Mithra

Beleggen in aandelen beurs Brussel, BEL 20, lokale fondsen, etc.
Plaats reactie
Lama Daila
Forum actieveling
Forum actieveling

Re: Mithra

Berichtdoor Lama Daila » 05 Jan 2018 20:28

Soppi schreef:Heeft iemand van jullie zicht op de som-der-delen waardering van Mithra?

Voor Ablynx heb ik dat in het verleden regelmatig gezien (kbcsecurities) maar nog niet voor Mithra...

Iemand die hier zicht op heeft?

Hier de Sum-of-The-Parts van KBCS van koersdoel van 15,5:
E3A2A37B-6F1B-4C9D-9839-B1A8683AEEA6.png
U kunt de afbeeldingen in deze bijlage niet bekijken, registreer hier en bekijk de bijlage.
enzo73 liked last!

Lama Daila
Forum actieveling
Forum actieveling

Berichtdoor Lama Daila » 05 Jan 2018 20:33

Hier de korte nota van KBCS over Mithra tijdens de Healthcare Conference in september:

87CA6732-8B15-430F-BF35-ED70FBFBF133.png
U kunt de afbeeldingen in deze bijlage niet bekijken, registreer hier en bekijk de bijlage.
Warrant liked last!

Soppi
Forum gebruiker
Forum gebruiker

Berichtdoor Soppi » 05 Jan 2018 22:27

thanks Lama Daila voor de SOTP analyse (som de delen)!

ik was ondertussen zelf ook mijn archieven aan het opsnorren.... en vond zojuist een document terug van eind deze zomer met dezelfde verdeling:

Project Net present value (€ m) € per share
Donesta® € 173 € 5,1
Estelle® € 204 € 6,0
Tibelia® € 72 € 2,1
Zoreline® € 4 € 0,1
Myring™ € 126 € 3,7
Current business € 9 € 0,3
Net cash € 52 € 1,5
CDMO facility -€ 109 -€ 3,2
TOTAL € 531 € 15,5

zie zeer gedetailleerd document in bijlage....

soppi
enzo73 liked last!

Soppi
Forum gebruiker
Forum gebruiker

Berichtdoor Soppi » 05 Jan 2018 22:29

in bijlage Company Note van KBC securities van eind vorige zomer met details ivm som der delen analyse....
...
mmhh...blijkbaar kan ik geen PDF file toevoegen als bijlage....iemand weet hoe dat moet ?

soppi

Soppi
Forum gebruiker
Forum gebruiker

Berichtdoor Soppi » 06 Jan 2018 18:38

Soppi schreef:in bijlage Company Note van KBC securities van eind vorige zomer met details ivm som der delen analyse....
...
mmhh...blijkbaar kan ik geen PDF file toevoegen als bijlage....iemand weet hoe dat moet ?

soppi

Heb de beheerder van Beursig gecontacteerd, en we kunnen blijkbaar momenteel enkel afbeeldingen toevoegen...en geen PDF bestanden...maar ze gaan onderzoeken of dit in de nabije toekomst mogelijk kan gemaakt worden ...

QuentinB
Forum newbie
Forum newbie

Berichtdoor QuentinB » 11 Jan 2018 21:51

Dag allemaal! Ik ben vrij nieuw op de beurs, ik ben juist in oktober 2017 begonnen met een paar Ablynxen te kopen en overweeg nu om mijn portfolio wat uit te breiden door in Mithra te beleggen. Bij het analyseren van enkele daggrafieken van Mithra merk ik dat deze vaak ongewone vormen aannemen (met o.a. lange periodes waarbij dat de koers constant blijft, regelmatige opwaartse en neerwaartse pieken...). Heeft hier iemand een idee aan wat dat dit te wijten zou zijn?

Alvast bedankt voor jullie antwoord!

26853144_1782785988432445_255164884_o.jpg

Soppi
Forum gebruiker
Forum gebruiker

Berichtdoor Soppi » 11 Jan 2018 23:50

@ QuentinB

een van de belangrijkste redenen voor het "grillig" verloop van de daggrafiek is waarschijnlijk te wijten aan het beperkte volume dat gemiddeld verhandeld wordt per dag ...
zo'n 25.000 stuks per dag gemiddeld....dus maar voor zo'n 250.000 euro ....wat niet echt veel is ....waardoor er sterkere koersbewegingen kunnen zijn bij aankopen/verkopen....

ik zie hierin ook echter een groot voordeel : binnenkort fase2 resultaten van Donesta verwacht (voor einde Q1) ....als deze goed zijn , verwacht ik een serieuze opwaartse koersbeweging (mede door het beperkte volume)....
waarschijnlijkheids % tot successvolle lancering zal verhoogd worden , waardoor de waardering van Donesta in het som-der-delen waarderingsmodel (momenteel zo'n 5 euro) kan oplopen tot 8 a 10 euro naar mijn mening....

hierdoor zou de koers van Mithra wel eens naar 14 a 15 euro kunnen oplopen!
:shock:
Lama Daila liked last!

