Thrombogenics

Beleggen in aandelen beurs Brussel, BEL 20, lokale fondsen, etc.
Plaats reactie
Icksray-1979
Forum actieveling
Forum actieveling

Re: Thrombogenics

Berichtdoor Icksray-1979 » 27 Jan 2018 13:29

Alstublieft, A3428964432 ;-)

No­var­tis bezit 5 pro­cent van Throm­bo­ge­nics
No­var­tis heeft, als on­der­deel van eer­der ak­koord over het oog­me­di­cijn Jetrea, een be­lang van 5,7 pro­cent in Throm­bo­ge­nics ver­wor­ven.

Dat blijkt uit een trans­pa­ran­tie­mel­ding. No­var­tis in­ves­teer­de 10 mil­joen euro in het Leu­ven­se bi­o­tech­be­drijf en be­taal­de daar­bij 4,69 euro per aan­deel. De in­ves­te­ring maak­te deel uit van een over­een­komst tus­sen Throm­bo­gen­nics en No­var­tis over de toe­komst van Jetrea, het in Leu­ven ont­wik­kel­de oog­me­di­cijn.

Dat ak­koord da­teert van sep­tem­ber, werd in no­vem­ber be­krach­tigd op een bij­zon­de­re aan­deel­hou­ders­ver­ga­de­ring en is nu vol­le­dig uit­ge­voerd. De aan­de­len­prijs die No­var­tis be­taal­de werd be­re­kend op basis van het ge­mid­del­de van de der­tig dagen voor­af­gaand aan de aan­deel­hou­ders­ver­ga­de­ring.

Voor No­var­tis was de ti­ming al­les­be­hal­ve per­fect. Nog geen twee weken later biecht­te Throm­bo­gen­nics na­me­lijk op dat het zijn meest ge­vor­der­de on­der­zoek had stop­ge­zet omdat het niet vol­doen­de patiënten vond om de wer­king ervan aan te tonen waar­na het aan­deel aan­zien­lijk ter­rein ver­loor.

No­var­tis is nu de op twee na groot­ste aan­deel­hou­der, na Tho­mas Clay (8,8%) - met 32 jaar de jong­ste voor­zit­ter op Eu­ronext Brus­sel - en Phi­lip­pe Vle­rick (6,1%).
sanderus liked last!
Euronav - Exmar - Econocom Group - ArcelorMittal -
Genkyotex - Thrombogenics - Nordic American Tankers - IBA.

JoachimDM
Forum verkenner
Forum verkenner

Berichtdoor JoachimDM » 27 Jan 2018 13:30

Novartis bezit 5 procent van Thrombogenics

Novartis heeft, als onderdeel van eerder akkoord over het oogmedicijn Jetrea, een belang van 5,7 procent in Thrombogenics verworven.

Dat blijkt uit een transparantiemelding. Novartis investeerde 10 miljoen euro in het Leuvense biotechbedrijf en betaalde daarbij 4,69 euro per aandeel. De investering maakte deel uit van een overeenkomst tussen Thrombogennics en Novartis over de toekomst van Jetrea, het in Leuven ontwikkelde oogmedicijn.

Dat akkoord dateert van september, werd in november bekrachtigd op een bijzondere aandeelhoudersvergadering en is nu volledig uitgevoerd. De aandelenprijs die Novartis betaalde werd berekend op basis van het gemiddelde van de dertig dagen voorafgaand aan de aandeelhoudersvergadering.

Voor Novartis was de timing allesbehalve perfect. Nog geen twee weken later biechtte Thrombogennics namelijk op dat het zijn meest gevorderde onderzoek had stopgezet omdat het niet voldoende patiënten vond om de werking ervan aan te tonen waarna het aandeel aanzienlijk terrein verloor.

Novartis is nu de op twee na grootste aandeelhouder, na Thomas Clay (8,8%) - met 32 jaar de jongste voorzitter op Euronext Brussel - en Philippe Vlerick (6,1%).

Bron: De Tijd
believer liked last!

emma
Forum gebruiker
Forum gebruiker

Berichtdoor emma » 27 Jan 2018 17:37

sanderus schreef:Under the terms of the agreement, [b]ThromboGenics receives a cash amount of €53.7 million
and a forthcoming equity investment of €10 million in ThromboGenics capital
.
[/b]
http://www.thrombogenics.com/content/th ... criplasmin

Blijf mij afvragen wat hierachter zit? De rechten worden teruggegeven en Novartis zet zo maar eventjes 53,7 milj € op de bankrekening van thrombo bij.

Zat dit in het contract of speelt er meer?

