Ageas

Beleggen in aandelen beurs Brussel, BEL 20, lokale fondsen, etc.
Plaats reactie
ageasbeliever
Forum actieveling
Forum actieveling

Re: Ageas

Berichtdoor ageasbeliever » 16 Dec 2017 14:50

homer bundy schreef:
Dirk19 schreef:
ageasbeliever schreef:Vandaag terug heel veel aandelen verhandeld op het laatste moment. Het zijn geen kleintjes die dit doen. bijna 500000 stuks verhandeld. Vandaag zag het er even niet goed uit toen we 1,6% zakten maar mooi herstel na de middag.
Hopelijks breken ze volgende week eens uit boven de 43euro

Ik begin toch aan chinezen te denken...Zou zomaar kunnen

Persoonlijk ben ik geen vragende partij voor een overname van Ageas door welke partij dan ook. Ageas is veruit de grootste participatie in mijn portefeuille. Mijn cash machine dus. Maar ik begrijp wel dat er stilaan een nieuwe realiteit aan de horizon opduikt. Is Ageas - na een schikking - loslopend wild voor grote jagers? Met een stijgende jaarlijkse winstcreatie die stilaan het miljard Euro benadert, bij een beurswaarde van ruwweg 8 miljard Euro zal er zeker naar de onderneming gekeken worden. Zonder bindende schikking kan je heel deze post vergeten want geen enkel jager zal zijn geweer richten op een dier dat bij consumptie aanleiding kan geven tot besmetting van zijn ganse familie (onberekenbare schade bij rechtszaken).

Maar stel dat de schikking bindend wordt verklaard, welke jagers komen dan in aanmerking? Voor mij staat er dan 1 jager met stip op de beste plaats om raak te schieten. Welke jager dat is? BNP Paribas volgens mij. Waarom? Wel dat zal ik is proberen uit te leggen.

Laat ons even teruggaan naar het begin. We schrijven dan 2008 als begindatum van dit verhaal. De Belgische en Nederlandse overheid hebben net de Fortis-aandeelhouders onteigend en de Belgen waren zo bang voor de gevolgen dat ze hun deel - met een behoorlijke winst - zo snel mogelijk wilden verpatsen. Dit gebeurde dan ook razendsnel en BNP Paribas was de koper. In eerste instantie was het de bedoeling dat BNP zowel de bank als de verzekeringen zou inlijven. Na hevig protest en een reeks rechtszaken werd dan toch een compensatie voor de Fortis-aandeelhouders afgedwongen. Ageas (toen nog Fortis-verzekeringen) was geboren. De aandeelhouders kregen een vergiftigd geschenk (doekje voor het bloeden) want Ageas werd volgeladen met de problemen van de ter ziele gegane Fortis groep. Ageas werd de rechtsopvolger en kreeg hierdoor gratis alle rechtszaken op haar hals en daarenboven werd Ageas de hoofdaandeelhouder van de bad bank "RPI". Maar voor BNP was de buit (zonder de verzekeringen) dan toch minder aantrekkelijk. Niet getreurd, BNP behield 25% van AG Insurance en er werd een exclusieve distributie-overeenkomst opgesteld zodat zij als enige bank de polissen van AG Insurance konden verkopen.

Mat andere woorden, BNP was verlost van de problemen (rechtszaken en bad bank), maar behield het exclusieve recht om de polissen te verkopen en deelde voor 1/4 mee in de totale winst van AG Insurance. Daarenboven kregen ze nog een putoptie zodat ze de boel konden verkopen moest het toch mislopen. Ik kan mij niet van de indruk ontdoen dat de scheiding tussen Fortis-bank en Fortis-verzekeringen - van bij de start - slechts een tijdelijke huwelijkscrisis was waarbij men wilde wachten tot alle problemen van de baan waren alvorens het gezin terug te verenigen. RPI (de bad bank) is ondertussen ontmanteld en de rechtszaken zouden wel eens voorgoed naar de geschiedenisboeken kunnen verhuizen. De schikking blijft dus cruciaal in dit verhaal. Stel uzelf eens de vraag waarom BNP de verzekeraar Ageas (en dus ook AG Insurance en AG Real Estate) zou laten overnemen door een andere parij? Laat ons niet vergeten dat een groot gedeelte van de opgebouwde kapitalen in AG Insurance en AG Real Estate (levensverzekeringen, schuld-saldo, pensioenverzekeringen, ...) daar gekomen zijn als gevolg van de verkopen door BNP Fortis bank. Als ze de putoptie uitoefenen zijn ze dit allemaal kwijt (ook de nog niet gerealiseerde meerwaarden) en moeten ze in België van nul herstarten als bank-verzekeraar (zonder opgebouwde reserves).

