Mithra

Beleggen in aandelen beurs Brussel, BEL 20, lokale fondsen, etc.
Plaats reactie
fetser
Forum verkenner
Forum verkenner

Re: Mithra

Berichtdoor fetser » 03 Feb 2018 14:49

Bij goede resultaten kan een miljarden markt aangeboord worden. Maar wat zou een potentiële marktpenetratie zijn 40%? Dan zijn er oneindige koersdoelen mogelijk of maar is dit realistisch.

fetser
Forum verkenner
Forum verkenner

Berichtdoor fetser » 04 Feb 2018 12:22

Ik ga hier is iets posten kan iemand mij zeggen of ik iets over het hoofd zie.
Stel we krijgen goede resultaten donesta en Estelle.
Coucke goud de teugels in handen en blijft mitra voor zichzelf houden. Wel haalt hij 100 000 000 op aan 15€ ( een 7.000.000 aandelen brengt ons op om en bij 40.000.000) .
Donesta en Estelle samen een potentiële markt van om. En bij 35 miljard tegen 2025.
Laat ons zeggen een marktpenetratie van 30% geen idee of dit realistisch is. Geeft een omzet van 10 miljard.
Ben ik nu gej of bekom ik koersdoelen van boven 200€ :geek: :lol:
Neemt niet weg dat ik ervan overtuigd ben dat we zo lang niet zelfstandig gaan kunnen blijven.

14-11-2014
Forum actieveling
Forum actieveling

Berichtdoor 14-11-2014 » 04 Feb 2018 13:08

Zo te zien is het u gelukt om alle wel-genoemde tegenvallers mee te laten vallen, en om de genoemde meevallers niet tegen te laten vallen. Dan kan het op papier inderdaad hard gaan, dankzij allerlei vermenigvuldigingen. Koekie en u zouden mogelijk nóg hoger kunnen uitkomen door de 100 miljoen euro te lenen. En door 35 miljard euro nog te verhogen met meerjarige inflatiecorrecties, met groei van de wereldbevolking, en met exponentiële groei van ontwikkelingslanden zoals India.

fetser
Forum verkenner
Forum verkenner

Berichtdoor fetser » 04 Feb 2018 13:17

14-11-2014 schreef:

Zo te zien is het u gelukt om alle wel-genoemde tegenvallers mee te laten vallen, en om de genoemde meevallers niet tegen te laten vallen. Dan kan het op papier inderdaad hard gaan, dankzij allerlei vermenigvuldigingen. Koekie en u zouden mogelijk nóg hoger kunnen uitkomen door de 100 miljoen euro te lenen. En door 35 miljard euro nog te verhogen met meerjarige inflatiecorrecties, met groei van de wereldbevolking, en met exponentiële groei van ontwikkelingslanden zoals India.

Tuurlijk is dit in de meest positieve situatie maar Estelle ziet er goed uit donesta maakt ook wel kans. Ik maak me meer zorgen over de marktpenetratie want zit de markt hier op te wachten

fetser
Forum verkenner
Forum verkenner

Berichtdoor fetser » 04 Feb 2018 13:28

Bij Estelle alleen kom ik nog boven 100€ en het was eerder een vraag of dit een realistische berekening was of niet? :)

Hoebeet
Forum actieveling
Forum actieveling

Berichtdoor Hoebeet » 04 Feb 2018 14:10

Ik zou me kunnen voorstellen, dat het zittende bestuur "hun kindje" niét wil loslaten. In dat geval zou het nog kunnen, dat een partner zich gróót inkoopt.

In hoeverre dat voor een partner aantrekkelijker is dan de "gebruikelijke" upfront - MSP"s - royalties kan ik niet overzien.

fetser
Forum verkenner
Forum verkenner

Berichtdoor fetser » 04 Feb 2018 14:56

Hoebeet schreef:Ik zou me kunnen voorstellen, dat het zittende bestuur "hun kindje" niét wil loslaten. In dat geval zou het nog kunnen, dat een partner zich gróót inkoopt.

In hoeverre dat voor een partner aantrekkelijker is dan de "gebruikelijke" upfront - MSP"s - royalties kan ik niet overzien.

Enig idee of men berekening kan kloppen hoebeet :lol:
Zou idd kunnen kloppen
Wat denk je hiervan goeie donesta data en grote pharma speler koopt in met plaatsing van nieuwe aandelen. ;-)

micado
Forum actieveling
Forum actieveling

Berichtdoor micado » 04 Feb 2018 15:18

fetser schreef:
Hoebeet schreef:Ik zou me kunnen voorstellen, dat het zittende bestuur "hun kindje" niét wil loslaten. In dat geval zou het nog kunnen, dat een partner zich gróót inkoopt.

Zou idd kunnen kloppen
Wat denk je hiervan goeie donesta data en grote pharma speler koopt in met plaatsing van nieuwe aandelen. ;-)

Hoe ik het inschat bij Mithra.... gewoon gevaarlijke aandeelhouders.

Als ze beginnen winst te maken halen ze het van de beurs en de kleine belegger kan gewoon de boom in, tis juist he Coucke :D

fetser
Forum verkenner
Forum verkenner

Berichtdoor fetser » 04 Feb 2018 15:38

micado schreef:
fetser schreef:

Zou idd kunnen kloppen

Hoe ik het inschat bij Mithra.... gewoon gevaarlijke aandeelhouders.

Als ze beginnen winst te maken halen ze het van de beurs en de kleine belegger kan gewoon de boom in, tis juist he Coucke :D

Zie ik ook gebeuren maar neemt niet weg dat ze premie zullen moeten betalen en m.i gaan ze nog geld moeten ophalen voor ze winst gaan maken dus gaat hun deel ook nog wat verwateren of ze moeten zelf bijkopen.maar dan gaan ze boven 75% en gaan ze een bod moeten doen of niet

vlaanderenwest
Forum verkenner
Forum verkenner

Berichtdoor vlaanderenwest » 04 Feb 2018 16:52

Dit klinkt allemaal wel mooi winst hier en een premie daar... maar wat als het fout gaat.
ik schat de kans op slagen voor Donesta op 50%
Ik wil hier nu ook niet de pessimist zijn, maar ik ben wel van het principe bloemen aan de meet.