Ik denk dat Novartis nog steeds zeer geïnteresseerd is naar de pipeline van Thrombo.
Ja Jetrea was een tegenvaller voor Novartis (chirurgen die meer verdienen aan uitvoering operatie i.p.v.injectie).
Maar als ik het goed gelezen heb is er voor thr317 geen concurrentie en als Thrombo kan aantonen met de lopende onderzoeken op diabetes patienten goede vooruitgang te boeken, dan denk ik dat Novartis wel eens vlug Thrombo op zijn geheel zal opslorpen.
Als ik me goed herinner enkele jaren geleden in de periode 2013 na goedkeuring van het vloeibare goud Jetrea met een topkoers van boven de 40€ was er sprake dat Alcon 59 € veil had voor Thrombo zie onderstaand stukje uit artikel beursig 15 oktober 2012

(Remember zou door een overname van Thrombogenics de uitbetaling van mijlpaalbetalingen en royalty’s aan het Leuvense bedrijf binnenshuis kunnen houden. Conclusie is dat Thrombogenics voor Alcon daardoor een waarde van 59 euro per aandeel heeft. Voor andere farmabedrijven is dat slechts 51 euro. Terwijl het bedrijf als onafhankelijke speler 45 euro per aandeel waard is.)

De bovenstaande bedragen zijn natuurlijk berekend moest Jetrea werkelijk vloeibaar goud geweest zijn.
Jammer genoeg is er geen overname gekomen en heb ik de domste zet van mijn leven gedaan en niet verkocht op koersen boven de 40€ daar ik verblind was door de mogelijke overname en daar bijhorende bedragen.
Daarom denk ik als Novartis ziet dat de lopende onderzoeken op diabetes patienten (zeer groot marktpotentieel)goede resultaten toont ze Thrombo opslorpen ,dan nog zullen zij een zeer goede zaak gedaan hebben zelfs na de flop met jetrea.
Als ze vroeger 59€ veil hadden zullen ze er nu zeker pakweg 10€ veil voor hebben.
Dit is wat ik denk en hoop naar de toekomst toe en daarom ook altijd ben blijven geloven en investeren in Thrombo .
Zit er nu in aan een gemiddelde van 6€ door in de slechtste periode stelselmatig bij te kopen.
Ik hoop met velen mee dat de eerste resultaten in maart of april voor thr317 uitstekend zijn.

Mvg.Emma ;)
bertje liked last!

sanderus
Forum elite
Forum elite

Berichtdoor sanderus » 28 Jan 2018 11:50

Emma

ThR-317 is het enige volledig op anti-PlGF gebaseerde medicijn on ontwikkeling. En het heeft wel degelijk concurrentie van de anti-VEGF middelen.

De effectiviteit zou dezelfde zijn als deze middelen maar het zou enkele grote voordelen hebben tov VEGF.

with potential additional benefit in anti-inflammatory treatment and fibrosis prevention

Wat die overname betreft heeft De Haes ooit gezegd dat er interesse is geweest maar nooit een concreet overnamebod is geweest.
emma liked last!

bioboarder
Forum verkenner
Forum verkenner

Berichtdoor bioboarder » 28 Jan 2018 20:46

Ik vermoed als er in de toekomst positieve resultaten komen dat Novartis zich geleidelijk aan steeds meer gaat vastbijten in Thrombogenics door meer aandelen te werven... Ik blijf alvast stevig zitten ;-)

bertje
Forum elite
Forum elite

Berichtdoor bertje » 29 Jan 2018 16:39

En wij verlaten voorlopig het bio feestje :(

Dat ze maar snel met die resultaten komen.

believer
Forum veteraan
Forum veteraan

Berichtdoor believer » 30 Jan 2018 16:56

Thrombo zou wel eens de volgende overnamekandidaat kunnen worden.
Maar eerst de belangrijke resultaten afwachten als die goed zijn zal het drummen zijn om wat aandeeltjes in port te hebben.
Van Herck zou dan ook wel eens zijn belang in Thrombo kunnen steken ;)
a217445 liked last!

sanderus
Forum elite
Forum elite

Berichtdoor sanderus » 30 Jan 2018 20:39

a217445 liked last!

a217445
Forum elite
Forum elite

Berichtdoor a217445 » 31 Jan 2018 05:57

nedelands versie van sanderus post hier boven
http://www.thrombogenics.com/sites/defa ... 8%20NL.pdf
fopspeen

sanderus
Forum elite
Forum elite

Berichtdoor sanderus » 31 Jan 2018 19:47

(On)curious about next-generation drug development?
Oncurious, a ThromboGenics-VIB joint venture specialized in innovative cancer treatments, acquired exclusive licenses for five next-generation immune oncology assets. Those are based on the work of the Massimiliano Mazzone Lab (VIB-KU Leuven Center for Cancer Biology), the Gabriele Bergers Lab (VIB-KU Leuven Center for Cancer Biology) and the Jo Van Ginderachter Lab (VIB Center for Inflammations research at VUB).

There are many synergies between the assets, so it makes sense to develop them all within one company,” explains Johan Cardoen. “As a venture partner of Oncurious, we are looking forward to taking the spin-off to the next level.” The VIB Discovery Sciences team will take the lead in the new projects, which are aimed at developing drugs that target a broad spectrum of cancers.

https://www.google.be/url?sa=t&source=w ... kM9l56dIju
emma liked last!