Option

Beleggen in aandelen beurs Brussel, BEL 20, lokale fondsen, etc.
Plaats reactie
Kruger
Forum actieveling
Forum actieveling

Re: Option

Berichtdoor Kruger » 13 Feb 2018 20:52

vogelspotter schreef:"Callewaert verkoopt massaal Option-aandelen"

13 februari 201811:17

Jan De Schamphelaere,

Redacteur Ondernemen
Bron:"De Tijd"

Tja ... een 2de poging om het tij in de juiste richting te keren maakt blijkbaar niet veel indruk meer als je een week eerder in je gazet al hebt staan gillen dat "Jan Callewaert verkoopt Option aandelen".
De mensen weten dus al een week dat Jan Callewaert zijn aandelen heeft verkocht.

Wellicht gaat het andermaal om niet meer dan een halfslachtige poging van De Tijd om een beetje laat nog op de proppen te komen met een verklaring waarom er de voorbije maand zo ontzettend veel aandelen Option verhandeld werden: Jan Callewaert verkoopt! We hebben het gevonden! Dat is het! Echt waar!

Daarbij de bedenking dat wanneer JC massaal aandelen verkoopt en daardoor een tsunami veroorzaakt, die tsunami al een maand aan de verkeerde kant van het alarmpeil de kust overspoelt. Veel paniek lijkt er niet bij te pas te komen.
frikandel75 liked last!

Kruger
Forum actieveling
Forum actieveling

Berichtdoor Kruger » 13 Feb 2018 21:17

@Lotus

dochter123 schreef:@Frikadel75:

1: het hoeft voor mij niet specifiek om aandelen te gaan om iets te weten te komen, als ik iets wens te weten te komen, begin ik vragen stellen aan personne of instelling, of bedrijf, enz.....

2: dit gezegd zijnde, heb ik naar aanleiding van uw bericht dd 25dec17 12.31 uur via mail dit weekend nog contact opgenomen met Orbcomm.

Mijn vragen waren:

a: vertegenwoordigt Orbcom op welke manier ook de NV Option uit BelgIë op het MWC in Barcelona?

b: is de SG-7100 van Orbcomm hetzelfde toestel als de Cloudgate van de NV Option. Ik lichtte mijn vraag toe omdat er o.a. qua uitzicht een zekere gelijkenis is.

Vandaag heb ik na enig heen en weer mailen dit weekend met en van Orbcomm volgende mail als laatste ontvangen:

"Hi ........,
You are correct -- we had sourced the Option Cloudgate hardware to develop the original SG-7100. We do not represent Option at MWC. Please let us know if you need any more information, best, Mark."

Dus Orbcomm vertegenwoordigt Option op het MWC niet.

Als je iets beleefd vraagt en de nodige toelichting geeft, en rekening houdend met het feit dat men geen bedrijfsgeheim(en) dient prijs te geven (wat men uiteraard toch niet zou doen), ontvang je over het algemeen een antwoord. Je moet enkel de moeite nemen om het te vragen (mail).
Nog ter inlichting, ik heb de identiteit van de persoon "Mark" (dus ook familienaam) op zijn eerste mail (antwoord) staan.
Hij werkt voor de afdeling Marketing van Orbcomm. Hetgeen je hierboven kan lezen heb ik niet verzonnen.

Ik ga het hierbij laten. Alhoewel ik zeker niet ga ontkennen dat ik hier niet meer zal meelezen, zal je van mij nog weinig vernemen en vermoedelijk horen. De mail om meer inlichtingen te krijgen betreffende de samenwerking tussen Option en de Zuid Afrikaanse firma die ik eind maart, begin april nog zou versturen(de naam van die Z-Afr firma ontglipt me even), maar er zullen hier zeker nog forumbezoekers zijn die het zich herinneren, zal ik dan ook niet versturen. Ik heb het hier nu terug een aantal weken iets beter gevolgd, na al wat ik hier heb gelezen en de enkele vragen die ik stelde maar die meestal onbeantwoord bleven, weet ik genoeg.
Al zeg ik het zelf, niettegenstaande alles kan ik wel objectief blijven, dit mag blijken uit het feit dat ik het uiteindelijke antwoord van Orbcomm (inhoud mail) hier volledig weergeef.
Ik hoop tevens nog steeds dat het goed afloopt met Option.

Ik kan je nog wel meer vertellen (bvb. Skywave en Kevadiya als hint).
Maar ik kan me je volgende reactie al wel inbeelden.
En dus maak je je huiswerk maar zelf.
sempy liked last!

VWarena
Forum actieveling
Forum actieveling

Berichtdoor VWarena » 13 Feb 2018 21:54

De Option Cloudgate is een industriële 3G IoT router. Dit toestel wordt vaak gebruikt bij diverse toepassingen zoals camerabewaking, remote beheer, smart cities, enz.

