Biocartis

Beleggen in aandelen beurs Brussel, BEL-20, lokale fondsen, etc.
Jojo
Premiummember
Premiummember

Biocartis

Berichtdoor Jojo » 01 Apr 2015 12:34

Biocartis gaat naar de beurs !

http://trends.knack.be/economie/bedrijv ... 46163.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Mr.goody liked last!
Gilead / Ageas / Genmab / ASMI / Sphere 3D Corp / GSK / CFEB / L Brands / Melexis / Umicore / Euronav / Nordex / Solvay / Grandvision / Biocartis / AXA / Befimmo / Ahold Delh / AB Inbev / TCON / ACIU

Minder reclame en meer functies?
Registreer binnen 1 minuut

Minder reclame en meer functies?
Registreer binnen 1 minuut

slc
Forum verkenner
Forum verkenner

Re: Biocartis

Berichtdoor slc » 01 Apr 2015 13:00

Wie gaan de begeleidende banken zijn??

wannesax
Premiummember
Premiummember

Berichtdoor wannesax » 01 Apr 2015 13:47

slc schreef:Wie gaan de begeleidende banken zijn??

KBC Securities NV zal optreden als Global Coordinator, KBC Securities NV, Kempen & Co N.V. en Petercam NV treden op als Joint Bookrunners.

http://www.vfb.be/Vfb/Media/Default/arc ... 0(1.4.2015" onclick="window.open(this.href);return false;).pdf
Wa bringet op te schuiflen ast piëird nie wil ziëken

jens_dev
Forum elite
Forum elite

Berichtdoor jens_dev » 01 Apr 2015 14:44

Langverwachte IPO. Ziet er echt wel een interessant bedrijf uit met mensen die weten waarmee ze bezig zijn. Wachten op de prospectus. Hopelijk is de prijsvork redelijk.
Never waste a good crisis

joachimds
Forum actieveling
Forum actieveling

Berichtdoor joachimds » 01 Apr 2015 18:02

Caveat Emptor.

1) Wie ligt te wachten op een snelle test voor kanker screening? Niemand. Of dat nu 1h, 1 dag of zelfs 1 week duurt, daar gaat het niet op aankomen.

2) Er is al 250M in gepompt, en ze hebben voorlopig enkel NRAS, KRAS, BRAF kitjes, al dan niet CE-IVD, RUO, of 'under development'. In die markt is er giga competitie. Goedkoop, snel, weinig hands on time. Ik denk niet dat er voor de NRAS/KRAS/BRAF heel veel markt aandeel is, tenzij ze heel goedkoop gaan.

En de VCs gaan toch ooit 250M terug willen hebben...

3) Alles wat cool is en waar tijd wel kritisch is (infecties zoals EBOLA etc), daar moeten ze nog aan beginnen.

De pricing zal toch deftig moeten zijn, maar gegeven dat ze al 250M opgehaald hebben en nog eens 65M extra willen ophalen, spreken we toch al van een valuering van minstens >300M, tenzij de VCs al een stuk willen afboeken, wat ik niet zie gebeuren. Alltogether zullen ze gaan voor een 500M valuering? Dit lijkt me echt wel veel te gek voor het product wat ze hebben.

Let's wait and see
TheArtist liked last!

USSENTERPRISE
Forum elite
Forum elite

Berichtdoor USSENTERPRISE » 01 Apr 2015 18:39

Als de waardering niet te absurd is (een beetje absurd mag), mee doen met de beursgang, een beetje op de hype mee surfen, de Fransen met hun belastingvoordeel laten kopen, met 7 à 10 % winst terug buiten wippen en er nooit meer naar omkijken.
Ik kijk er al naar uit.
zegermans liked last!

Jokke
Forum actieveling
Forum actieveling

Berichtdoor Jokke » 02 Apr 2015 11:36

joachimds schreef:Caveat Emptor.

1) Wie ligt te wachten op een snelle test voor kanker screening? Niemand. Of dat nu 1h, 1 dag of zelfs 1 week duurt, daar gaat het niet op aankomen.

2) Er is al 250M in gepompt, en ze hebben voorlopig enkel NRAS, KRAS, BRAF kitjes, al dan niet CE-IVD, RUO, of 'under development'. In die markt is er giga competitie. Goedkoop, snel, weinig hands on time. Ik denk niet dat er voor de NRAS/KRAS/BRAF heel veel markt aandeel is, tenzij ze heel goedkoop gaan.

