar een partner die nog geen samenwerking heeft met een buitenlandse verzekeraar. Waarom heeft Ageas een partner nodig? Het is voor een buitenlandse verzekeraar niet mogelijk om voor meer dan 49% eigenaar de zijn van een Indische verzekeraar. Daarom mag de eventuele nieuwe partner van Ageas zelf geen andere buitenlandse partner hebben, want dan zou het gezamelijke aandeel van Ageas en de buitenlandse partij bij de nieuwe partner meer dan 49% van de JV bezitten en dat is verboden. Nog even geduld en we weten hoe dit afloopt.

Gaat deze week dan de belangrijkste week van 2018 worden? Morgen weten we wss meer wat betreft de rechtzaak en dan mss eind deze week een overname of niet. Ik kijk alvast uit naar beide zaken. Bedankt Homer
Belangrijkste aandelen in port: Ageas, KBC, Thrombo, Option, Keyware, Hemispherx

homer bundy
Forum veteraan
Forum veteraan

Re: Ageas: nieuwe evolutie in India

Berichtdoor homer bundy » 26 Mar 2018 18:38

ageasbeliever schreef:Gaat deze week dan de belangrijkste week van 2018 worden? Morgen weten we wss meer wat betreft de rechtzaak en dan mss eind deze week een overname of niet. Ik kijk alvast uit naar beide zaken.

Morgen betreft het de tweede hoorzitting. De eerste zitting ging over de vergoeding van de claimantenorganisaties, hun verdienmodel en de rechtstreekse vergoeding door Ageas aan deze organisaties. Morgen gaat het over de schikking zelf. Rechtspersonen die een bezwaar hebben ingediend kunnen ook het woord nemen. De rechters zullen zich daarna beraden en hopelijk voor de zomer een uitspraak doen. Voor morgen verwacht ik dus niet veel concreet m.b.t. de schikking.

Wat India betreft zou deze week wel belangrijk kunnen zijn. Hoofdaandeelhouder IDBI bank heeft van bij de opstart van het verkoopproces aangegeven dat het wilde landen met de verkoop in het eerste kwartaal. Indien het uitgebrachte bod redelijk is, kan Ageas (samen met de nieuwe partner) beslissen om zelf te kopen aan de geboden prijs (vergelijkbaar met een recht van voorkoop).

Dit lijkt mij een mooie kans. Als het bod hoog is kan Ageas mee aan de verkoopzijde staan. Als het bod binnen de grenzen van de redelijkheid ligt kan Ageas aan deze prijs zelf kopen. Zelf kopen heeft enkele voordelen. Men moet slechts 23% van het bod betalen om aan 49% van de aandelen te komen. De overige 26% hebben ze reeds in hun bezit. Er zal tezamen met de aankoop een distributie-overkomst worden gesloten met IDBI Bank en Federal Bank. Dit zijn bekende partijen voor Ageas vermits ze samen de oude JV bezaten. De verzekeringsactiviteiten zijn ook bekend terrein voor Ageas, vermits ze die mee opgebouwd hebben. Ten slotte is India toch een markt voor de toekomst wat verzekeringen betreft en het verlaten van zo'n markt lijkt mij niet evident (tenzij de geboden prijs voldoende hoog is).
dochter123 liked last!

homer bundy
Forum veteraan
Forum veteraan

Berichtdoor homer bundy » 27 Mar 2018 09:35

JPMorgan trekt het koersdoel voor Ageas op van 45,90 naar 46,15 euro, maar verlaagt wel het advies van “Overweight” naar “Neutral”

Bron: Bolero
dochter123 liked last!

charel01
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 6732

Berichtdoor charel01 » 27 Mar 2018 18:42

Pas deze zomer helderheid over Fortis-schikking
Het Gerechtshof in Amsterdam beslist op 13 juli of het instemt met de monsterschikking die Ageas trof om komaf te maken met zijn Fortis-verleden.

