Mithra

Beleggen in aandelen beurs Brussel, BEL 20, lokale fondsen, etc.
Plaats reactie
Hanky
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 521

Re: Mithra

Berichtdoor Hanky » 15 Apr 2018 12:21

Gisteren dag van de belegger van KBC in Gent.

Normaal ging Ablynx komen spreken maar gezien ze binnenkort van de beurs verdwijnen, zijn ze op zoek gegaan naar een vervanger... Mithra! Sofie Van Gijsel kwam hier wat uitleg geven (geen onaardige dame ;-) ).

Van zodra ik de pp-presentatie toegestuurd krijg van de organisator zal ik hem hier posten.
Niks nieuws verteld dat we nog niet wisten.
Kwam er op neer dat ze heel binnekort de uitslag verwachten van Donesta.
J_2000 liked last!
ABInbev, Ageas, ArgenX, Bekaert, Galapagos, Mithra, Sioen

Lama Daila
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 776

Berichtdoor Lama Daila » 15 Apr 2018 12:35

fetser schreef:
Hoebeet schreef:Holy Smoke!

Ik denk nu wel dat we over meer dan 10 % marktaandeel spreken hoor. 50 miljoen gedistilleerd uit 233 Mil komt wat overeen met 20 25 % wat me ook best haalbaar lijkt maar blijft een mooie deal we zitten al aan ruw 100 Mil jaarlijkse deals zonder Europa en vs

Ik heb vandaag niet zo veel tijd om uitgebreid verder in te gaan over de interpretatie van deze deal, maar ik denk toch dat het wel heel duidelijk is dat het hier niet gaat over 50 miljoen inkomsten voor Mithra per jaar.
Lees best nog eens goed de eerste zin uit het persbericht:
“Mithra eligible for upfront milestones, recurring revenues and further sales-related payments, for a potential total deal value of at least EUR 50 million”
Milestones zijn mijlpalen die normaal altijd “upfront” betaald worden vanaf een bepaalde mijlpaal behaald is en dus meestal nog voordat er 1 produkt verkocht is. Typische mijlpalen zijn bedragen bij definitieve “signing” van het contract en bijvoorbeeld bij het behalen van de goedkeuring om het produkt op de markt te brengen (in Canada). Dus als alles goed gaat krijgt Mithra die 15 miljoen nog voordat er enige produktie is. Tenzij er natuurlijk ook mijlpalen zijn afgesproken over het behalen van een bepaalde hoeveelheid verkoop. We kennen die mijlpalen dus niet, maar ik denk dat we er wel degelijk van mogen uitgaan dat milestones per definitie eenmalig zullen zijn.
Verder staat er ook duidelijk “potential total deal value”, want volgens mij duidelijk betekent dat het gaat over de totale inkomsten over de totale duurtijd van de deal. We weten niet hoe lang die zal duren, maar vorige Estelle-deals waren steeds over 20 jaar. Dus die 35 miljoen total deal value moet je nog delen over het aantal jaren van de deal om de (gemiddelde) inkomsten per jaar te kennen.
Die 10% marktaandeel was ook maar een veronderstelling die ik gemaakt had, dus gelieve dit als een veronderstelling te houden en niet als een uitgangspunt. Niemand weet uiteraard wat de realiteit zal zijn. Mithra ook niet. Daarom schrijven ze ook “Based on market assumptions and Mithra’s forecasts, the agreement could achieve revenues of at least EUR 50 million for Mithra.”
Ik denk (opnieuw een veronderstelling dus) dat Mithra er voorlopig van uit gaat dat ze elke jaar die “minimum annual quantities (MAQ)” gaan halen en op die basis die 35 miljoen kunnen innen. Die “at least” zou dan kunnen slaan op “and further sales-related payments”, die volgens mij (opnieuw veronderstelling) zouden kunnen gaan over extra inkomsten als de verkoop boven “maximum annual quantities” gaat. In dat geval zou Mithra dus nog meer dan 50 miljoen kunnen innen. Bij de deal met Libbs voor Brazilië stond dat bij sales boven een bepaald niveau Mithra 40% royalties zal krijgen.
Verder denk ik (opnieuw veronderstelling) dat die 35 miljoen inkomsten nog steeds “bruto” inkomsten of omzet zal zijn voor Mithra en dus niet “pure winst”, omdat Mithra in zijn CDMO ook de produktie gaat doen voor Searchlight en dat ze daarvoor ook nog kosten moeten maken (personeel, produktieproces, ...) en ook nog eens de grondstoffen (API, Estetrol dus) zal moeten aankopen, want dat besteden ze dus uit.
Ik vind het goed dat we op dit forum er dieper op ingaan, want iedereen (ik ook) maakt denkfouten of interpreteert het iets anders. Dus graag reacties als mijn interpretaties en veronderstellingen fouten bevatten. Dat de produktie een waarde kan hebben van 233% op de verkoop lijkt me echt onmogelijk. Searchlight zal vermoedelijk snel failliet zijn en er zal mogelijk wel “heilige rook” uit de schoorsteen van de CDMO komen.

