Speculatietaks

Beleggen in aandelen beurs Brussel, BEL 20, lokale fondsen, etc.
Plaats reactie
Fizmo
Forum actieveling
Forum actieveling

Re: Speculatietaks

Berichtdoor Fizmo » 23 Jul 2015 13:30

Luke666 schreef:Voor mij is het gedaan met de beurs.. had alles al verkocht.. nog paar posities die ik nog opvolg.. Waarom mij geld vastzetten, als ik er niet mee mag doen binnen 6 maand? Komt er goed nieuws,dan kun je eigenlijk nie verkopen, zonder boete.. pffff wat een apenland.. Als ik later de kans heb, is het maken dat ik hier weg ben!!

Dat is ook maar een kromme redenering. Precies alsof je je aankopen zal laten afhangen van een speculatiebelasting. Als je bv. op +50% staat moet je gewoon verkopen, belasting of niet. Waarom zou je (6maanden) wachten en riskeren dat je winst wegvloeit naar 10%? Op die manier zou je veel meer verliezen. En als je niet belegt kun je helemaal niets verdienen. Minwaarden worden trouwens in rekening gebracht dus ik zie niet in waarom iemand zou stoppen met beleggen.

Trouwens, interview met maus: http://www.standaard.be/cnt/dmf20150723_01787743" onclick="window.open(this.href);return false;

Maus is teleurgesteld door de aanpak van grote vermogens. ‘Daar is men in een politieke impasse geraakt. Die speculatietaks op aandelen zal geen impact hebben, die kan zo eenvoudig omzeild worden. En die stijging van de roerende voorheffing is vrij marginaal.

Het is afwachten natuurlijk maar ik het is inderdaad mogelijk dat die speculatiebelasting te omzeilen valt. En zelfs dan nog zal mij dat niet beletten om te beleggen hoor. Misschien wel meer op 6 maanden of meer beleggen ipv KT alsook mss via De Giro om minder transactiekosten te betalen.

zwartkater
Forum actieveling
Forum actieveling

Berichtdoor zwartkater » 23 Jul 2015 13:32

Beste is geen sparcentjes hebben (of willen) en aan het ocmw gaan....daar is nu eens alles gratis en je oude dag is ook verzekerd in de service flat....
dus geen beurs meer en geen stressmomenten als de beurs bloed...

Arme werkende mens hier in ons apeland :oops: :evil:
Berlin liked last!

jens_dev
Forum elite
Forum elite

Berichtdoor jens_dev » 23 Jul 2015 13:34

Veel verontwaardigde reacties over een symbolische scheet in een fles. Het is net het linkse CD&V dat verloren heeft in dit akkoord. De opbrengst van de speculatietaks wordt geschat op 28 miljoen €. Dat is verwaarloosbaar. Iedereen die hierdoor de beurs opgeeft begrijpt de dingen toch niet helemaal (:
Never waste a good crisis

Itsjustme
Forum actieveling
Forum actieveling

Berichtdoor Itsjustme » 23 Jul 2015 13:37

jens_dev schreef:Veel verontwaardigde reacties over een symbolische scheet in een fles. Het is net het linkse CD&V dat verloren heeft in dit akkoord. De opbrengst van de speculatietaks wordt geschat op 28 miljoen €. Dat is verwaarloosbaar. Iedereen die hierdoor de beurs opgeeft begrijpt de dingen toch niet helemaal (:

cd&v, die draaikonten weten van miserie ook niet meer waar ze het zoeken moeten.
Het enige dossier waar ik ze over wil horen (Arco) wordt doodgezwegen. Tsjeven, bah...

MADNESS
Premiummember
Premiummember

Berichtdoor MADNESS » 23 Jul 2015 13:39

Misschien wel een vieze scheet in een fles (met stopsel erop na de daad uiteraard), maar wie gaat het zien zitten om daar nog een pak papierwerk aan te spenderen? Indien de afhandeling van de taks te ingewikkeld is zullen sowieso velen afhaken.
Buy or sell, short or long? One thing is sure, a trader must be strong!