Straks misschien meer, als ik tijd heb ;).

Prettig weekend iedereen!

Stel Homer dat je weeral eens gelijk krijgt, Zou het dan niet kunnen dat er Chinezen een tegenbod zullen doen? En als dit zo dan is zijn de kleintjes zoals wij toch gelukkig met hogere koersen. Het is idd zo dat we elk jaar een heel aantrekkelijk dividend krijgen van +/- 5%. Maar als ze een bod brengen van 60 euro per aandeel wil dat zeggen dat we ons dividend zullen kwijt zijn maar wel een een heel mooie meerwaarde krijgen van ons aandeel. Er zullen dan wel andere aandelen zijn waar we terug kunnen in beleggen waar een mooi dividend zal betaald worden met ook groeipotentieel. Al twijfel ik dan nog als ik nog zal instappen en niet vasthouden aan het mooie bedrag dat ageas me zal opgebracht hebben. Toekomst zal het uitwijzen. Ik vraag me nog steeds af wanneer de rechter een datum zal bepalen voor goedkeuring (of niet) van het nieuwe voorstel.
Belangrijkste aandelen in port: Ageas, KBC, Thrombo, Option, Keyware, Hemispherx

homer bundy
Forum veteraan
Forum veteraan

Berichtdoor homer bundy » 16 Dec 2017 17:46

ageasbeliever schreef:Stel Homer dat je weeral eens gelijk krijgt, Zou het dan niet kunnen dat er Chinezen een tegenbod zullen doen? En als dit zo dan is zijn de kleintjes zoals wij toch gelukkig met hogere koersen. Het is idd zo dat we elk jaar een heel aantrekkelijk dividend krijgen van +/- 5%. Maar als ze een bod brengen van 60 euro per aandeel wil dat zeggen dat we ons dividend zullen kwijt zijn maar wel een een heel mooie meerwaarde krijgen van ons aandeel. Er zullen dan wel andere aandelen zijn waar we terug kunnen in beleggen waar een mooi dividend zal betaald worden met ook groeipotentieel. Al twijfel ik dan nog als ik nog zal instappen en niet vasthouden aan het mooie bedrag dat ageas me zal opgebracht hebben. Toekomst zal het uitwijzen. Ik vraag me nog steeds af wanneer de rechter een datum zal bepalen voor goedkeuring (of niet) van het nieuwe voorstel.

Alles kan (behalve een blik open maken met een banaan), maar de vraag is: "hoe realistisch is dit idee?" Het zou natuurlijk mooi zijn moesten er op zo'n moment meerdere bieders geïnteresseerd zijn en een hoog bod uitbrengen. Het zou de uiteindelijke prijsvorming alleen maar ten goede komen. Maar BNP zit wel in een uitgesproken machtspositie omwille van de exclusieve distributieovereenkomst en haar 25% blokkeringsminderheid in AG Insurance. We moeten er geen doekjes omwinden, België is en blijft nog voor jaren het belangrijkste onderdeel van Ageas. Voor de verkoop van de producten uit de tak Leven is een netwerk van bankkantoren belangrijk en hier heeft BNP de sleutel in handen.

Laat ons voor de rest van ons fantasieverhaal is op zoek gaan naar bewijzen van een eventueel "voorakkoord" tussen BNP en Ageas. We trekken ons Sherlock Holmes pakje aan, vullen onze pijp met Semois tabak en poetsen ons vergrootglas. Ik neem de rol van Watson voor mijn rekening en noteer (post) de bevindingen van Sherlock hier op het forum. Ik ben zo vrij om voor de rest van deze post mijn naam te splitsen en te wijzigen in Sherlock Homer & Bundy Watson :D .