Ageas trof eind vorig jaar een historische schikking met verschillende groepen van misnoegde beleggers die een schadevergoeding eisten voor hun verliezen tijdens het Fortis-debacle. De beursgenoteerde verzekeraar is de wettelijke erfgenaam van Fortis, dat in de herfst van 2008 implodeerde.

Ageas wil 1,3 miljard euro uittrekken om de 150.000 tot 200.000 gedupeerde Fortis-beleggers te compenseren. Maar voor het zover is moet het gerechtshof in Amsterdam zich nog uitspreken over de zaak. Dat is geen formaliteit: een eerder schikkingsvoorstel werd in de lente van vorig jaar nog afgeschoten door de Amsterdamse rechter.
Bijna tien jaar geleden

Die laat dinsdag weten dat hij uitendelijk op 13 juli zal beslissen of hij de schikking die Ageas met de belangenorganisaties trof bindend zal verklaren. Als dat het geval is, zullen de gedupeerde Fortis-beleggers eindelijk zicht krijgen op een uitbetaling. Indien niet, zal Ageas bijna tien jaar na de val van Fortis opnieuw aan het werk moeten om het puin uit de financiële crisis weg te werken.

In de aanloop naar die uitspraak organiseerde de Nederlandse rechtbank twee hoorzittingen, waarvan de laatste vandaag plaatsvond. Daarbij werd niet alleen de schikking zelf tegen het licht gehouden. De rechter toonde zich ook kritisch voor de vergoedingen die de belangenorganisatie Deminor, FortisEffect en de beleggersverenigingen VEB ontvingen.
Bron:"De Tijd"
dochter123 liked last!
Aandelenport: Geen zaken mee. Ik meld geen aan- en verkopen meer. Men vindt het toch altijd nodig om commentaar te leveren.

charel01
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 6732

Berichtdoor charel01 » 27 Mar 2018 18:44

Belgische beleggers vragen Hof om Fortis-schikking af te wijzen
De recordschikking voor gedupeerde Fortis-beleggers kent nog altijd felle tegenstanders, zo bleek dinsdag tijdens een zitting in het Gerechtshof Amsterdam. Hoewel Fortis-rechtsopvolger Ageas en vier betrokken claimclubs om het hardst pleitten dat hun schikking van €1,3 mrd redelijk is, zijn verschillende Belgische partijen het daarmee oneens.
Zij spraken zich uit in een tweede zitting over de schikking. De eerste zitting anderhalve week terug ging over de redelijkheid van de vergoedingen van €45 mln die de betrokken claimclubs krijgen. Ageas en onder meer beleggersvereniging VEB willen dat de hoge rechters hun overeenkomst 'algemeen verbindend verklaren', zodat er geen andere claims meer kunnen worden ingediend over de periode 2007 en 2008, toen Fortis werd ontmanteld en deels genationaliseerd.
'Niet mijn claim schikken'

Maar advocaat Mischaël Modrikamen, die een groep Belgische beleggers vertegenwoordigt, probeerde daar dinsdag voor te gaan liggen. Hij wil dat de Fortis-schikking wordt afgekeurd omdat die hem zou beperken in een zaak die hij heeft lopen over de ontmanteling van het Belgische deel van Fortis. Met de schikking van €1,3 mrd wil Ageas ook van dat soort zaken af zijn. 'Het is prima dat ze hun claim proberen te schikken, maar niet dat ze ook mijn claim proberen te schikken', aldus Modrikamen.

Alexandre van Damme, de belangrijkste Belg achter biergigant AB Inbev, bleek ook tegenstander. Een advocaat van zijn holding Patrinvest stelde dat de schikking te laag zou zijn. Van Damme kocht in 2007 aandelen en verkocht die in 2009 met een verlies van €144 mln. Met de schikking zou hij maar 10% tot 12% van dat bedrag terugkrijgen. 'Niet redelijk', aldus zijn advocaat.
Praktische vragen Hof

De vraag is of het Hof de belangen van deze relatief kleine partijen zwaarder laat wegen dan dat van tienduizenden beleggers die van de Fortis-schikking kunnen profiteren. Wie afgaat op de vragen van de rechters zou denken van niet. Die waren meer gericht op praktische zaken, van de zogeheten 'opt-outtermijn', de periode dat beleggers kunnen beslissen of ze meedoen of niet, tot de manier van uitbetalen van de regeling.