Lama Daila
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 776

Berichtdoor Lama Daila » 15 Apr 2018 12:59

Hanky schreef:Gisteren dag van de belegger van KBC in Gent.

Normaal ging Ablynx komen spreken maar gezien ze binnenkort van de beurs verdwijnen, zijn ze op zoek gegaan naar een vervanger... Mithra! Sofie Van Gijsel kwam hier wat uitleg geven (geen onaardige dame ;-) ).

Van zodra ik de pp-presentatie toegestuurd krijg van de organisator zal ik hem hier posten.

“Heel binnenkort” kan moeilijk anders zijn dan “komende week”, zeker gezien end Q1/begin Q2 toch ook wel ver achter de rug is

Gentse strop
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 112

Berichtdoor Gentse strop » 15 Apr 2018 13:41

Mocht ik hen zijn en de resultaten zijn goed, waarom geen Nasdaq...? ik blijf het vreemd vinden dat ze niet meer in de picture willen staan?

Stany
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 40

Berichtdoor Stany » 15 Apr 2018 13:59

Gentse strop schreef:Mocht ik hen zijn en de resultaten zijn goed, waarom geen Nasdaq...? ik blijf het vreemd vinden dat ze niet meer in de picture willen staan?

Waarom, meer aandelen in omloop(verwatering) en voor de naambekendheid zullen ze het ook niet moeten doen als de resultaten goed zijn zal het nieuws zich wel vanzelf verspreiden, trouwens zullen door ander pharmaceuticals al wel in het oog gehouden worden.

fetser
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 8

Berichtdoor fetser » 15 Apr 2018 14:07

Lama Daila schreef:

“Heel binnenkort” kan moeilijk anders zijn dan “komende week”, zeker gezien end Q1/begin Q2 toch ook wel ver achter de rug is

Maar waarom dan 50 miljoen distilleren uit een jaarlijks omzet cijfer ik twijfel ook steeds als ik het persbericht lees maar elke keer lees ik die regel jaarlijkse markt van 233 milj waaruit 50milj gedistilleerd voor mithra

Hoebeet
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 228

Berichtdoor Hoebeet » 15 Apr 2018 14:38

Wanneer de deal 50M per jaar waard zou zijn - wat dus niet zo is - zou je bij 36M aandelen met een K/W van 14
een koers krijgen van: 50 / 36 x 14 = 19,45. Alléén o.b.v. deze Canada-deal. Helaas dus.

Ik zou al blij zijn wanneer héél Estelle binnen niet al te lange tijd 50M per jaar zou opleveren.
Dan nog een soortgelijk bedrag voor Donesta en wat gekruimel voor de rest van 't spul en de 50,- per aandeel
komt binnen handbereik.

Om te beginnen.

Marcos
Forum newbie
Forum newbie
waarderingen: 2

Berichtdoor Marcos » 15 Apr 2018 17:50

Inderdaad binnen de 1 aan 2 weken is er gisteren bevestigd

Hoebeet
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 228

Berichtdoor Hoebeet » 15 Apr 2018 18:33

Nou, wanneer ze eind Januari nog zeggen: "'t wordt eind Maart", en het zou dan eind April worden; dan ben ik eens benieuwd hoeveel máánden we voor de Estelle-data mogen bijtellen. :cry:

jack.
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 38

Berichtdoor jack. » 16 Apr 2018 07:40

fetser schreef:
Lama Daila schreef:

Maar waarom dan 50 miljoen distilleren uit een jaarlijks omzet cijfer ik twijfel ook steeds als ik het persbericht lees maar elke keer lees ik die regel jaarlijkse markt van 233 milj waaruit 50milj gedistilleerd voor mithra

50 milj omzet per jaar en daar de winst van ?