Sherlock Homer & Bundy Watson jaargang 1 aflevering 1: Is er al een akkoord tussen BNP en Ageas?

1) Afsplitsing Ageas uit Fortis België.
BNP had reeds een akkoord met België om Fortis België (bank + verzekeringen) over te nemen. Onder druk van de Fortis-aandeelhouders (en verschillende rechtszaken) komt men terug op deze afspraak en staat men een gedeelte van Fortis België af aan de aandeelhouders (Ageas). Wat is er toen beloofd aan BNP om dit te doen? Natuurlijk was er de opvolging van de rechtspersoon en de Bad bank RPI. Deze probleemgebieden zouden mee naar de nieuwe vennootschap gaan. BNP behield een blokkeringsminderheid in AG Insurance (25% + putoptie om te verkopen als het toch verkeerd zou aflopen) en BNP kreeg ook een exclusieve distributie-overeenkomst om eventuele concurrenten af te houden. De ontworpen structuur en de verbanden tussen beide bedrijven zijn van die aard dat een volledige scheiding moeilijk is en blijft. (Bewijsstuk 1)

2) De schikking.
Out of the blue was ze daar, een dure schikking. Mooie timing want alles zou in kannen en kruiken zijn voor het aflopen van de putoptie. Maar dat was buiten de Nederlandse rechter gerekend. Waarom zo'n hoog bedrag en waarom nu? Moest dit in orde zijn voor de putoptie-datum? (Bewijsstuk 2)

3) De verkoop van Cargeas aan BNP.
Ageas kon nog wat extra centen gebruiken om de schikking alsnog te laten slagen en voila, daar was BNP met een voorschot op de uiteindelijke overname van Ageas (grapje hé). Ze bieden 185 miljoen Euro voor de 50% van Ageas. Een heel mooie som voor een premie-ontvangst van 113,5 miljoen € (deel Ageas in 2016). Maar Ageas kon dit geld goed gebruiken om het schikkingsbedrag met 100 miljoen Euro te verhogen. Kunnen we dit bekijken als een voorschot op het totale overnamebedrag? We noteren het alvast als indirect bewijsstuk. (bewijsstuk 3)

Later meer, Sherlock Homer & Bundy Watson moeten gaan eten en hun gemeenschappelijke madam lacht er niet mee als de heren niet luisteren ;) .
KAATSCLUB liked last!
Portefeuille: LT: AGS en KBC/KBCA. KT: ABI en UCB. Mijn motto: "meten is weten"

homer bundy
Forum veteraan
Forum veteraan

Ageas: BNP & Ageas (deel 2)

Berichtdoor homer bundy » 17 Dec 2017 02:45

Sherlock Homer & Bundy Watson jaargang 1 aflevering 2: Is er al een akkoord tussen BNP en Ageas?

4) De verkoop van IDBI Federal Life (India).
Tot een jaar geleden was er sprake van het verhogen van de participatie in IDBI Federal Life van 26% naar 49%. Nu de kans zich voordoet omdat IDBI moet verkopen omdat ze dringend geld nodig hebben om hun kapitaal te versterken (te veel non performing loans op de balans), zet Ageas zich mee aan de verkoopzijde. Ze zouden India dus vaarwel zeggen. Is dit logisch? Tja, de verwachte prijs is natuurlijk niet te versmaden, maar toch ...Wanneer Azië belangrijk is voor de toekomst kan je moeilijk India links laten liggen. Wanneer we verder kijken naar de verzekeringsmarkt in India vinden we BNP Cardif in een JV met SBI. Deze combinatie is de grootste private verzekeraar in India! Wanneer Ageas eieren voor zijn geld kiest in India lost men het probleem India op voorhand (nog voor een eventuele overname van Ageas door BNP) al op. Toegegeven dit is een zwak bewijs, maar we voegen het toch toe aan ons dossier. (bewijsstuk 4)

