Ablynx

Beleggen in aandelen beurs Brussel, BEL 20, lokale fondsen, etc.
Plaats reactie
buffalo1
Forum actieveling
Forum actieveling

Re: Ablynx

Berichtdoor buffalo1 » 12 Jan 2018 13:46

Hoebeet schreef:
Lama Daila schreef:... Anderzijds denk ik niet dat het deontologisch verantwoord is dat een CEO dat zomaar uit zijn duim zuigt omdat hij de adem van een paar Denen in zijn nek voelt ...

"Deontologie" heb ik even moeten opzoeken ;) Maar wanneer 1,2MLD omzet, nou vooruit, 1MLD omzet tot
de mogelijkheden zou behoren, dan mag je voor een weesgeneesmiddel uitgaan van een winst van 50%.

500 Miljoen winst; K/W 14 geeft 7 MLD. Dat is zo'n 2,5 x de actuele marktkap.
Dan zit je dus op zo'n 90,- per aandeel. Alléén o.b.v. van Capla.

Deontologisch verantwoord of niet: ik moet bekennen, na 'n jaartje keutelen rond de 11 héb ik zo m'n twijfels :D

Vergeet het grootste kosten zijn de onderzoeken capla kost maar 10% van de verkoopprijs het aanmaken is verwaarloosbaar zijn vooral de onderzoekskosten die groot zijn bij thrombo was dit 7% van de verkooppptijs!

ELPUTSO
Forum gebruiker
Forum gebruiker

Berichtdoor ELPUTSO » 12 Jan 2018 13:53

Nu ben ik eens benieuwd wie de duimen gaat moeten leggen i.v.m. het koersverschil
ten opzichte van Nasdaq , of gaat het wat naar mekaar toe komen worden .

believer
Forum veteraan
Forum veteraan

Berichtdoor believer » 12 Jan 2018 14:10

De Amerikanen zullen stilaan wakker worden en weer Ablynx inkopen :D

believer
Forum veteraan
Forum veteraan

Berichtdoor believer » 12 Jan 2018 15:05

En of ze wakker worden nu al 41000 in premarket Nasdaq!

athoSz
Forum verkenner
Forum verkenner

Berichtdoor athoSz » 12 Jan 2018 15:06

Pre-market staan ze $44,47 of €36,70 (lichte daling van 1 procent). Ziet er niet slecht uit om te starten! :D

believer
Forum veteraan
Forum veteraan

Berichtdoor believer » 12 Jan 2018 15:08

believer schreef:En of ze wakker worden nu al 41000 in premarket Nasdaq!

Waarvan 1 order van 40 000 stuks,mooie koper!

Lama Daila
Forum actieveling
Forum actieveling

Berichtdoor Lama Daila » 12 Jan 2018 15:22

Hoebeet schreef:
Lama Daila schreef:... Anderzijds denk ik niet dat het deontologisch verantwoord is dat een CEO dat zomaar uit zijn duim zuigt omdat hij de adem van een paar Denen in zijn nek voelt ...

"Deontologie" heb ik even moeten opzoeken ;) Maar wanneer 1,2MLD omzet, nou vooruit, 1MLD omzet tot
de mogelijkheden zou behoren, dan mag je voor een weesgeneesmiddel uitgaan van een winst van 50%.

500 Miljoen winst; K/W 14 geeft 7 MLD. Dat is zo'n 2,5 x de actuele marktkap.
Dan zit je dus op zo'n 90,- per aandeel. Alléén o.b.v. van Capla.

Deontologisch verantwoord of niet: ik moet bekennen, na 'n jaartje keutelen rond de 11 héb ik zo m'n twijfels :D

Hoebeet, bij je berekening de penetratiegraad niet vergeten. Volgens mij is omzet = marktpotentieel x penetratiegraad (tussen 0% en 100 %). Die penetratiegraad is dus het percentage van de zieken waarvan de dokter beslist (voor patiënten die naar een dokter kunnen) om de behandeling met Capla te starten. Ik lees dat sommige analisten uitgaan van een penetratiegraad van 50%, maar sommige nu al van 70%. Uit de feedback van KOL’s had ik al gelezen dat sommige van die KOL’s toch effectief alle van hun patiënten te behandelen met Capla.
Maar dus niet zo maar een penetratiegraad van 100% opnemen in je telling.
Wat betreft de verhoging van de verwachting van de prijszetting heeft Ablynx op ASH wel al wat sturing gegeven. Je moet maar eens naar de Q&A luisteren van de conference daar. Ik zal mijn samenvatting nog eens opzoeken, maar er was gezegd dat de bijkomende data duidelijk stellen dat de kost van een patiënt in het ziekenhuis beduidend lager is (minder verblijf in intensive care, minder dagen in ziekenhuis, minder bloedtransfusie , allemaal factoren die de kost drukken). Die besparing zou ook een troef kunnen zijn bij de bepaling van de prijszetting.
Bioscience liked last!

Lama Daila
Forum actieveling
Forum actieveling

Berichtdoor Lama Daila » 12 Jan 2018 15:31

Hier een samenvatting van het voornaamste dat ik heb opgevangen op de webcast:
* extra data zijn belangrijk voordeel voor de patiënt. De plasma exchange (bloedtransfusie) is duidelijk korter in tijd (en minder volume bloed) bij behandeling door Capla. Patiënt moet dus minder lang aan infuus. Dat verlaagt ook de risico’s op complicaties tijdens zo’n bloedtransfusie.
* Verder nog het heel belangrijk voordeel dat de patiënt minder lang op intensive care en in hospitaal moet verblijven
* dat betekent ook een kostreductie van 8-10.000 dollar per dag. Voor een behandeling van één patiënt is dat snel vele 10.000-den dollars.
* Ablynx geeft mee dat dit zeker een belangrijke faktor kan zijn bij de prijsbepaling
* Op de vraag of het een piste is om eerst een 4-tal dagen de bestaande behandeling af te wachten alvorens te starten met Capla was het antwoord heel duidelijk: KOL’s stellen duidelijk dat ze capla direct aan alle patiënten gaan geven. De kans dat patiënt overlijdt in die voorafgaande periode is reeel.
Soppi liked last!

Biotechbeliever
Forum actieveling
Forum actieveling

Berichtdoor Biotechbeliever » 12 Jan 2018 15:34

samenvatting : bijkopen! En dat ga ik doen. ;) Zijn er nog kandidaten?

Putbruy
Forum elite
Forum elite

Berichtdoor Putbruy » 12 Jan 2018 15:57

Biotechbeliever schreef:samenvatting : bijkopen! En dat ga ik doen. ;) Zijn er nog kandidaten?

Als er een dipje komt ( €35?), wel met minder kapitaal dan bij mijn verkoop,voor te beginnen toch :)
in port : vanalles..