Ablynx

Beleggen in aandelen beurs Brussel, BEL 20, lokale fondsen, etc.
Plaats reactie
ture
Forum actieveling
Forum actieveling

Re: Ablynx

Berichtdoor ture » 16 Jan 2018 10:15

Putbruy schreef:
kierkegaard schreef:
Opportunity schreef:En terwijl de kleintjes eieren voor hun geld kiezen, zijn de grote jongens hun posities nog aan het uitbreiden. Van Herck zit al boven de 10% ondertussen, van een koopsignaal gesproken!

Refereer je hiermee ook naar de grote jongens (Citadel, Bluecrest, BNP Paribas etc) die short-posities opbouwen, of passen die niet in je verhaal?

investment groups die opbouwen zijn toch een groot moreel tegengewicht voor shorters, shorters die opbouwen en investeerders die afbouwen zijn pas echt slechte signalen

Bestaat de kans dan niet dat er samenwerking is om juist hun positie goedkoop te laten stijgen :?: .
Ik kan ook mis zijn hé

Wimpie85
Premiummember
Premiummember

Berichtdoor Wimpie85 » 16 Jan 2018 10:17

kierkegaard schreef:
Opportunity schreef:En terwijl de kleintjes eieren voor hun geld kiezen, zijn de grote jongens hun posities nog aan het uitbreiden. Van Herck zit al boven de 10% ondertussen, van een koopsignaal gesproken!

Refereer je hiermee ook naar de grote jongens (Citadel, Bluecrest, BNP Paribas etc) die short-posities opbouwen, of passen die niet in je verhaal?

Na de gigantische koerssprong & het bod hebben de shorters weinig ander keus dan hun posities nog extra uit te breiden (dit om hun gemiddelde verkoopprijs te verhogen), maar blijkbaar gaat dit sommige beleggers het petje te boven...

Zeus
Forum actieveling
Forum actieveling

Berichtdoor Zeus » 16 Jan 2018 10:29

Lampi schreef:Niet vergeten, ten laatste woensdag - 10 dagen na het PB - moet Ablynx of Novo met een nieuw bericht komen of er verder onderhandelt wordt of niet - volgens mij zijn dit de regels van het spel, tenzij ik me vergis. Mss komt er niets, wat ik dan weer positief vind voor een LT positie...of Mss is er al een deal maar moesten ze wachten tot morgen wegens MLK dag in usa... ;) we kunnen bashen en pompen zoveel we willen maar uiteindelijk kun je er niet omheen dat ABY een aandeel is waar je mits enkel jaren geduld een zeer hoog rendement zal van hebben als ze alleen gaan...

Volgens mij is het 10 werkdagen (art 8 §2, KB 27 april 2007)
Vrijdag dus.
14-11-2014 liked last!
In portefeuille: Ahold, C&C Group, Dynavax, EVS, Exmar, Fitbit, Flow Traders, Gazprom, Intercept Pharma, Noble Corp, OCI, PostNL, Publicis, Roularta, Suez, Synergy Pharma, Veolia, Yamana Gold

Wimpie85
Premiummember
Premiummember

Berichtdoor Wimpie85 » 16 Jan 2018 10:39

Zeus schreef:
Lampi schreef:Niet vergeten, ten laatste woensdag - 10 dagen na het PB - moet Ablynx of Novo met een nieuw bericht komen of er verder onderhandelt wordt of niet - volgens mij zijn dit de regels van het spel, tenzij ik me vergis. Mss komt er niets, wat ik dan weer positief vind voor een LT positie...of Mss is er al een deal maar moesten ze wachten tot morgen wegens MLK dag in usa... ;) we kunnen bashen en pompen zoveel we willen maar uiteindelijk kun je er niet omheen dat ABY een aandeel is waar je mits enkel jaren geduld een zeer hoog rendement zal van hebben als ze alleen gaan...

Volgens mij is het 10 werkdagen (art 8 §2, KB 27 april 2007)
Vrijdag dus.