En de VCs gaan toch ooit 250M terug willen hebben...

3) Alles wat cool is en waar tijd wel kritisch is (infecties zoals EBOLA etc), daar moeten ze nog aan beginnen.

De pricing zal toch deftig moeten zijn, maar gegeven dat ze al 250M opgehaald hebben en nog eens 65M extra willen ophalen, spreken we toch al van een valuering van minstens >300M, tenzij de VCs al een stuk willen afboeken, wat ik niet zie gebeuren. Alltogether zullen ze gaan voor een 500M valuering? Dit lijkt me echt wel veel te gek voor het product wat ze hebben.

Let's wait and see

Het vet gedrukte, daar stel ik mij vragen bij.
Mensen sterven nu omdat ze te laat de juiste therapie krijgen! Het gaat niet over 1 dag of 1 week, maar vaak nog langer.
Een van de bottlenecks is juist het trage verloop van bepaling van het type kanker.
(ander probleem is gewoon de traagheid algemeen in ziekenhuizen, wat een fundamenteel probleem is, maar zou ook opgelost moeten worden en dit toestel kan daar aan bijdragen).
Dat het niet bij alle kankers zo is, geef ik toe, maar dit kan toch een serieuze stap voorwaarts betekenen.

Verder onderschat jij (volgens mij) het potentieel van dit toestel gigantisch. Akkoord: voorlopig focussen ze vooral op de kanker, maar het potentieel is ongezien voor andere (bacteriële/virale) aandoeningen om te typeren.
Anderzijds: een grote afzetmarkt, Afrika/Azië is net ook niet bepaald de rijkste afzetmarkt.
Al zie ik hier wel een enorm potentieel in die, vooral, de klinische biologen gigantisch kan helpen.
MADNESS liked last!

StockInvestor
Forum newbie
Forum newbie

Berichtdoor StockInvestor » 02 Apr 2015 16:01

Ik zie toch ook enorm veel potentieel op langere termijn; verminderd kansen op contaminatie, is heel eenvoudig in gebruik en in latere fase zal ook de uniformiteit steeds belangrijker worden.

Ze plannen 4 à 5 nieuwe tests op jaarbasis hiervoor uit te brengen. Binnen een 3 -tal jaar betekent dit reeds een 15-tal tests, met maar 1 opleiding/training, maar 1 werkwijze, is imho een enorm voordeel tov andere testen.

De man erachter heeft met Virco-tibotec toch wel bewezen dat hij een succesvol verhaal kan uitbouwen.

Verder heeft het bedrijf al een verkopend product nu, iets wat je bij weinig andere biotechs vind. Ontwikkelingskosten zijn in de MDx branche ook een pak lager, hun mini-lab hebben ze nu uiteindelijk ontwikkelt, is bij mijn weten een uniek concept, of ben ik hierin mis Jokke ? De MDx markt is ook een enorme groeisector.

Ik zie het bedrijf in huidige fase ongeveer gelijk aan MDXH. Tuurlijk is er wel enorme concurrentie die nu ook begint op te duiken, maar zowel MDXH als Biocartis hebben enorm potentieel. Op langere termijn is volgens mijn inschatting de Biocartis-approach 1 van de serieuste potentiële koplopers.

Maar nu even de prospectus afwachten me dunkt.
IPO-reactie zal ook afhangen van algemeen beurssentiment.

In feb had je BOTHE & POXEL die net in de hype uitkwamen; Nu de laatste IPO's in Frankrijk in biotech recent waren dan verre van successen, kwam net uit in correctie in biotech.

Ik vermoed dat we in april serieuze kans op algemene correctie hebben, als die nog bezig is kan een IPO play ook mis uitpakken.

Maar ben benieuwd naar prijsvork en dus hun huidige waardering.

joachimds
Forum actieveling
Forum actieveling

Berichtdoor joachimds » 02 Apr 2015 18:23

Jokke schreef:
Het vet gedrukte, daar stel ik mij vragen bij.
Mensen sterven nu omdat ze te laat de juiste therapie krijgen! Het gaat niet over 1 dag of 1 week, maar vaak nog langer.
Een van de bottlenecks is juist het trage verloop van bepaling van het type kanker.
(ander probleem is gewoon de traagheid algemeen in ziekenhuizen, wat een fundamenteel probleem is, maar zou ook opgelost moeten worden en dit toestel kan daar aan bijdragen).
Dat het niet bij alle kankers zo is, geef ik toe, maar dit kan toch een serieuze stap voorwaarts betekenen.

