Thrombogenics

Beleggen in aandelen beurs Brussel, BEL 20, lokale fondsen, etc.
Plaats reactie
ancaoli
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 25

Re: Thrombogenics

Berichtdoor ancaoli » 06 Apr 2018 14:15

Mij ook niet. Ik zocht een excuus om wat cash op te bouwen en vooral mijn hevige positie in biotech te verkleinen; zonet mij positie afgesloten aan 4,33 met kleine winst. Later spring ik misschien terug op de trein maar nu liever aan de zijlijn. Nieuws van vandaag is uiteraard positief maar het blijft pre-clinical data dus heel verre toekomst muziek. Good luck en waarschijnlijk tot binnenkort.
Portefeuille:Galapagos, Pharm, Exmar, WRN, Accentis, Iep, Global G, SocGen, Roularta, Mithra, Celyad, Biocartis, Velcan, Zenitel, Geron, Argenx, Enwave, Agfa, Accsys

Messi_X
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 12

Berichtdoor Messi_X » 06 Apr 2018 15:29

Zoals we weten zal de THR-317 vervolgstudie weldra starten.
Kan iemand een realistische inschatting maken wanneer we daarvan de eerste resultaten kunnen verwachten, rekening houdende met rekrutering, klinische studie en analyse van de resultaten.

Idem voor de andere klinische studies die starten natuurlijk?

Ik stel de vraag omdat ik call-opties september lopen heb.

Lama Daila
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 776

Berichtdoor Lama Daila » 06 Apr 2018 18:00

https://twitter.com/wpiepers/status/981 ... 31553?s=21

Interesting read about the potential of VEGF and PlGF in eye and non-ocular conditions..#ThromboGenics #THR317 #DME lnkd.in/eCJjazk lnkd.in/eekfeQh
believer liked last!

sanderus
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 2998

Berichtdoor sanderus » 06 Apr 2018 18:20

Messi_X schreef:Zoals we weten zal de THR-317 vervolgstudie weldra starten.
Kan iemand een realistische inschatting maken wanneer we daarvan de eerste resultaten kunnen verwachten, rekening houdende met rekrutering, klinische studie en analyse van de resultaten.

Het is de bedoeling om in h1 studies te starten met thr-317 , thr-149 en thr-687. Initiële resultaten van de 3 studies zouden tegen half 2019 gerapporteerd worden.

believer
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 949

Berichtdoor believer » 06 Apr 2018 18:32

Kan iemand het artikel posten Thrombo doet het opnieuw

Lama Daila
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 776

Berichtdoor Lama Daila » 06 Apr 2018 19:05

believer schreef:Kan iemand het artikel posten Thrombo doet het opnieuw

De Brusselse beurs sloot de week gisteren somber af. Thrombogenics schoot voor de tweede keer deze week omhoog.

Buiten de index werkte Thrombogenics (+3,6%, 4,36 euro) zich in de kijker. Het biotechbedrijf met thuisbasis in Leuven publiceerde over zijn onderzoek naar een geneesmiddel voor een oogziekte bij diabetici in The Journal of Medicinal Chemistry. Dat onderzoek is nog heel pril, en begint binnenkort aan de eerste van drie klinische testfases. Dat betekent dat Thrombo nog vele jaren verwijderd is van potentiële inkomsten, indien het tot een goedgekeurd geneesmiddel komt. Een wetenschappelijke publicatie genereert wel wat aandacht voor het onderzoek, en soms ook voor het aandeel.
Eerder deze week maakte Thrombo al een kattensprong van bijna 5 procent op een dag toen het voorlopige resultaten bekendmaakte van verder gevorderd onderzoek naar een gelijkaardige aandoening. KBC Securities trok toen het advies op van houden naar bijkopen, en verhoogde het koersdoel van 4 naar 5 euro. De euforie was van korte duur, want het aandeel viel diezelfde dag nog terug.
sanderus liked last!

a217445
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 1385

Berichtdoor a217445 » 07 Apr 2018 06:11

Messi_X
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 12

Berichtdoor Messi_X » 07 Apr 2018 09:44

sanderus schreef:
Messi_X schreef:Zoals we weten zal de THR-317 vervolgstudie weldra starten.

Het is de bedoeling om in h1 studies te starten met thr-317 , thr-149 en thr-687. Initiële resultaten van de 3 studies zouden tegen half 2019 gerapporteerd worden.

Bedankt Sanderus!

pate
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 682

Berichtdoor pate » 07 Apr 2018 12:53

sanderus schreef:Ik blijf wel zitten met het feit de vervolgstudie een studie is met anti-plgf tenzij er toch een monotherapie arm zou bijzitten.

THR-317 wordt onder een andere naam ook getest bij kankers en daar is in het labo gebleken dat 1+1 veel meer is dan 2.

PlGF & Avastin.jpg

( https://docs.google.com/viewer?url=pate ... 7281A1.pdf )

Het is een andere toepassing natuurlijk maar als Thrombogenics aanwijzingen heeft dat eenzelfde effect ook kan optreden bij oogziekten dan lijkt de keurze voor de combinatie misschien begrijpelijk. En als monotherapie (vergelijk) kiest men dan voor de huidige gouden standaard met name anti-VEGF.
U kunt de afbeeldingen in deze bijlage niet bekijken, registreer hier en bekijk de bijlage.
Lama Daila liked last!

sanderus
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 2998

Berichtdoor sanderus » 07 Apr 2018 13:16

Thr-317 wordt momenteel getest onder de naam tb-403 in Medulloblastoma bij kinderen. Tb403 heeft eerder in licentie gezeten bij Roche maar de genentech strekking (avastin) was blijkbaar te sterk.

https://clinicaltrials.gov/ct2/show/NCT ... 403&rank=2

Ik begrijp die combi studie wel maar begrijp niet dat er geen mono arm inzit. Thr-317 zou een oplossing kunnen zijn voor de poor responders volgens thrombo.
Maar er zaten nog geen resultaten bij van die 9 poor responders die ze hebben getest of is dat een teken aan de wand?
pate liked last!