Freddy
Forum veteraan
Forum veteraan

Berichtdoor Freddy » 23 Jul 2015 13:45

MADNESS schreef:Misschien wel een vieze scheet in een fles (met stopsel erop na de daad uiteraard), maar wie gaat het zien zitten om daar nog een pak papierwerk aan te spenderen? Indien de afhandeling van de taks te ingewikkeld is zullen sowieso velen afhaken.

Ik kan me niet anders inbeelden dan dat de (Belgische) banken/brokers dat wel voor hun klanten zullen doen. de simpelste oplossing is dat de banken op basis van de regeling een algoritme maken waarbij alles automatisch wordt berekend en afgehouden. dat is ook de beste manier voor de Belgische overheid om ervoor te zorgen dat wat verschuldigd is ook braafjes in de schatkist terecht komt
MADNESS liked last!

MADNESS
Premiummember
Premiummember

Berichtdoor MADNESS » 23 Jul 2015 13:48

Freddy schreef:
MADNESS schreef:Misschien wel een vieze scheet in een fles (met stopsel erop na de daad uiteraard), maar wie gaat het zien zitten om daar nog een pak papierwerk aan te spenderen? Indien de afhandeling van de taks te ingewikkeld is zullen sowieso velen afhaken.

Ik kan me niet anders inbeelden dan dat de (Belgische) banken/brokers dat wel voor hun klanten zullen doen. de simpelste oplossing is dat de banken op basis van de regeling een algoritme maken waarbij alles automatisch wordt berekend en afgehouden. dat is ook de beste manier voor de Belgische overheid om ervoor te zorgen dat wat verschuldigd is ook braafjes in de schatkist terecht komt

Ik hoop het met u, Freddy, maar vereenvoudiging is niet de sterkste kant van de politici... :roll:
Buy or sell, short or long? One thing is sure, a trader must be strong!

Berlin
Forum actieveling
Forum actieveling

Berichtdoor Berlin » 23 Jul 2015 14:06

Freddy schreef:

En wie gaat dien arme bankier zijn uren betalen?
Voor niet gaat de zon op.

Het is nu al te veel als ge geld aan het lokket wil afhalen.

Wat een gedoe, en wat met een stock als arcelor, jaren in portfolio, tussentijd wat BIJkopen en BIJverkopen, welke aandelen gaat men verrekenen, volgens FIFO lol.
Ik krijg al koppijn :evil:

charel01
Premiummember
Premiummember

Berichtdoor charel01 » 23 Jul 2015 14:45

"Ook op de 'speculatietaks', die de verkoop van aandelen binnen de zes maanden belast, kwamen de excellenties nog kort terug. Het werd duidelijk dat ook de minwaarden, of de verliezen die men boekt, in rekening zullen mogen gebracht worden bij de 'speculatietaks'. " :o
Volledig artikel, topic Meerwaardebelasting.
Aandelenport: Geen zaken mee. Ik meld geen aan- en verkopen meer. Men vindt het toch altijd nodig om commentaar te leveren.

wimvd
Premiummember
Premiummember

Berichtdoor wimvd » 23 Jul 2015 14:52

charel01 schreef:"Ook op de 'speculatietaks', die de verkoop van aandelen binnen de zes maanden belast, kwamen de excellenties nog kort terug. Het werd duidelijk dat ook de minwaarden, of de verliezen die men boekt, in rekening zullen mogen gebracht worden bij de 'speculatietaks'. " :o
Volledig artikel, topic Meerwaardebelasting.

Ai, dat gaat de schatkist dus geen 28 miljoen euro opbrengen, maar gaat hen 28 miljoen kosten!! (uit studies blijkt dat de meeste particulieren geld verliezen op de beurs dan winnen, want niet iedereen zit op beursig uiteraard)

Hi-la-risch!
zwartkater liked last!
In port: Shell (€17,95), Befimmo (€51,5), Diana Shipping (3,05 USD), Ageas (€26,32), Proximus (€25,5), Euronav (€3,87), Intervest (€22,32), QfG (€8,26)
Cut your losses and let your winners run