Verder onderschat jij (volgens mij) het potentieel van dit toestel gigantisch. Akkoord: voorlopig focussen ze vooral op de kanker, maar het potentieel is ongezien voor andere (bacteriële/virale) aandoeningen om te typeren.
Anderzijds: een grote afzetmarkt, Afrika/Azië is net ook niet bepaald de rijkste afzetmarkt.
Al zie ik hier wel een enorm potentieel in die, vooral, de klinische biologen gigantisch kan helpen.

1) Welk product is er nu? BRAF, NRAS, KRAS. Tegenwoordig duren die screenings 2-3-4 weken, terwijl het theoretisch op 1-2 dagen kan met de huidige technologie. Moest het echt zo tijd kritisch zijn, zouden ze die 2-3 weken bottleneck al gereduceerd hebben.

Verder is moleculaire screening de laatste stap van een heel pathologisch/histologisch proces. Wederom zal het niet op die dag of dat uur extra aankomen. Ik zeg niet dat Idylla niet werkt voor kanker mutaties op te sporen. Er is gewoon geen added value van het zo snel te doen, terwijl dat hun selling point pretendeert te zijn.

Een tumor groeit niet op 1 dag of verandert niet op 1 dag, dus waarom zou je die op anderhalf uur willen screenen?

2) Ik onderschat het potentieel van het toestel zeker niet. Maar vergeet niet dat er al veel alternatieven zijn die ook heel snel en heel goedkoop zijn. Ook met machines van vendors waar je ready to use kits op kunt runnen, met CE-IVD markering. Kijk naar de testen van Illumina zelf, of Thermo Fisher, of Qiagen, of Luminex, of de kits van externe vendors op deze machines (zoals Multiplicom).

Het probleem is dat een diagnostische setting een bataljon aan testen aanbiedt. Vb BRCA screening, CFTR screening etc etc etc in service in vb een ziekenhuis. Die gaan heus niet de hele routine veranderen en daar een machine zetten om BRAF screenings te doen, en ondertussen al de andere screenings op andere blijven machines doen. Dan mogen ze elke 6 maand heel de boel opnieuw valideren en staan er daar binnen de kortste tijd allemaal verschillende machines wat continue (her)training van het personeel vereist, nieuwe ISO certificatie etc etc.

Misschien dat er hier en daar early adaptors gaan zijn die voor een specifieke doelstelling de machine gaan kopen, maar voorlopig zie ik niet in hoe je een grote markt kan penetreren met een machine wat geen of weinig testen heeft. En laten we niet vergeten dat het een gesloten platform is. Je kunt er geen externe testen op lopen, wat de bruikbaarheid serieus beperkt in vergelijking met vb een sequencer van Illumina of Thermo Fisher.

Dat ze in Afrika of Azie de machines in labo's willen plaatsten, dat kan ik best geloven. Daar is nog niet veel diagnostiek. Maar actionable somatische kanker mutaties? Die fancy chemo die afhangt van de genetische status is daar onbetaalbaar. Wederom, voor infectieziektes zie ik een markt in Azie/Afrika, maar dan heb je wel testen nodig. Vb snelle screening malaria, of ebola, of TBC. Maar dat is er allemaal nog niet. En wederom, daar zijn goeie serologische/histologische/qPCR testen voor.

3) Niet vergeten dat ze al bijna 10 jaar bezig zijn. Alles waar ze gigantisch lang mee bezig geweest zijn, is spin-out naar mycartis.

Is biocartis aan 50M een goeie deal, waarschijnlijk wel. Is biocartis aan 500M een goeie deal, nee.

piddybull
Forum actieveling
Forum actieveling

Berichtdoor piddybull » 13 Apr 2015 10:54

Bron : de Standaard pg 22

Vanavond wordt de prijsvork vastgelegd waartegen Biocartis naar Euronext Brussel gaat !!
Start aandelenverkoop woensdag...
In portefeuille : Galapagos 100 %