De Cloudgate is eenvoudig te installeren en is een flexibele router. Dankzij de verschillende hardware uitbreidingen zoals RS232, Mbus, Wifi, PoE, … kan deze router volledig op maat worden gemaakt. U kiest zelf welke opties en uitbreidingen u erop wilt hebben.

De Cloudgate is eveneens beschikbaar met een actieve GPS.

Met LuvitRED beschikt u over een gebruiksvriendelijke ontwikkelingsomgeving voor het bouwen van uw eigen applicaties.

Option biedt met de Cloudgate Universe de gebruikers van de Cloudgate een gratis cloud management platform aan.

CONNECTIVITEIT
MCS is officieel Partner van KPN in Nederland en Proximus in België. Dit maakt het mogelijk voor ons om u te ondersteunen en te adviseren over connectiviteit voor uw machine-to-machine (M2M) of Internet of Things (IoT) toepassing.

HIGHLIGHTS
3G router
DC Power: 9-33VDC
1 x SMA antenne aansluiting
Standaard 1 x Ethernet poort
Gratis Cloud management platform (Cloudgate Universe)
Ontwikkelingsomgeving LuvitRED
Flexibel / Uitbreidbaar
Betrouwbaar
Robuuste behuizing

TOEPASSINGEN
Industriële M2M / IoT toepassingen:

Bankterminals / pinautomaten
Camerabewaking
Digitale reclameborden
Remote monitoring
Transport en logistiek
Smart cities
Healthcare

wolkpoort
Forum actieveling
Forum actieveling

Berichtdoor wolkpoort » 13 Feb 2018 22:12

VWarena schreef:
Lucien schreef:Frikandel ik ben uw gefantaseer kotsbeu.Voor mijn part mogen ze u letterlijk van dit forum stampen.Fijne dag zeveraar :evil:

Feiten aub: 16u30 en de kleine garnaaltjes hebben alweer 8 miljoen stuks aangeschaft na bekendmaking van Jantjes verkoop, 4,80% in 't groen ...Leuk! :lol:
Sommige zijn uw off-topic frustraties grondig beu, nietwaar moderator ;) Respect is een begrip dat U niet kent, elementaire beleefdheid tss forumleden is nochthans één vd basisregels 8-)

zijn dat feiten? Waar haal jij dan het bewijs vandaan dat er 8 miljoen stuks bij kleine garnaaltjes terecht gekomen zijn?

1 aandeel kan 8 miljoen keer per dag van x naar y gaan en op het einde van de dag terug bij x belanden. De toestand zal dan op het einde van de dag hetzelfde zijn als bij de aanvang. Maar de prijs kan een beetje naar boven of beneden zijn gebracht en je zal een volume van 8 miljoen stuks op de borden zien.
Nog niet aan gedacht zeker? Het is graag gedaan.
De kleine man heeft blijkbaar echt niet veel nodig om alles te geloven wat hem wordt voorgeschoteld.

Trouwens dat verhaal van je kleine garnaaltjes is al een heel andere fantasie dan je grote koper van 2 weken geleden.
Of nog een ander verhaal dan eerder vandaag van die man met de insider informatie.
N'importe quoi.

Hoe zit het nu eigenlijk met die fantastische nieuwe website waarover je hier luidop fantaseerde toen de Option website 4 dagen lang buiten werking was zonder dat ze het zelf in de gaten hadden?

Wist u dat een basisbegrip van respect is dat je de mensen niet moet voorliegen?
Elementaire beleefdheid tussen foromleden als basisregel, weet u wel?

VWarena
Forum actieveling
Forum actieveling

Berichtdoor VWarena » 13 Feb 2018 22:14

Luvit-RED is Option’s newest enhancement to CloudGate Universe,
delivering a visually configurable agent for design and deployment of
smart M2M solutions using CloudGate wireless gateway devices. With
Luvit-RED, stable and reliable M2M applications can be built and
delivered faster, with less cost and risk. Processes that used to take days,
weeks and months – even before testing and review – now take only
minutes or hours.
This substantial time-saving, when combined with the need for only
minimal programming and technical skill, means that people designing
M2M applications can focus on innovation and delivering business value,
rather than technical concerns.
Based on the Node-RED user interface, Luvit-RED enables CloudGate users
to rapidly prototype, adapt and deploy innovative M2M solutions via an
easy-to-use method of “visual wiring” that connects sensors and remote
servers.
Key benefits
 Ease of Use – a graphical, “drag and drop” link configuration
environment for connecting CloudGate devices
 High Performance – with a small memory footprint, Luvit-RED is
compatible with lightweight, power efficient gateways and help
build responsive M2M apps
 Rapid Deployment – once created, a configuration can deployed
with just a few clicks using CloudGate Universe
 Comprehensive Node Set – Luvit-RED offers a rich set of “nodes” for
common M2M gateway devices, including Serial, GPS and MODBUS
 Multiple Control & Monitoring Points – Luvit-RED includes standard
protocols (TCP, UDP, HTTP, MQTT) and popular cloud AEP systems
such as Axeda, Exocite, and AT&T M2X
 No Cost – Luvit-RED is part of the standard toolset provided with
CloudGate Universe and extends the value of the CloudGate
ecosystem
Luvit-RED enables Mobile Network Operators (MNOs), resellers/system
integrators and IT departments to reduce cost and risk, by achieving
faster solution times, and speeding up the sales cycle. Luvit-RED helps
companies drive greater value from M2M applications, and Option is truly
delivering on the promise of Smart M2M solutions.