5) Putoptie & exclusief distributiecontract.
Op dit ogenblik kunnen we hierover nog weinig zeggen, maar het is wel duidelijk dat BNP hier de sleutel van de Ageas-toekomst in handen heeft. Op korte termijn zal duidelijk worden wat de bedoeling van BNP met Ageas is:

. Indien men de putoptie uitoefent en het contract niet verlengt betekent dit een definitieve breuk tussen beiden en kan je heel deze post en de vorige vergeten. Bart De Smet zegt dat men in dit geval over een plan-B beschikt. Wat dit dan mag zijn zou ik niet weten. Misschien komen dan de Chinezen ;) .

. Indien men de putoptie niet uitoefent en het contract verlengt, dan blijven alle opties open (verder samenwerken of een toekomstige overname).

. Indien men de uitoefenperiode voor de putoptie zou verlengen (vb met 6 maand à 1 jaar), dan laat men zien dat men wacht op de beslissing van de rechtbank over de schikking. Dan lijkt het mij dat men denkt aan een breuk wanneer er geen schikking komt of een overname wanneer er wel een schikking komt.

. De keuze van niet uitoefenen van de putoptie en geen verlenging van het contract lijkt mij niet realistisch.

Het bewijsstuk nr 5 zal binnen een periode van 6 maanden aan het dossier toegevoegd worden.

6) Synergieën en nieuwe markten.
De bedoeling van een overname is (naast overtollig kapitaal aan het werk zetten) het realiseren van synergieën (vraag maar aan AB Inbev) en het openen van nieuwe markten. In dit gedeelte van het verhaal passen BNP Cardif en Ageas in mekaar zoals beide zijden van een ritssluiting:

Azië
-----
. Cardif heeft de boot gemist (of laten passeren) in China, Thailand en Maleisië. Laat dit juist de markten zijn waar Ageas sterk staat. Cardif is dan weer sterk in India,

. Cardif heeft sterke posities in India, Taiwan, Zuid Korea en Japan. Met uitzondering van India (dat nu te koop staat) vinden we Ageas niet in deze landen.

Europa
--------
. In België, Italië en Luxemburg werkt BNP reeds samen met Ageas. Italië is ondertussen al overgenomen door Cardif.
. Voor de landen waar er geen of slechts kleine JV's zijn is er ook geen probleem bij een overname (UK, Frankrijk en Portugal).
. Blijft Turkije, maar ook dat lijkt mij geen probleem. Aksigorta is beursgenoteerd en kan dus vrij eenvoudig verkocht worden.
. In de overige Europese landen is alleen Cardif actief.

Zuid Amerika
----------------
. Alleen Cardif is hier aanwezig, geen probleem dus.

Bewijsstuk 6 spreekt voor zichzelf. Als BNP Azië belangrijk vindt (en dat zeggen ze toch), dan is Ageas een prima bruid met sterke aanwezigheid in Thailand, Maleisië en China en nog een reeks JV's in andere opkomende markten zoals de Filipijnen, Vietnam, Singapore, Laos en Cambodja. Als enige probleem kunnen we hier Vietnam vernoemen (beide ondernemingen zijn hier aanwezig). (bewijsstuk 6)

Besluit:
=======
Als BNP plannen heeft met Ageas dan zullen ze snel handelen. Natuurlijk gaan ze wachten tot de juridische problemen van de baan zijn. Niemand neemt een onderneming over met zo'n reeks lopende rechtszaken. Maar eenmaal die opgelost zijn staat (volgens mij) niets een overname in de weg. Ageas groeit in Azië als boerenkool en wordt daardoor elk jaar een duurdere bruid. Wachten kost dus geld! Met een overname zouden een hele reeks blinde vlekken op de Azië-kaart van Cardif dadelijk ingekleurd worden. Qua bedrijfsvoering kennen beide bedrijven mekaar en dat is een groot voordeel. De overige erfenissen uit het Fortis-verleden (CASHES, FRECHES, RPN(i),...) verdwijnen - of worden opgelost - bij een overname.

