Econocom

Beleggen in aandelen beurs Brussel, BEL 20, lokale fondsen, etc.
Plaats reactie
Ernesto
Forum verkenner
Forum verkenner

Re: Econocom

Berichtdoor Ernesto » 11 Dec 2017 18:33

nemo
Forum gebruiker
Forum gebruiker

Berichtdoor nemo » 11 Dec 2017 18:39

Kijk uit naar de resultaten van het laatste kwartaal, ofwel naar de 7 en meer ofwel naar af. Heb rond en onder de 6 wel opgebouwd.

DBuffel
Forum verkenner
Forum verkenner

Berichtdoor DBuffel » 12 Dec 2017 10:24

Kunnen we eindelijk een eindejaarsrally inzetten naar de 6.70 opnieuw? :P
Het teken dat ze eigen aandelen opnieuw inkopen is alvast positief. Dit is omdat ze verwachten dat de koers in de toekomst veel hoger zal staan en profiteren nu van de lage koers!
Weet iemand of de uitgestelde Q2 contracten allemaal in Q3 waren verwerkt? Of kwam nog een deel achter in Q4 ook?

BertVW
Forum gebruiker
Forum gebruiker

Berichtdoor BertVW » 12 Dec 2017 10:38

Eigen aandelen kopen kan toch ook betekenen dat ze de koers willen ondersteunen, om een koersval tegen te houden?
AvH, Econocom Group, GBL, AB Inbev

DBuffel
Forum verkenner
Forum verkenner

Berichtdoor DBuffel » 12 Dec 2017 10:43

BertVW schreef:Eigen aandelen kopen kan toch ook betekenen dat ze de koers willen ondersteunen, om een koersval tegen te houden?

Klopt, maar denk niet dat ze die dan nu zouden kopen. Daarmee zouden ze de koers omhoog pushen en nieuwe aandeelhouders laten instappen, om dan met slechte cijfers te komen en de boel weer ineen te laten zakken? Dan zullen ze zeker last krijgen van slechtgezinde aandeelhouders.

Wimpie85
Forum actieveling
Forum actieveling

Berichtdoor Wimpie85 » 12 Dec 2017 10:45

BertVW schreef:Eigen aandelen kopen kan toch ook betekenen dat ze de koers willen ondersteunen, om een koersval tegen te houden?

Is de koers al niet genoeg teruggevallen dan?

Econocom koopt al jaren eigen aandelen in.

DBuffel
Forum verkenner
Forum verkenner

Berichtdoor DBuffel » 12 Dec 2017 11:07

Wimpie85 schreef:

Koers was inderdaad al sterk terug gevallen! En zonder reden als je het mij vraagt. Ze presenteerden sterke cijfers in Q3. Bij de Q2 cijfers kon ik nog deels begrijpen.
Nuja, we zien wel wat Q4 geeft. Heb vaak getwijfeld om verlies te pakken. Maar ik zie momenteel geen andere aandelen waarop ik een beter rendement kan maken!

Wilshare
Forum gebruiker
Forum gebruiker

Berichtdoor Wilshare » 12 Dec 2017 11:17

DBuffel schreef:
Wimpie85 schreef:

Koers was inderdaad al sterk terug gevallen! En zonder reden als je het mij vraagt. Ze presenteerden sterke cijfers in Q3. Bij de Q2 cijfers kon ik nog deels begrijpen.
Nuja, we zien wel wat Q4 geeft. Heb vaak getwijfeld om verlies te pakken. Maar ik zie momenteel geen andere aandelen waarop ik een beter rendement kan maken!

Heel verstandige praat. Het zal je geen windeieren leggen, let op mijn woorden. Zolang mijn kiekens maar eieren leggen ☺
Geef je plantjes de tijd om te groeien en je krijgt een mooie moestuin.
No Wilshare/No glory

wannesax
Premiummember
Premiummember

Berichtdoor wannesax » 12 Dec 2017 15:00

Dat Econocom zijn inkoopprogramma van 'eigen aandelen' verderzet aan deze bodemprijzen is
uiteraard een goede zaak.
https://d3q1nuq2h4hpaf.cloudfront.net/o ... _12_11.pdf

Op 5 december werd hier uit ''De Tijd' geciteerd dat ze dit doen om de liquiditeit te verzekeren, voor de uitoefening van aandelenopties voor het personeel, of voor andere doeleinden.

"De liquiditeit verzekeren, met een gemiddeld dagvolume van 200 à 300.000 stuks per dag op
245 miljoen uitgegeven effecten? Don't think so."
"Andere doeleinden? Whatever!"

De enige, echte reden is het aanwerven (lees 'lokken') en opleiden van ICT-personeel. Momenteel zijn
één op de vier ICT-vacatures knelpuntvacatures.
https://www.hln.be/geld/vacature/ict-se ... ~a743e3b3/

En hoe kan je toppersoneel beter over de streep trekken dan met het aanbieden van aanlokkelijke
toekomstperspectieven, met name een uitmuntend salaris en super extralegale voordelen zoals, jawel, warrants of
aandelenopties.

Op 22 mei jl. werd reeds medegedeeld in een PB dat 2 miljoen nieuwe aandelenopties werden uitgegeven
ten bate van de meest gemotiveerde medewerkers.
Deze uitgifte bracht uiteraard een kleine verwatering teweeg maar volgens hetzelfde PB zou deze
verwatering ruimschoots gecompenseerd worden door de vernietiging van 6 miljoen 'eigen aandelen'
op het einde van deze maand.

Zolang het evenwicht op de balans bewaard wordt, is het voor mij OK en maakt het overigens deel uit
van het nieuw strategisch plan "E for Excellence".

Maar zoals je kan zien op de presentatie van 3 oktober (pagina 34 en 35) verwachten ze bij de groep ook
de gebruikelijke 'headwinds' bij de aanvang van deze mutatie, zowel voor wat de betreft de omzet als voor de
de operationele winstprognoses.
https://d3q1nuq2h4hpaf.cloudfront.net/p ... vprint.pdf

Het wordt dus afwachten tot de definitieve jaarcijfers van 24/1 alvorens de richting van de koers bepaald wordt.

Halen we de voor 2017 beoogde bedrijfswinst van 10% (dé trigger wat mij betreft) zal het kot 2x te klein zijn,
nl. een koersverhoging op het nieuws en een tweede na de verhoging van het advies en koersdoel van een
viertal beurshuizen die tot op heden met veel twijfels zitten.

Maar nogmaals, voor mij persoonlijk geldt de LT-strategie.
En op dat gebied heeft Econocom mij nog nooit ontgoocheld, zelfs niet na de winstwaarschuwing van 2014
waar ik ben blijven geloven in het bedrijf en er zelfs als winnaar ben uitgekomen na aankoop van aandelen
met een discount van meer dan 30%.

Succes aan alle believers !
nemo liked last!

nemo
Forum gebruiker
Forum gebruiker

Berichtdoor nemo » 12 Dec 2017 18:05

LT-beleggen is niet altijd winstgevend: kijk maar naar gemalto. Soms is het echt wel beter om op korte of middellange termijn winst te nemen. Tenslotte zit iedereen toch op de beurs om winst te maken, daarom vind ik het nogal denigrerend om beleggers te veroordelen die hun aandelen niet voor de lange termijn vasthouden. De wereld verandert veel sneller dan vroeger. Zo ook de economische realiteit.
Mannie liked last!