wolkpoort
Forum actieveling
Forum actieveling

Berichtdoor wolkpoort » 13 Feb 2018 22:23

VWarena schreef:MCS is officieel Partner van KPN in Nederland en Proximus in België. Dit maakt het mogelijk voor ons om u te ondersteunen en te adviseren over connectiviteit voor uw machine-to-machine (M2M) of Internet of Things (IoT) toepassing.

Option is niet de enige leverancier van MCS.
Aan de omzet van Option te zien zeker niet de grootste.

https://www.mcs-nl.com/industriele-router/

Als deze zoveelste link een bewijs moet leveren van het TOPproduct CloudGate, dan zijn we nog niet aan de nieuwe patatjes.

Ik zou het linkjes posten aan Kruger laten. Die komt met nieuwe en interessante dingen die we nog niet wisten.
Laatst gewijzigd door wolkpoort op 13 Feb 2018 22:33, 1 keer totaal gewijzigd.

wolkpoort
Forum actieveling
Forum actieveling

Berichtdoor wolkpoort » 13 Feb 2018 22:28

VWarena schreef:Luvit-RED is Option’s newest enhancement to CloudGate Universe,

Luvit red is al enkele jaren oud. Van een paar ceo's geleden al en die was daar zeer fier op.
Maar ook van die kant nog geen omzetverhoging mogen zien.
Mister Deschuytere zei toen op een av dat de beer onder zijn voeten lag. Ik weet niet over welk vuurwapen of munitie dat hij beschikte, maar het moeten losse flodders geweest zijn, want de beer is nog niet geschoten geraakt.

In de plaats hebben ze dan maar zijn vel verkocht. :-)

Kruger
Forum actieveling
Forum actieveling

Berichtdoor Kruger » 13 Feb 2018 22:33

wolkpoort schreef:1 aandeel kan 8 miljoen keer per dag van x naar y gaan en op het einde van de dag terug bij x belanden. De toestand zal dan op het einde van de dag hetzelfde zijn als bij de aanvang. Maar de prijs kan een beetje naar boven of beneden zijn gebracht en je zal een volume van 8 miljoen stuks op de borden zien.

De kleine man heeft blijkbaar echt niet veel nodig om alles te geloven wat hem wordt voorgeschoteld.

Neen, daar had ik inderdaad nog niet aan gedacht.
Als de markt 12 uur open is dan wordt zo'n aandeel dus meer dan 1000 keer per ... seconde verhandeld. En dat blijkt ook uit de ordertabellen.
Blijf ons informeren, wolk!
De realiteit en de waarheid verdienen het.

wolkpoort
Forum actieveling
Forum actieveling

Berichtdoor wolkpoort » 13 Feb 2018 22:43

kruger, je weet heel goed wat ik bedoel. Het is een theoretische benadering om iets aan zijn verstand te brengen.
Of vind je het normaal dat hij op enkele uren tijd vertelt dat duizenden kleine garnalen die aandelen kopen (vanavond) en ook nog eens een persoon met insider informatie die zijn veto stelt (vanmorgen)?

Trouwens, ik was voor een keer niet akkoord met je veroordeling van de Tijd ivm de berichtgeving vandaag.

Toch wel nieuws als de bezieler, oprichter en grootste aandeelhouder van Option 20% van zijn aandelen verkoopt en 5% van het geheel. En het was redelijk sec gebracht, vond ik.
Toen ik het gisteren zag, vond ik het zeer spijtig. We zullen nu zien wat er de komende weken gebeurt, maar ik vind het sowieso heel erg voor JC dat hij het niet tot een goed einde heeft kunnen brengen en nu voor een paar centjes zijn aandelen moet verkopen.