Met spijt in mijn hart moet ik - als economisch denkend persoon - toch toegeven dat een overname (volgens de opgesomde feiten en bewijsstukken) in de sterren geschreven staat. Verdwijnt er hiermee weer een Belgisch bedrijf en wordt dit opnieuw een Franse onderneming? De Walen en de Fransen zullen er niet om treuren, Sherlock Homer en Bundy Watson wel. Een mooie overnameprijs zou het leed een beetje kunnen temperen, maar het zou toch (opnieuw) een spijtige zaak zijn.

Prettige zondag iedereen.
KAATSCLUB liked last!

Pietro
Forum gebruiker
Forum gebruiker

Berichtdoor Pietro » 17 Dec 2017 09:24

Mooi stukje proza Homer !

Hoe zien we de inkoop van eigen aandelen in dit licht?

Iedereen tevreden ?
De gewone aandeelhouders , want steun voor koers en meer winst pa.

Bnp hogere koers maar minder aandelen over te nemen (eventueel).

homer bundy
Forum veteraan
Forum veteraan

Berichtdoor homer bundy » 17 Dec 2017 12:00

Pietro schreef:Mooi stukje proza Homer !

Hoe zien we de inkoop van eigen aandelen in dit licht?

Iedereen tevreden ?
De gewone aandeelhouders , want steun voor koers en meer winst pa.

Bnp hogere koers maar minder aandelen over te nemen (eventueel).

Ik denk dat Ageas het spel op een eerlijke en correcte bedrijfseconomische wijze gespeeld heeft en dit zowel voor de klanten, het personeel, de partners als voor de aandeelhouders. Vermits Ageas zichzelf te goedkoop vond (qua beurswaarde), was de beste investering zichzelf kopen. Zo zal men via zeven opeenvolgende inkoopprogramma's (samen 1,6 miljard Euro) +- 62,5 miljoen aandelen uit de markt gehaald hebben. Beleggers werden daarenboven nog verwend met een meer dan behoorlijk dividend.

Daarnaast heeft men voor een vergelijkbaar bedrag geïnvesteerd in bestaande en nieuwe JV's en overnames.

Het aanhouden van een (te) grote berg cash was/is zinloos, zeker wanneer men weet dat dit niks opbrengt maar integendeel geld kost omwille van de negatieve rente.

Ik denk dus niet dat dit iets te maken heeft met een eventuele overname door BNP in de toekomst.

raminvest
Forum actieveling
Forum actieveling

Berichtdoor raminvest » 18 Dec 2017 02:53

Als de rechtszaken opgelost zijn dan staat Ageas weer aan de vooravond van een overname net zoals Fortis indertijd bijna was gevallen in de handen van de Chinezen . Stijn de muer was hiervan ook op de hoogte . Ik denk dat net Zoals Homer het stelt, het een triestige zaak zal zijn voor Belgie om een van de mooiste parels aan de zwijnen te geven . De Chinezen hebben honger en zullen zich niet inhouden om Ageas met huid en haar te verslinden . Ik hoop dat de Smet dit niet zomaar laat gebeuren en zeker niet aan koersen onder de 100 Euro . Ik ben ervan overtuigd dat binnen10 jaar de omzet van Ageas zal vermeervoudigen met hun investeringen in China een land waar de middenklasse groeit als bloemkolen en de economie sneller groeit dan patatten .

KAATSCLUB
Forum veteraan
Forum veteraan

Berichtdoor KAATSCLUB » 18 Dec 2017 08:25

Nu, in China is in onze groeimotor de laatste 2 maanden blijkbaar toch wat zand terecht gekomen blijkbaar, we gaan zien hoe dit verder evolueert in het komende jaar :!:
http://www.cntaiping.com/upload/cms/en/ ... 33v15r.pdf

ageasbeliever
Forum actieveling
Forum actieveling

Re: Ageas: BNP & Ageas (deel 2)

Berichtdoor ageasbeliever » 18 Dec 2017 09:30

homer bundy schreef:Sherlock Homer & Bundy Watson jaargang 1 aflevering 2: Is er al een akkoord tussen BNP en Ageas?