Het idee is dat beleggers die zich snel aanmelden alvast 70% van hun schikking krijgen uitbetaald. Het Hof wilde weten wat er gebeurt als dat bedrag boven de €1,3 mrd uitkomt: zijn late aanmelders dan gedupeerd? Nee, verzekerde Ageas, in dat 'onwaarschijnlijke scenario' draagt de verzekeraar de extra kosten. Omdat dat niet in de schikkingsovereenkomst was opgenomen, moet die van de rechters worden aangepast.
Uitspraak in de zomer

Of het voldoende is voor het Hof, zal halverwege juli blijken. Dan volgt de uitspraak.
Bron:"Het Financieel Dagblad"
dochter123 liked last!
Aandelenport: Geen zaken mee. Ik meld geen aan- en verkopen meer. Men vindt het toch altijd nodig om commentaar te leveren.

raminvest
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 226

Berichtdoor raminvest » 28 Mar 2018 09:06

dochter123 liked last!

Banner
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 511

Berichtdoor Banner » 05 Apr 2018 09:58

Op 16 en 27 maart jl. heeft de mondeling behandeling van de aangepaste schikking plaatsgevonden bij het Gerechtshof Amsterdam.
In de aangepaste schikking die FortisEffect en andere belangenorganisaties getroffen hebben is onder meer 100 miljoen euro meer door Ageas ter beschikking gesteld. Ook zal er voor u als FortisEffect deelnemer een extra kostenvergoeding beschikbaar zijn. Er is nu ruim 1,3 miljard euro beschikbaar als vergoeding voor de schade die Fortis-beleggers leden in 2007 en 2008.
Uitspraak verwacht op 13 juli 2018
De aangepaste schikking ligt nu voor aan het Hof met het verzoek om deze schikking bindend te verklaren, zodat de afhandeling van individuele claims kan gaan starten. Op 13 juli aanstaande wordt deze uitspraak verwacht.
Voorbereidingen vervroegde uitbetaling
In de aankomende tijd zullen wij u uitgebreider informeren over de afhandeling van de individuele claims. Zo kunt u ook in aanmerking komen voor een vervroegde uitbetaling van uw individuele compensatie. Op de achtergrond is FortisEffect reeds druk bezig met de voorbereidingen voor dit proces. Vooralsnog is het niet nodig dat u actie onderneemt.
Bewijsstukken - samenwerking met banken
Uiteraard is het wel zaak dat uw administratie op orde is met betrekking tot de transacties die u in 2007 en 2008 heeft gedaan in het aandeel Fortis.
Omdat deze transacties circa 10 jaar geleden hebben plaatsgevonden, is het niet ondenkbaar dat dergelijke gegevens moeilijk te achterhalen zijn. Om dat mogelijke probleem te verhelpen, is FortisEffect in gesprek met Nederlandse en Belgische banken. We hopen op korte termijn bekend te kunnen maken dat deze banken u en ons gaan helpen met de benodigde bewijsstukken.
FortisEffect informeert u tijdig over de voortgang en de afwikkeling van uw individuele claim en benodigde documenten. Voor nu hoeft u verder geen actie te ondernemen.
Met vriendelijke groet,
Stichting FortisEffect
Uw dossier
U deelnemer bij FortisEffect.
Dat betekent dat voor nu geen aanvullende acties hoeft te ondernemen. FortisEffect informeert u tijdig over de afwikkeling uw persoonlijke claim, uw aanvullende kostenvergoeding en de mogelijkheid tot vervroegde uitbetaling daarvan.
charel01 liked last!