Ja idd, een bod uitbrengen in het weekend zou beetje gek zijn, toch?
Lampi liked last!

a217445
Forum elite
Forum elite

Berichtdoor a217445 » 16 Jan 2018 11:51

NLFB
Premiummember
Premiummember

Berichtdoor NLFB » 16 Jan 2018 12:17

Un fonds valorise l'action Ablynx à 47 euros

Avant que les offres de Novo Nordisk ne soient rendues publiques, Marshall Wace évaluait l'action Ablynx à près de 47 euros. Le fonds spéculatif vient de franchir le seuil des 3% dans le capital de la biotech.

Lundi, le titre Ablynx chuté de plus de 7% pour clôturer la séance à 33,9 euros. Est-ce à dire que la spéculation pour une troisième offre de Novo Nordisk -la deuxième proposant 30,5 euros, je vous le rappelle- ou pour une contre-offre d’un autre groupe pharmaceutique est-elle définitivement retombée?

Deux actionnaires de la biotech semblent croire que non et ont renforcé leurs positions sur la valeur comme des combattants consolidant leurs tranchées dans l’attente d’une nouvelle offensive.
Van Herk détient plus de 10%

L’un des deux n’est autre que l’actionnaire prépondérant d’Ablynx juste devant le fonds d’investissement américain Fidelity qui détient 9,5%. Van Herk Investments, le véhicule d’investissement de l’homme d’affaires néerlandais Adrianus van Herk a, en effet, franchi le seuil des 10% dans le capital de la biotech passant de 9,99% à 10,21% à la date du 12 janvier, soit plusieurs jours après l’annonce officielle des offres de Novo le 8 janvier. Il a acquis 1,49 million de titres supplémentaires ce qui, au cours d’aujourd’hui, représente un investissement de 50,8 millions d’euros.

L’autre actionnaire est un petit nouveau dans le tour de table de la société gantoise. On a davantage tendance à voir son nom du côté des spéculateurs à la baisse sur les valeurs belges que dans leur actionnariat. Il s’agit du fonds Marshall Wace qui a franchi le seuil des 3% le 8 janvier. Il détient désormais une position une totale de 2,25 millions de titres, soit 3,01% des droits de vote.

Lettre aux investisseurs

Une dizaine de jours après la fin de non-recevoir formulée par Ablynx à la première offre de Novo Nordisk restée confidentielle jusqu’au 8 janvier, Marshall Wace envoyait une lettre à ses investisseurs. Selon Bloomberg, qui a vu ce document, le fonds spéculatif estimait à 46,7 euros la juste valeur de l’action, soit une prime de 126% par rapport au cours de l’époque.

Cette estimation était basée sur trois fois le sommet de ventes du "capla" ce candidat traitement à base d'anticorps de lama développé pour soigner une maladie sanguine rare. Il évaluait ce sommet à 1,17 milliard d’euros contre 403 millions pour le consensus. Pour Marshall Wace, le taux de pénétration du "capla " sera aussi bien supérieur aux 40% attendu par le consensus. Il table sur 70%.

Le fonds a donc, depuis lors, joint l’acte à l’écrit en franchissant le seuil de 3% dans Ablynx.

Bron: https://www.lecho.be/dossier/biotechs/U ... os/9972543
Soppi liked last!

ture
Forum actieveling
Forum actieveling

Berichtdoor ture » 16 Jan 2018 12:43

Luke666 liked last!

a217445
Forum elite
Forum elite

Berichtdoor a217445 » 16 Jan 2018 14:08

pre-market -3,21% :oops:
zijn verzeker nog nie heel wakker

ture
Forum actieveling
Forum actieveling

Berichtdoor ture » 16 Jan 2018 14:13

a217445 schreef:pre-market -3,21% :oops:
zijn verzeker nog nie heel wakker

Niet panikeren maat, gewoon afwachten zou ik zeggen ;)

Rolling Stone 70
Forum actieveling
Forum actieveling

Berichtdoor Rolling Stone 70 » 16 Jan 2018 14:18

Heb 1500 stuks, vrijdag verkocht aan 37,0, via een aankooporder op 33.20 gezet. Zonet 33.24 bereikt. Als het lukt, is het toch een goeie 10% lagere aankoopprijs. Misschien zakt hij nog wat verder maar dan koop ik wel bij. Toch wel goed nieuws ivm Van Herck deze morgen.