4) De verkoop van IDBI Federal Life (India).
Tot een jaar geleden was er sprake van het verhogen van de participatie in IDBI Federal Life van 26% naar 49%. Nu de kans zich voordoet omdat IDBI moet verkopen omdat ze dringend geld nodig hebben om hun kapitaal te versterken (te veel non performing loans op de balans), zet Ageas zich mee aan de verkoopzijde. Ze zouden India dus vaarwel zeggen. Is dit logisch? Tja, de verwachte prijs is natuurlijk niet te versmaden, maar toch ...Wanneer Azië belangrijk is voor de toekomst kan je moeilijk India links laten liggen. Wanneer we verder kijken naar de verzekeringsmarkt in India vinden we BNP Cardif in een JV met SBI. Deze combinatie is de grootste private verzekeraar in India! Wanneer Ageas eieren voor zijn geld kiest in India lost men het probleem India op voorhand (nog voor een eventuele overname van Ageas door BNP) al op. Toegegeven dit is een zwak bewijs, maar we voegen het toch toe aan ons dossier. (bewijsstuk 4)

5) Putoptie & exclusief distributiecontract.
Op dit ogenblik kunnen we hierover nog weinig zeggen, maar het is wel duidelijk dat BNP hier de sleutel van de Ageas-toekomst in handen heeft. Op korte termijn zal duidelijk worden wat de bedoeling van BNP met Ageas is:

. Indien men de putoptie uitoefent en het contract niet verlengt betekent dit een definitieve breuk tussen beiden en kan je heel deze post en de vorige vergeten. Bart De Smet zegt dat men in dit geval over een plan-B beschikt. Wat dit dan mag zijn zou ik niet weten. Misschien komen dan de Chinezen ;) .

. Indien men de putoptie niet uitoefent en het contract verlengt, dan blijven alle opties open (verder samenwerken of een toekomstige overname).

. Indien men de uitoefenperiode voor de putoptie zou verlengen (vb met 6 maand à 1 jaar), dan laat men zien dat men wacht op de beslissing van de rechtbank over de schikking. Dan lijkt het mij dat men denkt aan een breuk wanneer er geen schikking komt of een overname wanneer er wel een schikking komt.

. De keuze van niet uitoefenen van de putoptie en geen verlenging van het contract lijkt mij niet realistisch.

Het bewijsstuk nr 5 zal binnen een periode van 6 maanden aan het dossier toegevoegd worden.

6) Synergieën en nieuwe markten.
De bedoeling van een overname is (naast overtollig kapitaal aan het werk zetten) het realiseren van synergieën (vraag maar aan AB Inbev) en het openen van nieuwe markten. In dit gedeelte van het verhaal passen BNP Cardif en Ageas in mekaar zoals beide zijden van een ritssluiting:

Azië
-----
. Cardif heeft de boot gemist (of laten passeren) in China, Thailand en Maleisië. Laat dit juist de markten zijn waar Ageas sterk staat. Cardif is dan weer sterk in India,

. Cardif heeft sterke posities in India, Taiwan, Zuid Korea en Japan. Met uitzondering van India (dat nu te koop staat) vinden we Ageas niet in deze landen.

Europa
--------
. In België, Italië en Luxemburg werkt BNP reeds samen met Ageas. Italië is ondertussen al overgenomen door Cardif.
. Voor de landen waar er geen of slechts kleine JV's zijn is er ook geen probleem bij een overname (UK, Frankrijk en Portugal).
. Blijft Turkije, maar ook dat lijkt mij geen probleem. Aksigorta is beursgenoteerd en kan dus vrij eenvoudig verkocht worden.
. In de overige Europese landen is alleen Cardif actief.

Zuid Amerika
----------------
. Alleen Cardif is hier aanwezig, geen probleem dus.