Soppi
Forum gebruiker
Forum gebruiker

Berichtdoor Soppi » 12 Jan 2018 20:24

Ik citeer hieronder een paragraaf van de post (persartikel) gedaan door Ollebolleke op het Ablynx forum eerder vandaag :

* Mithra PharmaceuticalsMithra heeft dit jaar misschien nog het grootste opwaartse potentieel. Veel zal afhangen van de fase II-studieresultaten met donesta, een middel tegen opvliegers in de menopauze. Die resultaten worden in maart of april verwacht. In het derde kwartaal krijgen we de resultaten van het Europese deel van de fase III-studie met het anticonceptiemiddel estelle. Goede resultaten in minstens een van beide studies effenen het pad naar aantrekkelijke partnerschappen in de kernmarkten Europa en de VS, en een (mogelijk fors) hogere aandelenkoers.
Bron: viewtopic.php?f=4&t=287&start=18410
ik denk dit klopt....aandeel met grootste stijgingspotentieel indien goede resultaten in maart/april (ik schat zo'n 35% op korte periode)

Ik heb het geluk gehad (of nee...het was pure beleggerskennis) om zo'n 500 ABLX aandelen in mijn bezit te hebben.....die ik nog altijd niet verkocht heb ....
Ik verwacht (en hoop) dat er volgende week een hoger bod komt van andere grotere spelers (Novo Nordisk mag ook nog eens proberen), waarna ik mijn ABLX aandelen waarschijnlijk zal verkopen....
Met de opbrengst hiervan ga ik mijn huidige positie in Galapagos vergroten (beperkte positie momenteel), en misschien ook nog Pharming bijkopen (met voorsprong mijn grootste positie in mijn portefeuille momenteel) .... maar voor het resterende deel cash uit mijn ABLX verkoop twijfel ik nog tussen 2 opties : optie 1 = onmiddellijk mijn positie in Mithra vergroten (momenteel 700 stuks) ...;of optie 2= cash houden en pas bij goede resultaten in maart/april bijkopen (maar dan kan de koers al fel opgelopen zijn inmiddels.....)

prettig weekend iedereen!

QuentinB
Forum newbie
Forum newbie

Berichtdoor QuentinB » 12 Jan 2018 21:56

Ik weet niet of dit artikel al gepost werd, mijn excuses indien dit wel het geval is...

Mithra blijkt niet de enige pharmabedrijf te zijn die bezig is met Estetrol (E4). In onderstaand artikel gaat het over een Nederlandse vennootschap (Pantarhei Oncology BV) die eveneens onderzoek doet naar het gebruik van E4 bij prostaatkanker en borstkanker. Ik vind het eigenlijk vrij bizar dat die daarmee bezig zijn want op de website van Mithra wordt er gezegd dat: "Mithra possesses a large number of patent families regarding Estetrol, from E4 synthesis to its use in a broad range of indications such as hormone-dependant cancer treatment (breast and prostate cancer in particular), dermatology (e.g. wound healing), neuroprotection and musculoskeletal pain." Wat vinden jullie hiervan? Heeft Mithra nog andere "concurrenten" m.b.t. het gebruik van E4 en/of op het vlak van Estelle en Donesta? Merci voor jullie input!

Estetrol (E4) shows promise as a safe effective drug for use in advanced prostate cancer
April 03, 2017

"ORLANDO - The natural fetal estrogen estetrol, also called E4, is being tested as a new drug that may help treat advanced prostate cancer, according to an ongoing industry-sponsored study from the Netherlands. The final results will be presented in a poster on Saturday, April 1, at ENDO 2017, the annual scientific meeting of the Endocrine Society, in Orlando, Fla.

"E4 for the treatment of prostate cancer would offer a new and affordable option compared to current standard and new therapies. An important advantage of E4 is expected to be the avoidance of the hypoestrogenic side effects that occur with other types of testosterone-suppressing hormone therapy, including hot flushes and sweating, arthralgia, mood, sleep and cognition disturbances, and bone loss and fractures," said Ellen Dutman, M.Sc., clinical research associate at Pantarhei Oncology BV in Zeist, the Netherlands, the company that is developing the drug.

"Furthermore, E4 treatment may not be as expensive as recently developed new prostate cancer therapies," Dutman added.

"E4, a steroid produced by the human fetal liver during pregnancy only, is a potential candidate for the treatment of advanced prostate cancer, both as a single entity and for combination treatment with hormone therapy," she said.

The hormone testosterone stimulates tumor growth and therefore maximal suppression of testosterone levels is the cornerstone of the endocrine treatment of prostate cancer. To test whether oral E4 lowers testosterone levels, Dutman and her colleagues conducted a double-blind, randomized, placebo-controlled study in 45 healthy male volunteers between 40 and 70 years of age at one medical center.

For each group of 15 men, 10 received the E4 and 5 received placebo for 28 days. The 10 men in the first group received one daily dose of 20 mg E4. And after that dose was found to be safe, the 10 men in the second group received 40 mg E4. That dose was found to be safe as well, and a third group of 10 men received a dose of 60 mg E4.

The results of the groups show promise. With 20 mg E4, 40 mg E4, and 60 mg E4 respectively, both total and free testosterone decreased: total testosterone absolute change: -3.74 nmol/L, -11.0 nmol/L, and -13.88 nmol/L respectively; and free testosterone absolute change: -0.059 nmol/L, -0.095 nmol/L, -and - 0.163 nmol/L respectively. Follicle-stimulating hormone (FSH) and estradiol (E2) levels also declined, while luteinizing hormone (LH) levels remained steady and sex hormone-binding globulin (SHBG) levels increased.

All three doses were well tolerated. Body weight and safety parameters did not change but libido decreased and nipple tenderness was reported.

"We expect that in the future, patients with advanced prostate cancer will have the opportunity to choose to be treated with E4, especially in combination with their current therapy," Dutman said. “The addition of E4 will further improve the efficacy of their current therapy and have a positive impact on the quality of life of the patients.”

Estetrol is also being developed by Pantarhei Oncology for the treatment of advanced breast cancer. Mithra Pharmaceuticals in Belgium is developing E4 for contraception and menopausal hormone therapy in women.

This research was funded by Pantarhei Oncology BV, Zeist, the Netherlands."

Hoebeet
Forum actieveling
Forum actieveling

Berichtdoor Hoebeet » 13 Jan 2018 09:16