VWarena
Forum actieveling
Forum actieveling

Berichtdoor VWarena » 13 Feb 2018 22:50

wolkpoort schreef:
VWarena schreef:
Lucien schreef:Frikandel ik ben uw gefantaseer kotsbeu.Voor mijn part mogen ze u letterlijk van dit forum stampen.Fijne dag zeveraar

Feiten aub: 16u30 en de kleine garnaaltjes hebben alweer 8 miljoen stuks aangeschaft na bekendmaking van Jantjes verkoop, 4,80% in 't groen ...Leuk!
Sommige zijn uw off-topic frustraties grondig beu, nietwaar moderator ;) Respect is een begrip dat U niet kent, elementaire beleefdheid tss forumleden is nochthans één vd basisregels 8-)

zijn dat feiten? Waar haal jij dan het bewijs vandaan dat er 8 miljoen stuks bij kleine garnaaltjes terecht gekomen zijn?

1 aandeel kan 8 miljoen keer per dag van x naar y gaan en op het einde van de dag terug bij x belanden. De toestand zal dan op het einde van de dag hetzelfde zijn als bij de aanvang. Maar de prijs kan een beetje naar boven of beneden zijn gebracht en je zal een volume van 8 miljoen stuks op de borden zien.

Trouwens dat verhaal van je kleine garnaaltjes is al een heel andere fantasie dan je grote koper van 2 weken geleden.
Of nog een ander verhaal dan eerder vandaag van die man met de insider informatie.
N'importe quoi.

Hoe zit het nu eigenlijk met die fantastische nieuwe website waarover je hier luidop fantaseerde toen de Option website 4 dagen lang buiten werking was zonder dat ze het zelf in de gaten hadden?

Wist u dat een basisbegrip van respect is dat je de mensen niet moet voorliegen?
Elementaire beleefdheid tussen foromleden als basisregel, weet u wel?

Beste,U bent geweldig :lol: zelden gebruik van gemaakt maar na deze post ga ik een knopje indrukken om verlost te worden van je gebral!
Had een antwoord voor Lucien, m.a.w als 2 grote mensen spreken, ja ....vul maar zelf in, ben zo opgevoed en voedt mn kids ook zo op. Klaar. U voelt zich geroepen om Handset, kruger, frik , mijzelf... non-stop aan te vallen en draait constant dezelfde plaat genaamd "nonsens!? Aandacht te kort is één zaak maar heb een vraag voor U:" Bent U zo zielig of doet U zielig om welke reden dan ook? Bespaar me aub uw antwoord want krijg het zo dadelijk toch niet meer te lezen. Met jou in discussie gaan is net hetzelfde dan bekvechten met een kleuter die ook steeds zijn zin wil. Oef en goodbye my lover ... is wel gepast op de vooravond van Valentijn ;)
...
Een nieuwe Vennootschap wordt tot stand gebracht (Newco) met een verbeterde
strategische focus op de voorziening van geïntegreerde IoT systemen en oplossingen
voor zowel industriële klanten als klanten uit de publieke sector.

Een nieuw senior management team wordt geïnstalleerd onder het bekwame
leiderschap van de heer Guy Coen, die met onmiddellijke ingang werd aangesteld als
CEO.

De Raad van Bestuur en grootste aandeelhouders van de Vennootschap steunen deze
vijf maatregelen die voor Newco een stevige basis vormen om haar kracht en kennis
aan te wenden en zo de kundige oplossingen te voorzien voor een sterk groeiende
bredere IoT markt.

Nu de Vennootschap in essentie schuldenvrij zal zijn, en uitgerust is met de nodige
technologie en IT diensten, streeft de Vennootschap ernaar om een sterke leidersplaats
in te nemen in globale markten voor Iot inclusief Smart City toepassingen.

Eric Van Zele, Voorzitter:
“De combinatie van de mogelijkheden van IT-diensten en slimme verlichtingsoplossingen
van Crescent met de geavanceerde 'IoT-communicatie'-platforms van Option zal uniek
in staat blijken te zijn om geïntegreerde 'infrastructuuroplossingen aan te brengen voor
de snel groeiende behoefte aan gegevensverzameling, data-analyse en
gegevensverwerking van de samenlevingen van de toekomst. Deze end to end
benadering zal een krachtig en toekomstbestendig waardecreatiemodel voor Newco
blijken te zijn”

Guy Coen, CEO
De groei van de opkomende internationale IoT-markt wordt belemmerd door
technische complexiteit en door een gebrek aan een totaaloplossing in de sector
. Door
de technologische knowhow en design- vaardigheden van Option te combineren met
de integratie- en servicemogelijkheden van Crescent en enkele geselecteerde
strategische partners
, willen we klanten wereldwijd helpen hun kernactiviteiten uit te
bouwen door gebruik te maken van het potentieel van opkomende IoT-oplossingen. "