Bewijsstuk 6 spreekt voor zichzelf. Als BNP Azië belangrijk vindt (en dat zeggen ze toch), dan is Ageas een prima bruid met sterke aanwezigheid in Thailand, Maleisië en China en nog een reeks JV's in andere opkomende markten zoals de Filipijnen, Vietnam, Singapore, Laos en Cambodja. Als enige probleem kunnen we hier Vietnam vernoemen (beide ondernemingen zijn hier aanwezig). (bewijsstuk 6)

Besluit:
=======
Als BNP plannen heeft met Ageas dan zullen ze snel handelen. Natuurlijk gaan ze wachten tot de juridische problemen van de baan zijn. Niemand neemt een onderneming over met zo'n reeks lopende rechtszaken. Maar eenmaal die opgelost zijn staat (volgens mij) niets een overname in de weg. Ageas groeit in Azië als boerenkool en wordt daardoor elk jaar een duurdere bruid. Wachten kost dus geld! Met een overname zouden een hele reeks blinde vlekken op de Azië-kaart van Cardif dadelijk ingekleurd worden. Qua bedrijfsvoering kennen beide bedrijven mekaar en dat is een groot voordeel. De overige erfenissen uit het Fortis-verleden (CASHES, FRECHES, RPN(i),...) verdwijnen - of worden opgelost - bij een overname.

Met spijt in mijn hart moet ik - als economisch denkend persoon - toch toegeven dat een overname (volgens de opgesomde feiten en bewijsstukken) in de sterren geschreven staat. Verdwijnt er hiermee weer een Belgisch bedrijf en wordt dit opnieuw een Franse onderneming? De Walen en de Fransen zullen er niet om treuren, Sherlock Homer en Bundy Watson wel. Een mooie overnameprijs zou het leed een beetje kunnen temperen, maar het zou toch (opnieuw) een spijtige zaak zijn.

Prettige zondag iedereen.

Sherlock Homer & Bundy Watson, we kunnen hieruit iets besluiten. Over de gehele lijn schuldig Vraag voor de rechter is nu hoeveel moet er betaald worden voor het aandeel door BNP Stel dat het zo is (wat vrij realistisch is), aan welke prijs denk je dan dat ze zullen overgenomen worden rekening houdend met alles?
Belangrijkste aandelen in port: Ageas, KBC, Thrombo, Option, Keyware, Hemispherx

homer bundy
Forum veteraan
Forum veteraan

Berichtdoor homer bundy » 18 Dec 2017 10:57

KAATSCLUB schreef:Nu, in China is in onze groeimotor de laatste 2 maanden blijkbaar toch wat zand terecht gekomen blijkbaar, we gaan zien hoe dit verder evolueert in het komende jaar :!:
http://www.cntaiping.com/upload/cms/en/ ... 33v15r.pdf

Seizoensgebonden zwakte, zoals aangekondigd door Bart De Smet tijdens de laatste CC. In januari zijn er - zoals elk jaar - speciale voorwaarden voor nieuwe klanten, vandaar dat we (elk jaar) een rustig laatste kwartaal hebben wat de verkoop betreft. Men is ook volop bezig met de selectie en opleiding van een leger nieuwe agenten. Vanaf 2018 zullen er 500.000 agenten actief zijn.
blotte marc liked last!

homer bundy
Forum veteraan
Forum veteraan

Re: Ageas: BNP & Ageas (deel 2)

Berichtdoor homer bundy » 18 Dec 2017 13:44

ageasbeliever schreef:Sherlock Homer & Bundy Watson, we kunnen hieruit iets besluiten. Over de gehele lijn schuldig Vraag voor de rechter is nu hoeveel moet er betaald worden voor het aandeel door BNP Stel dat het zo is (wat vrij realistisch is), aan welke prijs denk je dan dat ze zullen overgenomen worden rekening houdend met alles?

Indien BNP de 25% in AG Insurance zelf houdt en het exclusieve distributiecontract verlengt, dan wordt Ageas een stuk minder aantrekkelijk voor andere partijen. In die situatie denk ik dat er weinig (of geen) andere biedingen zullen zijn. Dus het onderste uit de kan halen zal moeilijk zijn. Ik zou de volgende waarden in mijn boekje schrijven:

. Minder dan 55 Euro: liever niet ingaan op het bod.
. 55 à 60 Euro: een aanvaardbaar bod.
. 60 à 65 Euro: een goed bod.
. meer dan 65 Euro: top bod.
ageasbeliever liked last!